News - Co czeka kolej po wyborach? Ralny - 23-10-2023, 21:07 Temat postu: Co czeka kolej po wyborach?
Na pewno po wyborach czekają nas zmiany na kolei, ale póki co możemy mówić co najwyżej o zmianach personalnych. Nie wiemy bowiem jakie plany ma projektowana nowa koalicja rządowa w stosunku do kolei.
Kadrowa miotła pewnie zacznie działać dość szybko po powołaniu nowego rządu. Posady stracą ludzie z zarządu PKP S.A., a także z zarządów spółek Grupy PKP. Takie same zmiany nie ominą też PKP PLK i jej spółek zależnych. Czy zmiany pójdą głębiej, dotykając średniego szczebla zarządzania?
Czytaj więcej:
https://www.nakolei.pl/co-czeka-kolej-po-wyborach/DarekP - 25-10-2023, 12:07 Temat postu:
Przede wszystkim interesujący będzie pomysł nowego rządu na kolej. Są sygnały, że w wielu ministerstwach mogą powrócić znani już z działań ministrowie, może podobnie będzie na kolei?
Takie prokonsumenckie i oparte na biznesie podejście do zakupów naszej kolei by się przydało, bo oferty w niektórych ostatnich przetargach mogą spowodować niezły ból głowy. Czas na podejście pozwalające na optymalizację cen zakupu, by otwarcie rynku zbliża się szybkimi krokami. Auderman - 25-10-2023, 12:23 Temat postu:
Jednak to podejście to musi być również proinwestycyjne by coś się zadziało DarekP - 25-10-2023, 12:52 Temat postu:
Tego nikt nie podważa. Różnica w podejściu była widoczna - bankomaty mając mniej pieniędzy do wydania, poszli w EZT i jak widać na przestrzeni czasu, ich efektywność jest większa niż składów klasycznych.
Do odpowiedzi pozostaje pytanie - czy warto wydać 8,5 mld na prototypowy produkt piętrowy? Jeżeli uznamy, że ten produkt jest potencjalnym produktem eksportowym - to tak, ale jeżeli ma go mieć tylko Intercity, to może warto pójść w piętrowe EZT, w kraju mamy 2 producentów - większego Stadlera który taki produkt ma i Pesę, który taki produkt może mieć, więc będzie walka o klienta.
Drugie pytanie - czy 10 mln za modernizację wagonu Y do Combo to nie za dużo? Może jednak wziąć jako bazę wagony Z, by to miało szansę się lepiej w czasie zamortyzować? Tam nie trzeba wymieniać wózków, a pudło mocniejsze? Tawot - 28-10-2023, 06:15 Temat postu:
Szymon Hołownia w wywiadzie dla RMF FM zapowiedział, że nowy rząd będzie dążył do rozdmuchania gospodarki poprzez inwestycje w infrastrukturę. Może wróci normalność. Victoria - 17-11-2023, 21:58 Temat postu:
ODJEŻDŻAJĄCY POCIĄG PiS
Osiem lat temu Prawo i Sprawiedliwość zdobyło władzę pod hasłem wyrównywania szans mieszkańców różnych części Polski. Jednym z narzędzi realizacji tego celu miała być kolej. Jaką kolej PiS zostawia po dwóch kadencjach?
Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
https://www.zbs.net.pl/zbs127.pdfRalny - 18-11-2023, 01:27 Temat postu: Usprawnienie kolei. Jakie są najważniejsze zadania nowego rządu?
W umowie koalicyjnej o kolei jest niewiele. Mówi się tam dość ogólnie o potrzebie rozwijania sieci torów, a także o utworzeniu zintegrowanego systemu pozwalającego kupić bilet na przejazd z wykorzystaniem dowolnych środków transportu zbiorowego. Ekspertów pytamy więc o najważniejsze zadania dla rządu w obszarze kolei.
Koniec roku to czas podsumowań, ale również określania planów na przyszły rok. Co może nas czekać w 2024 roku, a zwłaszcza, jakie są główne wyzwania, przed którymi stoi transport, a w szczególności transport kolejowy?
Lewica i Polska 2050 przed wyborami zapowiedziały doprowadzenie kolei do wszystkich powiatów oraz miast liczących powyżej 10 tysięcy mieszkańców. Czy to najszybciej porzucona obietnica wyborcza?