Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Następny
Dworzec Świebodzki - reaktywacja
Autor Wiadomość

mateusz123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lip 2008
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 30-01-2011, 21:18    Odpowiedz z cytatem

A jak wyglądały manewry stacyjne? Skład przyjeżdżający miał podczepiany na tył składu parowóz który go prowadził z powrotem czy parowóz który przyprowadził skład, wypychał go z peronów, oblatywał i wpychał go z powrotem w peron?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 04-02-2011, 17:42    Odpowiedz z cytatem

Wrocław: Koncepcja świebodzkiego dworca gotowa

Nowoczesne centrum handlowo-usługowe, z funkcjonalnym układem komunikacyjnym i przestrzennym, oraz nowy budynek dworca - tak mają wyglądać tereny wokół dworca Świebodzkiego w przyszłości.

Konsorcjum firm: Biuro Projektowo-Inżynierskie Redan sp. z o.o. oraz Pracownia Projektowa Metropolis opracowało, na zlecenie PKP S.A., koncepcję architektoniczo-urbanistyczną i funkcjonalną przebudowy i rewitalizacji dworca Wrocław Świebodzki.

Koncepcja obejmuje swoim zasięgiem obszar około czterech hektarów zlokalizowanych w centrum Wrocławia, w bezpośrednim sąsiedztwie dworca, ograniczonym ulicą Tęczową, placem Orląt Lwowskich i Braniborską. Wokół dworca Wrocław Świebodzki zaprojektowano wielofunkcyjne „Centrum Świebodzkie” o charakterze handlowo-usługowym.

Dworzec Wrocław Świebodzki zostanie wyłączony z obsługi podróżnych. Stanie się obiektem handlowo-usługowym pełniącym również funkcje: kulturalną i hotelową. W skrzydle północnym zaprojektowano rozbudowę Teatru na Świebodzkim, natomiast część centralną obiektu zajmie Centrum Sztuki Współczesnej. Południowe skrzydło obiektu projektanci przeznaczyli na lokale gastronomiczne. Całkowitą nowością jest zlokalizowanie - w zachodnim skrzydle dworca - hotelu wraz z restauracją i centrum spa&wellness. Dawne perony zostaną zadaszone. Powstała w ten sposób przestrzeń będzie przeznaczona na pawilony handlowe.

Takie zagospodarowanie dworca Wrocław Świebodzki nie oznacza rezygnacji z uruchomienia ruchu kolejowego w jego bliskim sąsiedztwie. Obsługę podróżnych zapewni nowy budynek dworca (zlokalizowany za obecnym dworcem Wrocław Świebodzki) wraz z zadaszonymi trzema peronami. Dodatkowo będzie on pełnił funkcje handlowo-usługowe. Budynek nowego dworca będzie łączył się z innymi nowymi budynkami za pomocą nadziemnych łączników, tworząc funkcjonalnie powiązane centrum handlowo-rozrywkowo-biurowe.

Koncepcja dworca Wrocław Świebodzki zakłada również uporządkowanie chaosu przestrzennego i komunikacyjnego na objętym opracowaniem obszarze. Przewiduje kompletną przebudowę pl. Orląt Lwowskich (skrzyżowania ulic Podwale, Piłsudskiego i Nowa Robotnicza), a także przebudowę ulicy Robotniczej. Ta ostatnia stanie się dwupasmową dwujezdniową ulicą rozdzieloną pasem komunikacyjnym, pozostawionym pod torowisko tramwajowe. Koncepcja zakłada również możliwość zastosowania tramwaju dwusystemowego, który za budynkiem Nowego Dworca będzie włączał się w infrastrukturę kolejową. Główny węzeł przesiadkowo-komunikacyjny zaprojektowano przed nowym budynkiem dworca (przystanki tramwajowe, autobusowe, miejsca postojowe dla busów, taksówek, parkingi rowerowe). W koncepcji ujęto również budowę parkingu podziemnego (dwukondygnacyjnego) pod Nowym Placem Orląt Lwowskich.

Ponadto koncepcja zakłada wprowadzenie zmian w przestrzeni publicznej, stanowiącej bezpośrednie otoczenie historycznego budynku dworca Wrocław Świebodzki, poprzez stworzenie placów o charakterze rekreacyjno-kulturalnym. Najciekawiej prezentuje się projekt placu przed Teatrem na Świebodzkim. Ma tu powstać scena plenerowa wraz z miejscami do siedzenia, a także fontanny. To wszystko w otoczeniu zieleni miejskiej.

Koncepcja architektoniczno-urbanistyczna i funkcjonalna przebudowy i rewitalizacji dworca Wrocław Świebodzki jest wynikiem porozumienia podpisanego w październiku 2009 roku pomiędzy PKP S.A., Urzędem Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego a Urzędem Miasta Wrocław.

Koncepcja została sfinansowania po połowie ze środków PKP S.A. i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego. Jej koszt to około 140 tysięcy złotych.

Dworzec Wrocław Świebodzki jest drugim, po Górnośląskim, najstarszym dworcem w stolicy Dolnego Śląska. Został on wybudowany przez Towarzystwo Kolei Wrocławsko-Świdnicko-Świebodzickiej w związku z utworzeniem linii kolejowej Wrocław – Świebodzice. Ta natomiast powstała by usprawnić transport towarów z okolic Wałbrzycha do Wrocławia.

Dworzec Wrocław Świebodzki został wybudowany w ekspresowym tempie według projektu inżyniera Aleksa Cochiusa. Prace rozpoczęły się w 1842 roku i dobiegły końca w sierpniu następnego roku. Uroczystego otwarcia nowej linii kolejowej dokonano 28 października 1843 roku.

W 1844 roku po torach ze Świebodzkiego zaczęły kursować pociągi towarowe, a w 1844 roku uruchomiono połączenie z Dworca Świebodzkiego w kierunku Świdnicy. Z czasem ilość towarów i osób przewożonych z dworca Świebodzkiego zaczęła rosnąć. Duże znaczenie miała tu również chęć uruchomienia nowej linii kolejowej do Szczecina. Stąd 25 lat po otwarciu obiektu podjęto decyzję o jego rozbudowie. Koncepcję architektoniczną przebudowy gmachu dworca powierzono dwóm berlińskim architektom Walterowi Kyllmanowi i Adolfowi Heydenowi. Projekt przebudowy zlecono Emilowi Hasenjagerowi.

W 1869 roku rozpoczęto prace, które trwały do 1874 roku. Rozbudowano gmach dyrekcji (od strony ulicy Tęczowej) oraz przebudowano stary gmach dworca. Od frontu dworca dobudowano środkową część z kolumnadą po bokach. Wejście uwieńczono zegarem. Po jego obu stronach umieszczono dwie rzeźby kobiet w antycznych strojach, które były alegoriami Pomeranii i Silesii.

Od okresu ostatniej przebudowy aż do czasów współczesnych bryła dworca Wrocław Świebodzki nie uległa praktycznie żadnym zmianom. W latach 20. XX wieku pojawił się śmiały projekt autorstwa ówczesnego architekta miejskiego Maxa Berga (we Wrocławiu zaprojektował między innymi Halę Stulecia). Zakładał on, że Wrocław Świebodzki będzie najważniejszym dworcem w stolicy Dolnego Śląska, a w jego bezpośrednim sąsiedztwie powstaną wysokie budynki o funkcji handlowo-usługowej. Koncepcja ta jednak nigdy nie została zrealizowana. Dworzec Wrocław Świebodzki został wyłączony z ruchu kolejowego na początku lat 90.

źródło: PKP SA / RK

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Markusx Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Wrz 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 07-02-2011, 08:37    Odpowiedz z cytatem

Polskie Radio Wrocław na swojej stronie zamieściło wizualizacje zrewitalizowanego dworca

Nowy Dworzec Świebodzki

Butiki zamiast targowiska, większy teatr, hotel i przede wszystkim nowy dworzec z trzema peronami. (WIZUALIZACJE)

To koncepcja modernizacji Dworca Świebodzkiego we Wrocławiu. Na stację wrócą połączenia aglomeracyjne i kilka dalekobieżnych.

Urzędnicy liczą na 20 tysięcy pasażerów dziennie. W jego zabytkowej części architekci postawili na handel i kulturę.

Według autora projektu, Piotra Twardochleba, trudno to miejsce zepsuć.

Dworzec po liftingu będzie gotowy nie wcześniej niż w 2014 roku.

Żródło: PRW.pl

http://www.prw.pl/articles/view/12372/Nowy-Dworzec-Swiebodzki

_________________
Last Train to...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 08-03-2013, 20:57    Odpowiedz z cytatem

Pociągi wrócą na Dworzec Świebodzki i zatrzymają się przy al. Karkonoskiej?

Hiszpańska firma Sener właśnie zakończyła konsultacje społeczne we Wrocławiu i proponuje, by pociągi wróciły na Dworzec Świebodzki i woziły pasażerów np. w kierunku Zielonej Góry i Poznania. Nowy przystanek kolejowy mógłby postać także przy al. Karkonoskiej.
Firmie Sener w badaniach wyszło, że w stolicy Dolnego Śląska powinny pojawić się nowe przystanki kolejowe: Wrocław Karkonoska, Wrocław Magnolia, Maślice, Borowska, Powstańców Śląskich, Hallera, Żmigrodzka, Strzegomska, Długa, Koszarowa, Boya Żeleńskiego, Wilanowska, Ostrowskiego, Złotniki, Port Lotniczy, a także Mirków i Pisarzowice.
Z Dworca Świebodzkiego składy mogłyby wozić pasażerów na Nowy Dwór, Żerniki, Leśnicę do stacji Wrocław Lotnisko, a także na Kuźniki - Pracze i dalej do Zielonej Góry i w innym kierunku - do Poznania.
Przy stacji Wrocław Muchobór powinien powstać węzeł przesiadkowy połączony z komunikacją miejską. Koniecznie jednak trzeba zaprojektować połącznie przystanku z ul. Legnicką. Ten pomysł nie jest nowy (wrocławscy urzędnicy uważają, że stacja Wrocław Mikołajów to druga co do liczby korzystających pasażerów stacja kolejowa w mieście). Plany budowy węzła pojawiły się już w ubiegłym roku. Ale terminów realizacji tego przedsięwzięcia nikt nie podał.
Tak samo jak budowy kolei aglomeracyjnej, o której mówi się już od kilku lat. Nie pomogło nawet porozumienie z 2011 r. podpisane przez 28 samorządów, w tym także wrocławski.
Stary jest też pomysł uruchamiania kolei łączącej Dworzec Główny z lotniskiem. Najpierw PKP PLK nie miała swoich pieniędzy, by położyć kilka km. torów, potem zmieniły się przepisy i okazało się, że samorząd województwa tej inwestycji nie mógł sfinasować. Potem... - zrobiliśmy studium wykonalności, które pokazało, że najlepszym rozwiązaniem na lotnisko będzie szybki tramwaj - mówił rok temu wicemarszałek Jerzy Łużniak zaraz po otwarciu nowego terminala.
Na razie w próżni też wisi pomysł ożywienia Dworca Świebodzkiego. Dwa lata temu kolejarza pokazali nawet koncepcję zagospodarwania budynku i jego okolic. Zaplanowano bowiem, że w starym budynku powstanie galeria handlowa (w miejscu, gdzie teraz zaczynają się tory, całość ma być przykryta szkłem), centrum SPA czy eleganckie restauracje.
Obok zostanie ustawiona letnia scena Centrum Sztuki Współczesnej i Teatru Polskiego. W okolicy miały pojawić się też eleganckie biurowce. Pociągi miałaby wjeżdżać na specjalnie wybudowaną nowoczesną stację.
Wymyślono również, że nad całym placem ma zwisać... świecąca pajęczyna. Przebudowa miała ruszyć w 2012 r. Nie ruszyła i nie wiadomo, kiedy to nastąpi. Jest jedna główna przyczyna - nie ma planu zagospodarowania przestrzennego tego terenu. Prace nad nim powinny się skończyć do końca przyszłego roku, czyli do końca obecnej kadencji samorządu.
Zwolennikiem powrotu pociągów na Świebodzki jest poseł PO Marek Łapiński. Jeszcze jako marszałek w 2009 r. miał plan budowana Dolnośląskiej Kolei Dojazdowej i wystąpił nawet o przejęcie Dworca Świebodzkiego.
Dzisiaj napisał na Facebook'u: - Tak może narodzić się prawdziwa kolej aglomeracjna. DKD ze swym centralnym dworcem WRO Świebodzki. Taki był plan.
Firma pisze, że do obsługi pasażerów po aglomeracji wrocławskiej i w ruchu regionalnym powinień jeździć nowy tabor elektryczny np. pociągi EN 76 "Elf".

http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/776851,pociagi-wroca-na-dworzec-swiebodzki-i-zatrzymaja-sie-przy,id,t.html?'cookie'=1
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Juzef Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Cze 2010

PostWysłany: 08-03-2013, 21:37    Odpowiedz z cytatem

Trzeba aż hiszpańskiej firmy, żeby popatrzeć i zobaczyć, skąd dokąd ludzie jeżdżą i gdzie potrzeba przystanków kolejowych. To tak piękne... sensownie pomyślany system kolei miejskiej, z przystankami tam gdzie faktycznie są potrzebne, dobrze skomunikowanymi z resztą miasta, z nowoczesnym taborem... aż żal że tego nie dożyję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gagusiek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Gru 2010

PostWysłany: 10-03-2013, 12:38    Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem nie ma sensu uruchamiać dworca Świebodzkiego , nowe przystanki by śie przydały ale reaktywacja dworca nie . Główny nie jest jeszcze tak zapełniony , a jak by był to wystarczy zrobić aby nie wszystkie pociągi kończyły lub zaczynały bieg we Wrocławiu można zrobić różne przelotowe . Legnica-Jelcz Laskowice , Głogów - Międzylesie itp . Aby szybko tory sięzwalniały
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 03-02-2014, 20:05    Odpowiedz z cytatem

Wrocław: Miasto i województwo chcą reaktywacji Świebodzkiego.

Zarówno władze miasta Wrocławia, jak i władze województwa dolnośląskiego popierają inicjatywę przywrócenia na stacji Wrocław Świebodzki funkcji pasażerskiej. Oba samorządy zwracają jednak uwagę, że decydujący głos w tej sprawie w tym momencie ma PKP.

Więcej:

http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/wroclaw-miasto-i-wojewodztwo-chca-reaktywacji-swiebodzkiego-1472.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ufoludek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lip 2011

PostWysłany: 02-06-2014, 11:04    Odpowiedz z cytatem

TRzeba teraz walczyć o reanimowanie Świebodzkiego na czas kolejnej części remontu Podg GRabiszyn. Jeśli w szczycie część pociągów miałaby być zlikwidowana, to będzie tragedia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

black Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Wrz 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-06-2014, 11:51    Odpowiedz z cytatem

Wiadomo może które mniej więcej mają iść do likwidacji?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateuuu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Gru 2013

PostWysłany: 02-06-2014, 16:19    Odpowiedz z cytatem

Nikt nie zreanimuje Świebodzkiego tak raz-dwa bo modernizacja Grabiszyna się zakończy się szybciej niż ewentualne procedury przetargowe i remont Świebodzkiego Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ufoludek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lip 2011

PostWysłany: 02-06-2014, 17:28    Odpowiedz z cytatem

Tu nie chodzi o jakąś wielką reanimację, tylko zrobienie przejezdności dwóch torów i podciągnięcie sieci trakcyjnej. Tyle, że teraz to już pewnie trochę późno.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 02-06-2014, 17:31    Odpowiedz z cytatem

A tory wystarczyłoby odkopać bo całkiem dobre zostały zasypane przy likwidacji dworca Smile

_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-06-2014, 17:51    Odpowiedz z cytatem

ufoludek napisał/a:
Jeśli w szczycie część pociągów miałaby być zlikwidowana, to będzie tragedia.

Nie będzie likwidacji pociągów, tylko co najwyżej skrócenie ich do Muchoboru, gdzie jest jedna dodatkowa nieużywana krawędź peronowa i dalej KKA.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ufoludek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lip 2011

PostWysłany: 02-06-2014, 19:32    Odpowiedz z cytatem

kakaa - chachcha. Chyba metrobusem Wink Coś tego nie widzę. Dobrze, że chociaż będzie ten przystanek autobusowy na Nowym Dworze.
Niestety z brakiem Świebodzkiego wg mnie dali ciała na całego. Trzeba było szczytowe pociągi osobowe z Legnicy na Świebodzki przez Muchobór przekierować, stamtąd można tramwajem 31/32 na Główny jechać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-06-2014, 21:55    Odpowiedz z cytatem

Uruchomienie Świebodzkiego kosztowałoby miliony. Torowisko jest w stanie agonalnym, sieci trakcyjnej nie ma, urządzeń srk także. O stanie technicznym łącznicy Muchobór - Świebodzki łaskawie nie wspomnę.

Tak więc skrócenie do Muchoboru wydaje się być jedynym wyjściem. I dalej KKA lub (co uważam za lepsze rozwiązanie) skomunikowanie z pociągami z Głogowa zestawianymi przynajmniej z dwóch EN57. A jak za drogo jechać na dwa kible do Zielonej Góry, to skrócić do Muchoboru wszystkie pociągi z Legnicy i Głogowa i uruchomić wahadło Muchobór - Główny na 3 kible Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 11 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl