Miłośnikom Kolei Śląskich i innych podobnych spółeczek wojewódzkich życzę miłej lektury:
http://www.rynek-kolejowy.pl/44499/_Audyt_w%C2%A0Kolejach_Slaskich_ujawnia_podejrzane_przelewy_ze_spolki_na%C2%A035_milionow_.htm
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/13632/Koleje-Slaskie-pelny-obraz-sytuacji.html
Raport z audytu finansowo-prawnego działalności dotyczącej świadczenia usług publicznych w zakresie wykonywania kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich na obszarze województwa śląskiego przez Koleje Śląskie Sp. z o.o. w 2012 roku przygotowany przez Zespół Doradców Gospodarczych:
http://www.rynek-kolejowy.pl/foto/files/ZDG_TOR_Koleje_Slaskie_Raport_finansowo_prawny.pdf
Uwagi Kolei Śląski odnoszące się do raportu:
http://www.rynek-kolejowy.pl/foto/files/material_kolei_slaskich.pdf
lub
http://www.slaskie.pl/zdjecia/2013/04/18/1366292806.pdf
Odpowiedz do tematu
Temat: Audyt finansowo-prawny w Kolejach Śląskich
_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Temat:
_________________
KOLEJ tak - PKP nie
Koleje Śląskie, czyli jak w 5 miesięcy zadłużyć spółkę na 800 mln złotych. Machloje, wypłaty ponad stan i luksusowe auta czyli w POlsce bez zmian. Rozwalcie PR i zróbcie więcej takich takich spółek!
_________________
KOLEJ tak - PKP nie
Temat:
_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Pirex, gdyby to dotyczyło prywatnej firmy to prokuratura oskarżyłaby zarząd i radę nadzorczą o działania na szkodę spółki i wszystkich zamknęła w areszcie, aby nie mataczyli podczas śledztwa. W państwowej czy samorządowej spółce, w której rządzi polityka a nie ekonomia i zdrowy rozsądek, można bezkarnie robić przekręty na wiele mln zł. Podatnik za wszystko zapłaci!
_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Temat:
W związku z audytem w KŚ portal "Transport i Komunikacja" opublikował serię artykułów pod wspólnym tytułem "Zamach na Koleje Śląskie?". Polecam:
http://www.transport-komunikacja.pl/zamach-na-koleje-slaskie
Na uwagę zasługuje fakt, że redaktorem naczelnym "TiK" jest Piotr Kazimierowski, najpierw zatrudniony w KŚ na stanowisku dyrektora zarządzającego, potem prezes spółki Silesia Rail zajmującej się obsługą taboru KŚ.
http://www.transport-komunikacja.pl/zamach-na-koleje-slaskie
Na uwagę zasługuje fakt, że redaktorem naczelnym "TiK" jest Piotr Kazimierowski, najpierw zatrudniony w KŚ na stanowisku dyrektora zarządzającego, potem prezes spółki Silesia Rail zajmującej się obsługą taboru KŚ.
Temat:
No tak nie ma to jak głupoty pisać.
Jaki sens ma wrzucanie do jednego worka straty z działalnosci operacyjnej, z zobowiązaniami wynikającymi z umów dotyczących zdarzeń przyszłych (typu umow, lizingu, dzierzawy, utrzymania itp i itd)?
Pirex napisał/a: |
Koleje Śląskie, czyli jak w 5 miesięcy zadłużyć spółkę na 800 mln złotych. Machloje, wypłaty ponad stan i luksusowe auta czyli w POlsce bez zmian. Rozwalcie PR i zróbcie więcej takich takich spółek! |
No tak nie ma to jak głupoty pisać.
Jaki sens ma wrzucanie do jednego worka straty z działalnosci operacyjnej, z zobowiązaniami wynikającymi z umów dotyczących zdarzeń przyszłych (typu umow, lizingu, dzierzawy, utrzymania itp i itd)?
Temat:
bossrob, chyba nie powiesz, że to co się wyprawia w KŚ jest normalne? Zresztą poczekajmy na raport roczny KŚ za 2012 rok. Myślę, że to będzie fascynująca lektura, która otworzy oczy przeciwnikom PR i zwolennikom stricte POlitycznych spółeczek typu KŚ, KD, KW itd.
Temat:
Co ciekawego spodziewasz sie zobaczyć w raporcie rocznym? Przecież do zmiany rozkłady jady spółka posiadała zysk z działalniosci operacyjnejw wysokości około 3 mln dopiero po zmiane rozkładu wygenerowała stratę z wiadomych powodów.
Po drugie o co chodzi z tym "wyprawia", bo posługujemy się terminologią jak z forum tagloidu "Fakt". Konkrety.
Po drugie o co chodzi z tym "wyprawia", bo posługujemy się terminologią jak z forum tagloidu "Fakt". Konkrety.
Temat:
bossrob, no właśnie, poczekajmy na konkrety. Sprawozdania finansowe KŚ za lata 2012 i 2013 będą takimi konkretami. Obawiam się tylko, że mieszkańcy woj. śląskiego jeszcze zatęsknią za znienawidzonymi PR, gdy UMWŚ znacząco ograniczy ofertę przewozową KŚ, aby ratować zadłużoną i upadającą spółkę. A likwidację części połączeń i podwyżkę cen biletów KŚ już zapowiedział marszałek Sekuła.
Temat:
Victoria, no tak opierając sie na audycie ignarantów czy może dosadniej "debili analitycznych".
Temat:
Odpowiedz do tematu
bossrob, sprawozdanie finansowe spółki (czyli tzw. raport roczny) sporządza zarząd KŚ, a praktycznie robią to pracownicy działu księgowości, w terminie do końca czerwca. Następnie sprawozdanie zatwierdza właściciel spółki i publikuje w BIP. ZDG "TOR" ani inni zewnętrzni audytorzy nie mają nic do raportu rocznego KŚ, który powinniśmy poznać w połowie lipca. No chyba że raport będzie druzgocący, wtedy wzorem KD mogą zwlekać z jego publikacją nawet do późnej jesieni...