Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Poznańska Kolej Metropolitalna
Autor Wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 27-05-2014, 19:19   

Z powodu małej ilości przystanków aglomeracyjnych oraz oszałamiającej szlakowej na kolei obwodowej Laughing
Przejdź na dół

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 28-05-2014, 15:58    Odpowiedz z cytatem

A co ma do tego obwodowa ? Śmiesznym politykom i .... mikolom może przyjść na myśl wykorzystanie linii395 jako KA. Bez potężnych nakladów ( np. budowa łącznic z 395 na 354/ew. 351) nie ma najmniejszych szans. Co do przystanków. W pierwszej kolejności wystarczyło by ich kilka. No ale KW ma problem z kasą aby uruchomić wiekszą liczbę pociągów ( np. W szczycie na najbardziej obc. liniach co pół godziny a PKA się marzy. 10 lat temu planowano szynobus do CLIPa. I co mamy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 28-05-2014, 16:59   

Cytat:
A co ma do tego obwodowa ? Śmiesznym politykom i .... mikolom może przyjść na myśl wykorzystanie linii395 jako KA. Bez potężnych nakladów ( np. budowa łącznic z 395 na 354/ew. 351) nie ma najmniejszych szans.

Szanowny Panie. Nie ja wymyśliłem koncepcję wykorzystania kolei obwodowej tylko ... światli specjaliści z Przemysłowej. Zapomnieli jednak o zajebistych szlakowych na 354 i 395, co prawda 354 będzie łatana ale 60 km/h to nie jest oszałamiająca prędkość (co prawda od Kirkora do NWP będzie 100) dla przewozów pasażerskich. Ale 20 jeszcze gorzej Śmiech Co 395 problem jest następujący, linia została wyremontowana przez ZRK DOM bodaj w latach 2007-2009 do 90 km/h (zamiast do 110 przynajmniej), przy czym NG obejmowała odcinki Zieliniec - Naramowice (dziś nie istnieje) oraz Piątkowo - Kiekrz (jeden z torów) i pozostawiono zajebiste odcinki z drewnem, na którym było 70 km/h ale po protestach ćwoków z osiedla Sobieskiego Vmax obniżono tam do 30 km/h i zaprzestano utrzymania. A koncepcja wykorzystania 395 jako KA roi się w głowach "specjalistów" z SSC, robiących na Niepodległości w CRI Poznań. Więc takie pretensje nie do mnie Śmiech Można już teraz zoptymalizować "szybsze" odcinki już teraz do 100/110 km/h przez skumulowanie prac utrzymaniowych ale problemem są odcinki z drewnem Śmiech

Cytat:
Co do przystanków. W pierwszej kolejności wystarczyło by ich kilka. No ale KW ma problem z kasą aby uruchomić wiekszą liczbę pociągów ( np. W szczycie na najbardziej obc. liniach co pół godziny a PKA się marzy. 10 lat temu planowano szynobus do CLIPa. I co mamy?

I znowu kulą w płot. Przystanki to proszę odbijać do PLK/Nieruchomości/Miasta Poznania/przyległości. A już zupełnie nie rozumiem zdania "KW ma problem z kasą". To nie KW lecz "światli specjaliści z Przemysłowej" wymyślają rozkład i zapewniają finansowanie Śmiech

PS Nie życzę sobie tekstów typu "głupi MK", bo nim nie jestem.
Powrót do góry

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 28-05-2014, 17:50    Odpowiedz z cytatem

Ale ja nie "piję" do Ciebie. Co do 395 to kilka faktów. Owszem linia została wyremontowana (NG) ale do Kozichgłów, a nie do ( nieistniejacych obecnie) Naramowic. I jak przystalo na partaczo-j... z ZRK DOM tradycyjnie na nowym torze parę lat temu wykoleiła się cysterna ( pod wiaduktem ul. Janikowskiej) , która "przeorała tor ok. 1 km i wywalila się na drugim rozjeździe w Kozichglowach. Dalej tor z lat '80 dlatego jest 30 km/h a nie jakieś mityczne protesty w sprawie hałasu. Nota bene w ciagu ostatnich 2-3 lat były już na szlaku Koziegłowy - Piatkowo 3 wykolejenia. Od Piątkowa do Kiekrza jeden tor jest po NG ( ale juz parenascie lst temu).
Prace utrzymaniowe ? Takie pojęcie w stosunku do linii 395 ( jak i całego Franowa) nie istnieje. Ja bym nazwał to raczej zapobieganie kolejnym katastrofom. Ale i to działanie nieskuteczne ( patrz Koziegłowy w zeszłym tygodniu). I tu należało by przeznaczyć środki które np. wydano/wyda się na 281. Zrobić sobie wycieczkę do Piatkowa i popatrzeć ile torów ( i od kiedy) jest zamkniętych.
Co do spevów zKW/UM. Na razie można podziwiac większosć ich "floty" w dzien w okolicach d. hali ZNTK na tzw. "Łace" . Ale już niedługo. Więc radzę korzystać zokazji Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 28-05-2014, 18:30   

Cytat:
Owszem linia została wyremontowana (NG) ale do Kozichgłów, a nie do ( nieistniejacych obecnie) Naramowic.

Jest pan pewien? Bo od "estakady" aż do dawnego podg Naramowice na jednym z torów jest beton, naocznie stwierdzone. Pociągi tam "pędzą" i to dosłownie.

Cytat:
Dalej tor z lat '80 dlatego jest 30 km/h a nie jakieś mityczne protesty w sprawie hałasu.


Co to za argumenty? Na E20 też mamy odcinkami tory z lat 1984/1989 i jakoś nie ma 30 km/h Śmiech
Tam (od Naramowic do Piątkowa) nie problemem są szyny ale podkłady, których 2/3 się po prostu nie trzyma a dość często spotyka się spływy nasypu Śmiech
Cytat:
I tu należało by przeznaczyć środki które np. wydano/wyda się na 281.

Obie rzeczy spierdzielono. Z 281 jest o tyle łatwiejsza sytuacja, że tam wystarczy wymienić nieco szyn i podkładów bo duża część betonowych podkładów z lat 86/90 jest w dobrym stanie a jedynie podtorze wymaga oczyszczenia i wycięcia krzaków. A wymiana jest dlatego, że przyczepiło się do odcinka Września - Książno UTK po masowych skargach PSP Września, np na brak uziemienia sieci trakcyjnej na szynach (łączniki na stykach), niedrożność przepustów (którymi mogliby poprowadzić węże podczas akcji, bez konieczności prowadzenia "po szynach" i narażania się na zwarcia w przypadku przecieków) a także samych przewoźników, jak STK czy Lotos i samo Cargo. Poza tym reaktywacja przewozów była warunkowana właśnie poprawą tego dziadostwa a to nie mogło czekać bo wisiało od 2006 roku Śmiech
Natomiast 395 jest niestety ofiarą nieudolnie przeprowadzonej NG torów nie połączonej z wymianą podkładów na odcinku Naramowice - Piątkowo, dzięki której dziś można by było jeździć tym feralnym odcinkiem przynajmniej 80 km/h Śmiech
I tu pretensje należy mieć do "fachmanów" z ZRK DOM, którzy tak naprawili tory, że dziś mamy wykolejenia do PLK że takie dziadostwo podklepali. A że gwarancja na roboty się skończyła jest po ptokach Śmiech
Powrót do góry

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 28-05-2014, 22:04    Odpowiedz z cytatem

Panowie, nie wiem po co ta Wasza cała dyskusja na temat towarowej obwodnicy Poznania.

Proponuję przeczytać założenia master planu dla kolei metropolitarnej, gdzie podane są linie, które będą włączone w Kolej aglomeracyjną.

Owszem, Towarowa obwodnica będzie wykorzystywana, ale to w dalekiej perspektywie, kiedy być może powstanie linia do Ławicy. Póki co, to ma wyglądać tak:
Linia S1- Gniezno-Kościan
Linia S2- Września-Nowy Tomyśl
Linia S3- Wągrowiec-Grodzisk Wielkopolski (Wolsztyn)
Linia S4- Jarocin - Wronki.

Najpierw zostaną uruchomione te powyższe linia (najwcześniej S1 i S2, ponoć już od 2016 roku), potem S3, S4.

Natomiast:
S5 Swarzędz - Franowo - Poznań Główny - Rogoźno
S6 Poznań Ławica- Poznań Główny - Franowo - Swarzędz - Piątkowo - Pniewy
To jest perspektywa na dalsze lata, może 2025 (Prócz części S5 Poznań-Rogoźno, po modernizacji linii na Piłę może zostanie uruchomiona).

Więc zamiast dyskutować o sensowności modernizacji linii 281 (wg mnie jest konieczna modernizacja tej linii) i towarowej obwodnicy, zastanowić się raczej należy o sensowności ulokowania nowych przystanków np. co jest sprzeczne z tezą postawioną przez Virakochę (dot. małej ilości przystanków). Otóż będą zbudowane nowe przystanki i stacje, a jakie koniecznie, to wykażą odpowiednie ekspertyzy. Np. na linii do Gniezna planuje się wybudowanie przystanku: Boguciun, Uzarzewo, Huby, Kocanowo i duża ciekawostka, dwa przystanki w Gnieźnie: Gniezno Zachodnie (albo Gniezno Dalki) i Gniezno Wschodnie.

Ja osobiście widzę sens tworzenia kolei metropolitarnej.

Natomiast problemem jak zwykle może się okazać ilość taboru. Docelowo na liniach S1 i S2, wszystkie pociągi mają kursować co 30 min (po 2025 nawet co 15 minut w szczycie), przez praktycznie całą dobę. Pytanie czy taka częstotliwość jest konieczna i potrzebna.

Druga sprawa. Więcej przystanków, to więcej zatrzymywań i przez to wydłużony czas przejazdu do dużych miast, które są pod wpływem Poznania, a mianowicie do Gniezna, Leszna, Jarocina. Tutaj musiałyby być pociągi przyspieszone. Obecny rozkład jazdy, przyzwyczaja do krótkiego i komfortowego czasu podróży do Gniezna chociażby, gdzie w 32 min dojadę do miasta. Zapewne nie będę chciał jechać pociągiem, który standardowo dojeżdża teraz w około 45 minut, a w koncepcji kolei metropolitarnej, w godzinę (albo ponad), bo dobudowano parę przystanków. Te proporcje pomiędzy pociągami osobowymi a przyspieszonymi będą musiały być wyważone.

Natomiast jedno jest pewne. Wielkopolska jest przykładem, gdzie kolej nie jest zwijana, a rozwijana. Dzieki temu wróci też życie na kolejowych węzłach takich jak Września, Rogoźno, czy tych największych: Jarocin i Gniezno. Będzie więcej pociągów, potrzeba większego zaplecza. Wszystko zmierza w dobrym kierunku;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 29-05-2014, 12:51    Odpowiedz z cytatem

Nie rozumiem...
Mój przykład to linia do Wągrowca. Przecież w godzinach szczytu KW jako jedyny obecnie użytkownik już mają problem z przepustowością tej linii. Gdzie tam więcej pociągów?? Kto w ogóle będzie je uruchamiał? Na jakich zasadach?
A jak już to wszystko dojedzie do Wschodu to w ogóle nie wiem jakim cudem będzie się to przeciskać wąskim gardłem przez Garbary do Głównego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 29-05-2014, 13:51    Odpowiedz z cytatem

Co do odcinka Wschód-Garbary, to w planach jest dobudowanie 4 toru.

Co do linii do Wągrowca, to zapewnie będzie trzeba korzystać z mijanek. Chyba na tej trasie już został jakiś system zainstalowany, który będzie czuwał nad tymi mijankami (ale tego nie jestem pewien, ale na pewno jakiś system jest).

Ponadto planuje się, że Poznań Wschód będzie stacją typowo przesiadkową i mają tu się zatrzymywać docelowo wszystkie pociągi pasażerskie (by odciążyć trochę główny, jeśli chodzi o pasażerów).

W ogóle gdyby zauważyć, To Poznań jest chyba jedynym z tych dużych miast, gdzie TLKi czy EX nie zatrzymują się na innych stacjach/przystankach miasta. We Wrocławiu stają np. w Mikołajowie, w Szczecinie Dąbiu, Gdańsku Wrzeszczu itd. W Poznaniu ruch dalekobieżny obsługuje tylko Główna stacja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 29-05-2014, 15:01    Odpowiedz z cytatem

Dobudowanie czwartego toru? Chyba trzeciego jeśli już. No chyba że ten kawałeczek bocznicy do starej EC liczysz.
Akurat ten temat był już wałkowany. Sam odcinek Wschód-Garbary niewiele da. Zresztą nie oceniam zbyt realnie szansy na wybudowanie tam trzeciego toru. Koszty byłyby ogromne.

[ Dodano: 29-05-2014, 16:04 ]
A co do Mijanek - są na tej trasie tylko 3. Przy zwiększeniu ruchu w godzinach szczytowych to nie starczy.

Poznań Wschód to duża stacja po środku niczego, dlatego nie widzę sensu, żeby cokolwiek dalekobieżnego miało tam stawać. Co innego Dębiec, czy Garbary.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 29-05-2014, 15:20    Odpowiedz z cytatem

blakop napisał/a:
Nie rozumiem...
Mój przykład to linia do Wągrowca. Przecież w godzinach szczytu KW jako jedyny obecnie użytkownik już mają problem z przepustowością tej linii. Gdzie tam więcej pociągów?? Kto w ogóle będzie je uruchamiał? Na jakich zasadach?


Na linii 356 nie ma żadnego problemu z przepustowością. Problem był przed remontem gdy szlak Czerwonak - Sława pociąg pokonywał w 45 minut. Obecnie to problem złego ułożenia r.j. Przykład - po co poranny przyśpieszony ( gdy jeździł) oczekiwał na krzyżowanie w Sławie 7 minut ?
To samo tyczy się szlaku Główny - Wschód. Wystarczy drobna modyfikacja srk ( sbl) oraz wywalenie Garbar jako pbsz( podg.) i można założyć takt 5 minutowy. Czyli 12 pociągów na godzinę. Przy cyklu 2 na godzinę w kierunkach Wągrowiec/Gniezno/Września ( 6 par) + 2 dalekobieżne mamy jeszcze 4 trasy. A przypomnę , ze w latach '80 pociagi wyjeżdżały z Głównego co 3 minuty. Tak więc w ciągu godziny można przejechać z 20 par.
Druga sprawa to proces technologiczny pracy st. Poznań Gl. i obiegi KW/PR. Pociagi powinny jeździć 'na przelocie" z minimalnymi postojami na Głównym. A nie jak obecnie. Jeden skład przyjeżdża, wystawia sie go a następnie wstawia inny. Przoduja w tym oczywiście PR. Ale i KW zaczynaja "równać' do PR.
I ostatnia kwestia i chyba najważniejsza. Kwestia kasy. Nie będzie odpowiedniego finansowania , można zapomnieć o KA.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 29-05-2014, 15:22    Odpowiedz z cytatem

No właśnie liczyłem ten kawałek toru do elektrociepłowni, ale chyba powinienem mówić, że dobudowa 3 toru, bo ten tor do elektrociepłowni to już chyba nie jest używany?

Będzie sens stawania tam wszystkich kategorii, pod warunkiem, że kolej regionalna zacznie działać, bo na chwilę obecną to faktycznie nie ma sensu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 29-05-2014, 15:25    Odpowiedz z cytatem

kolejfan napisał/a:

Co do linii do Wągrowca, to zapewnie będzie trzeba korzystać z mijanek. Chyba na tej trasie już został jakiś system zainstalowany, który będzie czuwał nad tymi mijankami (ale tego nie jestem pewien, ale na pewno jakiś system jest).
.


Odpowiedni r.j. A system ? Nie ma zadnego , no chyba że LCS Wągrowiec. 4 mijanki na 36 km( Czerwonak, Bolechowo, M. G., Sława) to mało ?

[ Dodano: 29-05-2014, 16:39 ]
kolejfan napisał/a:


Ponadto planuje się, że Poznań Wschód będzie stacją typowo przesiadkową i mają tu się zatrzymywać docelowo wszystkie pociągi pasażerskie (by odciążyć trochę główny, jeśli chodzi o pasażerów).

W ogóle gdyby zauważyć, To Poznań jest chyba jedynym z tych dużych miast, gdzie TLKi czy EX nie zatrzymują się na innych stacjach/przystankach miasta. We Wrocławiu stają np. w Mikołajowie, w Szczecinie Dąbiu, Gdańsku Wrzeszczu itd. W Poznaniu ruch dalekobieżny obsługuje tylko Główna stacja.


Z czego do czego mają się pasażerowie na st. P. Wschód przesiadać ? Tak jak kolega pisze obecnie PW to stacja pośrodku "niczego". Do tramwaju na Warszawskiej '20 minut. Na Zawady jeszcze dalej. Najlepszym rozwiazaniem było by wybudowanie peronów w rejonie wiaduktu na Zawadach. Bo jakoś tramwaj ( planowany już na ełro) na PW nie może "dojechać'
Co do innych stacji( Górczyn, Dębiec, Starołęka) to przewoźnik dalekobieżny ma to gdzieś. Garbary obecnie nie - 10 minut do tramwaju na Estkoskiego, 2 linie MPK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 29-05-2014, 15:57    Odpowiedz z cytatem

Bocznica do elektrociepłowni jest już rozebrana. Został tylko ten kawałek na początku. Jego pierwszy odcinek może i można by było wykorzystać, ale im bliżej Garbar tym gorzej - technicznie cały nasyp do przerobienia, mosty. Nie - nie widzę tego.

Na Garbarach mamy więcej niż dwie linie autobusowe. Dwie się tam kończą, ale ile na przelocie jest. Na Estkowskiego też nie idzie się 10 miut. W 10 jesteś już na starym rynku. I to IMHO przemawia za tym, że postoje na Garbarach miałyby sens. Zresztą wystarczy zobaczyć ile osób w godzinach szczytu korzysta z tego przystanku. W przeciwieństwie do P-W.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 29-05-2014, 18:19    Odpowiedz z cytatem

blakop napisał/a:

Na Garbarach mamy więcej niż dwie linie autobusowe. Dwie się tam kończą, ale ile na przelocie jest. Na Estkowskiego też nie idzie się 10 miut. W 10 jesteś już na starym rynku. I to IMHO przemawia za tym, że postoje na Garbarach miałyby sens. Zresztą wystarczy zobaczyć ile osób w godzinach szczytu korzysta z tego przystanku. W przeciwieństwie do P-W.


A widziałeś kogoś kto by zap... na Estkowskiego z walizą ? Bo ja nie. Za daleko. Z pociągów regionalnych owszem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 30-05-2014, 08:22    Odpowiedz z cytatem

Ale po co na Estkowskiego, skoro mogą wsiąść w któryś z autobusów? Dwa przystanki dalej przesiadam się w tramwaj - jeśli muszę. Natomiast ludzie mieszkający/pracujący w centrum i tak dochodzą pieszo z tego co widzę.
Nawet w ruchu lokalnym mylę, że wiele osób z Wrześni czy Gniezna korzystało by z TLK wiedząc, że ten zatrzyma się na Garbarach.
Dwa razy dziennie korzystam z Garbar, więc powiem krótko - oczywiście, że widziałem Smile

Przez 10 lat mieszkałem na Ratajach. Średnio 2 razy w miesiącu musiałem jeździć do Warszawy lub Olsztyna. Wcześnie rano taryfa i na Główny. Aż w końcu odkryłem, że niektóre pociągi (wtedy tak było - ale nie pamiętam które - jakieś 4 lata temu to było), jednak zatrzymują się po wyjeździe z Głównego na Garbarach. Jakaż to była wygoda, że nie muszę jako mieszkaniec Wschodniej części Poznania drałować na Główny, tylko mogę się wbić na Garabrach. I czasowo 5-10 minut do przodu, a i z taryfę rzecz jasna zacząłem mniej płacić Smile

Osobiście zatem będę idei dworca na Garbarah, jako jednego z najważniejszych bronił. Jest to obecnie dworzec zlokalizowany najbliżej centrum (starego miasta) z dużo lepszymi połączeniami komunikacyjnymi niż Główny, który nie licząc PST połączeń komunikacyjnych de facto nie ma. Dwa autobusy na krzyż i przystanek tramwajowy 10 minut drogi od peronów (pod warunkiem, że jesteś miejscowy i znasz drogę) Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 10 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl