Ceske drahy dalej będą jeździć do Szklarskiej Poręby?
Jest szansa, że Ceske drahy i Koleje Dolnośląskie podpiszą umowę na realizację transgranicznych połączeń kolejowych. W Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej pojawiło się ogłoszenie ex-ante, dotyczącego takiego postępowania.
Czeskie pociągi miałyby jeździć na trasie Liberec – Szklarska Poręba na odcinku granica państwa–Szklarska Poręba Górna oraz Pardubice/Ústí nad Orlicí – Międzylesie na odcinku granica państwa–Międzylesie. Ceske drahy zapewnią obsługę połączenia własnym taborem oraz własną obsługą (maszynista, kierownik pociągu, konduktor) w okresie 9.12.2018 r. do 14.12.2019 r.
Ceske Drahy do Szklarskiej Poręby. Za 2,5 mln zł netto.
Umowa Kolei Dolnośląskich z Ceskimi Drahami na obsługę połączeń Liberec-Szklarska Poręba Górna na odcinku granica państwa–Szklarska Poręba oraz Pardubice/Ústí nad Orlicí–Międzylesie na odcinku granica państwa-Międzylesie podpisana. Jej wartość to 2 539 182.39 PLN netto. Usługa będzie świadczona przez Ceske Drahy w okresie od 9.12.2018 r. do 14.12.2019 r.
POCIĄGIEM DO JAKUSZYC? NIEWYKLUCZONE, ŻE BĘDZIE TO MOŻLIWE.Problem znacznie się nasili, kiedy za 2-3 lata powstanie tam Dolnośląskie Centrum Sportu. Rozwiązaniem jest na pewno dojazd pociągiem - tym bardziej że ma tam powstać podziemna stacja. 'Oczywiście brak sieci trakcyjnej do granicy powoduje konieczność przesiadki a przez to zmniejszenie atrakcyjności tego rozwiązania' - mówi wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa Dolnośląskiego Marek Obrębalski. Będziemy chcieli temu zaradzić - dodaje.
Nie od dzisiaj wiadomo, że na Na Polanie Jakuszyckiej w Szklarskiej Porębie brakuje miejsc parkingowych.
Co myślicie o tym . Co mają w planach samorządowcy ?
Przecież obecnie dojazd pociągiem do Jakuszyc jest możliwy. Miejsc parkingowych brakuje zaś tylko czasami podczas rozgrywania zawodów. Plan budowy centrum sportu nie zakłada budowy stacji podziemnej. Wg mnie sam plan budowy Centrum Sportu w tym miejscu jest marnotrawieniem środków publicznych i dewastacją środowiska naturalnego.
Z punktu widzenia ruchu turystycznego obecna obsługa połączenia jest najlepsza z możliwych, bo turyści odpoczywający w Szklarskiej Porębie mają bezpośredni dojazd w kierunku Czech, tak samo Czesi mają bezpośredni dojazd do Szklarskiej Poręby. Przesadka w Szklarskiej Porębie z pociągów z Wrocławia jest praktycznie bezproblemowa i całe tłumy z tego korzystają. Ja nie widzę sensu, by to zmieniać, bo przyniesie to więcej strat niż korzyści. Natomiast największym problemem komunikacyjnym Szklarskiej Poręby jest brak komunikacji miejskiej i rozjeżdżanie miasta przez samochody pchające się prosto pod wyciąg i może niech tym ktoś się w końcu zajmie.
W okresie 16.09-04.10 na odcinku Jelenia Góra-Szklarska Poręba Górna w dni robocze będzie KKZ z powodu rozbiórki wiaduktu w Piechowicach . Ciekawi mnie dlaczego KKZ nie zostanie wprowadzona tylko na trasie Piechowice-Szklarska.Przecież szlak Jelenia Góra-Szklarska będzie przejezdny . Także od 02.09 do 19.10 będzie KKZ na odcinku Szklarska Poręba Górna Harrachov . Ciekawe co będą robić
[ Dodano: 22-08-2019, 13:13 ]
Wrzesień jest jeszcze mocnym miesiącem turystycznym w Szklarskiej także w KKZ może być ciekawie
skubi - Zamknięcie toru wynika z prac na odcinku Desná - Dolní Polubný, ściślej remontu wiaduktu w Desnej i braku możliwości dojazdu pojazdów szynowych od strony Czech.
O co chodzi w dniu dzisiejszym w stacji Szklarska Poręba Górna? Impuls stoi na torze przy peronie pierwszym w części wyjazdowej w stronę Jakuszyc. Wszystkie pociągi odprawiane są z peronu drugiego . Dzisiaj KD Szklarka i KD wyjazd 16.49 w podwójnym zestawieniu .
Jelenia Góra Zabobrze i Jelenia Góra Przemysławowa od połowy grudnia dostępne dla podróżnych
Wraz z wcześniej przebudowanymi przystankami, Jelenia Góra Sobieszów i Jeleniej Góra Cieplice, zwiększy się dostępność do podróży koleją. Inwestycja za blisko 23 mln zł, prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., jest współfinansowana z RPO województwa dolnośląskiego.
I mamy takie kwiatki od nowego rozkładu jak KD Bus Szklarska Poręba 20.30-Jelenia Góra z zatrzymaniem w Piechowicach i Cieplicach .
[ Dodano: 19-01-2020, 21:33 ]
Od 17.01 nastąpiła aktualizacja rozkładu jazdy plakat i w wyszukiwarce dla Szklarskiej Poręby Górnej. W weekendy są tylko trzy bezpośrednie połączenia Szklarska-Liberec-Szklarska , reszta to wahadło Szklarska-Harrachov-Szklarska.Od poniedziałku do piątku wszystkie kursują w pełnej relacji . Czy coś wiadomo dlaczego ? Sprawdzcie sobie na portalupasazera.pl
[ Dodano: 24-01-2020, 11:24 ]
Kontenerowy dworzec tymczasowy w Szklarskiej Porębie Górnej
Ktoś w KD zauważył, że ludzie kupują bilet Euro-Nysa u czeskiego konduktora w SzPG za korony (Czesi nie podnieśli ceny).
No i się skończyło jeżdżenie po taniości (u Czecha po przeliczeniu ok54zł/5os vs 100zł/5os w KD) - teraz konduktor CD może sprzedać ten bilet za korony dopiero od granicy :/
Od 2 września do 13 pazdziernika bez pociągów na trasie Jelenie Góra - Szklarska Poręba Górna , wzamian BUS . Ciekawe czy poprawią torowisko na trasie Piechowice-Szkl.P.G ponieważ mineło kilka lat od remontu a stan jest tragiczny . Wszechobecne zwolnienia i zgrzyty
Przez całe przyszłoroczne wakacje nie będzie można dojechać pociągiem do Szklarskiej Poręby. Linia prowadząca do tego kurortu ma być z powodu prac remontowych nieprzejezdna od początku lipca do końca września 2021 r. Z prośbą o zmianę terminu realizacji prac zwróciły się do PKP PLK zarówno Koleje Dolnośląskie, jak i spółka PKP Intercity, która zaznaczyła, że to „niedopuszczalne zamknięcie linii o znaczeniu turystycznym w pełni sezonu”. Odpowiedź PKP PLK była krótka: „Termin pozostaje bez zmian”.
Będzie to kolejne zamknięcie linii Jelenia Góra – Szklarska Poręba. W 2020 r. była ona nieprzejezdna od początku września do połowy października.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum