bystrzak2000, tutaj nie ma czego uzasadniać. Ekonomia jest bezwzględna (skąd kasa na niezbędne prace adaptacyjne?). Uważam, że temat reaktywacji Dworca Świebodzkiego w bliżej nieokreślonej przyszłości jest pozamiatany, czego dowodzi pismo dyr. Tadeusza Szulca z PKP SA Oddział Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
To jest jakaś jawna kpina. To siedlisko tandety, złodziejstwa, oszustwa i patologii powinno zostać zlikwidowane kilkanaście lat temu, jak wnioskował były Kolejowy Nadzór Budowlany o. Wrocław w osobie pani Agnieszki D.! Co to ma znaczyć? PKP w roli nadzorcy placu targowego? A sławojkami też będą zarządzać? Opłaty pobierać?
Wywalić to wszystko i siłami PKP uporządkować i oczyścić teren przygotowując się na rozpoczęcie inwestycji, która prędzej czy później nastąpi!
_________________ Manipulacja w najczystszej postaci
voyager1231, masz rację, ale powtórzę za Piratem, bo trafił w sedno sprawy: najwyższa pora powołać nową spółkę - PKP Handel Bazarowy. Dworzec Świebodzki w zasadzie niczym nie różni się od tego bazaru na torach, gdzieś w Tajlandii:
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Ekonomia jest bezwzględna (skąd kasa na niezbędne prace adaptacyjne?). Uważam, że temat reaktywacji Dworca Świebodzkiego w bliżej nieokreślonej przyszłości jest pozamiatany
O tym to ja doskonale wiem. Osobiście nigdy do zwolenników reaktywacji Świebodzkiego nie należałem.
Mnie jednak chodzi o tę konkretną wypowiedź, zwłaszcza drugą jej część:
Pirat napisał/a:
przy obecnych pustkach i nędzy rozkładowej na Dworcu Głównym.
bystrzak2000, no a po co uruchamiać Świebodzki, skoro Główny nie jest wykorzystany? Pasażerów na dworcu garstka, pociągów coraz mniej, lokale handlowe puste...
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Dalekobieżnych ubyło, jednak ich odprawa jest bardziej elastyczna, łatwiej je dorzycić do rozkładu. A lokalnych, które wymuszają sztywne godziny odjazdu, przyjazdu, nie ubywa. I to w godzinach szczytu jest ich nawet coraz więcej w kierunku zachodnim. Świebodzki przyszłości nie ma. Można zamiast niego jekieś SBLki może porobić na estakadzie. Natomiast brak jego uruchomienia doraźnego na czas jednotoru nad Grabiszyńską będzie miał fatalny skutek dla wszystkich pasażerów poza tymi z Oławy, Jelcza, czy Kłodzka. Jak wygląda jazda na jednotorze od Poznania widać już dzisiaj - tragedia. A przecież w PLK powinni znać prawo Marphiego. Bo, że jego skutki poznają pasażerowie już niedługo, to raczej, niestety, pewne.
Dalekobieżnych ubywa, owszem, ale podmiejskich jest coraz więcej. A z pustkami na dworcu się nie zgadzam, bo znów: na dalekobieżne może nie ma popytu, ale w osobówkach tłok jest nie do opisania - inie ma to wiele wspólnego z niedostateczną długością składów.
_________________ Kłodzko-Wałbrzych - najpiękniejsza kolej świata.
Świebodzki na lotnisko to akurat całkowicie poroniony pomysł. Jak już pociąg na lotnisko, to na Główny, gdzie jest możliwość przesiadki. Poza w ogóle całkowitym bezsensem pociągu na lotnisko.
Trzy podmioty zakwalifikowały się do drugiego etapu postępowania na wybór inwestora, który zagospodaruje teren dworca Wrocław Świebodzki. PKP S.A. wybierze partnera do tej inwestycji na przełomie 2014 i 2015 roku.
Inwestycja przy dworcu Świebodzkim to jeden z realizowanych przez PKP S.A. projektów deweloperskich. Spółka planuje komercyjne zagospodarowanie tego terenu oraz rewitalizację zabytkowego budynku dworcowego. Całość prac zostanie przeprowadzona w oparciu o koncepcję wyłonionego w postępowaniu inwestora. Przewidywane jest również przywrócenie ruchu kolejowego do stacji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum