Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Koleje Wielkopolskie - plany rozwoju
Autor Wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 19-01-2012, 16:39   Koleje Wielkopolskie - plany rozwoju Odpowiedz z cytatem

Oferty specjalne dla podróżnych, sytuację firmy i niedawno wprowadzony system SMS-owej informacji dla podróżnych zaprezentowali przedstawiciele Kolei Wielkopolskich na konferencji 18 stycznia w Poznaniu.

Wprawdzie spółka powołana została przez samorząd województwa wielkopolskiego już w 2009 roku, to jednak faktycznie swoją działalność przewozową rozpoczęła nieco ponad pół roku temu - 1 czerwca 2011 r. Najpierw pociągi Kolei Wielkopolskich jeździły na oddalonych od Poznania trasach: Leszno – Zbąszynek, Leszno – Ostrów Wielkopolski, Leszno – Jarocin, ale od nowego rozkładu jazdy, który wszedł w życie 11 grudnia 2011 roku uruchomiono przewozy na kolejnych odcinkach – z Poznania: Poznań – Wągrowiec – Gołańcz, Wągrowiec – Rogoźno, Poznań – Wolsztyn.

Transport pasażerski spółka zapewnia przy pomocy 18 pojazdów szynowych. Teoretycznie, bo de facto do dyspozycji jest 13 pojazdów, pozostałe są na przeglądach i w naprawach po kolizjach.

Od sierpnia 2012 roku do końca 2014 roku spółka ma jednak otrzymać od samorządu do dyspozycji 22 nowoczesne elektryczne zespoły trakcyjne ELF i pozyskać 12 częściowo zmodernizowanych EZT EN57, będących również własnością samorządu Wielkopolski. To da możliwości rozszerzenia oferty.

Obecnie długość eksploatowanych linii kolejowych w województwie wielkopolskim wynosi 1582 km, z czego przez KW – 416 km. W planach jest jednak operowanie przewoźnika na kolejnych trasach Wielkopolski. – W roku 2012/13 planujemy chcemy prowadzić przewozy na linii Poznań-Gniezno, a w 2013/14 – Poznań- Zbąszynek.

Specjalne oferty

Na konferencji zaprezentowano tez specjalne oferty dla pasażerów. – Zgodnie z życzeniem organizatora przewozów, czyli samorządu województwa wielkopolskiego nasza taryfa podstawowa jest taka sama jak Przewozów Regionalnych – mówił prezes Wilkanowicz. Koleje Wielkopolskie wprowadziły jednak także oferty specjalne tj. Bilet Wielkopolski, Kartę Wielkpolską, Wielkopolski Bilet Weekendowy GRUPA, Bilet Plus i Rower/ Bike +. – Największym powodzeniem cieszy się Karta Wielkopolska, ważna 6 miesięcy od daty zakupu, która i umożliwiająca zakup biletów jednorazowych z 30-proc. zniżką i okresowych ze zniżką 15-proc.

Jeśli podróż odbywa się składami prowadzonymi przez Przewozy Regionalne i Koleje Wielkopolskie opłata jest jedna za całą trasę i nie ma w związku z tym żadnego wzrostu opłat za przejazd.

- Nasze oferty specjalne mają być honorowane przez tego przewoźnika na terenie Wielkopolski lub do pierwszej stacji węzłowej poza granicami Wielkopolski. Trwają negocjacje z Przewozami Regionalnymi – dodawał prezes KW. Z kolei w naszych pociągach respektowane będą Regio Karty wydawane przez Przewozy Regionalne – zaznaczył. Od 1 lutego oferty specjalne Kolei Wielkopolskich mają być także sprzedawane wraz z biletami Przewozów Regionalnych a w kasach Kolei Wielkopolskich dotępne będą oferty PR.

W Kolejach Wielkopolskich nie będą honorowane jednak bilety ze zniżkami kolejowymi dla pracowników spółek kolejowych. – Pracodawca, który chce dla swoich pracowników wprowadzić takie dodatkowe świadczenia może w naszej spółce wykupić bilet miesięczny imienny. Przy grupowej sprzedaży będziemy stosować spore ulgi – wyjaśniał Wilkanowicz. Ofertą interesuje się m.in. spółka PKP Cargo oraz PKP PLK.

SMS o podróży

2 stycznia br. Koleje Wielkopolskie uruchomiły system komunikacji sms. Pasażerowie, którzy wyrażą zgodę poprzez wysłanie sms-a pod numer telefonu 661 000 250 i wskażą kod trasy, otrzymują powiadomienia o istotnych wydarzeniach i zmianach w rozkładzie jazdy na danej trasie czy w działalności przewoźnika. Informacja o kodach rejestracyjnych dostępna jest na ulotkach, plakatach umieszczonych w pociągach i na stacjach kolejowych, na stronie internetowej Kolei Wielkopolskich na Facebooku oraz na specjalnej stronie internetowej skierowanej do Pasażerów www.ISMS.pl.

- SMS-y wysyłane są do godz. 24, a rano od godz. 5. Nie ma więc obaw, że sms obudzi kogoś w środku nocy – mówił Krzysztof Ryfa, dyrektor pionu finansowo-handlowego Kolei Wielkopolskich.

System cieszy się dużym zainteresowaniem. Działa dopiero dwa tygodnie, a zrejestrowało się już 340 osób. A nie są to przecież najbardziej oblegane trasy – zaznaczał.


źródło: Koleje Wielkopolskie
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 19-01-2012, 18:07    Odpowiedz z cytatem

A co z Ostbahnem ? Tam też jeździ sporo plebsu. Nie planują na tej linii nic robić ?

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

enstone Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Paź 2011
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: 19-01-2012, 19:22    Odpowiedz z cytatem

Ostbahn lepiej zostawić tak jak jest, ale przydało by się więcej połączeń. Czy można zaufać KW..??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

conen Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 22 Gru 2009

PostWysłany: 20-01-2012, 08:35    Odpowiedz z cytatem

Znowu fałszerstwo: "od nowego rozkładu jazdy uruchomiono" co sugeruje, że KW dalej obsługują te wszystkie linie, a przecież Leszno-Jarocin to ONI własnie zamordowali.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rob21 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Maj 2009
Skąd: Głogów

PostWysłany: 26-01-2012, 18:11    Odpowiedz z cytatem

A Głogów - Leszno kolega zapomniał jeszcze wymienić Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 26-01-2012, 21:33    Odpowiedz z cytatem

No do listy dopisuję Rogoźno Wągrowiec do zawieszenia bo w myśl poprawki od Lutego pojedzie tam rozkładowa KKA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 26-01-2012, 23:41    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A Głogów - Leszno kolega zapomniał jeszcze wymienić

A w którym to roku KW obsługiwały ten odcinek ?

To było przed nieudolnym PR-em czy już po nich jak go wykończyły Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rob21 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Maj 2009
Skąd: Głogów

PostWysłany: 28-01-2012, 13:11    Odpowiedz z cytatem

W sumie też prawda, w Głogowie mówi się głośno że KW ma obsługiwać te trase od 1 Marca ,ale czy tak będzie zobaczymy, bo nie wierze żeby długo potrwało to Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Torreador Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2008
Skąd: Pomorze

PostWysłany: 06-02-2012, 21:57    Odpowiedz z cytatem

Gdyby miało się tak stać to dostęp do lini musiałby być zarezerwowany dużo wcześniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wielkopolanin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lip 2007

PostWysłany: 18-02-2012, 23:36    Odpowiedz z cytatem

Podobno KW chcą zlikwidować połączenia Leszno - Gostyń, Rogoźno Wlkp. - Wągrowiec od 1 marca. Do tego skrócić relacje połączeń z Leszna do Zbąszynka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 19-02-2012, 13:37    Odpowiedz z cytatem

Żadna strata nawet gdyby miło się to stać faktem, przecież mamy jeszcze "niezawodne" PR-y Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 19-02-2012, 14:23    Odpowiedz z cytatem

@pospieszny swoje fobie w stosunku do PR-ów zachowaj dla siebie. Nie ma przeszkód byś korzystał z usług innych przewoźników.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 29-02-2012, 13:05    Odpowiedz z cytatem

Jak na razie KW wszystko zwijają a nie rozwijają, więc może warto zmienić temat wątku na adekwatny do rzeczywistości?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 29-02-2012, 21:05    Odpowiedz z cytatem

Od sierpnia 2012 roku do końca 2014 roku spółka ma jednak otrzymać od samorządu do dyspozycji 22 nowoczesne elektryczne zespoły trakcyjne ELF i pozyskać 12 częściowo zmodernizowanych EZT EN57, będących również własnością samorządu Wielkopolski.

To da możliwości rozszerzenia oferty.

W planach jest jednak operowanie przewoźnika na kolejnych trasach Wielkopolski. – W roku 2012/13 planujemy chcemy prowadzić przewozy na linii Poznań-Gniezno, a w 2013/14 – Poznań- Zbąszynek.

Jeśli to jest zwijanie to bardzo proszę o jeszcze Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Matt139 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Lip 2011

PostWysłany: 29-02-2012, 23:32    Odpowiedz z cytatem

pospieszny napisał/a:


W planach jest jednak operowanie przewoźnika na kolejnych trasach Wielkopolski. – W roku 2012/13 planujemy chcemy prowadzić przewozy na linii Poznań-Gniezno, a w 2013/14 – Poznań- Zbąszynek.



Po prostu nie mogę się doczekać... Jak rozumiem to koniec bezpośrednich połączeń z Gniezna do Leszna i Jeleniej Góry (a więc jednak zwijanie)? A co z pociągami do Kuj-Pomu?

Niestety, ale jak na razie KW kojarzą mi się z najgorszym. Zero marketingu, brak możliwości zakupu biletów w kasach iC, skomplikowane i co chwilę zmieniane warunki honorowania biletów z PR, likwidacja "Połączeń w dobrej cenie", "Ty i raz dwa trzy", dopłaty do regiokarnetów i stała KKA, o której nawet nie informowaliście pasażerów (vide Gołańcz)... Pasażerowie zniknęli (nie dziwię się) a teraz z żalem i "na wniosek organizatora przewozów" likwidujecie pociągi. To się nazywa kompromitacja!

Jakoś nie potrafię dostrzec żadnych korzyści z uruchomienia KW. Miały być tańsze od PR, ale chyba nadal nie są mimo przejęcia intratnych (jeszcze) tras?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 4 Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl