Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Dyskusja o przyszłości kolei w Wielkopolsce
Autor Wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 25-03-2013, 13:37   Dyskusja o przyszłości kolei w Wielkopolsce Odpowiedz z cytatem

Koło Naukowe Prawa Energetycznego i Regulacji Sektorowej Uniwersytetu Adama Mickiewicz zaprasza na debatę dotyczącą obecnej kondycji i strategii rozwoju kolei regionalnej w Wielkopolsce. Spotkanie odbędzie się 11 kwietnia w Poznaniu.

Temat debaty: "Jak powinny być zorganizowane przewozy kolejowe w Wielkopolsce? Po kolei o kolei w Wielkopolsce, czyli o tym, jak dojedziemy do pracy za 2 lata?"

Spotkanie odbędzie się 11 kwietnia 2013 r., o godz. 15.00 w sali Beta w Collegium Iuridicum Novum przy Al. Niepodległości w Poznaniu.

W spotkaniu wezmą udział:

• Pan Jerzy Kriger, Dyrektor Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego,
• Pan Mateusz Żmuda, Dyrektor Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych
• Pan Włodzimierz Wilkanowicz, Prezes Kolei Wielkopolskich.

Na spotkaniu poruszone będą m.in. kwestie:

- stopniowego przejmowania przewozów wojewódzkich przez spółkę Koleje Wielkopolskie
- sposobu, w jaki odbywa się wybór kolejowego operatora transportu publicznego i umów, które wiążą Marszałka oraz przewoźników kolejowych (czynniki jakościowe, finansowe)
- przyszłości Kolei Wielkopolskich i Przewozów Regionalnych
- problemów pasażerów w zakresie dostępności biletów, a także innych np. zniknięcia połączenia bezpośredniego do Frankfurtu, małej ilości ELF-ów na trasie Poznań-Zbąszynek
- polityki taborowej Województwa Wielkopolskiego
- przyszłości rynku przewozów regionalnych w Polsce

Debatę poprowadzi dr Piotr Lissoń z Zakładu Publicznego Prawa Gospodarczego WPiA UAM.

Przed udziałem w konferencji należy się zarejestrować, wysyłając e-mail na adres: debatakolejowa@gmail.com

Koło Naukowe Prawa Energetycznego i Regulacji Sektorowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Źródło: Kurier Kolejowy

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 23-04-2013, 14:43    Odpowiedz z cytatem

Dyskusja o kolei w Wielkopolsce już 25 kwietnia

Koło Naukowe Prawa Energetycznego i Regulacji Sektorowej Uniwersytetu Adama Mickiewicz zaprasza na debatę dotyczącą obecnej kondycji i strategii rozwoju kolei regionalnej w Wielkopolsce.

Spotkanie pt. "Jak powinny być zorganizowane przewozy kolejowe w Wielkopolsce? Po kolei o kolei w Wielkopolsce, czyli o tym, jak dojedziemy do pracy za 2 lata?" odbędzie się w Poznaniu 25 kwietnia, o godz. 15 w sali Gamma w Collegium Iuridicum Novum przy Al. Niepodległości.

W spotkaniu wezmą udział:

• Pan Jerzy Kriger, Dyrektor Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego,
• Pan Mateusz Żmuda, Dyrektor Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych
• Pan Włodzimierz Wilkanowicz, Prezes Kolei Wielkopolskich.

Na spotkaniu poruszone będą m.in. kwestie:
- stopniowego przejmowania przewozów wojewódzkich przez spółkę Koleje Wielkopolskie
- sposobu, w jaki odbywa się wybór kolejowego operatora transportu publicznego i umów, które wiążą Marszałka oraz przewoźników kolejowych (czynniki jakościowe, finansowe)
- przyszłości Kolei Wielkopolskich i Przewozów Regionalnych
- problemów pasażerów w zakresie dostępności biletów, a także innych np. zniknięcia połączenia bezpośredniego do Frankfurtu, małej ilości ELF-ów na trasie Poznań-Zbąszynek
- polityki taborowej Województwa Wielkopolskiego
- przyszłości rynku przewozów regionalnych w Polsce

Debatę poprowadzi dr Piotr Lissoń z Zakładu Publicznego Prawa Gospodarczego WPiA UAM.

Przed udziałem w konferencji należy się zarejestrować, wysyłając e-mail na adres: debatakolejowa@gmail.com
Koło Naukowe Prawa Energetycznego i Regulacji Sektorowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu.

źródło: Kurier Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sebol71 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Maj 2009
Skąd: Głogów

PostWysłany: 26-04-2013, 18:00    Odpowiedz z cytatem

Relacja z debaty: http://epoznan.pl/blogi-blog-25-2732

_________________
SRJP 2005-2012: chomikuj.pl/sebol71
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 27-04-2013, 21:19    Odpowiedz z cytatem

3 tory do Gniezna i Wrześni, wow....

Odpowiedzi na temat Gniezna i Jarocina trochę wymijające, ale jedno wiemy, że Marszałek interesuje się tym odcinkiem, kwestia tylko zainteresowania ze strony PLK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 29-04-2013, 15:25    Odpowiedz z cytatem

Konkurencja wśród przewoźników regionalnych to model, który daje organizatorowi publicznego transportu zbiorowego najwięcej możliwości – dowiedzieli się uczestnicy czwartkowej debaty na temat aktualnego stanu i przyszłości kolejowych przewozów wojewódzkich w Wielkopolsce, która została objęta patronatem "Rynku Kolejowego" oraz "Rynku Infrastruktury".

Cały tekst:
http://www.rynek-kolejowy.pl/44870/Kolej_regionalna_potrzebuje_wiecej_konkurencji.htm

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 02-10-2020, 19:37    Odpowiedz z cytatem

Ministerstwo Infrastruktury potwierdza wolę budowy nowej linii Konin – Turek.

– Wymieniona inwestycja wpisuje się w katalog zadań zidentyfikowanych w ramach Programu Kolej+. Szacunkowa wielkość niezbędnych nakładów finansowych dla całego projektu wynosi obecnie 600 mln zł, jednakże należy podkreślić, że wartość zadania zostanie docelowo określona na etapie przygotowania dokumentacji przedprojektowej – napisał w odpowiedzi Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w MI.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/ministerstwo-infrastruktury-potwierdza-wole-budowy-nowej-linii-konin--turek-91967.html

______________________________


Połączenia kolejowe między Czarnkowem a Wągrowcem zostaną przywrócone.

Odtworzenie ruchu pasażerskiego ma zapewnić dogodne podróże w ciągu komunikacyjnym Czarnków - Rogoźno - Wągrowiec oraz umożliwić dobre połączenia na trasie z Poznania do Piły. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wraz z władzami województwa wielkopolskiego i lokalnych samorządów podpisały w piątek porozumienie ws. współpracy zmierzającej do przywrócenia połączeń pasażerskich między Czarnkowem a Wągrowcem.

Więcej:

https://www.portalsamorzadowy.pl/gospodarka-komunalna/polaczenia-kolejowe-miedzy-czarnkowem-a-wagrowcem-zostana-przywrocone,214899.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 05-10-2020, 15:45    Odpowiedz z cytatem

Jaka przyszłość czeka linię Leszno – Wolsztyn?

Poseł Grzegorz Rusiecki zwrócił uwagę na niewielkie efekty prac, które prowadzone są pomiędzy Lesznem a Wolsztynem przez PKP PLK. Prędkość pociągów zostanie jednak niedługo podniesiona, choć nie będzie to zmiana wielka.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/jaka-przyszlosc-czeka-linie-leszno--wolsztyn-98914.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 05-03-2021, 14:44    Odpowiedz z cytatem

Część wielkopolskich pomysłów na Kolej Plus coraz mniej prawdopodobna

Pomysł na budowę linii kolejowej z Konina do Turku ma coraz mniejsze szanse na urzeczywistnienie. W zachodniej części Wielkopolski Kolej Plus także rodzi się w bólach.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/czesc-wielkopolskich-pomyslow-na-kolej-plus-coraz-mniej-prawdopodobna-101314.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 15-11-2021, 21:22    Odpowiedz z cytatem

Czy na fragment linii 371 wrócą regularne przewozy pasażerskie?

Fragment linii kolejowej 371 od Wolsztyna do Świętna jest utrzymywany i odtwarzany przez lokalnych społeczników. Dzięki działaniom Towarzystwa Przyjaciół Wolsztyńskiej Parowozowni po tym odcinku znowu mogą jeździć pociągi okazjonalne i historyczne. Czy przywrócenie przejezdności sprawi, że na linię 371 wrócą regularne kursy pasażerskie?

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/czy-na-fragment-linii-371-wroca-regularne-przewozy-pasazerskie-105306.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 28-01-2023, 19:34    Odpowiedz z cytatem

Kolej Plus w Wielkopolsce – nowe połączenia i dogodniejsze podróże

Zwiększy się dostęp do kolei w Wielkopolsce – mieszkańcy Turku, Międzychodu, Czarnkowa, Gostynia, Śremu zyskają dogodny dostęp do kolei. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego pięć umów na projekty z Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2029 r. Inwestycje szacowane są na ok. 2,2 mld zł.

Więcej:
https://www.sektorkolejowy.pl/kolej-plus-w-wielkopolsce-nowe-polaczenia-i-dogodniejsze-podroze/

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 30-08-2023, 18:50    Odpowiedz z cytatem

Prezydent Leszna: Potrzebujemy bezpośredniego pociągu do stolicy.

O konieczności przywrócenia bezpośredniego połączenia kolejowego Leszno – Warszawa, rewitalizacji linii do Gostynia, a także nowych przystankach kolejowych na terenie miasta rozmawiamy z włodarzem Leszna, Łukaszem Borowiakiem.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/prezydent-leszna-potrzebujemy-bezposredniego-pociagu-do-stolicy-113086.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 05-01-2024, 18:52    Odpowiedz z cytatem

Koleje Wielkopolskie: badanie potrzeb pasażerów dotyczące rozkładu jazdy

Wspólnie z Departamentem Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego KW zapraszają do udziału w Badaniu Potrzeb Przewozowych w Publicznym Transporcie Zbiorowym do projektu rozkładu jazdy pociągów 2024/2025, który będzie obowiązywał od 15 grudnia 2024 roku.

Więcej:
https://www.sektorkolejowy.pl/koleje-wielkopolskie-badanie-potrzeb-pasazerow-dotyczace-rozkladu-jazdy/

https://cloud.umww.pl/apps/forms/s/7E9amopHy7MB9c2xGtRxQfYS

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl