INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. wielkopolskie - RJ 2013/2014 w Wielkopolsce

Arek - 09-07-2013, 14:23
Temat postu: RJ 2013/2014 w Wielkopolsce
W załącznikach projekt rozkładu jazdy 2013/2014 w Wielkopolsce, w tym połączenia na liniach stykowych z sąsiednimi województwami.
kolejfan - 09-07-2013, 15:48
Temat postu:
Czyli po jednym KW i jednym REGIO na Jarocin-Września-Gniezno, ciekawie to wygląda:d

Tak samo przyspieszone KW do Gniezna: Wojciech i Prymas
Patryck - 09-07-2013, 18:39
Temat postu:
Zarys nawet nawet, ale pewnie jak co roku połowa pociągów zostanie wycięta w normalnym rozkładnie.

Mam nadzieję, że PR i KW będą wzajemnie honorowały bilety w relacji Poznań - Gniezno inaczej będzie trzeba dokładnie planować na który pociąg trzeba zdążyć i będzie kiszka z zwracaniem...

ciekawi mnie KW Prymas z Poznania do Gniezna. Czas przejazdu 27 ' chyba trochę w sferze marzeń.
kolejfan - 09-07-2013, 20:47
Temat postu:
A czemu sfera marzeń? Skoro 150km/h będzie jechał, to nie da rady w 27 minut?
Pitras - 09-07-2013, 21:10
Temat postu:
W takim wypadku parowozy znikną z Poznania. Będą jeździć tylko na trasie Wolsztyn- Leszno. Krótsza trasa, mniejsze koszty. Szkoda, bo uważam, że bezwzględnie parowóz powinien jeździć do Poznania.
kolejfan - 09-07-2013, 23:40
Temat postu:
Oczywiście, ze powinny, ale wg mnie nie codziennie, ale weekendy (codziennie to we wakacje ewentualnie).

Koszty urochamiania takiego składu z parowozem, sa droższe niż szynobus, zatem po co puszczać w dni robocze, jak wielu pasażerów narzeka na takie składy?

Parowozy niech będą dla turystów.
dyżurny - 10-07-2013, 00:55
Temat postu:
Na plus mogą być te połączenia Poznań - Świnoujście, oraz składy wagonowe na Poznań - Leszno/Wrocław/Bydgoszcz.

Natomiast fantastycznie zarżnięto rozkładem linię Piła - Szczecin..
WidZ - 10-07-2013, 11:01
Temat postu:
Trochę kijowo Leszno - Poznań :/ mógł by pierwszy z Leszna jechać chwilę wcześniej i ostatni z Poznania trochę później Razz
Patryck - 10-07-2013, 11:18
Temat postu:
kolejfan napisał/a:
A czemu sfera marzeń? Skoro 150km/h będzie jechał, to nie da rady w 27 minut?

Daje to średnią prędkość 109 km/h.
Co przy 4 postojach po drodze i biorąc pod uwagę to, że tylko w niektórych miejscach jest 150km/h.
Porównując dokładnie taką samą odległość miedzy Pń a Wrześnią i tam mamy w większości 160km/h i najkrótszy przejazd to 31' bez postojów.
rail_user - 10-07-2013, 20:41
Temat postu:
Ale na trasie do Wrześni czasowo "biją" Podstolice - zjazd z E20 z prędkością 40 km/h oraz wjazd do Wrześni , również 40 km/h.
Anonymous - 15-07-2013, 20:11
Temat postu:
Cytat:
wjazd do Wrześni , również 40 km/h.

Tu akurat podawana jest 60tka (na wjeździe) ale oczywiście jest WOS na brak krzywych przejściowych i traci się 2-3 minuty na hamowanie na południowej głowicy i przyspieszenie do 60 za rozjazdami.
NTomysl - 16-07-2013, 20:12
Temat postu:
Tradycyjnie już, w rozkładzie brak połączenia ze Zbąszynkiem w okolicach godziny 21 realizowanego przez koleje regionalne. Sytuację ratuje PKP Intercity swoim TLK. Niemniej jednak z takim rozkładem nie da się realizować kolei aglomeracyjnej. No mojej linii często już od Nowego Tomyśla, nie wspominając o Opalenicy czy Buku nie ma gdzie usiąść tak są napchane składy kolei regionalnych. PKP jednak nie dostrzega potencjału i w zasadzie wycina połączenia lub pozostawia rozkład w niemalże niezmienionym kształcie.

Pominę fakt że "Jeden Bilet" na PKP + Komunikacje w Poznaniu ograniczony został strefom tylko do Buku ( podczas gdy na północ sięga aż do Obornik ), oraz to że wejście KW utrudniło tylko życie pasażerom. Wcześniej wystarczyło Kupić bilet na TLK i bez obaw jechało się każdym pociągiem z Tomyśla do Poznania jaki tylko jechał. Teraz już nie jest niestety tak kolorowo. Kto stracił na tych zmianach ? Oczywiście pasażer.
dyżurny - 16-07-2013, 23:56
Temat postu:
NTomysl, od nowego rozkładu nie będzie TLK po 21 do Zielonej, tylko EIC Lech.
NTomysl - 17-07-2013, 06:53
Temat postu:
Shocked Very Happy Gratuluję pomysłu włodarzom PKP Evil or Very Mad W takim razie mieszkańcy Zachodniej WLKP zostaną znowu pozbawieni dogodnego dojazdu do domu. Komu nie podobał się Lubuszanin ? Zazwyczaj stało się na korytarzu tyle ludzi nim jechało do Zielonej a przy okazji Buku, Opalenicy czy Nowego Tomyśla. Teraz znowu od 19.40 do 22.40 będzie dziura w rozkładzie. Twisted Evil Jak tak ma wyglądać kolej metropolitalna w komunikacji z Poznaniem to ja dziękuję Rolling Eyes
rail_user - 17-07-2013, 15:00
Temat postu:
A dlaczego pretensje do Pekapu w sprawie Kolei Regionalnej ? Za tę działkę odpowiada tandem Krygier ( Wlkp.UM) / Wilkanowicz ( KW )
Co do jednego biletu ( gdy trasę obsługiwały PR ) to chyba nie jeździłeś koleją.
Jesteś z tych osób piszących na tym forum o kompletnej nieznajomości tematu czy dla "pisaniny" ?
NTomysl - 17-07-2013, 21:40
Temat postu:
Jestem pasażerem kolei na trasie Poznań - Nowy Tomyśl.

Co do jednego biletu. Przed wejściem KW kupując bilet na TLK mogłem jechać pociągami Regio i TLK. Po wejściu KW utraciłem taką możliwość. Z pozycji pasażera wejście KW pogorszyło dla mnie dostępność połączeń. Wcześniej wystarczył jeden bilet, a teraz ? Muszę wybierać czy będę korzystał tylko z TLK i dwóch Regio. Czy też będę korzystał tylko z Regio i Osobowych KW z wyłączeniem TLK. Oczywiście istnieje 3 rozwiązanie, mogę zaopatrzyć się w dwa miesięczne i podwoić koszty dojazdów do Poznania i z powrotem. Zg

Wydaje mi się że kolej ma być dla pasażera. Że brakuje w PL podejścia pro, jak ludzie mają porzucać swoje Samochody ? Przesiadać się z Busów do wygodnych pociągów? Jak ? Jak, dostępność tego środka transportu jest co raz gorsza ? Kolej metropolitalna to powinien być kręgosłup szybkiego systemu transportu publicznego. Powinna zapewniać mobilność i dostępność. Pozwalać na szybkie dostanie się i bezproblemowy powrót z "Centrum regionu" ( Poznania )

Pozdrawiam
rail_user - 18-07-2013, 15:57
Temat postu:
No ale w tym wypadku nie miej pretensji do Pekapu o Koleje "Wiejskie".
Dla nich jako przewoźnika nie liczy się pasażer o czym świadczy oferta przewozowa ( dziury po 3-4 godz. w r.j. na liniach podstawowych obsługiwanych przez KW ) czy zestawienie składów ( np. pasażerowie jadący prawie na "dachu" w niektórych poc. na linii wągrowieckiej ).
I co nam , pasażerom proponują "menagery" spółeczki ? Aby nie opóźniać pociągów z powodu tłoku i nie płacić kar zarzący infry proponują wydłużenie ale nie składów , tylko postojów na stacjach.
A kolej aglomeracyjna ? W wydaniu KW to nawet nie jest pseudo-aglomeracyjna. Tylko jakieś komuchowate podejście - pasażer ma jeździć kiedy my ( KW ) uruchamiamy pociąg.A 'nasze" pociągi niech parkują przez 6-7 godzin pod halą ZNTK w Poznaniu, bo wtedy się nie niszczą. Śmiech
Tomek_poz - 28-07-2013, 14:19
Temat postu:
Cytat:
ciekawi mnie KW Prymas z Poznania do Gniezna. Czas przejazdu 27 ' chyba trochę w sferze marzeń.


Tam jest błąd w rozkładzie. Z Poznania Wsch. do Pobiedzisk nie da rady w 6 minut. Prawidłowy czas przejazdu ma Wojciech - z Poznania do Gniezna 34 min. Prędkość 88,8 km/h.
Jakub.MFN - 30-07-2013, 20:39
Temat postu: Błędów jest więcej!
Tomek_poz napisał/a:
Tam jest błąd w rozkładzie.

I to nie jedyny! Pociąg z Piły do Chojnic, który od grudnia ma wyjeźdźać ze stacjii początkowej o 18.55 dotrze do celu (wg tego rozkładu) o 19.52, co jest rzeczą niemożliwą, ponieważ najkrótszy czas przejazdu między Piłą a Chojnicami wynosi jedną godzinę i 12 minut.
Anonymous - 30-07-2013, 20:41
Temat postu:
http://www.krotoszynska.pl/images/stories/Gazeta_PDF/2013/gk_29.pdf
Rzecz o połączeniach Wrocław-Krotoszyn
kolejfan - 01-08-2013, 16:06
Temat postu:
No coraz "lepiej" sie dzieje na lini Oleśnica-Jarocin-Gniezno-Oleśnica.

Najpierw uwalenie połączeń w poprzednim wieku na odcinku Gniezno-Oleśnica.
Niedawno uwalono Jarocin-Gniezno

A teraz wygląda na to, że Grabowno Wielkie-Krotoszyn.

Ehhh....
Patryck - 02-08-2013, 09:21
Temat postu:
Linia jest przeznaczona do rewitalizacji w perspektywie funduszy unijnych 2014 - 2020 z przedłużeniem do 2030. Projekt znajduje się na 50 miejscu na 56 wszystkich, więc prawdopodobnie nic lepiej dziać się na niej nie będzie.
Romanek - 20-08-2013, 11:40
Temat postu:
Tabela 425 chyba już nie aktualna w związku z ekspansją Arrivy Sad
burek132 - 17-09-2013, 08:19
Temat postu:
Ciekawe czy jeśli dojdzie do podziału PR na 14 spółek od 1 stycznia 2014 to rzeczywiście będą bezpośrednie pociągi osobowe Wrocław - Poznań.
kolejfan - 01-10-2013, 23:50
Temat postu:
Patrząc na rozkład, który został umieszczony na stronie plk, można zauważyć, ze:

- wydaje się być mniej połączeń do Leszna( ale to zapewne przez remonty)
- wydaje się być mniej połączeń do Zbaszynka i duże luki między niektórymi godzinami.
- Bachus startuje z Wrocławia a jak zawsze z Zielonej Góry. Za to ma być łącznik po prostu ( tak trochę dziwne, Z Mieszko to samo było, Wrocław już ma chyba dosyć dużo połączeń z Trojmiastem)
- Duża ciekawostka : IR Mamry jako REGIO.
- utrzymanie połączenia Gniezno-Jarocin ( ciekawe na jak długo)
-chyba największa zmiana : przejęcie większości kursów przeZ KW do Gniezna.
- wieczorny pociąg KW do Mogilna aż.
- widać przyspieszenie na Konin
- dziwne, ze niektóre pociągi KW kończą bieg w Murowanej Goslinie. Czyżby nie opłacało by się już puszczać pociągu do samego Wagrowca?

Generalnie na tym rozkładzie zyskuje Gniezno. Wydaje się, ze jest więcej połączeń, ale chyba kosztem innych. Linie obsługuje już trzech przewoźników.
Jakub.MFN - 02-10-2013, 11:31
Temat postu:
kolejfan napisał/a:
Patrząc na rozkład, który został umieszczony na stronie plk, można zauważyć, ze:

- na linii Piła Gł. - Bydgoszcz Gł. dwóch przewoźników (Arriva i PR).
- ostatni pociąg KW z Poznania do Kutna o 15.35, co jest totalnym nieporozumieniem.
- ciekawy pociąg IR "Starosta" kursujący o 13.20 do Warszawy, a o 15.25 do Zielonej Góry.
- nowy IR "Babie Lato" z Poznania do Warszawy.
- likwidacja IR Szczeliniec z Ełku do Międzylesia. Szkoda.
- nowa para Krzyż Wielkopolski - Piła Główna - Krzyż Wielkopolski.
- wznowienie przewozów na Gniezno - Jarocin. Dobra decyzja.
- dotychczasowy pociąg z Piły odjeżdżający do Chojnic o 15.19 został przesunięty o godzinę, co niestety będzie skutkowało brakiem możliwości dalszej jazdy, bo pociąg do Tczewa będzie odjeżdżał 30min. wcześniej.
- nie będzie zapowiadanego połączenia IR do Frankfurtu i do Gorzowa Wielkopolskiego.
- brakuje połączenia REGIO Poznań - Łódź, ale przez Konin, Kutno, Zgierz... Zresztą pewnie nawet byłoby szybciej czasowo niż przez Ostrów Wielkopolski.
tjakuszewicz - 26-07-2014, 11:24
Temat postu: Prawda czy fałsz? Poznań Gł - Frankfurt Oder
Witajcie.

Pojawiają się plotki o tym, że od sierpnia ma powrócić bezpośrednie połączenie Poznań Gł - Frankfurt Oder. Prawda to czy fałsz? Sitkol milczy na ten temat i żadnego bezpośredniego połączenia nie wyświetla.

Gdyby okazało się to prawdą to byłoby zacnie bo jednak sporo osób korzystał dawniej z tego połączenia. Jednak głupie podziały sprawiły, że obecnie ze Słubic do Poznania żeby pojechać tanio to trzeba się 2 razy przesiąść.
PKPowiec - 26-07-2014, 12:01
Temat postu:
tjakuszewicz, mają być. Dwie pary od 7/8 sierpnia. Odjazdy z PoA: 6:40 i 15:06. Przyjazdy do PoA: 14:54 i 22:37. Oficjalny rozkład zostanie udostępniony wkrótce.
dyżurny - 27-07-2014, 01:57
Temat postu:
Na plakatach PLK już są wpisane oba składy.
rail_user - 27-07-2014, 20:53
Temat postu:
Obsługa niemieckimi BR646
sympatyk - 04-11-2014, 11:03
Temat postu:
Za 3 tygodnie dodatkowe połączenie na trasie Poznań - Wągrowiec.

Koleje Wielkopolskie informują, że od 25 listopada we wszystkie dni robocze na trasie Poznań – Wągrowiec pojawi się nowy pociąg. Odjazd ze stacji Poznań Główny planowany jest o 7:42, przyjazd do Wągrowca o 9:02.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/21815/Za-3-tygodnie-dodatkowe-polaczenie-na-trasie-Poznan-Wagrowiec.html
sensation - 12-11-2014, 08:33
Temat postu:
Wie ktoś może dlaczego przetrasowali Gwarka ?
calsberg - 12-11-2014, 09:30
Temat postu:
Bo jego trasa jest taka jak będzie od nowego rozkładu jazdy, no i zapewne będzie miał większą frekwencję jadąc przez Leszno, Wrocław.
sensation - 12-11-2014, 12:12
Temat postu:
Zlikwidowali jedyne bezpośrednie połączenie z Jarocina,Środy Wlkp w kierunku Piły i dalej

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group