INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. dolnośląskie - KD vs PR, czyli wojna w rodzinie

Beatrycze - 19-12-2018, 14:48
Temat postu:
Protest w KD. Związkowcy przeciw 11-letniej umowie z Polregio i… za swoim prezesem.

Dość zaskakujące pismo otrzymalśmy dziś od związkowców działających w Kolejach Dolnośląskich. Przedstawiciele czterech największych organizacji w KD sprzeciwiają się „zabetonowaniu” rynku poprzez przekazanie w obsługę części linii kolejowych Przewozom Regionalnym. Co niezwykłe – stanowczo opowiadają się za pozostawieniem w spółce obecnego prezesa KD – Piotra Rachwalskiego.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/protest-w-kd-zwiazkowcy-przeciw-11letniej-umowie-z-polregio-i-za-swoim-prezesem-89905.html
Pirat - 19-12-2018, 15:55
Temat postu:
Nie rozumiem tej histerii związkowców z KD. O jakim "zabetonowaniu" rynku oni mówią? PR do 2030 r. miałyby obsługiwać linie stykowe (z Wrocławia do Ostrowa, Kluczborka, Opola/Nysy) oraz pojedyncze kursy z Poznania do Międzylesia i Szklarskiej Poręby. Czyli tak jak dotychczas. Wyjątkiem byłaby linia Wrocław - Głogów zmonopolizowana przez PR, co nie wyklucza obsługi niektórych kursów przez KD (na kilku liniach jeżdżą wspólnie PR i KD). Nie rozumiem w czym problem.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/dolny-slask-z-przewozami-regionalnymi-do-2030-roku-89786.html

KD nie mają wystarczającej ilości taboru aby obsłużyć wszystkie dolnośląskie linie i szybko mieć nie będą, bo jest to proces długotrwały i bardzo kosztowny. KD zamiast pchać się na kolejne linie wygryzając PR, powinny zwiększać ilość połączeń na liniach, które już obsługują, bo pociągi KD często pękają w szwach, a pasażerów przybywa w zawrotnym tempie.
Noema - 19-12-2018, 22:55
Temat postu:
Pirat, a czego tu nie rozumiesz? Jak nie wiadomo o co chodzi to na pewno chodzi o pieniądze. O dotacje znaczy się. Nasze podatki konkretnie. Wyeliminowanie PR to więcej dotacji dla KD. A im więcej publicznych pieniędzy w kolejowej spółce tym więcej możliwości kręcenia lodów przez beton związkowo-dyrektorski. Mówiąc wprost: im więcej karmy w korycie tym więcej świń się nażre. Bo przecież nie o dobro pasażerów im chodzi. Tylko o koryto, żeby zanurzyć ryj w karmie! A nic tak prezesowi Rachwalskiemu się nie powiodło jak rozbudowa „chlewu” (zwiększył administrację KD o około 100 proc.). Dlatego wierchuszka związkowa go broni. Kwik, kwik, kwik...

PS
Żeby nie było, że na KD się uwzięłam, powyższe odnosi się również do PR. Tam też jest koryto i dużo świń do wykarmienia. Dlatego co jakiś czas słyszymy kwik związkowców, jak nie z KD to z PR Wrocław.
bystrzak2000 - 20-12-2018, 10:10
Temat postu:
Zaraz, zaraz. A to czasem nie te same związki swego czasu groziły strajkiem w PR-ach za faworyzowanie KD przez UMWD kosztem PR-ów?
andrej - 20-12-2018, 13:31
Temat postu:
Zgadzam się z kolegą, beton związkowy oszalał do końca. Tylko w tym wszystkim zapominają o szarym pracowniku.
Ralny - 20-12-2018, 17:18
Temat postu:
Związkowcy z KD, nie bądźcie hipokrytami! UMWD nie tylko z PR zawarł umowę do 2030 roku, ale również z KD. Dowód poniżej.
Noema - 20-12-2018, 21:26
Temat postu:
andrej napisał/a:
Zgadzam się z kolegą, beton związkowy oszalał do końca. Tylko w tym wszystkim zapominają o szarym pracowniku.

Szary pracownik nigdy nie był obiektem ich troski. Interesuje ich tylko koryto! Oto kolejarskie związki zawodowe w pigułce na przykładzie KD...

Związek zawodowy „Konfederacja Pracy” w Kolejach Dolnośląskich to bardzo ciekawy temat. Można o tym przeczytać na forum:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=135498#135498

Po upublicznieniu tych informacji związkowy beton nasłał na Victorię policję, o czym wspomniała sama zainteresowana:

„Proszę sobie wyobrazić, że pewnego dnia zaglądam na forumową pocztę i czytam maila, w którym Komenda Miejska Policji w Legnicy prosi mnie o to, abym udostępniła im mój adres IP, bo chcą mnie namierzyć na zlecenie jakiegoś betona z KD. No uśmiałam się do łez. Istny 13 posterunek!”

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=343124#343124

Swego czasu wierchuszka tego związku zawodowego bardzo się mną interesowała:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=347799#347799

I podjudzała prezeskę Ładniak, żeby nasłała prokuraturę na nasze forum:

http://infokolej.neon24.pl/post/31254,koleje-dolnoslaskie-ida-na-wojne-z-internautami

Co skończyło się spektakularną porażką prokuratury i betonu KD w legnickim sądzie:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=254008#254008

Szef „Konfederacji Pracy” w KD wyleciał z pracy dyscyplinarnie. Ten odwołał się do sądu. Wczoraj zapadł nieprawomocny wyrok w jego sprawie:

https://gazetawroclawska.pl/szef-zwiazkow-zawodowych-wygral-w-sadzie-pracy-z-zarzadem-kolei-dolnoslaskich/ar/13756066

Walka o koryto trwa!
Pirat - 21-12-2018, 16:49
Temat postu:
Związek Zawodowy Kontra odpowiada związkowcom z KD. Protest ma swoje reperkusje

Nie milkną echa protestu związków zawodowych, które działają w Kolejach Dolnośląskich, przeciwko przekazaniu Przewozom Regionalnym do obsługi na 11 lat części tras w województwie, a także przeciwko planowanym zmianom na stanowisku prezesa zarządu spółki.

21 grudnia rano związek zawodowy Kontra, także działający na Dolnym Śląsku, przesłał nam oświadczenie, w którym odnosi się do wątpliwości związkowców, którzy podpisali protest w Kolejach Dolnośląskich.

Czytaj więcej na rynek-kolejowy.pl
kruczek - 21-12-2018, 18:21
Temat postu:
Nawet pisma po polsku napisać nie potrafią, mnóstwo błędów - ot związkowcy pełną gębą Very Happy
Modliszka - 21-12-2018, 18:49
Temat postu:
UMWD mógłby się wreszcie zdecydować. Albo KD, albo PR. Stanie w rozkroku zawsze źle się kończy. Zawsze! W pozycji rozkrocznej najłatwiej dostać kopa w czułe miejsce, a od samego stania w rozkroku kolana zaczynają trzeszczeć i w końcu pada się na twarz. Takie są prawa fizyki i fizjologii.
bystrzak2000 - 22-12-2018, 16:27
Temat postu:
Podział już dawno został wyznaczony: KD będą obsługiwać połączenia wewnątrz województwa, a PR-y połączenia z sąsiednimi województwami, no chyba że marszałkowie sąsiednich województw postanowią inaczej. Dlatego dziwne jest pozostawienie połączeń na Nadodrzance wyłączenie dla PR-ów.
Noema - 22-12-2018, 22:50
Temat postu:
Cytat:
Protest w KD. Związkowcy przeciw 11-letniej umowie z Polregio i… za swoim prezesem.

Okazuje się, że związkowcy wcale nie są za prezesem. Po szczegóły odsyłam do innego wątku:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=382802#382802

Albo na fejsa:

https://www.facebook.com/CzytamKDdlaBeki/photos/a.138685526769160/306456876658690/

Cyrk to mało powiedziane. Śmiech
Beatrycze - 23-12-2018, 17:37
Temat postu:
Cytat:
Dość zaskakujące pismo otrzymalśmy dziś od związkowców działających w Kolejach Dolnośląskich. Przedstawiciele czterech największych organizacji w KD sprzeciwiają się „zabetonowaniu” rynku poprzez przekazanie w obsługę części linii kolejowych Przewozom Regionalnym. Co niezwykłe – stanowczo opowiadają się za pozostawieniem w spółce obecnego prezesa KD – Piotra Rachwalskiego.

Z pełną treścią tego pisma można zapoznać się tutaj:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=382821#382821
Anonymous - 25-12-2018, 09:32
Temat postu:
Prawda jest taka, że pan Michalak nie ma posady i trzeba coś mu zaoferować. Myślę, że wszyscy się przetasują i nikt z nich nie będzie stratny. Być może pan Rachwalski przejdzie do PR a pan Michalak będzie w KD. Laughing
Ralny - 08-02-2019, 06:18
Temat postu:
Dolnośląski Marszałek obiecuje Przewozom Regionalnym umowę na 10 lat

We wtorek 5 lutego w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego członek zarządu Tymoteusz Myrda, spotkał się z przedstawicielami Organizacji Związków Zawodowych działających przy Oddziale Dolnośląskim "Przewozy Regionalne" we Wrocławiu. W spotkaniu udział wzięła również Monika Boryczka Dyrektor Oddziału Dolnośląskiego spółki "Przewozy Regionalne" oraz przedstawiciele Departamentu Infrastruktury UMWD.

Czytaj więcej:
http://inforail.pl/dolnoslaski-marszalek-obiecuje-przewozom-regionalnym-umowe-na-10-lat_more_112089.html
Noema - 28-04-2020, 22:55
Temat postu:
Ciekawy wpis byłego prezesa KD na fejsbuku. Pozwolę go sobie zacytować:

CENA ROBI RÓŻNICĘ - PRZEWOZY NA DOLNYM ŚLĄSKU
Zadano mi pytanie na temat umowy z Polregio, czy idzie wypowiedzieć np za 3 lata itd. Myślę że temat jest większy i dotyczy ogólnie przyszłości kolei na Dolnym Śląsku. Więc do umowy wrócę później, póki co przypomnę kilka danych. To właśnie za takie obrazki straciłem pracę ;-) Niestety , prawda jest brutalna - województwo przepłacało i przepłaca za kiepskie usługi PR, płaci dużo więcej za gorsze pociągi, niższą jakość usług. Dodatkowo pieniądze wyciekają poza region, bo spora część pracy jest wykonywana przez okoliczne zakłady PR z innych województw. Niewiele brakuje by ograniczyć PR do minimum (styki) i zaoferować za zaoszczędzone pieniądze albo więcej połączeń albo/i lepszy tabor. Niestety nie ma takiej woli politycznej. Nie było jej za silnej poprzednio (czasem się pojawiała, zwłaszcza gdy dochodziło do kolejnych gróźb i szantażu) ale teraz nie ma jej wcale. W KD i w UMWD jest silne lobby dobrozmianowe, przeciwne inwestycjom i rozwojowi KD. To przykre, efektem są takie niekorzystne umowy z krzywdą dla pasażerów.
Uważam, iz istniejący kryzys można by wykorzystać do ograniczenia pracy PR na Dolnym Śląsku i zapewnienia na wszystkich liniach standardu z XXI wieku. Niestety, tendencje są odwrotne. Brakuje zależnie od oferty ok 20-30 pociągów elektrycznych. Dużo i nie dużo, kwestia priorytetów. Kiedyś wyliczyliśmy, że można by spłacać kredyt /leasing na tabor z różnicy w stawce między KD a PR, czyli w tej samej kasie szłoby zapewnić na wszystkich liniach nową jakość.
Cóż, to nie są niestety informacje mile widziane wśród obecnej władzy. Za mówienie o tym można stracić pracę ;-)
By było jasne - nie jestem wrogiem Polregio, jestem wrogiem niskiej jakości i wysokich cen usług publicznych, wrogiem płacenia na centralę w Warszawie. Jeśli ktoś myśli że jeden monopol zastąpi się innym to jest w błędzie - bowiem Marszałek ma pełną kontrole nad swoją spółką, w przeciwieństwie do PR... Ale niestety kolej oddano tzw "wąsaczom" i dobra zmiana rządząca regionem z nimi nie zadziera... ze szkodą dla regionu.


https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=166618714804777&id=101428787990437
Ralny - 29-10-2020, 09:37
Temat postu:
Czy Koleje Dolnośląskie przejmą połączenia Polregio?

Tytułowe pytanie zostało zadanie na konferencji prasowej, towarzyszącej podpisaniu umowy na dostawy hybryd dla Kolei Dolnośląskich. Na pierwszy rzut oka wydaje się w pełni uzasadnione, zarówno z punktu widzenia organizatora, jak i pasażera. A jednak odpowiedź członka zarządu województwa dolnośląskiego może trochę zaskakiwać.

Czytaj więcej:
http://inforail.pl/czy-koleje-dolnoslaskie-przejma-polaczenia-polregio-_more_128182.html
Lady Makbet - 21-03-2023, 12:54
Temat postu:
Związkowcy dolnośląskiej spółki Polregio zarzucają Urzędowi Marszałkowskiemu faworyzowanie Kolei Dolnośląskich.

- Chodzi o powierzanie KD większej ilości przewozów na terenie województwa - wyjaśnia Wiesław Natanek z NSZZ Solidarność.

https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/128578/Zwiazkowcy-Polregio-Urzad-Marszalkowski-faworyzuje-Koleje-Dolnoslaskie
dinxles - 21-03-2023, 14:55
Temat postu:
Polregio powinno mieć nowych 200 ezt i mieć lokomotywy i wagony piętrowe 🥰
Ralny - 21-03-2023, 20:48
Temat postu:
Związkowcy biją na alarm. Co z przyszłością Polregio?

Związkowcy z Dolnośląskiego Zakładu Polregio biją na alarm. Obawiają się, że pracowników kolejowej spółki w regionie, czekają grupowe zwolnienia. Według związków zawodowych stanie się tak z powodu działań marszałka województwa. Urząd Marszałkowski, w którym zorganizowano dziś spotkanie obu stron, ten zarzut odpiera.

Czytaj więcej:
https://www.rmf24.pl/regiony/wroclaw/news-zwiazkowcy-bija-na-alarm-co-z-przyszloscia-polregio,nId,6666633
Noema - 21-03-2023, 22:03
Temat postu:
dinxles napisał/a:
Polregio powinno mieć nowych 200 ezt i mieć lokomotywy i wagony piętrowe

POLREGIO trzeba zaorać i posypać wapnem! Im szybciej ukrócimy tę patologię na torach, tym lepiej.

Rozbawiły mnie słowa oderwanego od rzeczywistości Sławomira Centkowskiego, wiceprezydenta Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce. Otóż pan Centkowski raczył powiedzieć:

My jesteśmy efektywną spółką, która poprzez sprawne zarządzanie realizuje przewozy na poziomie o wiele tańszym niż Koleje Dolnośląskie, jednocześnie nie czerpiąc ogromnych pieniędzy z urzędu.

Czytając te słowa oplułam monitor ze śmiechu. W sumie brednie głoszone przez tego związkowca wcale mnie nie dziwią, gdyż zasiada on w radzie nadzorczej POLREGIO.

https://polregio.pl/pl/o-firmie/zarzad-i-rada-nadzorcza/

Swoją drogą, trzeba mieć niezły tupet. Słowa o efektywnej spółce są wprost bezczelne, biorąc pod uwagę całokształt działalności tego tworu zwanego PR Wrocław, który przed powstaniem KD był najgorszym zakładem PR w Polsce. Gdyby nie powstały KD, dziś kolejowy Dolny Śląsk byłby drugim Podkarpaciem, może nawet drugą Albanią.

Związkowcy z PR Wrocław zarzucają UMWD faworyzowanie KD. A o kogo UMWD ma dbać jak nie o własną spółkę, nad którą ma pełną kontrolę? To tak jakby zarzucać matce, że ta bardziej troszczy się o swoje dziecko niż o dziecko sąsiadki. Zresztą zarzuty związkowców nie mają potwierdzenia w faktach, gdyż w 2020 roku UMWD podpisał umowę z PR Wrocław na 10 lat, co bardzo krytykowałam na forum. Gdyby to ode mnie zależało, robiłabym wszystko, żeby jak najszybciej wyplenić POLREGIO z Dolnego Śląska. I oto apeluję do wicemarszałka Myrdy, który z ramienia UMWD odpowiada za kolej regionalną.

Tyle ode mnie. Na koniec oddaję głos Piotrowi Rachwalskiemu, byłemu prezesowi KD:

POCZĄTEK KOŃCA POLREGIO
na Dolnym Śląsku? Cóż, stało się coś się miało stać - nie po to region zadłużał się i spółkę KD, kupując tabor, by nadal płacić dużo za kiepską jakość usług warszawskiej spółki. Przejęcie ma zacząć się od pociągów do Zielonej Góry - co nie jest przypadkiem. To właśnie lubuskie cierpi na chorobę licznych odwołań pociągów, choć trzeba uczciwie przyznać - głównie tych spalinowych.
Polregio nadal ma wiele kluczowych dobrych linii na Dolnym Śląsku, w tym pociągi na większości dobrych kierunków z i do Wrocławia. Sam się zżymałem na podpisaną 3 lata temu umowę tzw SCHODZĄCĄ, bo prawie nic nie schodziła. Teraz władze regiony zapowiadają redukcję pracy dla Polregio od grudnia - z dużym wyprzedzeniem. Pracowników brakuje, więc poza niektórymi reszta może spokojnie nie bać się o miejsca pracy. No właśnie, pracy... Bo w KD i gdzie indziej trzeba pracować. Taki "zarzut" usłyszałem od kolegów związkowców przy negocjacjach 8 lat temu z okładem, przy wchodzeniu KD mocniej na linię do Jeleniej Góry... Bo nie o zarobki i warunki pracy tu chodzi, bo te są lepsze w KD... Gdzie nie ma 6dni dodatkowo płatnego urlopu, nie ma takiego planowania że 3/4 zmiany się siedzi lub jedzie jako pasażer... Tu trzeba pracować.
Pracować te muszą drogie owe pociągi KD, które kupiono na kredyt, licząc że będzie kasa z UE. Te raty trzeba spłacać. By je spłacać trzeba mieć z czego, więc nie zdziwię się jak oprócz Zielonej Góry także inne kierunki Polregio będą cięte. Mu szczególnie brakuje obecności KD na kierunku opolskim, gdzie brakuje dobrych skomunikowań na linii wschód - zachód i bezpośredniego przejeżdżania przez dworzec w relacjach z Zgorzelca do Opola lub dalej, a gdzie ludzie gniotą się w krótkich 3 członowych Impulsach z opolskiego.
To była kwestia czasu. Na miejscu związkowców negocjowałbym warunki likwidacji - wchłonięcia całego oddziału Polregio, który od dawna w większości obsługuje w większości pociągi z innych okolicznych odsIalow wjeżdżających przez styki z lubuskiego, opolskiego, Wielkopolski...
A marszałek Myrda jeśli chce się zapisać złotymi zgłoskami w historii niech wykorzysta sytuację trwania obecnej koalicji do przejęcia grupy X lub/i całego zaplecza Polregio na Wrocławiu Głównym. Powstać by tam mogło jakże potrzebne nowoczesne zaplecze z myjnią i halą przeglądów P1-P2, odfekalnianiem i wodowaniem które to usługi mogłyby służyć też innym przewoźnikom, z Polregio włącznie. Rozwiązało by to wiele problemów obecnego planowania, które cierpi przez bark zaplecza tam, gdzie są praktycznie wszystkie pociągi każdego dnia,czyli we Wrocławiu.
A przy okazji rozwiązałoby to problem KSK, które nie ma gdzie się podział, a które Polregio chce kasować jak za zboże.
Tyle o tym, nie będę płakał po Polregio.


https://www.facebook.com/KomunikacjaZastepcza
dinxles - 21-03-2023, 22:07
Temat postu:
Ale przecież KD to monopol na kolei a przecież tego nie chcemy... Powinni się pojawić prywatni przewoźnicy...
Paszczak - 27-03-2023, 13:35
Temat postu:
Związki zawodowe w Polregio zapowiadają protest. Powodem jest brak porozumienia z Urzędem Marszałkowskim w sprawie podziału przewozów pomiędzy Koleje Dolnośląskie, a Polregio.

https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/128760/Zwiazki-zawodowe-w-Polregio-zapowiadaja-protest
InterJet - 27-03-2023, 13:42
Temat postu:
Skończy się to tak, że PR-y zostaną z 0.5 mln km, tak aby starczyło na pociągi z Wrocławia do Opola, a resztę pracy przejmie KD. Wtedy będą sobie protestować...
dinxles - 27-03-2023, 13:49
Temat postu:
Moim zdaniem Koleje Dolnośląskie powinny obsługiwać boczne linie, takie jak do Karpacza czy Kowar... 🥰
Noema - 27-03-2023, 14:03
Temat postu:
InterJet napisał/a:
Skończy się to tak, że PR-y zostaną z 0.5 mln km, tak aby starczyło na pociągi z Wrocławia do Opola, a resztę pracy przejmie KD. Wtedy będą sobie protestować...

Sęk w tym, że trasę Wrocław - Opole obsługuje zakład POLREGIO w Opolu, a tu rozchodzi się o zakład we Wrocławiu, który obsługuje inne trasy.

Moim zdaniem skończy się tak, że POLREGIO zostanie tylko na niektórych liniach stykowych, które będą obsługiwane przez zakłady z sąsiednich województw. A zakład we Wrocławiu ulegnie likwidacji. To tylko kwestia czasu.

O co kolejarze z POLREGIO toczą spór? O stołki. KD chętnie zatrudnią fachowców z PR Wrocław, którym chce się pracować. Ale zbędnej biurwy i etatowych związkowców nikt nigdzie nie potrzebuje. I tylko o to tutaj chodzi.
InterJet - 27-03-2023, 15:02
Temat postu:
Zgadza się.
Marszałek województwa dolnośląskiego płaci za te km, które PR-y opolskie przejeżdżają po woj. dolnośląskim. PR-y we Wrocławiu są praktycznie niepotrzebne. Także likwidacja będzie jedynym rozsądnym rozwiązaniem.
KraxWRO - 28-03-2023, 08:40
Temat postu:
Najbardziej kwiczą największe betony i zwiąchole którzy się boją że przechodząc do KD trzeba będzie zacząć PRACOWAĆ.
InterJet - 28-03-2023, 10:26
Temat postu:
Akurat tych oszołomów to nikt nie zatrudni, ani w KD, ani w żadnej innej spółce...
Ralny - 06-04-2023, 16:45
Temat postu:
Koleje Dolnośląskie przejmują Nadodrzankę. Polregio strajkuje

Polregio od grudnia nie będzie już woziło pasażerów na "Trasie Nadodrzańskiej" z Wrocławia do Głogowa. Połączenia, decyzją Urzędu Marszałkowskiego, zostaną przejęte przez Koleje Dolnośląskie. Zmiana zostanie wprowadzona wraz z nowym rozkładem jazdy 2023/2024, który wejdzie z końcem roku.

Podczas dzisiejszego spotkania, protestujący odnieśli się do wiadomości o odebraniu ich spółce przewozów na Trasie Nadodrzańskiej.

Czytaj więcej:
https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/129019/Koleje-Dolnoslaskie-przejmuja-Nadodrzanke
dinxles - 06-04-2023, 17:50
Temat postu:
KD niech kupią sobie najpierw wagony piętrowe do obsługi Wroclaw-Legnica a nie myślą o przejmowaniu kolejnych linii...
Torczes - 07-04-2023, 07:08
Temat postu:
Po rewitalizacji Złotoryji może się zwiększyć praca przewozowa na odcinku Wro.-Leg. ,więc może KD niech pomyślą,coś na wzór niemiecki,o pociągach łączonych jadących po rozdzieleniu w dwóch kierunkach.Nasuwają się dwie relacje: Wrocław-Zgorzelec/Lubań dzielony/łączony w Węglińcu oraz Wrocław-Lubin/Złotoryja dzielony/łączony w Legnicy.W takich zestawieniach pociągi powinny jeździć w godzinach szczytu a poza godzinami w takcie godzinnym na przemian np. Zgorzelec-Lubań-Zgorzelec i Lubin-Złotoryja-Lubin co dałoby 30 minutowy takt a może nawet częściej dorzucając do tego Żary i przyszłe DKA do Legnicy.Do obsługi oddelegować 31WE,45WE lub 48WEc.Trakcja ukrotniona i zagęszczony takt powinien zapewnić wystarczającą ilość miejsc dla pasażerów.Dlatego moim zdaniem narazie nie ma potrzeby kupna składów piętrowych tylko kolejne jednostki pięcio- lub cztero-członowe.Piętrusy pomogłyby na rozluźnienie potoków ,ale dla obsługi wszystkich kierunków,zatkałyby linie,co za tym idzie zmiejszyły ilość pociągów w danym kierunku.
Jerry - 07-04-2023, 12:49
Temat postu:
Takie pociągi już były...
Noema - 07-04-2023, 13:21
Temat postu:
Torczes, jak już wspomniał Jerry, takie pociągi już były. I nie zdały egzaminu! Twoja propozycja to kompletny absurd, ponieważ wydłuża czas przejazdu co najmniej o kilkanaście minut, co jest absolutnie nieakceptowalne. Poza tym co byś chciał łączyć/dzielić w Legnicy? Wypchany po brzegi pociąg do/z Lubania/Zgorzelca z pustym pociągiem do/z Złotoryi? Kolejny absurd. Te kilkanaście, w porywach do 30 osób jadących ze Złotoryi do Wrocławia może się przesiadać w Legnicy. A jeśli chodzi o bezpośrednie pociągi Wrocław - Złotoryja - Wrocław to wystarczy wydłużyć pociągi, które obecnie kursują w relacji Wrocław - Legnica - Wrocław plus 2-3 dodatkowe pary dla zagęszczenia siatki połączeń na linii E30. Żadnych czasochłonnych kombinacji z łączeniem/dzieleniem składów w Legnicy, powodujących degradację rozkładu jazdy na linii zgorzeleckiej!

Kilkanaście lat temu, gdy jeszcze pracowałam na kolei, konkretnie na stacji w Legnicy, PR Wrocław zrobił łączony pociąg relacji Wrocław - Węgliniec/Rudna Gwizdanów. Tym pociągiem ok. godz. 15-ej mnóstwo ludzi wracało z pracy i ze szkoły. Wyglądało to tak, że w Legnicy na przodzie był pusty skład do Rudnej, który odjeżdżał pierwszy, a za nim wypchany po brzegi skład do Węglińca, który odjeżdżał jako drugi po kilkunastominutowym postoju. Strasznie to irytowało pasażerów i po kilku miesiącach zaprzestano tego procederu.

Inny przykład, również sprzed kilkunastu lat. Po reaktywacji połączeń do Złotoryi beton PR Wrocław wymyślił, że zrobi bezpośrednie pociągi Wrocław - Złotoryja, a podróżujących w kierunku Węglińca skazał na przesiadki w Legnicy. W praktyce wyglądało to tak, że w Legnicy 99 proc. pasażerów przesiadało się z pociągu do Złotoryi na skład do Węglińca, a skład do Złotoryi jechał dalej pusty. Jak bardzo irytowało to pasażerów nie muszę chyba pisać. Również i tego procederu zaprzestano po kilku miesiącach.

Czy chcesz, żeby KD powielały antykolejowe i antypasażerskie rażące, absurdalne błędy PR Wrocław? To by oznaczało wojnę nie tylko z naszym forum (jak w przypadku PR Wrocław, którego dyrektor odgrażał się nam sądem), ale i z mediami społecznościowymi. Beton PR Wrocław przegrał i dziś kwiczy pod Urzędem Marszałkowskim. KD też by przegrały, zresztą już raz przegrały:

https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=254008#254008
dinxles - 07-04-2023, 16:09
Temat postu:
Nie rozumiem dlaczego UMWD nie przekazuje pociągów np. Impulsów spółce Polregio... Sa109 też mogłyby posłużyć dla Polregio... A jeszcze lepiej byłoby gdyby UMWD przekazał w użytkowanie np. szynobusy sa134 dla prywatnego przewoźnika... 🥰
Noema - 07-04-2023, 18:04
Temat postu:
dinxles, wybacz, że będę brutalnie szczera, ale zastanawiam się, czy ty jesteś głupi, czy tylko głupiego udajesz? Po twoim 13-letnim stażu na forum wnioskuję, że jesteś co najmniej 30-letnim człowiekiem. Nie uważasz, że już najwyższy czas wydorośleć? Ja w tym wieku miałam już męża, dziecko i własną firmę dającą pracę paru osobom. Twoje posty są tak naiwne, głupie i infantylne, że zaczynam posądzać cię o polregiowski trolling. Nie dziwię się, że złapałeś już dwa ostrzeżenia od admina. Jeszcze jedno ostrzeżenie i zostaniesz automatycznie zbanowany. Nie trolluj więcej.

Mimo wszystko odniosę się do twego posta, bo być może czytają nas osoby niezbyt obyte w kolejowych kwestiach.

Cytat:
Nie rozumiem dlaczego UMWD nie przekazuje pociągów np. Impulsów spółce Polregio... Sa109 też mogłyby posłużyć dla Polregio...

Żeby coś komuś przekazać, to najpierw trzeba to coś mieć na własność. UMWD nie posiada swojego taboru. Cały tabor w barwach KD jest własnością KD. Impulsy kupiły KD z kredytu bankowego i z dotacji unijnych. Jeśli POLREGIO chce mieć Impulsy to niech je sobie kupi, albo niech wydzierżawi od innych przewoźników po stawkach rynkowych.

Inne urzędy marszałkowskie (np. w Opolu) posiadają tabor kolejowy, ale one nikomu go nie przekazują tylko użyczają na czas określony i na konkretnych warunkach. UMWD kiedyś posiadał kilka szynobusów, które użytkował najpierw PR Wrocław, potem KD. Kilka lat temu cały swój tabor UMWD wniósł aportem do własnej spółki, czyli do KD. Teraz UMWD może przekazać POLREGIO co najwyżej znak pokoju, do czego oczywiście nie zachęcam, bo tę patologię na torach trzeba z Dolnego Śląska wyeliminować!

Cytat:
A jeszcze lepiej byłoby gdyby UMWD przekazał w użytkowanie np. szynobusy sa134 dla prywatnego przewoźnika...

Tak, najlepiej dla twojej wyimaginowanej (urojonej w mikolskim umyśle) firmy „DINXLES Regio sp. z o.o.”

http://www.dinxles.pl
https://www.facebook.com/dinxles

Facet, skąd ty się urwałeś?

Młot
Paszczak - 07-04-2023, 21:51
Temat postu:
Władze województwa dolnośląskiego odniosły się do wczorajszego stanowiska Polregio w sprawie przejęcia obsługi "Nadodrzanki" przez Koleje Dolnośląskie. Poniżej stanowisko UMWD:

Samorząd Województwa Dolnośląskiego przykłada ogromną uwagę do rozwoju kolei na Dolnym Śląsku – kolei nowoczesnej, dostępnej dla Dolnoślązaków, komfortowej i docierającej do miast i miejscowości na terenie całego Dolnego Śląska. Mając za priorytet dobro pasażerów tworzymy kolej, na którą mieszkańcy regionu mogą codziennie liczyć. Obsługę linii kolejowych na Dolnym Śląsku realizuje dwóch przewoźników - Polregio oraz Koleje Dolnośląskie.

Samorząd Województwa Dolnośląskiego jest akcjonariuszem posiadającym jedynie około 3,6% akcji w spółce Polregio. Jako Samorząd Województwa wykupujemy u przewoźnika – na podstawie zawartej wieloletniej umowy – usługę pasażerskich przewozów kolejowych na określonych liniach kolejowych na terenie Dolnego Śląska. Umowa jasno zobowiązuje Polregio do stabilnego funkcjonowania, punktualności i angażowania odpowiedniej liczby taboru oraz organizowania komunikacji zastępczej każdorazowo za odwołany pociąg.

Niestety, te elementarne wymagania stawiane przewoźnikowi Polregio nie są spełniane. Przewoźnik Polregio jest również w swoich usługach drogi. Usługi Kolei Dolnośląskich – w pełni samorządowego przewoźnika - są dwukrotnie tańsze, a oferowana pasażerom jakość pociągów i dostępnych dla pasażerów udogodnień (tj. klimatyzacja, wifi, informacja pasażerska) jest nieporównywalnie wyższa i przystająca do wymagań kolei XXI wieku.

Koleje Dolnośląskie z roku na rok, bardzo mocno inwestując rozwinęły swój tabor. Dysponują obecnie nowoczesnymi, komfortowymi, schludnymi pociągami, godnymi przewożenia pasażerów. Średnia wieku pociągów KD to ok. 7 lat, pociągów Polregio ponad 30 lat.

Do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego regularnie wpływają skargi i uwagi do funkcjonowania POLREGIO. Dotyczą one notorycznie odwoływanych pociągów – co powoduje ogromne wzburzenie mieszkańców Dolnego Śląska, których Polregio pozbawia możliwości dotarcia pociągiem na czas do miejsc pracy, szkoły czy gwarantując powrót do domu. 880 odwołanych pociągów Polregio w 2022 roku zaburza funkcjonowanie transportu kolejowego w regionie, uniemożliwiając wielu Dolnoślązakom codzienne przemieszczanie się po województwie. Wpływają do nas również liczne zastrzeżenia wobec standardów przejazdów Polregio, odnoszące się do utrzymania czystości pociągów tak wewnątrz jak i na zewnątrz. Niezależnie od wieku taboru przewoźnik zawsze musi dbać o to, żeby pociągi były czyste i niezamalowane graffiti. Koleje Dolnośląskie mierzą się z podobnymi problemami, z którymi sobie radzą. Polregio niestety zawodzi.

Nieprawdą jest sformułowanie, że Polregio realizuje przewozy na Linii Nadodrzańskiej w drodze wygranego przetargu. Linia Nadodrzańska obsługiwana była przez Polregio, a obecnie jest obsługiwana wspólnie przez Polregio oraz Koleje Dolnośląskie na podstawie bezpośredniego powierzenia obsługi linii przez Województwo Dolnośląskie.

Dotychczasowe doświadczenia naszej współpracy z Polregio, jakość przewozów tej spółki, ale również stanowcze oczekiwania mieszkańców, którzy chcą tej zmiany, są dla nas istotne i są podstawą decyzji o powierzeniu obsługi całej linii Nadodrzańskiej do pełnej realizacji Kolejom Dolnośląskim. Obsługę Szlaku Nadodrzańskiego Koleje Dolnośląskie zrealizują za połowę dotychczasowej ceny, którą oferowało Polregio. Mieszkańcy, którzy korzystają z linii kolejowej Wrocław – Wołów – Ścinawa – Głogów na Zieloną Górę od grudnia 2023 roku pojadą KD. Już dzisiaj ta informacja spotyka się z ogromnym zadowoleniem i oczekiwaniem pasażerów.

Trzymamy kciuki za rozwój Polregio, mamy duży szacunek do ludzi pracujących w tej Spółce. Z otwartością rozmawialiśmy ze Związkami Zawodowymi Spółki. Uważamy, że swoje postulaty powinni kierować przede wszystkim do właściwego adresata – zarządu spółki Polregio. Przede wszystkim te odnoszące się do unowocześnienia oraz zwiększenia ilości taboru.

Jeśli Polregio będzie oferować pasażerom konkurencyjną wobec Kolei Dolnośląskich jakość podróżowania pociągiem, a finansującemu przewozy na Dolnym Śląsku Organizatorowi zaproponuje konkurencyjne stawki za tzw. pociągokilometr – będziemy mogli myśleć o rozszerzeniu współpracy z przewoźnikiem. Obecne warunki obsługi przewozów w regionie określa zawarta z Polregio umowa wieloletnia, która została przez Spółkę podpisana blisko trzy lata temu.

Jednak, dla pasażerów jakość i dostępność pociągów ważna jest dzisiaj, a nie w przyszłości. Polregio natomiast powinno zapracować na zaufanie dolnośląskich pasażerów. Rolą organizatora przewozów – Samorządu Województwa – jest tworzenie dla pasażerów jak najlepszych warunków do korzystania z pociągów właśnie dzisiaj.


https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/dolny-slask-odpowiada-polregio-w-sprawie-nadodrzanki-112805.html
marosław - 07-04-2023, 22:19
Temat postu:
@Noema oczywiście niech UMWD daje swojej spółce tabor jaki chce. Moim zdaniem, wytykanie polregio starego taboru w przypadku naszego województwa trąci lekką hipokryzją.
Noema - 07-04-2023, 23:13
Temat postu:
marosław, nie ma w tym żadnej hipokryzji. Przecież POLREGIO dysponuje w miarę przyzwoitym taborem (zmodernizowane EZT):

https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=395075#395075

Sęk w tym, że na Dolny Śląsk upchnięto najgorszy złom jakim ta spółka dysponuje:

https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=384931#384931

W ostatniej dekadzie parę razy doświadczyłam jazdy taborem PR Wrocław i największemu wrogowi tego nie życzę. Pisałam o tym m.in. tutaj:

https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=388746#388746

I tutaj, gdzie przywołuję dyrektorski duet PR Wrocław, który zarzynał kolej regionalną na Dolnym Śląsku:

https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=390943#390943

I jeszcze odnośnie usług POLREGIO na Dolnym Śląsku, tym razem Zgorzelec:

https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=404611#404611

To tylko promil krytyki pod adresem PR Wrocław, jaka przez 18 lat pojawiła się na tym forum. Mogłabym książkę napisać...

Póki co związkowcy z POLREGIO piszą do Gazety Wyborczej i ujadają na UMWD. Patrzcie i podziwiajcie:

https://twitter.com/m_kokoszkiewicz/status/1644332575802941443

Tak, dobrze widzicie. Według betonu związkowego z POLREGIO marszałek Przybylski wykończył kolej regionalną na Dolnym Śląsku i skazał na bezrobocie 7 tys. kolejarzy. Nie wiedziałam, że w PR Wrocław pracuje aż 7 tys. ludzi, czyli 10-krotnie więcej niż w KD. Teraz już wiem.

Młot

Jedyną przewiną marszałka Przybylskiego jest to, że podpisał z POLREGIO umowę na 10 lat (do 2030 r.).
Ostrzegałam, żeby tego nie robić, ale oczywiście nikt mnie nie słucha, a po czasie okazuje się, że jednak miałam rację. Przypomnę, że w zeszłym roku PR Wrocław odwołał aż 880 pociągów. To średnio 73 pociągi miesięcznie. To rekord Polski, a kto wie, może i świata. Gdzie wtedy byli związkowcy z POLREGIO, którzy teraz mają czelność urządzać protesty pod Urzędem Marszałkowskim?

https://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,35771,28737378,polregio-na-dolnym-slasku-odwolalo-w-lipcu-419-pociagow-podrozni.html

https://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,35771,28751024,loteria-na-kolei-pociag-przyjedzie-albo-nie-setki-odowlanych.html

Ponad 400 odwołanych pociągów tylko w czasie jednego wakacyjnego miesiąca. To się w pale nie mieści! I kto tu wykańcza kolej regionalną? Toż koleje ukraińskie w warunkach wojennych funkcjonują sprawniej niż POLREGIO na Dolnym Śląsku w czasie pokoju.

Beton


InterJet - 08-04-2023, 08:17
Temat postu:
Gdyby wcześniej stosownie reagowano na to, co wyprawia POLREGIO nie doszło by do takiej sytuacji. Jakoś w Poznaniu można było wymóc na spółce nowy i zmodernizowany tabor, a inni mają z tym problem. Marszałek Polak z Zielonej Góry też powinna w końcu zakończyć ten cyrk.
Radek - 08-04-2023, 10:04
Temat postu:
Co równie ważne - to Polregio dysponuje niezbędnym zapleczem warsztatowym (Wrocław, Kędzierzyn Koźle, Leszno, Kruszewiec, Iława), z którego korzystały KD, nie mając wystarczającej liczby punktów serwisowych i naprawczych.

Serio Wroclaw korzysta z zaplecza w Ilawie??

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/polregio-przedstawia-stanowisko-w-sprawie-sytuacji-na-dolnym-slasku-112794.html
KraxWRO - 08-04-2023, 12:05
Temat postu:
Jeśli chodzi o zaplecze warsztatowe to PRy wypowiedziały umowę na serwisowanie i obtoczki kibli KDkowskich bez jakiegokolwiek powodu Twisted Evil
A teraz piszą bzdety o drogich przeglądach KD zapominając że w lipcu KD otwiera nową hale na której będzie mogło samo przeprowadzać przeglądy swoich pojazdów do P4 i robić obtoczki.
Noema - 08-04-2023, 15:40
Temat postu:
KraxWRO, bo POLREGIO to taki typowy pies ogrodnika, który sam nie zeżre i nikomu nie da. Gdybym ja posiadała odpowiednie zaplecze warsztatowe to zachęcałabym wszystkich dookoła, żeby korzystali z moich usług, oczywiście na zasadach komercyjnych. Wszyscy byliby zadowoleni: ja bym zarobiła, a kontrahenci mieliby wykonane niezbędne przeglądy techniczne swego taboru. To analogia do prywatnych warsztatów samochodowych i stacji diagnostycznych kontroli pojazdów.

Jestem przekonana, że po uruchomieniu drugiej hali serwisowej w Legnicy, KD chętnie wykorzystają swoje wolne moce przerobowe do świadczenia komercyjnych usług na rzecz innych przewoźników kolejowych, w tym POLREGIO.


Modliszka - 09-04-2023, 18:18
Temat postu:
Noema napisał/a:
Póki co związkowcy z POLREGIO piszą do Gazety Wyborczej i ujadają na UMWD. Patrzcie i podziwiajcie:

https://twitter.com/m_kokoszkiewicz/status/1644332575802941443

Tak, dobrze widzicie. Według betonu związkowego z POLREGIO marszałek Przybylski wykończył kolej regionalną na Dolnym Śląsku i skazał na bezrobocie 7 tys. kolejarzy.

Dziwne byłoby, gdyby UMWD nie wykorzystał tego paszkwilu. Związkowcy z Polregio dali marszałkowi młotek, którym łatwo można pierdyknąć ich w łeb.
Noema - 14-04-2023, 20:58
Temat postu:
Jest pierwsza ofiara wojenki jaką POLREGIO wytoczyło UMWD, a de facto pasażerom kolei regionalnej z Nadodrzanki. To prezes POLREGIO, który wczoraj stracił stołek:

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/artur-martyniuk-przestaje-byc-prezesem-polregio-112891.html

Piotr Rachwalski, były prezes KD, w komentarzu na Facebooku napisał:

TO BYŁA WIADOMOŚĆ DNIA
Bo jednak wymiana prezesa największego przewoźnika w Polsce jakim jest Polregio zawsze jest wydarzeniem.
Ciekawe jest tło. Otóz prezes Martyniuk (niektórzy śmiali się że nazwisko nieprzypadkowe i zainteresowania ex prezesa też głównie związane z Podlasiem) nie został jednak zdjęty ze stanowiska przez ARP za np tysiące odwołanych pociągów (na samym Dolnym Śląsku ponad 880 w rok, czyli ponad 2,5 na dzień, a np w lubuskim liczone w tysiącach), czy za skandalicznych stan taboru (czasem nie mytego od lat), a za utratę jednej linii na Dolnym Śląsku która trafi do KD.
Okazało się, że wczesna konferencja Marszałka Myrdy informująca o odwołaniu Polregio z Nadoorzanki od grudnia wywołana była listem prezesa Martyniuka do Zarządu Regionu w którym domagał się większej pracy i większej kasy dla Polregio za wątpliwej jakości usługi tej spółki kosztem KD.
Przelało się. A teraz ponoć domek z kart się wali, bo nie od dziś wiadomo, że bogate regiony "skrośnie" finansują ofertę narodowego czempiona regionalnego w województwach, gdzie m.in. na skutek jakości pracy Polregio kolej jest w zaniku i gdzie ta spółka jest monopolistą.
Teraz czas na fachowca z Poznania - trzymam kciuki. Oby mu się udało albo uratować i rozwinąć spółkę albo ...zgasić światło dzieląc ją na kilka części i przekazując jej majątek między Marszałków.
Od lat bowiem widać że Polregio jest głównym hamulcowym.polskiej kolei - tam gdzie narodowy operator tam.spadki przewozów i słaba oferta. Przypadek? Nie sądzę... Tylko czy zmiana prezesa cokolwiek zmieni?


https://www.facebook.com/KomunikacjaZastepcza



2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group