A tak z ciekawości spojrzałem na sitkol i połączenia Wrocław-Zielona Góra, gdyż dzisiaj pewne osoby podróżowały na tej trasie z przesiadką w Żarach (KD Bóbr i dalej PR). I co się okazało - nawet nie uwzględniając wydłużonego czasu przejazdu przez remont, czas przejazdu przez Żary jest taki sam jak "normalnie" przez Głogów (a to 50km dalej). Może byłoby to ciekawe połączenie w perspektywie - Wrocław-Legnica-Żary-Zielona Góra - bezpośrednie. Legnica otrzymałaby połączenie z Zieloną Górą a i miejscowości pomiędzy wiele by zyskały. A jak widać nawet połączenie krańcowych odcinków czasowo jest korzystne.
Bardzo dobra myśl! W dodatku na Żary - Węgliniec, mieszkańcy chociażby Iłowej uzyskaliby dostęp do bezpośredniego połączenia do Wrocławia. Poza tym, mieszkańcy Żar uzyskaliby alternatywę w połączeniach do Wrocka - czy chcą przez Żagań, czy przez Węgliniec (a stamtąd wiadomo - już magistrala E-30).
A ja mówiłem akurat o połączeniu przez Żagań właśnie, a nie węgliniec. Tutaj chyba byłoby jeszcze bardziej naokoło i sporo km, więc musiałaby obowiązywać jakaś specjalna oferta jeśli chodzi o cenę.
Do 4 kwietnia do godz. 16.00 nieczynny będzie dla ruchu pociągów szlak Milicz - Zduny na trasie Wrocław - Krotoszyn. Za pociągi kursujące na tym odcinku uruchomiona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa.
Pociągi od strony Wrocławia dojeżdżać będą do stacji Milicz, dalej kursować będzie autobusowa komunikacja zastępcza do stacji Zduny, skąd odjeżdżał będzie kolejny skład pociągu w stronę Krotoszyna / Poznania Głównego. W przeciwnym kierunku przejazd zorganizowany będzie analogicznie. Czas przejazdu na trasie Wrocław - Krotoszyn wydłuży się o około 30 minut. Autobusy zastępcze kursować będą z pominięciem przystanku Rakoniewice Milickie.
Niektóre pociągi odjeżdżać będą wcześniej ze stacji początkowych w celu punktualnego dowozu do Wrocławia w godzinach porannych i południowych. Dotyczy to następujących pociągów:
poc. nr 76830/1 relacji Krotoszyn - Wrocław Główny (przyj. 7.33) w dniach 2 - 4 kwietnia odjazd z Krotoszyna godz. 4.19, tj. 31 min. wcześniej, od Milicza bez zmian, odj. 5.18;
poc. nr 76834/5 relacji Krotoszyn - Wrocław Główny (przyj. 12.48) w dniach 2 - 4 kwietnia odjazd z Krotoszyna godz. 9.37, tj. 32 min. wcześniej, od Milicza bez zmian, odj. 10.38.
Pozostałe pociągi odjeżdżać będą ze stacji początkowych bez zmian, natomiast od Zdun w stronę Krotoszyna i Poznania oraz od Milicza w stronę Wrocławia kursować będą z opóźnieniem.
Szczegółowy rozkład jazdy pociągów na trasie Wrocław - Krotoszyn od 1 kwietnia 2012 r., obejmujący zmiany, wynikające z wprowadzenia komunikacji zastępczej w dniach 1 - 4 kwietnia dostępne są tutaj.
Z powodu planowych robót torowych na szlaku Ścinawa - Grębocice w godz.8:30 - 16:30, do dnia 30.04.2012r. wprowadzono zastępczą komunikację autobusową.
Nie wiadomo, kiedy zostaną wznowione połączenia kolejowe na odcinku Gryfów Ślaski – Lubań Śląski. Po lipcowych nawałnicach i burzach, odcinek nadaje się do remontu. Na ten okres Koleje Dolnośląskie wprowadziły zastępczą komunikację autobusową.
Kiedy w czwartek 5 lipca nad Gryfowem Śląskim i okolicą przechodziła potężna nawałnica z gradobiciem, nikt nie spodziewał się widoku, jaki zastanie po jej przejściu. W całym regionie burza wyrządziła sporo zniszczeń (setki zalanych domów, uszkodzone drogi, mosty, uszkodzenia w infrastrukturze kolejowej).
Sporych szkół ulewa wyrządziła zwłaszcza na odcinku Gryfów Śląski – Lubań Śląski. Uszkodzenia były na tyle poważne, że wymusiły na kolejarzach zamknięcie tego odcinka (podmyte 40 metrów torów i podtorza, zniszczone elementy infrastruktury kolejowej).
W tej chwili trwają prace nad usunięciem skutków nawałnicy. Jak wyjaśnia Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK prace na uszkodzonym fragmencie trasy z Gryfowa Ślaskiego do Lubania Śląskiego obejmą demontaż 40 metrów toru, odbudowę torowiska oraz naprawę skarpy i odtworzenie odwodnienia. Ponadto wykonane zostanie podbicie mechaniczne toru wraz z regulacją naprężeń. Koszt wszystkich prac oszacowano na kwotę 700 tys. zł. Zdaniem PKP PLK prace mogą zakończyć się do 15 sierpnia 2012 roku.
Po informacji o uszkodzeniach, Koleje Dolnośląskie natychmiast uruchomiły Kolejową Komunikację Autobusową. Rozkład jazdy autobusów komunikacji zastępczej pokrywa się z rozkładem jazdy pociągów – wyjaśnia Justyna Stachniewicz z Kolei Dolnośląskich. Nie wiadomo, kiedy zostanie przywrócony ruch pociągów.
Nie wiadomo, kiedy zostaną wznowione połączenia kolejowe na odcinku Gryfów Ślaski – Lubań Śląski. Po lipcowych nawałnicach i burzach, odcinek nadaje się do remontu. Na ten okres Koleje Dolnośląskie wprowadziły zastępczą komunikację autobusową.
Chyba bardziej busową. To coś widoczne na poniższej fotce jeździ z Gryfowa do Lubania. 17 lipca w pociągu KD 61631 rel. Jelenia Góra - Żary przewoźnik chyba nie spodziewał się aż tak wysokiej frekwencji, bo ludzie w tym busie gnietli się jak sardynki w puszce.
Ważne czy autobus czy bus? Jeżeli ludzie gnietli się w jednym, to konduktor dał dupy. Często wracam z Węglińca do Lubania, jak za Zgorzelcem jest dużo ludzi to dzwonią do firmy po drugiego busa.
27 i 28 lipca 2012 widziałem na stacji w Lubaniu autobusy PKS Voyager Lubań (H9-21). Komunikację zastępczą obsługują 2 autobusy, które mijają się po drodze.
Jechałem wczoraj (29 lipiec) ostatnim połączeniem w kierunku Zgorzelca i był też duży autokar PKS-u Lubań. Po drodze minęliśmy taki sam autobus KKZ do Gryfowa Śląskiego - prawie wszystkie miejsca w nim były zajęte.
_________________ Koniec degradacji-gminy dla Chełmska Śl. i Ruszowa
Lwówecka
-2 sierpnia
Odwołane pociągi uruchomiona KKS
*69646 na odcinku Pilchowice Zapora - Jelenia Góra
*69647 na odcinku Jelenia Góra - Lwówek Śl.
*69648 na odcinku Lwówek Śl. - Jelenia Góra
-3 sierpnia
*69645/69646/69647/69648 na odcinku Jelenia Góra - Lwówek Śl. - Jelenia Góra
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum