Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odcinek Jerzmanice Zdrój - Marciszów
Autor Wiadomość

Krzysiu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2008

PostWysłany: 24-08-2010, 11:32    Odpowiedz z cytatem

KrzysiekkG napisał/a:
... Dla niektórych pewnie wydaję się to s-f, ale gdyby miejscowe samorządy+UMWD skrzyknęły się w tej sprawie to na pewno ostatni odcinek Kolei Doliny Zadrny mógłby jeszcze służyć turystom przez wiele lat.

Powiat kamiennogórski jest najbiedniejszym chyba powiatem na Dolnym Śląsku. Jak również gminy go tworzące. Ten region powoli umiera. Nie licz na jakiekolwiek wsparcie samorządów w tej sprawie. Nie zrobią nic, bo najzwyczajniej w świecie nie mają na to pieniędzy.

Kościół również nie zaangażuje się w takie przedsięwzięcie, bo łatwiej i taniej jest dowieźć tam ludzi wynajętymi autobusami, nawet jak ma być ich siedemnaście naraz.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KrzysiekkG Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Paź 2008
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: 24-08-2010, 16:43    Odpowiedz z cytatem

Krzysiu napisał/a:

Powiat kamiennogórski jest najbiedniejszym chyba powiatem na Dolnym Śląsku. Jak również gminy go tworzące. Ten region powoli umiera. Nie licz na jakiekolwiek wsparcie samorządów w tej sprawie. Nie zrobią nic, bo najzwyczajniej w świecie nie mają na to pieniędzy.


Nie wiem, czy powiat kamiennogórski jest najbiedniejszym na Dolnym Śląsku, ale jego obecna słaba kondycja wynika z tego że jako jeden pierwszych samorządów w Polsce przejął miejscowy szpital wraz z jego długami które trzeba będzie jeszcze kilka lat spłacać, co dławi bieżące budżety jednostki.
Ale jeszcze kilka lat temu był to jeden z prężniejszych i wysoko notowanych powiatów w Polsce.
Co do gmin to myślę, że nie odstają one od przeciętnej dla tej liczby mieszkańców o czym chociażby świadczą inwestycje przez nie prowadzone.
Po drugie tu wcale nie chodzi o jakieś wielkie wykładanie pieniędzy, lecz np. sytuację w której samorządy mogłyby pomóc poprzez zapewnienie pracowników interwencyjnych np. do wycinki drzew, krzaków, oczyszczania przejazdów, a więc prac które stanowią znaczący procent ogółu jaki należałoby wykonać, a wiadomo że PLK nie ma nawet ludzi do ich zrealizowania.

Po trzecie jeśli chodzi o linię nr 330 to nikt nie myśli tu o jakimś poważnym remoncie lecz jedynie o udrożnieniu szlaku tak aby przejechały tu pociągi turystyczne. Tu pociągi mogłoby śmiało jeździć 20-30 km/h, bo byłaby to wybitnie sezonowa linia turystyczna.

Po czwarte sam sobie zaprzeczasz. Skoro twierdzisz, że ten region zamiera to tym bardziej należy czynić działania, aby odwrócić tę tendencje. A umożliwienie łatwiejszego dostępu do ciekawych i jeszcze nie odkrytych przez turystów miejscowości pozwoli na ożywienie turystyki, i automatycznie zwiększy atrakcyjność całego regionu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pawelW Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Wrz 2009
Skąd: Legnica

PostWysłany: 24-08-2010, 19:39    Odpowiedz z cytatem

Zgadzam się z Przedmówcą w 100%
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Hewak Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 07 Lip 2009
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 22-02-2011, 00:01    Odpowiedz z cytatem

Co do tej linii, w rozkładzie jazdy 89/90 znalazłem dosyć ciekawy pociąg.

Relacja pociągu to Legnica 3:45-Legnica 7:37 przez Złotoryję, Jerzmanice Zdrój, Marciszów, Bolków, Roztokę, Jawor.

Czy zna ktoś jakieś szczegóły na temat tego pociągu (w jakim okresie jeździł i może jakie było jego zestawienie)?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jeniknal Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Cze 2012

PostWysłany: 25-06-2012, 09:37    Odpowiedz z cytatem

Linia ta powinna być jak najszybciej rewitalizowana - trasą tą powinien jeździć pociąg do Karpacza:
relacja: Wrocław Główny – Legnica – Złotoryja – Jerzmanice Zdrój – Marciszów – Jelenia Góra - Karpacz. Trasa liczy 162 km - czas przejazdu max 3 godziny. Linia odciążyłaby linię nr 274.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Nuter Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lut 2011
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 10-03-2013, 16:23    Odpowiedz z cytatem

Jaka przyszłość kolei w regionie złotoryjskim?

Kacper Pawłowski
niedziela, 03 marca 2013 23:56

Chcę poruszyć problem, o którym niestety głośno się nie mówi. Mam tu na myśli przyszłość transportu publicznego w naszym powiecie, która od jakiegoś czasu, łagodnie rzecz ujmując, nie wygląda najlepiej.

W 2009 roku przestały kursować pociągi osobowe w kierunku Legnicy, w tym samym roku z rozkładu jazdy legnickiej linii autobusowej 22 zniknęły przystanki w Złotoryi. Wielu mieszkańcom Złotoryi pozostało skorzystanie z oferty busów lub PKS. Czy jednak Złotoryja, nie może mieć czegoś więcej od losu?

Wewnętrzna potrzeba napisania tego artykułu wzięła się z moich 3-letnich doświadczeń związanych z regularnym przemierzaniem odcinka Złotoryja-Wrocław. Śledząc różne informacje uważam, że jest to ostatni moment, aby na forum publicznym rozważyć ewentualną sensowność rewitalizacji linii kolejowych w powiecie złotoryjskim. Niekoniecznie uważam to za niezbędne w najbliższym czasie, ale nawet w perspektywie 15-20 lat. Stale poruszane argumenty przez moich prywatnych oponentów zupełnie mnie nie przekonują bądź zauważam w nich "brak spojrzenia na problem z szerszej perspektywy". Owszem, połączenia kolejowe do Legnicy, są mało rentowne, tym bardziej że czas przejazdu na poziomie 50-55 minut do Legnicy na pewno, w naszych zabieganych czasach, nikogo nie zadowoli. Tak samo mieszkańcom może nie podobać się odległość dworca od rynku. Właściwie jakby się zastanowić to może nie nawet sama odległość, ale różnica wysokości. Jednak często takie argumenty wysuwane są przez osoby, które nie jeżdżą regularnie (innym niż własny samochód środkiem transportu) do Legnicy, Wrocławia, czy Jeleniej Góry.

Odnosząc się do słów o niskiej rentowności połączeń do Legnicy pragnę skontrować ten argument. Szansą dla Złotoryi jest stanie się... punktem pośrednim na ważniejszej trasie kolejowej województwa. Właściwie to jedyne wyjście zapewniające rentowność tego przedsięwzięcia. Wbrew pozorom taki potencjał nasze miasto posiada. Ostatnio czytałem o tym, że Lwówek Śląski był zagrożony casusem Złotoryi, czyli pozbawieniem pociągów osobowych (w ich przypadku do Jeleniej Góry). Pamiętając o dawnej linii kolejowej Jerzmanice-Zdrój - Lwówek Śląski, spojrzałem na problem poprzez pryzmat Wrocławia, Legnicy i Jeleniej Góry. Przejrzałem w tym celu mapę połączeń kolejowych w naszym województwie. Moja koncepcja obejmuje właśnie te trzy duże miasta. W tych miastach studiuje wielu studentów ze Złotoryi. Do tego dochodzą pasażerowie podróżujący z Lwówka Śląskiego do Legnicy, z Jeleniej Góry do Legnicy, z Legnicy do Jeleniej Góry, czy nawet z Legnicy do Lwówka Śląskiego.

Mieszkańcy Złotoryi korzystają często z busów mimo, że narzekają na ich małą wygodę. Zacząłem się zastanawiać, czy możliwa byłaby rewitalizacja części dawnej linii 284 (Jerzmanice-Zdrój - Lwówek Śląski), aktualnie będącej w katastrofalnym stanie, na której są rzekomo plany stworzenia ścieżki rowerowej. Korzystając z Wikipedii przeliczyłem długość trasy kolejowej Legnica - Złotoryja - Jerzmanice-Zdrój - Lwówek Śląski - Jelenia Góra. Wyszło około 81 km. Może się zdawać, że to dużo. Samochodem według Google Maps jest to 57 km. Jednak nawet ta wyliczona przeze mnie odległość jest znacznie krótsza niż aktualny trakt długości ok. 173 km (przez Węgliniec, Zgorzelec, Gryfów Śląski, Lubań). Pisałem w tej sprawie maile do Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego. Dostałem dwie odpowiedzi. Wspomniano o przygotowywanym przez UMWD "Planie Transportowym Województwa Dolnośląskiego" i ewentualnej możliwości pozyskania środków z RPO i UE przez PKP PLK na ten cel w przypadku uzasadnionego wznowienia ruchu pasażerskiego na tym odcinku. Ważne jest zagwarantowanie podróżującym atrakcyjnego czasu przejazdu i bezpieczeństwa. Wiem, że to nie jest to tania rzecz i śledząc informacje o innych remontach linii kolejowych zdaje sobie sprawę, że chodzi o setki milionów złotych. Zadałem także pytanie PKP PLK o stan techniczny jak i status linii kolejowych powiatu, dzięki czemu dowiedziałem się jak wygląda aktualny status tych linii i związane z nimi decyzje. Dziękuję zarówno Departamentowi Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego jak i PKP PLK. Zakładowi Linii Kolejowych w Wałbrzychu za rzeczowe odpowiedzi w tym temacie, które są dla mnie bardzo ważne.

Z kolei kontrą dla drugiego argumentu są moje osobiste spostrzeżenia, które mam nadzieję, że zostaną zweryfikowane przez czytelników. Przede wszystkim liczę na osoby które korzystają regularnie z busów. Od jakiegoś czasu nie chcąc marnować czasu na to, czy wsiądę do busa, czy do niego nie wsiądę (sprawa tyczyła się powrotu w piątki z Wrocławia do Złotoryi) postanowiłem, że przestanę korzystać z busów, a zacząć podróżować koleją mimo, że najbliższe przystanki są w Chojnowie (16 km) i Legnicy (21 km). Rozmawiając ze znajomymi uświadomiłem sobie, że nie jestem wyjątkiem. Stąd wnioskuję, że osoby, które zetknęły się z regularną jazdą busami często byłyby w stanie wsiadać i wysiadać przy Dworcu. Zdarzyło mi się widzieć kolegów, którzy wsiadali przy pierwszym przystanku danego busa, który był oddalony od ich domu o jakieś 2 kilometry (mimo, że istniał przystanek bliższy) zapewne tylko po to, aby mieć pewne miejsce. Korzyść związana z kolei? Porównywalny czas i cena przejazdu, dużo większa wygoda, a niekiedy i większe prawdopodobieństwo, że się wsiądzie do środka transportu.

Temat ten jest także ciekawy ze względu na marcową sesję poświęconą dolnośląskiej kolei organizowaną przez TMZZ, która odbędzie się w Złotoryi. Warto się zastanowić nad tym problemem obierając nieco inny punkt widzenia niż zawsze. Uważam także za interesującą koncepcję rewitalizacji nie części linii 284, ale linii 312 (Jerzmanice-Zdrój - Marciszów), która byłaby z kolei korzystna dla całego powiatu. Sądzę, że jest to idealna okazja i mocny argument, aby powalczyć o wpisanie linii 284 (wspólnie z Lwówkiem Śląskim, Jelenią Górą, Legnicą), albo linii 312 (bez Lwówka Śląskiego, ale wraz z Wojcieszowem i Świerzawą, z większą korzyścią dla powiatu,) do "Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego" przygotowywanego przez UMWD. Koleje Dolnośląskie to spółka, która od 5 lat uruchamia wiele połączeń w województwie. Przykładem może być połączenie Wrocław - Legnica - Żary, czy Trzebnica - Wrocław. UMWD bardzo dba o ten środek transportu i inwestuje w tabor. Chojnów od 1 czerwca będzie oddalony od Wrocławia o 1:05 transportem kolejowym. Warto zaznaczyć, że sytuacja będzie się ciągle poprawiać. Mieszkaniec Chojnowa będzie mógł codziennie dojeżdżać koleją do pracy nie tylko w Legnicy, czy Bolesławcu, ale kto wie, czy za 10-20 lat na tą linie (E30, międzynarodowa) nie wkroczą Pendolino i czas przejazdu do Wrocławia nie będzie wtedy na poziomie 40-45 minut.

Kolej uważam za bardzo przyszłościowy środek transportu, którego lokalna popularność jeszcze bardziej wzrośnie w momencie pojawienia się bramek na A4, planowo w 2019r. Aktualnie Złotoryja oprócz Lubina i Polkowic jest jednym z niewielu wojewódzkich miast powyżej 10 tysięcy mieszkańców, na terenie którego nie odbywa się osobowy ruch kolejowy. Warto spojrzeć na mapę połączeń na stronie Kolei Dolnośląskich. O tym połączeniu kolejowym można myśleć także w kontekście odpływu ludności i dużego bezrobocia. Koszt przejazdu 87 km koleją jest porównywalny do kosztu przejazdu odcinka porównywalnej długości busem. W przypadku kolei dochodzą wysokie gwarantowane zniżki dla studentów (51%) i uczniów, czy nauczycieli oraz emerytów i rencistów (37%).

Warto przedstawić tą koncepcję jako rozwiązanie problemu Legnicy i Jeleniej Góry. Być może nawet połączenia Legnicy koleją ze Szklarską Porębą, czy Czechami. Ważne jest pozyskanie przychylności ludzi spoza Złotoryi - w tym wypadku posłów z Legnicy i Jeleniej Góry, którzy mogliby orędować za remontem jednej z wyżej wymienionych linii kolejowych. Tym bardziej, że na terenie powiatu złotoryjskiego nadal pozostają niemałe złoża miedzi. Z Wojcieszowa do Marciszowa jeżdżą nadal pociągi towarowe. Linia Jerzmanice-Zdrój - Legnica ma więc rację bytu na pewno pod względem pociągów towarowych. Uważam, że nawet jeżeli kolej miałaby tutaj powrócić za 20-30 lat to warto zadbać chociażby o to, aby linie kolejowe będące w opłakanym stanie nie zostały zastąpione ścieżkami rowerowymi. Wtedy pożegnamy się pewnie na zawsze z koleją. Nie jestem przeciwnikiem ścieżek rowerowych, ale jestem przeciwnikiem stawiania ich na liniach kolejowych, które mają potencjał. Ścieżkę rowerową na linii 316 uważam za bardzo dobry pomysł, gdyż linia Złotoryja - Chojnów nie jest nikomu potrzebna i nie będzie. Jednak któraś z linii 284, czy 312 powinna zostać.

Może całość zdawać się czytelnikom zbyt szalona i nierealna, ale uważam, że warto spojrzeć na problem w kontekście połączenia Legnicy z Jelenią Górą (czy nawet ze Szklarską Poręba i Czechami). Zawsze zastanawiano się nad sensownością połączeń Jerzmanice-Zdrój - Legnica, które same w sobie były skazane na nierentowność. Co jednak jeżeli spojrzymy na to trochę inaczej niż zwykle?

Czytelników tego artykułu bardzo proszę o wypełnienie ankiety na stronie: https://docs.google.com/forms/d/1DOJ44jRnbWBA2AYztlQd48CLxetpDnsDo1NCPFVaRCs/viewform

Źródło: e-legnickie.pl

http://www.e-legnickie.pl/index.php/publicystyka/12-publicystyka-region/2468-jestem-przeciwnkiem-zmian-torowisk-na-cieki-list-do-redakcji

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 10-03-2013, 18:06    Odpowiedz z cytatem

Pomysł zacny, ale mało realny Hmm . W obliczu likwidacji linii kolejowej 283 to nierealne. Zobaczymy. W tym tygodniu mają zapaść decyzje w sprawie linii lwóweckiej. Szanse na RPO są duże. Jeżeli tylko się dowiemy, że linia będzie do remontu i nie zniknie z mapy to wtedy dopiero będzie można starać się o coś więcej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Flanker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Cze 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 11-03-2013, 14:21    Odpowiedz z cytatem

Nuter fajny pomysł i całym sercem popieram, jednak o ile Marciszów - Wojcieszów jest po modernie i tam nie byłoby problemu, to dalej podobno torowisko jest nieprzejezdne i jest w katastrofalnym stanie. Potrzeba by remontu i niemałych pieniędzy. Najważniejsze to uchronić linie przed zaoraniem przez PLKę, a potem można myśleć co dalej. Jeśli miałyby być jakieś połączenia to trzeba by to w jakiś sposób choć trochę turystycznie uargumentować i zareklamować. Inaczej potok pasażerów będzie zbyt mały i połączenie uwalą po 2 miesiącach. Lokalne linie nigdy nie będą mieć takiego zapełnienia co składy na Węglinieckiej z racji swojej specyfiki i znacznie mniejszej ludności, dlatego trzeba je turystycznie argumentować, żeby frekwa była większa i tym samym żeby połączenie nie poszło do piachu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Freddie Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Cze 2009
Skąd: Legnica

PostWysłany: 11-03-2013, 15:25    Odpowiedz z cytatem

moim zdaniem najważniejsze jest to, żeby ułożyć porządny rozkład jazdy już raz byłem świadkiem jak ludzie z peelki biegali i spisywali rozkład jazdy busów w pewnych miejcowościach i potem rozkład był ułozony tak, że pociag odjeżdżał 10 minut po odjeździe busa i jechał nieco pusty a gdyby był ułozony normalnie to uwazam, że pociągi miałyby lepsze frekwencje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KPP Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sty 2013

PostWysłany: 12-03-2013, 22:28    Odpowiedz z cytatem

Miło mi, że ktoś wrzucił mój tekst. Jeżeli Światowid (i inni walczący o koleje : )) byłby zainteresowany to mogę mu przesłać wyniki ankiety, którą dołączyłem do tego tekstu, który ukazał się na kilku serwisach. Może to dałoby jakiś pogląd czego kto chce. Ilość osób, która ją wypełniła pod względem statystycznym nie może być brana pod uwagę, ale wśród ok. 20 osób można zobaczyć jakie krążą ogólnie opinie i jakie są wyrażane potrzeby ludzi zainteresowanych tym.

312 raczej likwidowana nie będzie. Z tego co wiem została podzielona na trzy odcinki, z których dwa są używane do przewozów towarowych, tj. Jerzmanice-Zdrój - Krzeniów, Wojcieszów - Marciszów. Warto podkreślić, że w tych rejonach znajduje się Stare Zagłębie Miedziowe, na które kiedyś może powrócić wydobycie bo złoża nadal są bogate. Fizyczna likwidacja byłaby, więc pozbawiona sensu. Może warto zainteresować problemem KGHM?

Jeżeli 284 dałoby się jeszcze w jakikolwiek sposób uratować, to warto to poruszyć przy walkach o 283 jako szerszy perspektywiczny plan, który by wskazywał, że ta linia ma duży potencjał i warto coś dla niej zrobić, aby zapewnić jej długi żywot i częste remonty. No i właśnie ciekawi mnie, czy o 284 już można mówić w kontekście tego, że kiedyś istniała fizycznie, czy jeszcze jest szansa na jej wskrzeszenie. Niedawno Freddie wrzucił odpowiedź Starostwa w Złotoryi w sprawie tych linii, w której jeden z urzędników pisze, że sprzeciwiono się likwidacji linii 312, ale też 284. Może to błąd i ujęto tą drugą linie przypadkiem? W połowie miesiąca ukazał się artykuł na e-legnickie.pl o ścieżkach rowerowych na trasie Lwówek - Złotoryja. No tak jak to w końcu jest? Są przedstawiane dwie różne wersje przez dwóch urzędników Starostwa. Dobrze byłoby zweryfikować co jest planowane, ale coś nie mogę dostać odpowiedzi na maila. Napisałem jeszcze do Urzędu Gminy w Pielgrzymce zapytanie w tej sprawie. Również czekam na odpowiedź.

W tym, albo przyszłym miesiącu (chyba pisałem to w artykule, ale nie pamiętam) ma się odbyć sesja odnośnie dolnośląskiej kolei w auli Liceum Ogólnokształcącego w Złotoryi. Sesja będzie organizowana przez TMZZ. Spróbuję się na dniach dowiedzieć więcej informacji na ten temat. Jeżeli poznam datę i szczegóły poinformuję w którymś poście. Ciekawi mnie ten event. Przyznam, że rozmawiałem z jedną z osób zaangażowanych w to i podesłałem kilka rzeczy.

PS Jeżeli bylibyście zainteresowani pomocą dotyczącą którejś z tych koncepcji i macie jakieś pomysły to piszcie na private message. Jeżeli chcecie powiedzieć, że jest idiotyczna i żebym dał sobie spokój to też piszcie ; )
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Jaro Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2008
Skąd: LUBIN

PostWysłany: 15-03-2013, 21:21    Odpowiedz z cytatem

Dworzec kolejowy w Złotoryi jest szczególnie daleko od centrum miasta. Pochodziłem trochę to wiem. Złotoryja ma szansę ale upatruję ją w szybkim i bezpiecznym skomunikowaniu autobusami miejskimi z dworcem w Legnicy. Nie liczyłbym na przywrócenie w ogóle ruchu na tej linii. Póki co warszafka o tym decyduje.

_________________
-=| Na początek infrastruktura |=-
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KPP Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sty 2013

PostWysłany: 13-11-2013, 17:35    Odpowiedz z cytatem

Jak udało mi się dowiedzieć od burmistrza gminy miejsko-wiejskiej Świerzawa pana Józefa Kołcza były podejmowane działania ze strony PKP S.A. mające na celu przekazanie dworców na terenie gminy, jednak nie doszło do zawarcia stosownej umowy w powodów finansowych. Miały być one używane jako stacje przystankowe i wypożyczalnia rowerów, po planowanym przekształceniu torowisk linii kolejowej 312 w ścieżki rowerowe. Realizacja tych planów definitywnie by oznaczała, że dwie części linii kolejowej 312, tzn. Jerzmanice-Zdrój - Krzeniów i Wojcieszów Górny - Marciszów nie zostaną już raczej nigdy połączone. Z tego powodu temat raczej już nieaktualny. Temat warto zostawić dla potomnych historyków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Jaro Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2008
Skąd: LUBIN

PostWysłany: 20-02-2014, 20:30    Odpowiedz z cytatem

Chyba mam dobrą wiadomość... Dzisiaj przejechałem odcinek z Lubina przez Legnicę, Złotoryję i Wojcieszów do Jeleniej Góry. Zaskoczył mnie widok prowadzonych prac przy torach, szczególnie w pobliżu przejazdów kolejowo-drogowych na całej długości od Pawłowic (okolice Huty Miedzi Legnica), przy zjeździe w dolinę Kaczawy przed Złotoryją. Dalej za Nowym Kościołem są prowadzone prace wycinki krzewów z toru na interesującym nasz szlaku. Nawet na stacji w Świerzawie prowadzone są jakieś działania. Szczególnie widoczni są tam panowie w pomarańczowych kamizelkach.
Chyba zaczęły się prace mające na celu przywrócenie ruchu kolejowego. Szczególnie mówi o tym wycinanie krzewów zarastających tory na odcinku Nowy Kościół - Świerzawa. Mam tylko nadzieję że nie jest to działanie na rzecz ścieżki rowerowej. Rolling Eyes

_________________
-=| Na początek infrastruktura |=-
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-02-2014, 21:02    Odpowiedz z cytatem

PLK układa wzdłuż linii kolejowych światłowody i to mogą być te prace.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KPP Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sty 2013

PostWysłany: 20-02-2014, 21:59    Odpowiedz z cytatem

Światłowody niestety tylko, ale przy okazji trochę porządków zrobili z krzakami, więc przynajmniej... wygląda ciut ładniej.

Cieszy mnie, że Starostwo Powiatowe zaczęło się interesować tematem. W środę 26-tego nawet na jednej z komisji rady powiatu ma być ten temat poruszony. Nawet jakby to miało powstać za 10-15 lat to jest to ważne dla mieszkańców tego regionu. Złotoryja jak i cały powiat się wyludniają, a bezrobocie w powiecie jest bliskie 30%. S3 idzie przez Jawor, tutaj niedługo może nie być żadnej linii kolejowej. Czym przyciągnąć inwestora?

Mapka Norberta Lupy: http://kacperpawlowski.pl/LGOF.jpg
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl