Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Następny
Nieudolność PR na Dolnym Śląsku
Autor Wiadomość

sZakOOu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2006
Skąd: i po co?

PostWysłany: 22-12-2015, 15:14    Odpowiedz z cytatem

Jeśli PRy dają inny tabor niż ten umówiony, to warto to zgłosić do urzędu marszałkowskiego (lubuskiego w przypadku PR Zielona Góra i dolnośląskiego w przypadku PR Wrocław). To one łożą na połączenia regionalne i powinny egzekwować od przewoźnika by podstawiał on tabor, który jest w umowie.

Wiem że w śląskim UM takie rzeczy kontrolują w KŚ.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

matias32 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Wrz 2009
Skąd: Miasto nad Odrą

PostWysłany: 23-12-2015, 09:59    Odpowiedz z cytatem

Bartuś

Widzę że się postarałeś i odpowiedz jest wyczerpująca , tylko szkoda że nie przeczytałeś tego co wkleiłeś ?

http://bip.umwd.dolnyslask.pl/plik,id,40088
Planowana data rozpoczęcia postępowania o udzielenie zamówienia w trybie bezpośredniego zawarcia umowy wrzesień 2014


http://www.bip.lubuskie.pl/system/obj/22946_ogloszenie-DG.V.8050.27.2014.pdf
Ogłoszenie o zamiarze bezpośredniego zawarcia umowy na świadczenie usług publicznych
w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich w Województwie Lubuskim


Ani jedno ani drugie nie jest umową tylko informacją o jakimś zamiarze lub rozpoczętym postępowaniu.
W umowach zawarte powinny być kwoty zapłaty za usługę oraz wskazany okres uzgodnione przez obie strony i parafowane podpisami Marszałka i Dyrektora PR

Nic takiego nie widzę , więc jak znajdziesz taką umowę to chętnie ją zobaczę i zarazem się ucieszę bo dzięki długoletnim umową PR Wrocław ma szanse na modernizacje taboru a ja na komfortową pracę i wożenie ludzi w godnych warunkach .

Bartuś

Powiedz mi gdzie jest napisane że zmodernizowane jednostki mają jeżdzić od 1.01.2015 po linii Wrocław -Szczecin

POIiŚ 7.1-46 "Modernizacja elektrycznych zespółów trakcyjnych" w okresie od 01.01.2015 do 31.12.2020


To jest projekt modernizacji z datą w której Przewozy Regionalne z dofinansowaniem unijnym mogą modernizować EZT i mają na to zgodę Unii Europejskiej i zagwarantowane dofinansowanie .
Nie ma tu terminu kiedy muszą wprowadzić jednostki po modernizacji jedynym obostrzeniem jest to że tabor który trafi do zakładu PR po modernizacji musi obsługiwać linie zapisane w projekcie tak jak to ma miejsce w KD ( choć nie zawsze )

I tak też się dzieje pierwsze dwie jeżdżą do Poznania , na dniach przyszły kolejne dwie i do konca roku bedzie juz 6 sztuk.
Po przeszkoleniu maszynistów zaczną obsługiwać wskazane w projekcie linie.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 23-12-2015, 10:33    Odpowiedz z cytatem

Uwierz mi, bardzo chcę napisać że niepotrzebnie wywołałem tą dyskusję. Mam też nadzieję że tak się niedługo stanie. Na razie jednak fakty są inne.

Powyższe linki podałem na szybko, nie chciało mi się bardziej szukać. Może uznałem że p. Zakęś pisząca w czasie przeszłym o podpisaniu umowy jest wystarczająco dla kolegi wiarygodna. Ale mimo to wystarczy 5 minut grzebania w dolnośląskimi BIP-ie i można znaleźć coś więcej :

Ogłoszenie o bezpośrednim zawarciu umowy o świadczenie usług publicznych w zakresie publicznego transportu zbiorowego w wojewódzkich przewozach kolejowych
http://bip.umwd.dolnyslask.pl/plik.php?id=44138

Cytat:
na dniach przyszły kolejne dwie i do konca roku bedzie juz 6 sztuk.

Z tego co mi wiadomo we Wrocławiu są już jednostki 2104, 2105, 2115, 2116 i 2119, czyli pięć. Dwie są wykorzystywane codziennie na jedynej i słusznej w PR Wrocław trasie Wrocław-Poznań (obserwuję codziennie dwuskłady 2104+2105 lub 2115+2116). Dziwne że tam nigdy nie ma problemów z taborem.

Może nie byłoby tej gównoburzy, gdybyście puszczali dobre, wyremontowane kible jako tymczasowe zastępstwo za asynchrony. Ale jest dokładnie odwrotnie, we wtorek wysłaliście perfidnie plastola na pociąg 67409 Twisted Evil, siejąc jednocześnie w internecie i rozkładzie jazdy propagandę o "nowej jakości". Może niech wasz dyspozytor zrobi sobie taką 3-godzinną wycieczkę i poczuje na własnej skórze (a raczej miednicy) czym wozi pasażerów.

sZakOOu Na razie mimo iż pisma do UMWD, UMWL i centrali PR tylko czekają na ostateczny kształt redakcji i wysłanie - zdecydowałem się najpierw wylać trochę żółci na forum, gdyż wiem iż czytają je decydenci PR Wrocław. No i abym sam mógł się dowiedzieć czegoś więcej i odczekać do końca roku, aż sytuacja wyjdzie ze stanu nieustalonego i wszystko się wyklaruje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

matias32 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Wrz 2009
Skąd: Miasto nad Odrą

PostWysłany: 23-12-2015, 12:25    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Ogłoszenie o bezpośrednim zawarciu umowy o świadczenie usług publicznych w zakresie publicznego transportu zbiorowego w wojewódzkich przewozach kolejowych
http://bip.umwd.dolnyslask.pl/plik.php?id=44138

Niestety to dalej nie jest umowa tylko

Bezpośrednie zamówienie prowadzące do zawarcia umowy o świadczenie usług publicznych w zakresie transportu kolejowego spółce PR Wrocław

Można o tym przeczytać w piśmie .

Zrozum to są pisma ( propozycje ) wysyłane przez urzędników Urzędu Marszałkowskiego
Ale nie oznaczają podpisania umowy.

Przewozy Regionalne na Dolnym Śląsku wożą ludzi na wyznaczonych liniach mimo nie podpisania z nimi umowy przez marszałka

I mają nadzieje ze ktoś im za to zapłaci.

[b]Bartuś

Zdecydowałeś się najpierw wylać trochę żółci na forum , to może pisz prawdę , i jeśli żądasz nowego taboru na swojej linii to żądaj też od marszałka żeby wywiązał się z deklaracji jakie wysyła ( bo zamieszczasz deklaracje a nie umowy ) i podpisał umowę z PR Wrocław


Cytat:
Z tego co mi wiadomo we Wrocławiu są już jednostki 2104, 2105, 2115, 2116 i 2119, czyli pięć. Dwie są wykorzystywane codziennie na jedynej i słusznej w PR Wrocław trasie Wrocław-Poznań (obserwuję codziennie dwuskłady 2104+2105 lub 2115+2116). Dziwne że tam nigdy nie ma problemów z taborem.



Co do zmodernizowanych EZT
Dwie pary jeżdżą na Poznań i tak tez pisałem tylko że jedna para jest Wrocławska 2104 -05 a druga Poznańska 2115-16 i co w tym dziwnego marszałek wielkopolski podpisał umowe z PR Wrocław i Poznań
i za to płaci (umowa połączenia stykowe ) za prace w województwie ościennym

Jeśli widujesz jeszcze jakieś inne to pewnie jest to Lubuska 2119 tu też umowa jest podpisana z PR Ziel. Góra i PR Wrocław przez marszałka Lubuskiego (umowa połączenia stykowe )

Tylko marszałek Dolnośląski wypiął się na PR bo ma swoją kolejkę i celowo uwala konkurencję , brak umowy lub umowa krótkoterminowa = brak kasy na modernizację z banków
A centrala w Warszawie wysłała najpierw zmodernizowane jednostki do województw w którym umowy została podpisana ( to chyba logiczne ) więc do nas docierają na samym końcu.
Więc podziękuj swojemu marszałkowi za jednostki którymi przychodzi ci podróżować i przypomnij mu o jego obowiązku i żeby nie dzielił województwa na gorszych i lepszych bo wszystkim ma zagwarantować dowóz do szkoły i pracy w godnych warunkach.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 23-12-2015, 13:13    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Zdecydowałeś się najpierw wylać trochę żółci na forum , to może pisz prawdę , i jeśli żądasz nowego taboru na swojej linii to żądaj też od marszałka żeby wywiązał się z deklaracji jakie wysyła ( bo zamieszczasz deklaracje a nie umowy ) i podpisał umowę z PR Wrocław


Między innymi po to właśnie piszę na tym forum, żeby dowiedzieć się czegoś więcej i nie podejmować pochopnych działań oraz niepotrzebnych afer, zwłaszcza że jestem tylko pasażerem. O to chodzi, żeby pewne rzeczy sobie wyjaśnić i przedyskutować zanim zrobi się coś zbyt szybko. Dziękuję za szybkie wyjaśnienie.

Nie jest moją intencją kłamać, opieram się na słowach dyr. Zdanowskiego z lutego b.r według których umowy takie są podpisane. Mamy zatem słowo przeciwko słowu :
Cytat:
– Na chwilę obecną samorząd ma podpisane umowy na 5 i 6 lat z Dolnośląskim Oddziałem Przewozów Regionalnych, dotyczące realizacji przewozów z wykorzystaniem taboru zmodernizowanego ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zgodnie z umowami, pociągi kursują w relacjach Wrocław Gł. – Poznań, Szklarska Poręba Górna – Poznań Gł., Kłodzko Gł. – Leszno i Wrocław Gł. – Głogów/ Zielona Góra – napisał w odpowiedzi Wojciech Zdanowski, Dyrektor Departamentu Infrastruktury UMWD

http://www.rynek-kolejowy.pl/55732/55732_W%C2%A0dolnoslaskim_wieloletniej_umowy_z%C2%A0PR_raczej_nie_bedzie.htm

Dziś wyślę oficjalne zapytanie o dostęp do informacji publicznej, to powinno w 100% przekonać, czy ta umowa jest, czy to raczej pan Zdanowski ma za długi język. Nie zapominajmy jeszcze o stronie lubuskiej.

Zupełnie inaczej sprawa wygląda jeśli chodzi o połączenia wojewódzkie, tutaj niestety muszę się z kolegą w 100% zgodzić, ktoś powinien beknąć w UMWD za brak zabezpieczenia umową. PR Wrocław mógłby swobodnie zawiesić wszystkie swoje wojewódzkie połączenia i postawić UMWD pod ścianą. I mielibyście do tego pełne prawo (choć z drugiej strony to jednocześnie byłby gwóźdź do trumny Przewozów Regionalnych na Dolnym Śląsku, i chyba tylko dlatego jeszcze jeździcie)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

matias32 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Wrz 2009
Skąd: Miasto nad Odrą

PostWysłany: 23-12-2015, 14:04    Odpowiedz z cytatem

Dziękuje kolego Bartuś za merytoryczną i na poziomie rozmowę ,

I mam nadzieje że uzyskasz jakąś informację od Urzędu Marszałkowskiego i
podzielisz się tymi informacjami na forum .
I nadmienię tylko ze jeśli gdzieś w wypowiedzi się pomyliłem to proszę o sprostowanie.

Wszystkim forumowiczom a w szczególności tym którzy korzystają z usług
Przewozów Regionalnych na linii 273
życzę punktualnych i bezpiecznych powrotów do domu oraz Wesołych i rodzinnych Świąt Kolejarz

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gagusiek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Gru 2010

PostWysłany: 24-12-2015, 11:10    Odpowiedz z cytatem

Bartuś wczoraj tj 23.12.2015 pojawiły się z tego co widziałem już 3 EN57AL na naszym odcinku Zielona -Wrocław a obsługiwały relacje:
EN57AL-2108 poc nr 67411/76410
EN57AL-2116 poc nr 67413/76412
EN57AL-2120 poc nr 67415/76400
EN57AL-2108 poc nr 66441

tak wyglądały wczorajsze obiegi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 12-01-2016, 16:11    Odpowiedz z cytatem

Załączam odpowiedź, którą otrzymałem z Urzędu Marszałkowskiego na moje pytanie. Jest to jakaś umowa, ale nie mam za dużo czasu żeby się z nią zapoznać (zaliczenia+sesja na Politechnice dają ostro w kość Mr. Green ). W każdym razie wrzucam żeby nie było że nie.
https://drive.google.com/file/d/0B4V4ALTpyGapSHZqMXJWeE5kbjQ/view?usp=sharing

Generalnie na razie sprawa wygląda tak że pociągi na Zieloną Górę obsługiwane są raz zmodernizowanymi tygrysami, raz najgorszym szrotem. Oczywiście, zapewne zima jest pewnym wytłumaczeniem, niemniej jednak mam wrażenie że do PR Wrocław trafiło mniej zmodernizowanych jednostek niż jest na nie zapotrzebowanie. Z kolei Poznaniacy chyba nie mają co robić z ich nadmiarem, skoro wypuszczają je na wewnątrzwojewódzkie połączenia typu Poznań-Leszno... Tym bardziej dziwi że obiegi na linii Poznań-Wrocław są obsługiwane wrocławskimi tygrysami (i to w dwuskładzie) a nie poznańskimi, dzięki czemu brakuje tygrysów na inne obiegi, które mają być nimi zestawiane. Szkoda jeszcze że ta umowa obowiązuje aż do 2020 roku. Obawiam się że w praktyce oznacza to fakt że PR Wrocław będzie do tego czasu woził pasażerów najgorszym swoim szrotem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 12-01-2016, 20:46    Odpowiedz z cytatem

W 2020 r. PR Wrocław może już nie istnieć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

matias32 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Wrz 2009
Skąd: Miasto nad Odrą

PostWysłany: 13-01-2016, 13:58    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000

Jeśli w kwestii transportu kolejowego w Polsce a w szczególności na Dolnym Śląsku nic się nie zmieni
( mam tu na myśli rządy PiS ) to rok 2016 jest rokiem wygaszania zakładu Dolnośląskiego .
Takie informacje mam z centrali , przewodniczący ZZMK we Wrocławiu po powrocie z Warszawy i spotkaniu z Dyrektorem PR Wrocław zachęcają do podpisywania wniosków PDO do końca marca bo likwidacja zakładu Dolnośląskiego jest przesądzona .

Bartuś

Różnego rodzaju problemy techniczne z Tygrysami czasami eliminują je z obiegu ale nigdy w zastępstwie nie widziałem najgorszych EZT , zazwyczaj są to SPOTY lub stare EZT ze zmodernizowanym wnętrzem , więc takiej tragedii nie ma , pewnie zdarzają się odstępstwa ale bardzo rzadko .
Gdyby tą linie obsługiwały KD nie było by nawet takich starych kibli gdyby wypadł im z obiegu Impuls , po prostu odwołali by pociąg.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 13-01-2016, 21:29    Odpowiedz z cytatem

matias32 napisał/a:
Jeśli w kwestii transportu kolejowego w Polsce a w szczególności na Dolnym Śląsku nic się nie zmieni ( mam tu na myśli rządy PiS )

Ostanie doniesienia z Ministerstwa mówiły wręcz o wspomaganiu spółek samorządowych poprzez wynajem taboru, zapewne zmodernizowanych kibli, które dzisiaj są w PR.
matias32 napisał/a:
to rok 2016 jest rokiem wygaszania zakładu Dolnośląskiego

Znaczy już do końca roku PR Wrocław ma być zlikwidowany, czy tylko ma się dopiero zacząć likwidacja. Bo jeśli to pierwsze, to jakoś średnio to widzę, bo KD wcześniej jak od rozkładu 2017/2018 nowych tras raczej na pewno nie przejmie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ideprosto Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2015
Skąd: z Ziemi

PostWysłany: 14-01-2016, 09:19    Odpowiedz z cytatem

matias32 napisał/a:
Jeśli w kwestii transportu kolejowego w Polsce a w szczególności na Dolnym Śląsku nic się nie zmieni ( mam tu na myśli rządy PiS ) to rok 2016 jest rokiem wygaszania zakładu Dolnośląskiego .

Zapewniam Cię, że w kwestii transportu kolejowego czy w Polsce czy na Dolnym Śląsku nic się nie zmieni - nie bądźmy naiwni ta władza jak każda inna ma w głębokim poważaniu takie trudne do rozwiązania sprawy jak transport publiczny. Zresztą widać to na codzień a i przyszłość pokaże, że PR we Wrocławiu skończy tak jak PR w Katowicach. Przewozy regionalne są finansowane przez Samorząd Województwa i to właśnie on jest odpowiedzialny za transport regionalny, a skoro samorząd powołał swoja spółkę to nie będzie utrzymywał jej konkunrencji jeżeli nie będzie takiej konieczności. Wraz z polepszaniem sytuacji taborowej KD praca przewozowa PR-ów będzie minimalizowana, aż zostanie ów Zakład zlikwidowany - wiem może nie wszystkim się to spodoba ale takie są fakty. [/quote]

_________________
Idę prosto, to jest powód do troski. Idę prosto, mam w dupie obie wasze Polski
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateusz123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lip 2008
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 15-01-2016, 07:47    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
utrzymywał jej konkunrencji jeżeli nie będzie takiej konieczności

To jest też w pewnym stopniu chore, mianowicie postrzeganie transportu publicznego (tego podstawowego, regionalnego) jako jakieś elementy walki i konkurencji. Ten obszar transportu publicznego ma być sensowny, spójny, tworzący jakąś większą całość, a nie "każden sobie rzepkę skrobie".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kpc21 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Sie 2012

PostWysłany: 15-01-2016, 14:57    Odpowiedz z cytatem

Konkurencja w przewozach regionalnych (podobnie zresztą w miejskich) być powinna, ale nie w walce o pasażera, a o kontrakty z samorządami na obsługę poszczególnych linii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 15-01-2016, 16:38    Odpowiedz z cytatem

kpc21, bzdura. Jedyne co z tego wyniknie to układy i układziki, żeby to "moja firma" dorwała się do samorządowego koryta. Transport powinien być publiczny, czyli właścicielem/zwierzchnikiem powinni być mieszkańcy obsługiwanego regionu. I to oni bezpośrednio rozliczają takiego publicznego przewoźnika z tego, czy się wywiązuje ze swoich zadań.

Twoja "konkurencja o kontrakty" "świetnie" działa np. w UK (gdzie mieszkałem 8 lat), gdzie firmy najpierw lobbują gdzie się da, żeby dostać kontrakt, a potem oferują gównianą ofertę za gigantyczne pieniądze (najdroższe koleje w Europie), żeby tylko akcjonariusze się nachapali. Nie dziękuję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 7 z 12 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl