No niestety za błędy i wydłużenia się czasu przejazdu, oczywiście musimy płacić za to grube pieniądze. Przy takim czasie przejazdu między Warszawą a Krakowem, Katowicami, Poznaniem itd. największymi miastami, gdzie dojeżdżają pociągi o najwyższej kategorii - EIC, Ex powinni zmniejszyć ceny biletów... Ale, gdzie tam wg spółki oczywiście - "niedasię"
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-08-2011, 13:37
mkfilmykolejowe napisał/a:
EIC, Ex powinni zmniejszyć ceny biletów... Ale, gdzie tam wg spółki oczywiście - "niedasię"
I co to da ? Spółka jest od zarabiania pieniedzy. Zmniejszenie ceny biletow o 10 czy 20% to odpowiednio mniejsze zyski. A co spolka Intercity bedzie z tego miała? Zadowolenie pasazerow? Obnizenie cen o 5 czy 10% wzbudziłoby tylko ironie, no chyba ze chcesz zeby cene obnizyc o polowe.
Idac Twoim tokiem myslenia, benzyna na stacjach benzynowych położonych na remontowanych odcinkach drog powinna byc tansza, no bo przeciez sie wolniej jedzie
Nie do konca masz racje. Otoz PKP IC powinno zrobic oferte pociagow IC - powinno byc ich 20-30 pociągów, natomiast uruchomic dodatkowe pociagi 15-20 EX, które bylyby tansze od IC o 30-40 %.
Bez komentarza..... jedyną receptą na to żeby kolej w Polsce wreszcie się podniosła jest jej całkowite zburzenie i zbudowanie od nowa jako jednej spółki ale nie państwowej bo wtedy znów politycy rozwaliliby ją.
_________________ Bojkotuję pociągi spółki PKP InterCity busy i tiry.Jako środek transportu wybieram TYLKO I WYŁĄCZNIE KOLEJ.
Nieważne, że dużo szlaków kolejowych w Polsce staję się trupem, gdzie prędkość nie przekracza 50km/h. Ważne, że Łódź będzie miało prędkość podniesioną do 160km/h na szlaku do Wawy.
Lepiej zacznij czepiać się np. rewitalizacji Lublin- Lubartów do 120/h dla kilku pociągów regio. To jest dopiero prawdziwe marnotrawstwo.
Nie cytuj przedmówcy!
@mk1992.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 07-08-2011, 14:56
celtin.88, Nic nie przebije marnotrawstwa Warszawa Włochy - Skierniewice. No może jedynie E65 pod TILTA i zakup składów bez TILTA. Zresztą to się łączy z Łodzią też bo po co robili Skierniewice - Łódź Widzew pod TILTA na 160km/h.
kryniczanin
Wiem że wielu nie spodoba się to co teraz napiszę. Prawda jest taka że Wrocław- Zgorzelec czy Terespol – nie mają wielkiego znaczenia w komunikacji dalekobieżnej. Kasę powinno przeznaczyć się na porządną modernizację Wrocław- Poznań czy Wrocław- Łódź- Warszawa.
To totalna katastrofa. Takie czasy przejazdu to woda na młyn dla busiarzy. Przykładowo przy takim czasie przejazdu z Wrocławia do Poznania nie powinien jeździć po torach żaden EIC i EX. Nie wiem po co chcemy budować Y-greka zamiast remontować całą infrastrukturę do cywilizowanego stanu....No chyba, że większość linii PLK-a i tak planuje zamknąć, protestów nie będzie, bo te się rozsypią.
_________________ TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-08-2011, 00:26
sheva17 napisał/a:
Nie wiem po co chcemy budować Y-greka
Niejaki @Kolejarz 65 na rynku-kolejowym tak to skwitował w jednym ze swoich ostatnich komentarzy:
Kolejarz 65 napisał/a:
Problem w tym że Łódź nie radzi sobie /historycznie nigdy nie radziła sobie/ albo radziła sobie bardzo - bardzo słabo nawet w sytuacjach korytarzowych.
Wrocław – Ostrów Wlkp. Łódź- Warszawa w latach 90- tych, czyli w okresie świetności lini kalskiej brak monopolizacji lini kategorią EX pomimo że na pierwszy rzut oka był to doskonały materiał do tego. A jednak Beton na to nie poszedł.
Wrocław – Ostrów Wlkp. Łódź- Warszawa obecnie. Okazuje się nawet dzisiaj trasa przez Warszawa- Wrocław Łódź przegrywa z trasą przez Częstochowę Opole liczbą połączeń TLK. Trasa minimalnie szybsza, ale dłuższa, z liczbą mieszkańców, której brakuje na trasie jeszcze jednego miasta wielkości Opola, aby pokryć liczbę mieszkańców samej tylko Łodzi!!!!!!!!!!!!!!!! A gdzie Kalisz , Ostrów Wlkp. czy choćby Pabianice ??
Przegrywacie i tutaj.
Słaba pozycja Łodzi i ciągu TLK Gdynia- Gdańsk Bydgoszcz- Toruń- Włocławek - Kutno -Łódź Piotrków Trybunalski – Częstochowa- Kraków/Katowice . Przecież ciąg ten mógłby mieć potencjał równy potencjałowi Szczecin- Poznań- Wrocław – Katowice- Kraków
Obecna klapa połączeń TLK Poznań – Kutno – Łódź- CMK – Kraków pomimo czasu 2 h krótszego od trasy przez Wrocław Katowice . A przecież CMK nie powinny kursować TLK tylko EX/IC dlatego Wasze łódzkie pociągi Kraków- Poznań albo powinny dostać kategorię EX albo być kierowane przez Częstochowę - Piotrków Trybunalski.
Także lobby łódzkie dąży więc niejako do wybudowania kolei w Polsce od początku, tyle że po łódzku , po naszemu, tak, aby inni nas słuchali i nam się pod porządkowali, stąd wymyślony został przez Waszych polityków mit Y greka, jako optymalnego rozwiązania dla kraju i w bezczelny sposób wmawia się to innym metropoliom i regionom.
Na to zgody być nie może.
A niestety z większością lobby łódzkie nie ma nawet dyskusji w sprawie Y- greka , obwodnicy KDP, przebiegu ciągów komunikacyjnych wyłącznie przez Łódź, i blokady wszelkich konkurencyjnych do łódzkich inwestycji vide SSC- stado os.
I chłop ma rację. Cała Polska ma cierpieć ze względu na chore kompleksy Łodzi...?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum