Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Klimatyzacja - zbędny gadżet, czy konieczność?
Autor Wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 02-09-2011, 07:47    Odpowiedz z cytatem

@Karass - Tylko zrozum, że nie wszyscy chcą ten standard. Niektórzy wolą otwierane okna. Czemu nie dać pasażerowi wyboru tylko go zmuszać na siłę. Nie problem część wagów modernizować na takie z klimą a część na takie bez, tak samo można wydzielić 1/3 szynobusu, przecież nie muszą być jednoprzestrzeniowe. Robienie jednoprzestrzeniowych pojazdów to zresztą kolejna nowa mania, która powoduje jedynie to, że słyszę wszystkie głupawe dzieci w okolicy.

_________________
...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ACR Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2008
Skąd: Niemcy

PostWysłany: 02-09-2011, 10:29    Odpowiedz z cytatem

kolej nie jest dla milosnikow ktorzy chca sie wychylac z okien , wiekrzosc woli cicha jazde bez wiatru prze otwarte okno i dlatego klima. oczywiscie mozna bylo by dac klime i otwierane okna ale tutaj bylo by to wywalanie energi przez okno.

przy skladach o duzych predkosciach i cisnieniowo stabilizowanych wnetrzach otwierane okna i tak nie whodza w rachube.

na lokomotywie ja lubie jechac z klimatyzacja i otwartym oknie w lato, ale to inna sprawa. definitywnie w upal sluzba na siemensie z klimatyzacja , wygodnymi sidzienami i automatycznym utrzymaniu predkosci jest mniej meczoca niz na lokomotywie bez tych rzeczy.
.
jeszcze raz- klimatyzacja kosztuje i w kupnie i w uzytku- wiec nie po to jest zakladane ze nikomu sie to nie podoba.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 02-09-2011, 10:59    Odpowiedz z cytatem

A ja nie mówię o składach o wysokich prędkościach tylko o np. szynobusach jeżdżących 60.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Orion Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Wrz 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 02-09-2011, 19:11    Odpowiedz z cytatem

Z całym szacunkiem ale to są akademickie dyskusje.Mało wydajna klima to takie samo guano jak małe okienka przy braku klimy.W czasie upałów jak mam jechać do centrum tramwajem to wybieram "stare" chorzowskie wagony a nie wypasionego Bombardiera bo w chorzowskich są dość duże przesuwne okna i uchylne klapy dachowe a Bombardier z wielkimi szybami to zamknięty słoik mimo przyciemnienia szyb.Skuteczność klimatyzacji jest problematyczna wobec częstych przystanków.Podobnie w taborze kolejowym.Mnie np. nie przekonują wagony tzw. stodoły bezprzedziałowe.Kłopot z taborem który raz jest podmiejski (okna uchylne) a raz jedzie jako pośpieszny przez pół Polski bo jak tu każdemu dogodzić ? O ile pamiętam to maszyniści EP 09 bez klimy po wyjeździe z Krakowa Głównego do Warszawy rozbierali się do majtek bo potem z uchylonym okienkiem nie dało się jechać albowiem było jak w piecu i jak tu wytrzymać żeby ludzi bezpiecznie dowieźć...No a teraz niektórzy mają tłuste,wypasione technicznie Siemensy z klimą i wygodnym fotelem i wydaje im się że lepiej wiedzą co ile kosztuje i dla kogo jest kolej od nas wyprażonych w letnich przepełnionych pociągach pasażerów ......
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pilot1123 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Lis 2010

PostWysłany: 02-09-2011, 22:49    Odpowiedz z cytatem

o ile mi wiadomo, w krakowskich bombardierach nie ma klimy, jest tylko w "szpachlowanych" EU8, i to strasznie słaba

co do klimy w pociągach - wszystko zależy od konfiguracji i utrzymania. Źle skonfigurowana klima to masakra, albo zimowe warunki, albo tak, jakby jej nie było.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Orion Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Wrz 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 03-09-2011, 13:47    Odpowiedz z cytatem

Nie napisałem że mają klimę ( w II serii jest u motorniczego) ale że jej skuteczność (przedział pasażerski) jest problematyczna skoro i tak drzwi otwierają się co kilkadziesiąt sekund,chodzi mi o te małe szyby i słabą wentylację.Dlatego wybieram wagony chorzowskie,na linii nr. 13 czy 4 w składach trzy wagonowych w dni powszednie...Kiedyś w jakimś niemieckim wagonie chyba z Norymbergi zastałem uchylną oprócz bocznych także tylną szybę ! Ciekawe rozwiązanie przyspieszające wymianę powietrza w wagonie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 30-06-2022, 21:06    Odpowiedz z cytatem

Cztery „okularniki” trafią do eksploatacji w PKP IC.

O tym, że PKP Intercity planuje wypożyczyć od Czechów lokomotywy serii 754 mówiło się dawna. Dziś wiemy, że po Polsce będą kursować cztery egzemplarze, a jeden z nich zacznie jeździć z EIC Jantar od 28 czerwca. Przewoźnik został zmuszony do znalezienia nowoczesnej lokomotywy spalinowej, która umożliwi działanie w pociągu klimatyzacji. Będzie nią właśnie „okularnik”, zwany też „nurkiem”.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/19681/Cztery-okularniki-trafia-do-eksploatacji-w-PKP-IC.html

---

PKP IC zachęca podróżnych do zaopatrzenia się w wodę.

W związku z bardzo wysokimi temperaturami prosimy o zaopatrzenie się w wodę przed podróżą na wypadek mniejszej wydajności klimatyzacji na pokładzie pociągów - podano w komunikacie PKP Intercity.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/25388/PKP-IC-zacheca-podroznych-do-zaopatrzenia-sie-w-wode.html

---

W PKP Intercity jak w saunie, pasażerowie alarmują. "Ludzie zaraz zaczną mdleć", "Klima nie działa".

Upały doskwierają nie tylko na zewnątrz - pasażerowie pociągów PKP alarmują, że w niektórych składach nie działa klimatyzacja. O swoich doświadczeniach w wiadomości do naszej redakcji napisał czytelnik - pan Paweł.

Więcej:

https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,28641174,upaly-w-pociagach-alarm-czytelnika-temperatura-siega-nawet.html#s=BoxOpImg3
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 20-07-2022, 20:00    Odpowiedz z cytatem

PKP Intercity zwiększy wydajność klimatyzacji w 50 wagonach

Spółka PKP Intercity Remtrak ogłosiła postępowanie na naprawę awaryjną wagonów polegającą na zwiększenie wydajności klimatyzacji Armpol w 50 pojazdach różnego typu.

Prace polegać będą na zwiększenie wydajności klimatyzacji Armpol poprzez optymalizację pracy sprężarek i wentylatora skraplacza oraz wprowadzenie zmian konstrukcyjnych wpływających na bezawaryjną pracę układu klimatyzacji.

Więcej:
https://kolejowyportal.pl/pkp-intercity-zwiekszy-wydajnosc-klimatyzacji-w-50-wagonach/

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

jano Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Miękinia

PostWysłany: 20-07-2022, 21:43    Odpowiedz z cytatem

Przydałaby się regulacja stopnia nawiewu/klimatyzacji w przedziałach.
Czasem tak daje zimnym po nogach, że ludzie latem zarzucają na nogi cokolwiek mają, bo nie idzie wysiedzieć przy tym nawiewie.
Ostatnio jechałem "Jeziorakiem" to ludzie w przedziale siedzieli poubierani z zimna.

_________________
https://www.facebook.com/Miekinia?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 2 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl