Absurdy polskich kolei
Odpowiedz do tematu

Temat:
Największy absurd to połączenie kolejowe Kraków - Katowice, które trwa od 1h51
do 2h03. Odległość 77 km pociągi pokonują ze średnią szybkością od 41 km/h do 37,5 km/h. Tak dzieje się między aglomeracjami liczącymi ok. 4 miliony ludzi!!!!
Państwo "olało" Małopolskę i Śląsk.

Temat:
soad, Raczej przewoznicy.

Temat: przewoźnicy?
Przewoźnicy dysponują taborem v=160 (Impuls, Elf, Acatus) tylko infrastruktura się rozlatuje. PLK "zapomniało" o tej linii. Pewnie niedługo dowiemy się, że nie jest nikomu potrzebna!!!!!!!

Temat:
To niech zaoferuja Vmax 10km/h.
Zapomnialo? Nie tylko o tej jednej. Gdyby kasa szla faktycznie na infre i tabor (a nie prezesow, dyrektorow, lapowkarstwo) to juz dawno mozna bylo wdrozyc te Vmax 200-250km/h.

Temat:
Komuś musi bardzo zależeć na utrzymaniu betonowego muru komunikacyjnego między Krakowem a Katowicami... Przecież tam przy 200 albo i nawet 160 km/h możnaby uzyskać 35 minut czasu...

Temat:
Największy absurd to połączenie kolejowe Wroclaw - Praha!

MK Płeć:Mężczyzna
Temat:
szy_mat napisał/a:
Komuś musi bardzo zależeć na utrzymaniu betonowego muru komunikacyjnego między Krakowem a Katowicami...


Staleksport?

Rozkładowiec
-Usunięty-
Temat:
Otóż to, właśnie Stalexport, który dzięki tajnej umowie jest betonem trudniejszym do skruszenia niż cała grupa PKP. PLK na każde pytanie o modernizację tego odcinka udziela wybiórczych odpowiedzi. Najpierw dziwnym trafem bankrutowały firmy wygrywające przetargi, a teraz jak kolejny przetarg został rozstrzygnięty to się pojawił problem z rzekomym wykupem gruntów. Tak wygląda klątwa Stalexportu i to nie tylko na kolej, ale także na wszelkie alternatywne drogi mogące zagrozić spadkiem wpływów dla autostrady. Takiej paranoi to chyba nie ma w żadnym cywilizowanym państwie.

Temat:
Interesy i tyle w temacie. Nikt by tego przedsięwzięcia nie blokował w innej sytuacji.

MK Płeć:Mężczyzna
Temat:
Czy nowa władza to ruszy (i skruszy)?
Bo jak nie, to znaczy, że jest niewielw lepsza od tamtych złodziei

Rozkładowiec
-Usunięty-
Temat:
MK, bardzo dobre pytanie. Dodatkowym argumentem powinien być fakt, że minister infrastruktury podobno pochodzi z Krzeszowic, więc powinno mu zależeć na tym żeby kolej w jego regionie funkcjonowała tak jak należy. Cóż, pożyjemy zobaczymy Wink

Temat:
Analogowe Pendolino. Bez wi-fi i informacji na wyświetlaczach.

Przeszkodą w używaniu wyświetlaczy ma być polskie, niedostosowane do europejskich tablic rozporządzenie. Określa ono, jakie informacje umieszczać na tablicach, w jakim układzie i w jakiej kolejności, a także jaką czcionką je napisać (numer i nazwa pociągu muszą być napisane czcionką grubą i pochyloną). Przepisy wymagają do tego poziomej linii oddzielającej numer i nazwę pociągu.

Niestety, europejskie tablice (czyli zgodne z unijnymi regulacjami TSI) na Pendolino nie sprostały polskim wymogom. Gdyby sztywno się im podporządkować, to, jak tłumaczy Beata Czemerajda, rzeczniczka PKP Intercity, informacje na wyświetlaczach byłyby nieczytelne. Konieczne byłoby bowiem zastosowanie mniejszych czcionek.

Więcej:
http://wyborcza.biz/biznes/1,147749,20394844,analogowe-pendolino-bez-wi-fi-i-informacji-na-wyswietlaczach.html

Rozkładowiec
-Usunięty-
Temat:
Pasażerowie jadący w piątek z Kołobrzegu do Krakowa, przez ponad dwie godziny czekali w pociągu na stacji w miejscowości Przysucha. Maszyniście... skończył się bowiem dozwolony czas pracy.

Szczegóły: Dziennik Polski

Temat:
Już coś podobnego było. We wrześniu maszynista pociągu PKP Intercity, jadącego do Suwałk, zostawił pasażerów na stacji Tłuszcz i wysiadł z pociągu, bo skończył mu się czas pracy.

Fajnie się wyśmiewać, ale maszynista jest od tego, by się stosował do przepisów.

dddbb
-Usunięty-
Temat:
A Intercity jest od tego, by widząc, że coś się święci na tyle wcześnie reagować, by pasażerowie nie kwitli na jakichś stacjach, a media nie miały pożywki.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl