INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. zach.-pomorskie - Rozkład jazdy pociągów 2014/2015 w zachodniopomorskiem

Bartek1981 - 18-07-2014, 07:26
Temat postu: Rozkład jazdy pociągów 2014/2015 w zachodniopomorskiem
Czy wiadomo już o planowanych zmianach w rozkładzie na 2015 rok w naszym województwie? Może wiecie czego możemy się spodziewać?
kalpom92 - 07-08-2014, 22:11
Temat postu:
Jeszcze nic nie wiem, ale na linii Szczecin - Piła powinno to wyglądać mniej więcej tak:
1. Powinien zostać przedporanny kurs do Szczecina
2. Poranny kurs do Piły przenieść w okolice 6:40 - 6:50, bo 6:05 to za wcześnie
3. Zostawić kurs przed 9-tą do Sczecina
4. Więcej pociągów w porze obiadowej
5. Bez pociągów "pospiesznych"
Ostatnie pociągi dziennie w okolicach 22:00 - 23:00
Bartek1981 - 29-09-2014, 19:36
Temat postu:
Kiedy będzie dostępny zarys RJ od 12.2014, na stronie UMWZ cisza?
kalpom92 - 29-09-2014, 21:37
Temat postu:
Nie wiem, kiedy, ale wiadomo mi, że do 16 IX 2014 (wtorek 2 tygodnie temu) musiały być gotowe meldunki na noc przejściową (tzn. 13.12./14.12.2014). Najpewniej zarys RJ 2014/2015 będzie opublikowany za miesiąc (tj. okolice 30 X) Smile Smile
Bartek1981 - 30-09-2014, 07:46
Temat postu:
Wiadomo tylko tyle, że będzie poranne regio Koszalin - Poznań i Radew wraca do całotygodniowego kursowania (wyczytałem ze strony Wielkopolskiego UM)
Droznik - 03-11-2014, 15:21
Temat postu:
No to mamy już schemat nowego rozkładu jazdy.
Koszalin - Poznań 4:55

TLK Pobrzeże skrócone do Warszawy Zach, i będzie teraz przed 7 rano jechać. Czyżby wracamy do korzeni?? Powrotny ok 20 w Koszalinie.
Nowy Regio Słupia relacji Słupsk - Szczecin - Słupsk (raczej tylko nazwa dochodzi)
Ostatni do Szczecina jest Regio po 19 a nie TLK jak obecnie (oczywiście Koszalin)
TLK a za nim Regio do Białogardu
Gwarek do Katowic przez Wrocław a nie przez Ostrów Wlkp.
Zmiana postoi w Obornikach, z Oborniki Wlkp na Oborniki Wlkp Miasto.
Koszalin Kołobrzeg dalej 3 pary Regio za to pierwsza jedzie po 6 z Koszalina. Gorzej jest z powrotem bo Regio jedzie o 5 i zaraz za nim rusza Pobrzeże, tak więc luka do 15 jak nic będzie.

No i wyszukiwarka znajduje dobre połączenie do Katowic przez Chojnice, Tczew, Warszawa. Dla maniaków czemu nie Smile
kruczek - 04-11-2014, 10:06
Temat postu:
I jeszcze jest sezonowy Sztorm Szczecin-Ustka-Szczecin, nie wiem, czy nie jest za Słupię w tym czasie, trzeba porównać godziny. Rozkład sezonowy dla Ustki chyba tak dobry dawno nie był. W dodatku - i tu jest myślenie biznesowe KM - skład Słonecznego po przyjeździe zrobi jedno wahadło do Słupska, a potem do Warszawy Smile
Anonymous - 04-11-2014, 12:40
Temat postu:
Myślenie biznesowe albo i przypadek - sądzę, że po prostu w Ustce nie ma gdzie stać.
Droznik - 04-11-2014, 16:22
Temat postu:
KM wątpliwe że pojedzie do Słupska, za dużo by było komplikacji i pewnie już na początku tego rozkładu zobaczymy że wyleci.
Stoker - 06-11-2014, 13:17
Temat postu:
Przetarg ogłoszony. Szczegóły regionalnego rozkładu jazdy można znaleźć w załącznikach nr 1 do zadania nr 1, 2 i 3. A wszystko tu: http://bip.rbip.wzp.pl/artykul/311014-r-przetarg-nieograniczony-o-wartosci-powyzej-207000-euro-na-wybor-operatora
Bartek1981 - 09-11-2014, 10:08
Temat postu:
Co to za pociąg, który widnieje w rj dla Szczecina Głównego, odjazd 10.25 do Świnoujścia AR-Os 88006, powrót o 19.37, czemu te składy obsługuje Arriva?
Droznik - 09-11-2014, 11:56
Temat postu:
Chcesz mi napisać że dopiero teraz czyli na msc przed wejściem w życie nowego RJ, nasze województwo obudziło się i szuka operatora?
Czyli cały rozkład co widnieje na stronie PLKi to można do kosza wywalić bo jest pisany pod PR. Chyba że PR nie będzie brało dotacji od was.
A co będzie kiedy nie znajdziecie operatora przewozowego? Będzie rozpisywać nowy przetarg a ludzie do pracy nie dojadą?
Czy mi się nie wydaję ale czy to nie jest pisany pod konkretnego oferenta?
Gdzie się podziały zapisy że podpisujemy umowę na 5 lat, tak aby każdy przewoźnik mógł inwestować w tabor.

Za bardzo mi ta sprawa śmierdzi, no ale co możemy uczynić z tym?
Chciałbym zobaczyć co by się stało, gdyby nikt nie zgłosił się do przetargu, ale miałbym ubaw Smile UMZP funduje dla każdego pasażera pojazd indywidualny Smile


Bartek - Tu miało być DB, ale nie wejdzie na nasze tory.


I niech ktoś mi napisze bo w jednej tabeli Słowiniec kursuje codziennie a w drugiej tylko w 1,5,6
Bartek1981 - 09-11-2014, 18:03
Temat postu:
Słowiniec kursuje od grudnia 2014 codziennie a w wakacje tylko do/z Słupska.
Anonymous - 10-11-2014, 10:48
Temat postu:
Droznik, To taka nasza polska tradycja. Jak się nie mylę, w niektórych województwach nie został jeszcze ogłoszony, albo nie rozstrzygnięty Smile
Bartek1981 - 06-12-2014, 13:34
Temat postu:
W końcu skomunikowano w Koszalinie regio z Kołobrzegu po 16 z Żuławami do Olsztyna. Brakuje trochę więcej połączeń do Kołobrzegu i dalej w kierunku Gryfic i Szczecina. Chociaż byłoby połącznie z lotniskiem w Goleniowie.
wafel - 09-12-2014, 21:51
Temat postu: PR za drogie ale pociągi będą jeździły
Spółka Przewozy Regionalne zbyt dużo chciała za obsługę pasażerskiego ruchu kolejowego w Zachodniopomorskiem, więc Urząd Marszałkowski unieważnił przetarg, w którym była jedynym oferentem. Nie ma jednak obaw, że z tego powodu pociągi staną. Z ich operatorem od 14 bm. do 12 grudnia 2015 r. umowa zostanie zawarta bezpośrednio, tylko nie za tyle, co by chciał.


czytaj dalej Kurier Szczeciński
Droznik - 10-12-2014, 18:59
Temat postu:
A nie pisałem że będzie taka opcja!!!!
PR miały racje że oni mogą dyktować warunki bo czas nagli i urząd musi zaakceptować bądź unieważnić. Teraz co podpiszą to podpiszą, kasa im się podobać nie będzie to zobaczycie ile pociągów od 15 marca pójdzie do piachu. Pociągów ba może i linie pójdą do piachu.
Bartek1981 - 13-12-2014, 12:56
Temat postu:
Pożyjemy, zobaczymy. Co do uwag do rj. PR-y i marszałek mogliby się w końcu zlitować nad pasażerami Rawi Koszalin - Poznań - Koszalin i teraz tego nowego regio Koszalin - Poznań o 4.55 i puścić EN57AL, skoro na Szczecin - Poznań kursują ED78 no to niech i tutaj komfort podróży będzie trochę lepszy.
lukien213 - 15-12-2014, 18:17
Temat postu:
Nie puszczą ani ED78, ani EN57AL, bo one są na konkretne trasy kupowane/modernizowane i przez kilka lat nigdzie indziej jeździć nie będą. Ale z uwagi na to, że Koszalin - Szczecin miał jeździć na EN57AL, to do Poznania mogliby dać ED72 chociaż. Kluczem jest "miał" i "mogliby", bo póki co jest jeszcze po staremu.
Droznik - 16-12-2014, 20:11
Temat postu:
W tamtym rozkładzie swego czasu był Kołobrzeg - Poznań - Kołobrzeg na ED72, więc luksus pasażerowie mieli. Co do obecnego, powiedz mi jaka jest różnica dla przeciętnego pasażera pomiędzy AL a starym EN? Kolorem pudła i kolorem siedzeń.
Stoker - 18-12-2014, 09:28
Temat postu:
Droznik napisał/a:
Teraz co podpiszą to podpiszą, kasa im się podobać nie będzie to zobaczycie ile pociągów od 15 marca pójdzie do piachu. Pociągów ba może i linie pójdą do piachu.

Oj joj joj! I co jeszcze?
Droznik - 18-12-2014, 19:16
Temat postu:
Stoker, zakładam się o dobrą "rzecz" że od marca wyleci pierwsza tura pociągów ;p
Stoker - 19-12-2014, 09:12
Temat postu:
Lepiej się nie zakładaj, bo przegrasz Język
Droznik - 19-12-2014, 19:57
Temat postu:
Regio Białogard - Koszalin przyj do Koszalina 9:10 frekwencja 3 osoby
Regio Koszalin - Szczecin odj 9:12 frekwencja 8 osób
Regio Białogard - Słupsk przyj 16:23 na stacje Koszalin frekwencja 4 osoby.

Obstawiam że ten 9:10 przyjeżdżający wyleci jako pierwszy ;p Tak wiem że przegrać mogę, ale obstawić można ;p
Bartek1981 - 20-12-2014, 12:30
Temat postu:
Cytat:
Regio Koszalin - Szczecin odj 9:12 frekwencja 8 osób

a co to takiego? przecież ten pociąg nie jedzie do Szczecina. A mogłby.
A jak z frekwencją w porannym regio do Poznania?
Droznik - 20-12-2014, 12:37
Temat postu:
Miał być Białogard, co do porannego Poznania ludzi nie ma sporo, ale od Grzmiącej frekwencja coraz większa. Wg mnie to dobry pomysł był, bo ie trzeba siedzieć rano na dworcu w Białogardzie prawie 40 min
Bartek1981 - 20-12-2014, 13:29
Temat postu:
Droznik napisał/a:
Miał być Białogard, co do porannego Poznania ludzi nie ma sporo, ale od Grzmiącej frekwencja coraz większa. Wg mnie to dobry pomysł był, bo ie trzeba siedzieć rano na dworcu w Białogardzie prawie 40 min


Ja również uważam to za dobry pomysł. Jednak spóźniony o kilka lat. Mimo wszystko jest ten pociąg dobrze skomunikowany w Pile z pociągiem do Bydgoszczy i Poznaniu z RE Mewa i regio do Wrocławia. Gdyby nie obecnie skrócony czas przejazdu z Koszalina do Warszawy p. Gdynię to na pewno bym tym pociągiem jechał aby przesiąść się w Mewę. Teraz jednak wybiorę Pobrzeże, dlatego spóźniony pomysł.
Droznik - 20-12-2014, 14:13
Temat postu:
Eee tam, ja tam preferuję Koszalin - Szczecinek - Chojnice - Tczew - Wiedeń, jeszcze nie było tak dobrego połączenia z tym miastem Smile
lukien213 - 21-12-2014, 10:24
Temat postu:
Droznik napisał/a:
Regio Białogard - Koszalin przyj do Koszalina 9:10 frekwencja 3 osoby
Regio Koszalin - Szczecin odj 9:12 frekwencja 8 osób
Regio Białogard - Słupsk przyj 16:23 na stacje Koszalin frekwencja 4 osoby.

Obstawiam że ten 9:10 przyjeżdżający wyleci jako pierwszy ;p Tak wiem że przegrać mogę, ale obstawić można ;p


Regio Koszalin - Szczecinek odj. 13:47 (?) na starcie 2-4 osoby (chwilę wcześniej jedzie "Ina"),
Regio Kołobrzeg - Białogard przyj. 16:12 w sobotę frekwencja na koniec 0... (45 minut wcześniej leci do Poznania kibel).

Ja też tego na 9:10 do Koszalina i powrót od razu obstawiam do wycięcia. Nikt chyba nie będzie płakał Smile
Co do Białogard - Słupsk po południu, to on od zawsze miał słabą frekwencję. Do Białogardu ma tam ludzi trochę, tak ze 2/3 pociągu. Jak jeździł do Świdwina, to jeszcze z Białogardu po 50-70 osób wyjeżdżało nim, ale powrót był taki sam. Ze Świdwina 2-3, w porywach 10 osób. No ale lepiej wywalić tego rano dla kilku osób, a w zamian przedłużyć z Białogardu do Świdwina czy Łobza jednego. W końcu 70 osób, to więcej niż 20 Smile No chyba, że policzymy jak UEFA i 1 będzie większe od 6 Very Happy
wojtekbrd - 21-12-2014, 11:25
Temat postu:
Prawda ten Rego Białogard- Słupsk zawsze miał słabą frekwencję a teraz jeszcze kursuje codziennie. Z Kołobrzegiem jest dziwna sprawa bo jedzie Poznań o 14:50 i potem regio do Białogardu o 15:35 to mała różnica zważywszy na to , że następny jest dopiero po 19. Regio o 15: 35 powinien być przesunięty w czasie albo co lepsze dołożyć pociąg odjeżdżający koło 17. Spowodowało by to cykliczność połączeń popołudniu oraz umożliwiło przesiadkę na RADEWKĘ. Wiadomo, że nowe dołożone pociągi Koszalin- Białogard z początku zawsze będą miały kiepską frekwencję, przydała by się reklama nowych połączeń przez banery w mieście i na dworcach oraz w Głosie Koszalińskim by zachęcić ludzi, busy na tej trasie i tak są droższe.
Droznik - 21-12-2014, 15:55
Temat postu:
A dziś o poranku
Koszalin - Szczecin 7 osób
Koszalin - Poznań 2 osoby

Ten 9:12 do Bi to nic innego jak podsył ludzi na Zefira, ja tylko czekam kiedy tylko ten 14:26 do Bi wróci na starą trasę do Świdwina.
lukien213 - 21-12-2014, 17:19
Temat postu:
No, ale po co ten "podsył ludzi" na "Zefira"? Pasażerów? Pojadą "Pogorią", która jest 20 minut wcześniej i w Stargardzie złapią osobówkę na Poznań i będą 35 minut przed "Zefirem". Jadąc dalej, można pojechać osobowym i złapać sobie TLK w kraj w Stargardzie. To chyba tylko do Piły dojazd i do Bydgoszczy, jeśli tam coś się da radę złapać.

Koszalin - Szczecin z rana ludzi łapie dopiero po drodze. Białogard, Rąbino, Świdwin, a za Runowem w dzień powszedni jest ponad 100% zazwyczaj. Jechałem nim kiedyś w sobotę i w Świdwinie miał ponad połowę miejsc zajętych. Czy Poznań łapie? Pewnie też gdzieś od Piły zaczyna. "Kotwica" z Kołobrzegu ostatnio wiozła zaledwie kilkanaście osób w Białogardzie. Największą frekwencje z tamtej strony ma osobowy Poznań - Kołobrzeg, który na miejscu koło 10 jest. W wakacje jeżdżą dwie pełniutkie jednostki, po za sezonem jedna, ale też naładowana.
wojtekbrd - 21-12-2014, 21:07
Temat postu:
Ludzie muszą przywyknąć do porannego Poznania tak samo jak do Słowińca , który z dupy wyleciał ludzie się odzwyczaili a on wrócił. Większość ludzi nie śledzi rozkładu na bieżąco jak my. Ogólnie fajnie, że siatka połączeń się powiększa ale są zonki jak np. nie kursowanie Radwii w soboty czy głupie kombinacje np. Koszalin-Kołobrzeg, wieczorna para też nie kursowała 2 lata w soboty a teraz jeździ, po co było to uwalać to nie wiem. Może faktycznie przyniosło to jakieś wymierne korzyści? Siatka 3 par połączeń to jak utrzymywanie nieboszczyka przy życiu a mamy takie przypadki na liniach: Koszalin- Kołobrzeg, Szczecinek-Chojnice, Chojnice-Kościerzyna i po części Szczecinek-Słupsk
Droznik - 22-12-2014, 08:03
Temat postu:
Wątpie by ktoś się znalazł chętny na połączenie TLK do Stargardu i dalej Regio, lepiej chyba Regio do Bi i dalej TLK. Wszak nie ukrywajmy, ale ludzie z Koszalina chcieli mieć możliwość przesiadki na Zefira.
Co do porannego Koszalin - Poznań, uwierz mi kursowałem tym pociągiem nie raz i od Grzmiącej zaczynał się zapełniać gdzie już w Dalęcinie ciężko było znaleźć wolną 4. Potem od Szczecinka stopniowo dalej rosło. Bardzo dużo ludzi właśnie przesiadało się min w Pile na Bydgoszcz, a dalej w Bydzi na całą Polskę.

Co do Słowińca poczekajmy pierwsze cięcia już w marcu i zapewne klasycznie będzie w 1,5 ,6 (7)
lukien213 - 22-12-2014, 09:45
Temat postu:
No ja akurat o Stargardzie wspomniałem, bo widywałem sporo ludzi w "Żuławach" i "Inie", którzy później w Stargardzie mieli na coś czekać w kierunku Poznania. Trasa przez Szczecinek i Piłę zajmuje sporo czasu niestety. Przydałby się jej remont kapitalny, żeby na całej długości było chociaż te 120 km/h. A na "Zefira" mają przesiadkę i jeździ tym kilka/kilkanaście osób, co da ze 2 przedziały w TLK. No to ja zbiorę kilkanaście osób i chcemy pociąg... Powiedzmy o 9:00 do Koszalina, żeby był na "Zefira" w Białogardzie i kibla do Kołobrzegu i w Koszalinie o 9:50 Smile Dopóki kible będą domykać obiegi PRów, to normalności nie będzie. I tak cały czas są marudzenia, że trzeba podsyły robić...
Rafał - 23-12-2014, 18:17
Temat postu:
Od Świdwina "naturalnym" wyjściem w kraj jest Stargard. Białogard jest wyjściem mniej więcej od Słupska do Białogardu. Co do nowego rozkładu, bardzo cieszy że mimo wszystko została utrzymana obecna siatka połączeń (choć oczywiście chce się więcej). Ale patrząc na to, co szykuje się w podkarpackim, nie ma chyba na co narzekać.
wojtekbrd - 09-01-2015, 18:03
Temat postu:
Ciekawostka. W ubiegłą środę 7.01.15 pociąg Regio Radew Poznań- Koszalin obsługiwała jednostka EN71-031. Na naszych szlakach to praktycznie niespotykana seria EZT zbudowana do obsługi połączeń w góry.
Droznik - 10-01-2015, 13:07
Temat postu:
EN71 ostatnio co pamiętam to będzie jakieś 15 lat temu, gdy były strajki kolejarzy i z Tczewa na Albatrosie jechała EN71 w barwach SKM czyli ta kremowo - niebieska. Wtedy to potrafili zaradzić sytuacji, a teraz?
Bartek1981 - 10-01-2015, 13:35
Temat postu:
Na jakim pociągu wróciła z powrotem do Poznania?
Droznik - 10-01-2015, 14:57
Temat postu:
Radew jak zawsze. Jedyna para poznańska, druga to w weekend przyj w Sb po 12 a powrót w nd po 10

[ Dodano: 13-01-2015, 15:03 ]
Dziś natomiast na Radewce pojedzie 57-1131 z Lubuskiego Oddziału PR. Zasługuję na uwagę jej biała naklejka umieszczona na czole z numerem EVN, taki mały znak rozpoznawczy lubuskich jednostek

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group