Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 14, 15, 16  Następny
Stan linii Września - Jarocin
Autor Wiadomość

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 23-04-2012, 21:49    Odpowiedz z cytatem

Ja mam ogromną nadzieje, że cos uda się w tej sprawie ruszyć. Nie chodzi tu nawet o to, zeby nagle zaczely jeździć dużo EC, EX itd, ale żeby puścić chociażby bo parę TLK, by to była alternatywa dla linii Wrocław-Poznań. Przecież po trasie sa tez duze miasta, Ostrów, Jarocin, Września, Gniezno.

Trzymam w kciuki i gorąco wierzę w to, że ta linia wróci do swojej świetności jak dawniej, a zyska na tym wiele miast wschodniej Wielkopolski.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 24-04-2012, 22:30    Odpowiedz z cytatem

Może coś się uda ,ale wiadomo szanse nieduże ,choć przy współdziałaniu i poparciu kilku posłów w dodatku gdy jeszcze to wsparł Urząd Marszałkowski , to coś z tego może być Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Patryck Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Gru 2011

PostWysłany: 08-05-2012, 13:12    Odpowiedz z cytatem

Hm z tym stwierdzeniem o słabym stanem odcinka Jarocin - Krotoszyn to bym się wstrzymał. Z Krotoszyna jeżdżą pociągi do Poznania i ograniczenie na odcinku Jaro - Krot jest bodaj 60km/h jeżeli chodzi o całość lini 281 to jest to jedno z najwyższych ograniczeń. Teraz podczas remontów jeździ parę pociągów TLK przez Jarocin - Krotoszyn właśnie tą linią.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 10-05-2012, 09:24    Odpowiedz z cytatem

Kolejna odsłona walki o tą linię- odpowiedz kolejarzy złożona na ręce Pani Marszałek Sejmu na interpelacje poselską.
Widać że PKP Intericity S.A i pan Massel ma tą linie gdzieś i raczej kolejarze najchętniej by uwalili przewozy pasażerskie na rzecz towarowych co zresztą ma miejsce .Mimo ,że linia ma geometrie na 140-160km/h , remontu pod kątem ekspresów nie będzie.
Jest pewna szansa na TLK jeśli posłowie by pocisnęli ministra Nowaka to mógł by zamówić ze dwie TLKi lub łączniki do innych pociągów relacji Gdynia Wrocław lub Olsztyn Wrocław ,albo Gdynia- Katowice przez Gniezno - Jarocin - Ostrów - Bytom Sprawa stanu technicznego też nie jest przegrana bo jest szansa na rekapitalizacje w latach 2014-2020 czy przy nowym rozdaniu unijnej kasy oraz czemu zresztą się nie dziwie,że PLkowcy patrzą też w stronę marszałka województwa wielkopolskiego , skoro dołożono do linii Poznań - Wągrowiec i Poznań - Wolsztyn to do linii Gniezno - Jarocin - Krotoszyn tez by województwo mogło coś dać.
Trzeba będzie cisnąć PR-y by weszły z Interegio na ta linie oraz Koleje Wielkopolskie lub Marszałka Województwa by doprowadzili przewozy i stan tej linii do sensownego stanu. Jak będę mieć mieć czas to nagłośni się to w mediach..Uczciwie przyznam ,że jest ciężko i trudno będzie coś ugrać. :-|

[ Dodano: 10-05-2012, 23:59 ]
Dla uzupełnienia tą odpowiedz na poselska interpelacje dostałem wczoraj.

[ Dodano: 11-05-2012, 00:01 ]
Dla uzupełnienia tą odpowiedz na poselską interpelację otrzymałem wczoraj:)

[ Dodano: 21-05-2012, 22:42 ]
Dziś poszły maile z załącznikami do: Głosu wielkopolskiego , Przemian Ziemi Piastowskiej w Gnieźnie , Gazety Jarocińskiej , Wiadomości Wrzesińskich by nieco nakręcić sprawę konieczności moderny tej linii , lub choćby jej części . Smile Czekam też na odpowiedz z Urzędu Marszałkowskiego wtedy mając komplet dokumentów skontaktuje się z Wielkopolską Telewizja Kablową . Smile

[ Dodano: 29-05-2012, 13:59 ]
Tutaj daję odpowiedz pana Massela zbliżona do poprzedniej na kolejną interpelację poselską ,złożoną tym razem przez posła Tadeusza Tomaszewskiego.Otrzymałem to mailem z biura poselskiego jakieś dwie godziny temu.

[ Dodano: 30-06-2012, 16:05 ]
Wczoraj tj. 29.06.2012- "Wiadomości Wrzesińskie" przynajmniej częściowo zrobiły swoje ,bo jeden z redaktorów Leszek Nowacki napisał artykuł o linii 281 i wycince pociągów na niej wykorzystując moje informacje oraz opinie ludzi .Jednak trochę muszę się też przyczepić ,ze nie wspomniał o drugiej interpelacji posła Tadeusza Tomaszewskiego, no i nie wspomniał o konieczności przebudowy linii 281 w kontekście zatłoczonej drogi krajowej nr15 i braku obwodnic Wrześni i Miłosławia.To ludziom bardzo dokucza,a niepotrzebnie spłyciło sprawę i pominięto też to co napisałem że nie wykorzystano Euro 2012 do remontu tej linii choć wiedziano że to najkrótsza droga z Gdyni i Gdańska na Dolny Śląsk. Nie jest tajemnicą, że że w składzie redakcji WW są członkowie i sympatycy PO , bo jeden z nich starował ostatnio do powiatu stąd zrobiono z moich materiału pewna laurkę dla Pani Krystyny Pośledniej ,jednocześnie pomijając mniej wygodne rzeczy dla PSL i PO. No trudno. z drugiej strony za bardzo też nie ma co narzekać, bo Wiadomości Wrzesińskie są jedyną gazetą , która się tym problemem zainteresowała. Gazeta Jarocińska , Głos Wielkopolski i Przemiany Ziemi Piastowskiej w Gnieźnie solidarnie olały to.
Swoją droga redaktorzy tez wkleili fajne historyczne zdjęcie z początku XX wieku. Artykuł wkleiłem w załączniku. Neutral Spróbuje za kilka dni nakręcić Gazetę Wyborczą. Smile

[ Dodano: 01-08-2012, 18:19 ]
W zeszłym tygodniu otrzymałem pismo od przedstawiciela Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu w sprawie linii 281 .W sumie wygląda na to że gdyby PLK lepiej współpracował z zarządem województwa wielkopolskiego to oprócz linii do Wągrowca i Wolsztyna oraz linii do Kluczborka do 2012 częściowo byłaby zrewitalizowana także ta linia. Szkoda że skopano program DORIS. Sad

[ Dodano: 01-08-2012, 18:28 ]
W zeszłym tygodniu otrzymałem pismo, odpowiedz na moje majowe , od przedstawiciela Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu w sprawie linii 281 .W sumie wygląda na to że gdyby PLK lepiej współpracował z zarządem województwa wielkopolskiego to oprócz linii do Wągrowca i Wolsztyna oraz linii do Kluczborka do 2012 częściowo byłaby zrewitalizowana także ta linia. Szkoda, że skopano program DORIS.Spokojnie można było zrobić z Gniezna do Września na chociaż 100km/h potem na do Jarocina i Krotoszyna na 80-10okm/h i już by osobówki czy niektóre objazdowe TLK mogły by jeździć z miarę przyzwoita prędkością i frekwencją.

img124.jpg
Plik ściągnięto 29 raz(y) 105.78 KB

img123.jpg
Plik ściągnięto 26 raz(y) 135.61 KB

img119.jpg
Plik ściągnięto 46 raz(y) 190.13 KB

Odpowiedz w sprawie linii kolejowych na interpelacje posła T.Tomaszewskiego cz.2.jpg
Plik ściągnięto 22 raz(y) 65.82 KB

Odpowiedz na interpelacje w sprawie linii kolejowcyh dla posła T. Tomaszewskiego cz.1.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 71.15 KB

img061.jpg
Plik ściągnięto 34 raz(y) 124.44 KB

img060.jpg
Plik ściągnięto 43 raz(y) 120.23 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 09-11-2012, 11:29    Odpowiedz z cytatem

Niepokojące doniesienia z regionu.

Wciąż niepewny jest też los połączenia Jarocin – Września – Gniezno w Wielkopolsce. – Obecnie trwają negocjacje pomiędzy samorządem województwa a przewoźnikami kolejowymi. Możliwość uruchomienia pociągów na tej trasie nadal jest analizowana – mówi Sebastian Mikołajczyk z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego.

Utrzymany zostanie natomiast ruch na trasach spalinowych obsługiwanych przez Koleje Wielkopolskie.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/10884/Koniec-pociagow-do-Olecka-i-Braniewa.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 09-11-2012, 14:22    Odpowiedz z cytatem

Jak pociągi jechały z większą częstotliwościa kursów, to jakos to było, a teraz to ja sie nie dziwie, ze frekwencja spada, przy jednaj parze pociągów.

Powtórze tu znowu, co kiedyś mówiłem: Wszystko co nie jedzie przez Poznań, nie jest rentowne i jest nie opłacalne.

Taka chyba jest niestety logika. Szkodaby bylo kolejną linie uwalać, naprawdę szkoda....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wielkopolanin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lip 2007

PostWysłany: 09-11-2012, 18:06    Odpowiedz z cytatem

Wielkopolska kolej bez pomysłu. Aparat administracyjny KW i PR przejada pieniądze na normalne funkcjonowanie przewozów. Tam potrzeba sensownych połączeń REGIO typu Bydgoszcz - Gniezno - Jarocin - Wrocław oraz TLK Gdynia - Bydgoszcz - Gniezno - Jarocin - Wrocław - Jelenia Góra (tak jak kiedyś łącznik do Mieszka i Bachusa). W Polsce kolej nie jest dla pasażera, ale do zbijania dotacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 09-11-2012, 18:41    Odpowiedz z cytatem

Wielkopolanin napisał/a:
Tam potrzeba sensownych połączeń REGIO typu Bydgoszcz - Gniezno - Jarocin - Wrocław oraz TLK Gdynia - Bydgoszcz - Gniezno - Jarocin - Wrocław - Jelenia Góra (tak jak kiedyś łącznik do Mieszka i Bachusa). W Polsce kolej nie jest dla pasażera, ale do zbijania dotacji.


A może kolej jest dla pasażerów ale nie koniecznie dla "kółeczek" i widzimisię mikoli ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wielkopolanin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lip 2007

PostWysłany: 09-11-2012, 19:06    Odpowiedz z cytatem

rail_user, tak przy jednym połączeniu na dobę. Kupisz bilet miesięczny na jedno połączenie, jeśli pociąg jedzie rano a ty pracujesz na dwie zmiany albo musisz tkwić 2h aż zaczniesz pracę lub naukę? Chodzi mi o dobre połączenia dla podróżnych, a nie o mikoli. Taką postawą będziemy mieli w najlepsze busiarstwo w każdym mieście. Tak już busiarstwo dobrze radzi sobie na trasie Krotoszyn - Poznań. Busy nie zabierają czasami chętnych, a nie są to aż takie małe busy. TLK Gdynia - Jelenia Góra lub były "Wrocławianin" z Grudziądza do Wrocławia jeździł tam i chętni byli nawet w Miłosławiu na te pociągi. W okresie świąt w Gnieźnie, Wrześni i Jarocinie były pełne perony podróżnych jak i wysiadających od 30 do 50 osób potrafiło wysiąść. Tak samo pociągi z Wrocławia, które jeżdżą obecnie do Krotoszyna należy przedłużyć do Jarocina, bo tam istnieje dobre skomunikowanie do Poznania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 09-11-2012, 19:08    Odpowiedz z cytatem

rail_user napisał/a:

A może kolej jest dla pasażerów ale nie koniecznie dla "kółeczek" i widzimisię mikoli ?

Naprawdę uważasz że np pociąg REGIO rel. Bydgoszcz-Gniezno-Września-Jarocin-Krotoszyn-Wrocław-Opole Gł. to jakieś dziwadło?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 09-11-2012, 19:10    Odpowiedz z cytatem

rail_user, może masz rację. Tak sobie myśle i myśle i w dzisiejszej erze samochodów to większość ludzi wybiera cztery kółka. W sumie to nic dziwnego, ze uwala się kolejne linie, bo po prostu chyba nie na pieniędzy na utrzymywanie muchowozów. Ale zdawało mi sie, ze frekwencja na pociągach Gniezno-Jarocin była dobra.

Chyba musze odłożyć na bok moj lokalny patriotyzm i pogodzić się z tym, ze niegdyś potężne kolejowo Gniezno, nie ma w sumie już dzisiaj aż tak dużego znaczenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Patryck Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Gru 2011

PostWysłany: 09-11-2012, 21:19    Odpowiedz z cytatem

Frekwencja w ostatnich trzech latach była kiepska(odkąd jeżdżę bardzo często trasę Witkowo- Gniezno/ Września - (Pń)- Jarocin - Koźmin), korzystała głównie młodzież szkolna oraz sporadyczne osoby. Główną przyczyną na pewno było wycięcie większości pociągów na tej linii, ale nie tylko. Uratować tą linie może przedłużona relacja jakiegoś regio to co tutaj piszecie, ale na to nie ma szans bo marszałkowie się nie dogadają bo w Wielkopolsce każdy pociąg MUSI przejechać przez Poznań. Linia podupadła, w następnym roku zostaną utrzymane te pociągi, które są w dni robocze. A niestety osoby, które będą chciały się dostać z Gniezna do Jarocina będą miały przesiadkę w Pń, obecnie wychodzi ok. 20 minut dłużej podróży i droższy bilet. Od czerwca będzie jeszcze drożej bo KW wchodzą na linie Pń - Gniezno. PKS od września / października uruchomił jeden dziennie autobus Jarocin - Września frekwencja w piątek z tego co widziałem w Jarocinie jest dość spora ok. 15 osób wsiada, do Wrześni dojeżdżają tylko 3,4 więc kiepsko.

Przepraszam za post, który nikt nie wnosi do dyskusji, ale serducho się cisnęło, aby się włączyć w dyskusję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 10-11-2012, 19:11    Odpowiedz z cytatem

sympatyk napisał/a:
rail_user napisał/a:

A może kolej jest dla pasażerów ale nie koniecznie dla "kółeczek" i widzimisię mikoli ?

Naprawdę uważasz że np pociąg REGIO rel. Bydgoszcz-Gniezno-Września-Jarocin-Krotoszyn-Wrocław-Opole Gł. to jakieś dziwadło?


I to jeszcze jakie ! Poza tym kto za niego zapłaci. Ty i reszta chętnych mikoli ? Bo na pewno nie UM Kuj-pom , Wlkp. Dlsl i Opolski.

[ Dodano: 10-11-2012, 19:20 ]
kolejfan napisał/a:
rail_user, może masz rację. Tak sobie myśle i myśle i w dzisiejszej erze samochodów to większość ludzi wybiera cztery kółka. W sumie to nic dziwnego, ze uwala się kolejne linie, bo po prostu chyba nie na pieniędzy na utrzymywanie muchowozów. Ale zdawało mi sie, ze frekwencja na pociągach Gniezno-Jarocin była dobra.

Chyba musze odłożyć na bok moj lokalny patriotyzm i pogodzić się z tym, ze niegdyś potężne kolejowo Gniezno, nie ma w sumie już dzisiaj aż tak dużego znaczenia.


No i właśnie "odkryłeś" sens sprway. Ludzi nie interesuje jakis wydumany pociąg ( sorry) chorego mikola Bygdoszcz - Gniezno -Wrocław. Lecz z orzechowa , Miłośławia, Żerkowa chcą dojechać do Wrześni czy Jarocina. A ci z Wrześni ( głownie szkolniacy ) do Gniezna.
Tak jak poadło kolejowe Gniezno , tak poda większość miast " kolejowych" w Polsce. Zbąszynek , Września , Jarocin , Wągrowiec , Piła , Kępno , Wolsztyn , Żagań , Piła , etc. Ale taka jest rzeczywistość. I nie tylko w Polsce. Ruiny stacji towarowych , potężnych ongiś węzłów straszą zarówno w Pl jak i w De czy Fr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wielkopolanin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lip 2007

PostWysłany: 10-11-2012, 20:13    Odpowiedz z cytatem

rail_user, akurat wydłużenie pociągów z Poznania do Wrocławia przez Jarocin było trafionym pomysłem. Obecnie są takie czasy, że tylko narzekamy i nic nie robimy tkwiąc w absurdalnym przekonaniu, że kolej to przeżytek (taki charakter tego kraju). Dzięki temu rozwija się w najlepsze transport drogowy z przeładowanymi busami i przeładowanymi tirami. Po pierwsze pociąg relacji Bydgoszcz - Opole przez Krotoszyn to nie jakiś wydumany pomysł przy założeniu, że czas przejazdu będzie konkurencyjny. Twoim tokiem myślenia pociągi typu Poznań – Kołobrzeg, Poznań – Szczecin to też są dla mikoli, bo powinny jeździć tylko do Piły i Krzyża. To nie te czasy, że ludzie chętnie się przesiadają i koczują po 2h na przesiadkę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 11-11-2012, 10:27    Odpowiedz z cytatem

Wielkopolanin napisał/a:
rail_user, akurat wydłużenie pociągów z Poznania do Wrocławia przez Jarocin było trafionym pomysłem.


Poznań - Wrocław p. Jarocin to akurat dobre posunięcie. Tylko co to ma wspólnego z mikolskim Bydgoszcz - Opole ?

[ Dodano: 11-11-2012, 10:28 ]
Wielkopolanin napisał/a:
rail_user, Po pierwsze pociąg relacji Bydgoszcz - Opole przez Krotoszyn to nie jakiś wydumany pomysł przy założeniu, że czas przejazdu będzie konkurencyjny.


A będzie ?!

[ Dodano: 11-11-2012, 10:33 ]
Wielkopolanin napisał/a:
rail_user, Twoim tokiem myślenia pociągi typu Poznań – Kołobrzeg, Poznań – Szczecin to też są dla mikoli, bo powinny jeździć tylko do Piły i Krzyża. To nie te czasy, że ludzie chętnie się przesiadają i koczują po 2h na przesiadkę.


A dlaczego dla mikoli.To jest zupełnie inne podejście do sprawy. Pociągi łączą ( w przypadku Szczecina ) 2 ważne ośrodki. Już "trenowaliśmy" przesiadki w Krzyżu.A w przypadku Opole - Bydgoszcz ilu znajdzie się podróżnych aby tłuc się kiblem ? I tylko bez stwierdzeń :"na pewno by podróżni się znaleźli"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 16 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 14, 15, 16  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl