18.11.2010 20:05
Z Łodzi Kaliskiej ruszył szynobus bydgoskiej Pesy – jako symboliczny wstęp do Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Kiedy pojadą nią pasażerowie?
Na dworcu Łódź Kaliska odbyła się konferencja prasowa z udziałem przedstawicieli rządu i samorządu
dotycząca ŁKA. Witold Stępień, wicemarszałek województwa łódzkiego, przedstawił plany rozwoju oraz ideę ŁKA. Inwestycja ma kosztować ponad 300 mln zł. Środki mają pochodzić z dotacji Unii Europejskiej. Oprócz remontu infrastruktury łódzki samorząd przewiduje zakup 20 nowoczesnych szynobusów.
- Dziś Łódź stała się prawdziwą stolicą infrastruktury. Odwiedziła nas delegacja z Chin,
zainteresowana współpracą przy budowie kolei dużych prędkości, samorząd dziś prezentuje swój kolejowy projekt – ŁKA. Mam nadzieję, że dzięki temu PKP będzie znaczyć Pasażerowie Kochają Pociągi - powiedział Cezary Grabarczyk, minister infrastruktury.
W woj. łódzkim trwają remonty podmiejskich linii nr 15 i 16, modernizowany jest tabor. Samorząd stawia na podnoszenie jakości obsługi, a po uruchomieniu kolei aglomeracyjnej pociągi w godzinach szczytu będą kursować co pół godziny.
Zebranym na dworcu Łódź Kaliska dziennikarzom oraz czekającym na pociągi pasażerom
przedstawiony film dotyczący remontowanych w Mińsku Mazowieckim składów EZT EN 57.
Gruntownie przebudowane pojazdy wejdą do służby jeszcze w tym roku.
Punktualnie o 13.06 ruszył pierwszy szynobus ŁKA. Było to SZT 219M serii SA136, który od jutra zaczyna służbę w barwach województwa zachodniopomorskiego.
- Województwu łódzkiemu prawdopodobnie zaproponujemy pojazdy elektryczne, być może Elfy. Ale musimy zaczekać na specyfikacje techniczne, jakie pojawią się w przetargu – powiedział portalowi KOW Łukasz Bejmy z Pesy.
Przejazd odbył się na trasie Łódź Kaliska – Sieradz – Łódź Kaliska. Postoje zaplanowano w Pabianicach, Łasku i Zduńskiej Woli. Na wszystkich dworcach pojawili się przedstawiciele samorządów lokalnych.
Najwięcej emocji wzbudziło powitanie w Zduńskiej Woli. Dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 7 zgotowały dla oficjeli prawdziwie żywiołowe przyjęcie. W Sieradzu miejsce miały ostatnie oficjalne spotkania. Szynobus pojechał z powrotem do Łodzi.
Dziś w hallu dworca Łódź Kaliska zaprezentowano zostanie film z przebiegu modernizacji pociągów, które - dzięki pieniądzom z budżetu Województwa Łódzkiego oraz ze środków unijnych - będą wkrótce jeździć na trasach obsługiwanych przez Przewozy Regionalne.
Pokazane zostaną również modele pociągów w barwach, w jakich będą jeździć wszystkie składy będące własnością Województwa Łódzkiego oraz przedstawiony plan kolejnych inwestycji w tabor kolejowy.
Pabianiczanin, niewiem jaki bedzie deficyt tych połączeń, obecnie niektóre kursy np. Łodz-Zgierz jadą z Mechanikiem i Kierownikiem na pokładzie.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
A jakby linia do Łowicza była zmodernizowana do 100Km/H to to by z pewnością jeździły na trasie Sieradz- łódź Kaliska - Łowicz i miały by sporą frekwencję.Bo teraz to faktycznie tak jest ja ty piszesz no może znajdzie się 1 lub 3 osoby i dla mnie to jest bezsensowne bo zazwyczaj za parę minut jadą osobówki do Kutna lub dalej do Torunia.
Pabianiczanin, a jakby do Łowicza to wtedy sens jest. Jedynym wozacym po 10-15 osób był 6:40 ze Zgierza do Łodzi,ale go.... zlikwidowano, a marketing argumentował to kompletnie pustym pociagiem zwrotnym o 5:22 z Kaliskiej, który faktycznie jezdził pusciutenki, (mozna sie bylo wyspac)
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Trzy zmodernizowane wagony dla kolei aglomeracyjnej
Express Ilustrowany
Elektryczny szynobus zaprezentowano w czwartek na dworcu Łódź Kaliska. Już od przyszłego czwartku będzie kursował po naszym regionie, m.in. z Łodzi do Sieradza, Zduńskiej Woli czy Kutna.
Do końca roku w regionie łódzkim będą kursowały trzy takie szynobusy, w przyszłym roku Urząd Marszałkowski kupi kolejne.
Dwa następne wyruszą na trasy przed końcem grudnia. W 2011 roku Urząd Marszałkowski kupi kolejne wagony.
W przyszłości szynobusy będą obsługiwały Łódzką Kolej Aglomeracyjną. W 2012 roku połączy ona najważniejsze miasta aglomeracji - Zgierz, Pabianice, Łask, Ozorków, Stryków, Głowno, Koluszki i Łódź. Wcześniej tory zostaną wyremontowane, aby pociągi mogły kursować z prędkością 80-100 km/h. Planowana jest także budowa dodatkowych przystanków, m.in. na Retkini, na Radogoszczu, w Zgierzu-Rudunkach i w okolicach ozorkowskiej podstrefy ekonomicznej. Przy każdym powstanie obszerny parking.
Szynobus został zmodernizowany w bydgoskiej fabryce PESA, tej samej, która wcześniej dostarczyła wagony dla Łódzkiego Tramwaju Regionalnego.
- Dzięki Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej pociągi będą często kursowały i połączą miasta satelickie z centrum Łodzi - mówi Witold Stępień, wicemarszałek województwa łódzkiego. - Liczymy, że stanie się ona konkurencją wobec samochodów i przyczyni się do odciążenia zakorkowanych łódzkich ulic oraz dróg wylotowych z miasta.
Tu trochę jest błędów bo:
Po 1:ŁKA ma ruszyć z nowymi szynobusami za dwa lata.
Po 2:Remont torów Na pewno między Łodzią a Sieradzem nie bo tu akurat jest właśnie prędkość szlakowa do 100km/h ,również z Łodzi do Kutna jest tyle.Natomiast z do Łowicza remont do 100km/h jest potrzebny.
I jeszcze wchodzi remont łącznika Łódź Kaliska - Łódź Widzew.
Pabianiczanin dobrze napisał, prędkość jest DO 100km/h. To tak jak w sklepach nam wciskają, że rabat jest do 50%, czyli równie dobrze może go nie być wcale. 40km/h mieści się w przedziale do 100
Szczególnie podoba mi się zdjęcie "elektrycznego szynobusu".
Prawodpodobnie dziennikarz nie był nawet obecny na tej prezentacji, bo nie ma pojęcia o czym pisze
Może i był tam, ale ludzie mają takie właśnie pojęcie - czyli żadne, a już w szczególności dziennikarze, którzy piszą wszystko co im tylko do pustych głów przyjdzie.
Cytat:
No właśnie to powiedzmy zamiast remontów torów to można by zmodernizować perony.
Ja bym jednak zaczął od torów właśnie tam gdzie las sierżantów stoi. Przed Zdunią jest taki przystanek Borszewice, który chyba dwa lata temu został gruntownie odbudowany, zrobili piękne unijne perony na środku pola, po co?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum