Ja ta liczę na ELFy. Po prazedwczorajszej przejażdżce ELFem SKM Warszawa, jestem pod ogromnym wrażeniem. Tylko też dużo zależy od wyposażenia, bo Warszawa jest o wiele bogatsza.
ELFy dla SKM Warszawa kosztowały 364 mln złotych. W przeliczeniu na jeden skład będzie to 28 milionów (6 członów). Nasze EZTy będą kosztowały w okolicach 24,3 mln za sztukę, ale będą krótsze (3-4 człony), więc myślę, że można spodziewać się czegoś dobrego. Osobiście też chciałbym ELFa z jakimiś wygodnymi fotelami. Mogą być takie jak w SA136, byle nie plastik z cienką powłoką materiału.
BTW jeśli cały 6-wagonowy zestaw kosztuje 28mln, to trzeba przeliczyć. Na pewno nie można zrobić prostej proporsji, bo człon silnikowy sterowniczy jest na pewno droższy do doczepnego. Jakby ktoś wiedział, jaka jest różnica w cenie, to pisać. Będzie można się dowiedzieć, czy te Zachodniopomorskie ELFy będą pożądne
Czteroczłonowe Elfy:
śląskie (8) - 23,4 mln zł
śląskie (1) - 22,4 mln zł
mazowieckie (16) - 5,7 mln euro
wielkopolskie (22) - 21,3 mln zł
dolnośląskie (5) - 20,6 mln zł
Ceny brutto
Może i najfajniejszy.. ale pod względem eksploatacji na szlaku to totalna porażka.. Jedynym lekarstwem na awarię na szlaku to restart całej aparatury
Jak jeżdżę nimi jako pasażer od początku ich kariery, to takowy restart przeżyłem 2 razy. W innych "nowoczesnych" pojazdach to też niestety nic nowego (restartów pesowskich Swingów widziałem już kilka).
Ja w małopolskich Acatusach doświadczyłem dwóch restartów, a jechałem dwa razy
Za pierwszym razem wszystko trwało jakieś 15 minut, za drugim już tylko ok. 5 min.
Mnie zaciekawiły 2 zawarte w tekście informacje:
- Podkarpackie ma przygotować SIWZ
- Podkarpackie kupi tylko 1 EZT
A już zacząłem liczyć na przełom w mojej okolicy, a tu powielenie sytuacji z Lublinem.
1 SA134 do współpracy "transgranicznej" Podkarpacie-Lubelskie i 1 EZT Podkarpacie-Małopolska.
To trochę za mało na sensowny takt pomiędzy miastami.
Z ZGZ wycofało się łódzkie, więc w naszej transzy będzie jakieś 5 pojazdów mniej.
Łódzkie liczy na większe dofinansowanie zakupu ze środków unijnych. Zważywszy że Grabarczyk jest stamtąd, mają na to całkiem spore szanse.
My na takie wsparcie liczyć nie możemy - biednemu zawsze wiatr w oczy.
Przesadzasz. Grabarczyk nie ma i nie będzie miał nic z tym wspólnego. A samo to, że łódzkie się wycofało to najlepszy dowód. Zostawcie już tego ministra w spokoju, bo nic nie zrobisz swoim gadaniem.
Dodam że czynione są "podchody", by część z 5 niedoszłych łódzkich EZT trafiła na nasze tory Ale póki co to bardziej pobożne życzenie, niż realny scenariusz.
Aktualny plan przewiduje że:
Lubuskie zakupi 2 EZT;
Wielkopolskie 8 EZT;
Zachodniopomorskie 7 EZT.
I tego się trzymajmy
Wszystko fajnie to wygląda, tylko kiedy ów EZT pojawia sie na naszych torach?
Dobrze, że nasze województwo zakupi te nowe EZT-y bo to co teraz jeździ jest już tak wytłuczone, że za kilka lat już nie będzie czym jeździć. Ciekawe na jakie trasy trafią te pojazdy.
Dostarczone pojazdy muszą być wyprodukowane po 1992 roku oraz posiadać ważne świadectwo sprawności technicznej, a w przeszłości nie mogły brać udziału w kolizjach z innymi pojazdami kolejowymi, ani być odbudowane po pożarach.
Przeciętna znajomość tematu oraz pobieżne zapoznanie się z opisem przedmiotu zamówienia wskazują jednoznacznie, że marszałek chce kupić jednostki serii ED72 dotychczas wykorzystywane w naszym województwie przez Przewozy Regionalne.
To krok w dobrym kierunku, gdyż pojazdy tego typu to z jednej strony najmłodszy tabor posiadany przez samorządowego przewoźnika, a z drugiej strony najbardziej pojemny pod względem ilości miejsc siedzących.
Zakup pojazdów przez województwo zabezpieczy ten tabor przed jego sprzedażą przez obecnego właściciela innemu samorządowi lub przed delegowaniem do pracy w innym regionie kraju.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum