Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Pociągiem na wrocławskie lotnisko
Autor Wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 16-09-2010, 15:48    Odpowiedz z cytatem

PKP PLK: Oświadczenie ws. budowy połączenia Wrocław Żerniki – Nowy Port Lotniczy

W związku z pytaniami dotyczącymi budowy połączenia kolejowego Wrocław Żerniki – Nowy Port Lotniczy, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prezentują stanowisko w tej sprawie:

1. Warunkiem rozpoczęcia każdej inwestycji jest zapewnienie finansowania gwarantującego jego stuprocentową realizację.

2. Powstanie połączenia kolejowego Wrocławia z Nowym Portem Lotniczym obok sfinansowania prac budowlanych związanych z budową infrastruktury, wymaga zagwarantowania środków na wykup gruntów.

3. PKP Polskie Linie Kolejowe nie kupują gruntów pod budowę linii kolejowych na własność spółki, jedynie na rzecz Skarbu Państwa ze środków Funduszu Kolejowego lub Budżetu Państwa.

4. Decyzja o wykupie gruntów na rzecz Skarbu Państwa zapada po decyzji Rady Ministrów wprowadzającej linię do wykazu linii o znaczeniu państwowym.

5. Planowana linia kolejowa nie znajduje się na wykazie linii o znaczeniu państwowym.

6. Równolegle z zapewnieniem finansowania budowy połączenia z lotniskiem, należy rozstrzygnąć kwestię późniejszych kosztów utrzymania tej linii kolejowej.

7. Charakter inwestycji wskazuje na brak możliwości pokrycia kosztów funkcjonowania linii wpływami od przewoźników, zatem przed rozpoczęciem inwestycji należy ustalić źródło pokrycia deficytu powstałego między przychodami i kosztami funkcjonowania.

8. Podmiotem finansującym deficyt nie może być PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wyrażają pełną otwartość na rozwiązania przyczyniające się do powstania połączenia kolejowego Wrocław Żerniki – Nowy Port Lotniczy i trwałego uregulowania kosztów jego funkcjonowania.

źródło: PKP PLK / RK

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maszynista Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Cze 2010
Skąd: Dolnyśląsk

PostWysłany: 16-09-2010, 15:57    Odpowiedz z cytatem

Nigdy się nie doczekamy poprzez nieudolność durnej PLK-i.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 27-09-2010, 14:40    Odpowiedz z cytatem

Wrocław: PKP nie położy torów do nowego portu lotniczego

Nasze wcześniejsze informacje się potwierdziły: PKP Polskie Linie Kolejowe nie złożą wniosku o dofinansowanie budowy linii kolejowej z Żernik do nowego portu lotniczego. Spółka ma na to czas do 30 września, ale już dzisiaj wiadomo, że tego nie uczyni. - Tego wniosku nie możemy złożyć - wyjaśnia Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP PLK.

Dlaczego? Spółka ani minister infrastruktury nie mają podobno pieniędzy, by dołożyć się do tej inwestycji. Kolej oszacowała jej koszt na 140 mln zł. Tyle ma być warte położenie 4 km torów (z Unii Europejskiej można dostać 110 mln zł). Nie wiadomo, jak kolejarze to wyliczyli. Z naszych informacji wynika, że średnio za 1 km toru płaci się 10 mln zł.

- Biorę pod uwagę, że kolej wniosku nie złoży. Jeżeli tak się stanie, to skompromituje się nie tylko wrocławskie PLK, a też władze Wrocławia. Ktoś przecież w tym miejscu zaprojektował nowy port lotniczy - tłumaczy marszałek Marek Łapiński.

Paweł Czuma, dyrektor biura prasowego w magistracie, odpiera ten zarzut: - To jest tak śmieszne, że trudno to komentować. Choć projekt nie jest nasz, dołożyliśmy do tego przedsięwzięcia 11 mln zł.

Dojazd koleją z Dworca Głównego do lotniska miał być jednym z priorytetów komunikacyjnych na Euro 2012. Wygląda na to, że stanie się gorącym tematem kampanii wyborczej. Marszałek Łapiński deklaruje, że sam weźmie się za budowę tego połączenia. Ale już na innej trasie i z końcowym przystankiem w innym miejscu niż planowano.

- Sami tego przedsięwzięcia nie udźwigniemy. Dlatego kandydatom na prezydenta Wrocławia będę zadawał pytanie, czy dołożą się do tej inwestycji w 50 proc. - zaznacza Łapiński. Nowa linia kolejowa nie miała szczęścia od początku. PKP kilkakrotnie zmieniała planowane koszty jej budowy. Skończyło się na 140 mln zł.

- Dziwię się, że PLK nie ma pieniędzy, bo prezes spółki dwa miesiące temu stwierdził, że do końca 2010 r. zaoszczędzi na przetargach 3 mld zł, i zastanawiał się, co z tymi pieniędzmi zrobić - komentuje Adrian Furgalski, szef Zespołu Doradców Gospodarczych "Tor".

źródło: Gazeta Wrocławska

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

morpheo
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 27-09-2010, 16:00   

Noema napisał/a:
Marszałek Łapiński deklaruje, że sam weźmie się za budowę tego połączenia.

DSDiK postawi, a następnie znów odda to w zarządzanie PLK?

Beton
Powrót do góry

1762 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lip 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 01-10-2010, 15:19    Odpowiedz z cytatem

Według mapy zamieszczonej na portalu o kolejach na Dolnym Śląsku linia ma przebiegać przez Wrocław Zachodni, część byłej bocznicy kolejowej, a dalej nie przez tereny wojskowe, lecz lotnisko linia obiegnie od zachodniej strony. Zresztą wszystko jest w linku.
Jeżeli by tak miało być, to faktycznie wiadukt przy al. Stabłowickiejm który buduje miasto będzie nad "łysym polem".

http://www.koleje.dolnyslask.pl/aktualnosci/samorzad-dolnego-slaska-wybuduje-linie-kolejowa-na-wroclawskie-lotnisko/

[ Dodano: 01-10-2010, 16:24 ]
Końcówka mnie powiem szczerze rozbroiła "Już teraz wiadomo, że obsługujące lotnisko pociągi nie będą wjeżdżały pod wybudowany już tunel pod terminalem."
BRAWO, BRAWO.

_________________
Koniec degradacji-gminy dla Chełmska Śl. i Ruszowa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 02-10-2010, 10:20    Odpowiedz z cytatem

PKP PLK: Wyjaśnienia ws. wniosku o dofinansowanie budowy linii na lotnisko we Wrocławiu

PKP Polskie Linie Kolejowe SA nie złożą wniosku o dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego budowy linii kolejowej na wrocławskie lotnisko. O decyzji i uzasadnieniu poinformowany został Marszałek Województwa Dolnośląskiego - podały PKP PLK.

Do zasadniczych przyczyn należą:

Po pierwsze, W Regionalnym Programie Operacyjnym (RPO) założono wartość tej inwestycji na kwotę 47 milionów złotych. Podstawą takiej kalkulacji było oszacowanie kosztów dokonane w 2007 r. we wstępnym studium lokalizacyjnym wykonanym na zamówienie władz Wrocławia, gdzie połączenie do lotniska projektowano jako proste odgałęzienie od st. Wrocław Żerniki.

Rzeczywista wartość inwestycji została określona dopiero na podstawie studium wykonalności zamówionego przez PKP Polskie Linie Kolejowe za środki własne spółki w 2009 r.

Wstępne studium lokalizacyjne nie uwzględniało czynników w zasadniczym stopniu wpływających na koszt robót. Budowa geologiczna terenu, którą ma przebiegać linia jest trudna. Warstwa wodonośna występuje na nim na głębokości nawet 60 cm, a pod planowaną linią przebiega ciek wodny, którego trasę należy zmienić.

Zmieniły się także uwarunkowania lokalizacyjne: wstępne opracowanie nie wzięło pod uwagę wiaduktu ul. Rdestowej oraz budowy ronda Graniczna/Stabłowicka, a także wydłużenia linii do Nowego Portu Lotniczego wraz z budową przystanku podziemnego.
W efekcie kwota potrzebna na wybudowanie linii, nie z winy PLK S.A., zwiększyła się z 47 milionów aż do 140,6 mln zł.

Po drugie, PLK nie może złożyć wniosku na taką kwotę bez zapewnienia pełnego sfinansowania inwestycji. Kwota we wniosku nie może przekroczyć wcześniej deklarowanej o więcej niż 15%, tymczasem wartość rzeczywista jest większa aż o 153%.

Po trzecie, nie można rozpoczynać inwestycji budowlanej bez uregulowania kwestii własności gruntów. PLK nie może, zgodnie z prawem, wykupić ich na własność. Może to uczynić jedynie Skarb Państwa dla linii znaczenia państwowego lub samorząd terytorialny.

Po czwarte, każdy składnik majątku, w tym nowa linia kolejowa, powoduje spodziewane przychody i koszty. PLK utrzymują infrastrukturę kolei z przychodów uzyskanych od przewoźników. Jeżeli linia jest niedochodowa, to trzeba na nią wydawać pieniądze kosztem innych linii. Symulacje kosztów i przychodów (wg studium wykonalności) wykazują, że tak będzie w przypadku linii na wrocławskie lotnisko.

PLK zapewnia, że środki przeznaczone na transport kolejowy w RPO województwa dolnośląskiego nie przepadną. Można je przeznaczyć m.in. na rozszerzenie zakresu projektów rewitalizacji linii kolejowych: Kłodzko Miasto – Kudowa Zdrój oraz Jelenia Góra – Szklarska Poręba, które ujęte są w programie regionalnym jedynie częściowo.

Polskie Linie Kolejowe deklarują kontynuację realizacji prac przygotowawczych i dokumentacyjnych oraz aktywny udział w rozstrzyganiu spraw finansowania linii do lotniska. Pozwoliłoby to zrealizować połączenie kolejowe z lotniskiem w kolejnej perspektywie budżetowej UE.

źródło: PKP PLK / RK

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 04-10-2010, 10:44    Odpowiedz z cytatem

Samorząd Dolnego Śląska wybuduje linię kolejową na wrocławskie lotnisko

- Samorząd Województwa Dolnośląskiego wybuduje linię kolejową do wrocławskiego Portu Lotniczego. Mamy nowy projekt tej trasy i przystępujemy do jego realizacji – deklaruje Marszałek Marek Łapiński.

Linia kolejowa na wrocławskie lotnisko im. Mikołaja Kopernika początkowo miała prowadzić z Dworca Głównego przez Żerniki. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe nie złożyła jednak w terminie wniosku o dotację z Regionalnego Programu Operacyjnego na budowę tej trasy.

I stało się jasne, że ten wariant połączenia portu lotniczego z centrum Wrocławia nie zostanie zrealizowany.

- Rozmawiałem ze Zbigniewem Szafrańskim, prezesem PKP PLK i doszliśmy do wniosku, że forsowany wcześniej pomysł na tę linię jest zbyt skomplikowany technicznie, a przy tym bardzo drogi. Byłoby niegospodarnością, gdyby władze PKP PLK zdecydowały się realizować ten projekt – tłumaczy Marszałek Łapiński.

Samorząd Województwa Dolnośląskiego przygotował jednak alternatywny wariant tej linii kolejowej. W nowej wersji, miałaby ona przebiegać od strony południowej, od stacji Wrocław Zachód przez tereny w pobliżu lotniska, przejęte przez samorząd od Agencji Mienia Wojskowego i przekazane na rzecz Portu Lotniczego. Zostanie ona wpięta do już istniejącej linii nr 274. Przewidywana jest też możliwość połączenia trasy na lotnisko z linią wiodącą na dworzec Wrocław Nadodrze.

Taki wariant rozważano w pierwszej fazie projektowania linii na lotnisko. Później jednak zdecydowano, że nowa trasa kolejowa powinna przebiegać bliżej stadionu na wrocławskich Pilczycach. Teraz Marszałek Łapiński chce wrócić do pierwotnej koncepcji tej linii. Koszt tego projektu wstępnie oszacowano na 60-70 mln zł, z czego połowa ma pochodzić z dotacji unijnej.

- Decyzję w tej sprawie Zarząd Województwa podejmie na najbliższym posiedzeniu, już przyszłym tygodniu. Inwestycję tę zrealizuje Dolnośląska Służba Dróg i Kolei, która wystąpi o dotację ze środków RPO. Część pieniędzy pochodzić będzie też z budżetu województwa. Liczymy też, że władze Wrocławia dołożą się do tego projektu – wyjaśnia Marek Łapiński.

Kiedy powstanie linia kolejowa na wrocławskie lotnisko? Przetarg na realizację tego zadania w systemie "projektuj i buduj" ma być ogłoszony w drugiej połowie 2011 r.

źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 18-07-2011, 14:23    Odpowiedz z cytatem

Co z połączeniem na wrocławskie lotnisko?

Połączenie kolejowe na wrocławskie lotnisko to problem dyskutowany od lat. Miało powstać na Euro 2012, ale od dawna wiadomo, że termin ten jest niemożliwy do zrealizowania. Urzędnicy nie mogą się porozumieć w kwestii samego przebiegu połączenia, stąd kolejne wstępne czy przedwstępne studia wykonalności, które nic do projektu nie wnoszą. Pojawia się więc pytanie, czy połączenie powstanie kiedykolwiek?

Pomysły były dwa: tzw. plan północny i południowy. Ten pierwszy był pomysłem PKP PLK, które zaproponowało budowę linii kolejowej najkrótszą trasą z Dworca Głównego, przez stację Żerniki do portu lotniczego. Wskazywano wówczas na problem „wąskiego gardła” na odcinku wrocławskiej estakady kolejowej przy ulicy Grabiszyńskiej. Pieniędzy na realizację pomysłu jednak nie starczyło, więc kolejarze zrezygnowali z projektu. Sprawą zajął się Urząd Marszałkowski.

Ten przedstawił propozycję poprowadzenia połączenia od południa. Również z Dworca Głównego, ale tym razem przez stację Wrocław Zachodni. Pod koniec maja Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu na zlecenie marszałka ogłosiła przetarg na opracowanie wstępnego studium wykonalności dla rewitalizacji proponowanego odcinka.

- Stolica Dolnego Śląska nie posiada obecnie kolejowego połączenia z centrum miasta do Portu Lotniczego Wrocław. Samorząd Województwa Dolnośląskiego, mając na uwadze znaczenie tego problemu dla mieszkańców regionu podjął działania celem sprawdzenia możliwości realizacji takiego połączenia poprzez tzw. wariant południowy (przejście przez stację Wrocław Zachodni). Zadanie to realizuje Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu. Zasadniczym zamierzeniem zleconego przez DSDiK do opracowania Wstępnego Studium Wykonalności będzie dostarczenie informacji dotyczących kolejowego połączenia na lotnisko pod kątem finansowym, technicznym, organizacyjnym i prawnym. Pozwoli to na zweryfikowanie czy projekt ten miałby odpowiednie podstawy do realizacji oraz czy odpowiadałby potrzebom mieszkańców regionu. Istotnym elementem proponowanego wariantu jest wykorzystanie istniejących odcinków linii kolejowych wychodzących z dworca Wrocław Główny do stacji Wrocław Zachodni oraz infrastruktury po dawnej bocznicy wojskowej odchodzącej od stacji Wrocław Zachodni – wyjaśnia „Rynkowi Infrastruktury” Paweł Łukaszewski, naczelnik Wydziału Komunikacji Zewnętrznej i Analiz DSDiK we Wrocławiu.

Wstępne studium będzie gotowe do końca sierpnia 2011 roku. Niepokoić może fakt rozpatrywania połączenia ze stacji Wrocław Główny, a nie sugerowanej przez specjalistów – Wrocław Świebodzki, której koncepcja rewitalizacji została już opracowana. Czy projekt jest zasadny – przekonamy się pod koniec przyszłego miesiąca.

źródło: Rynek Infrastruktury

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 20-07-2011, 14:13    Odpowiedz z cytatem

DSDiK: Połączenie kolejowe z wrocławskim lotniskiem będzie dłuższe, ale tańsze

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu na zlecenie marszałka rozpisała pod koniec maja przetarg na opracowanie wstępnego studium wykonalności dla rewitalizacji linii kolejowej łączącej centrum Wrocławia z lotniskiem. – Połączenie przez Wrocław Zachodni oznacza mniejsze koszty – tłumaczy „Rynkowi Infrastruktury” Paweł Łukaszewski, naczelnik Wydziału Komunikacji Zewnętrznej i Analiz DSDiK.

Alternatywna wersja połączenia zaproponowana przez PKP PLK prowadzić miała krótszą trasą od północy. Pod koniec 2010 roku okazało się, że na uruchomienie tej linii potrzeba 140 mln zł. RPO na ten projekt miało zarezerwowane w 2007 roku jedynie połowę tej sumy. Kolejarze zrezygnowali z budowy, tłumacząc się wysokim poziomem wód gruntowych, wymuszającym budowę większej części odcinka w betonowej niecce.

- Rozwiązanie połączenia kolejowego na lotnisko przez Wrocław Żerniki, proponowane przez PKP PLK S.A., to wariant, gdzie należy wybudować nowy odcinek linii na krótszym fragmencie, jednakże jest on bardziej skomplikowany pod względem technicznym w realizacji, a tym samym droższy – wyjaśnia Paweł Łukaszewski.

Nowe połączenie analizowane będzie w oparciu o wyjście z węzła wrocławskiego, linię kolejową nr 274, budowę nowego odcinka w obrębie stacji Wrocław Zachodni od dawnej bocznicy wojskowej oraz budowę nowego odcinka wzdłuż południowej granicy działki lotniska z dojściem do terminalu pasażerskiego.

- Propozycja połączenia przez Wrocław Zachodni może oznaczać mniejsze koszty, ze względu na wykorzystanie istniejącego torowiska nieczynnej bocznicy kolejowej, a także przebiegu przez teren z mniejszą liczbą kolizji z infrastrukturą drogową. W konsekwencji rozwiązanie to może okazać się łatwiejsze do wykonania, a tym samym koszty budowy powinny być niższe – mówi Łukaszewski.

źródło: Rynek Infrastruktury

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 15-12-2011, 16:25    Odpowiedz z cytatem

Pociąg do wrocławskiego lotniska szybko nie dojedzie

Maleją szanse na budowę połączenia kolejowego do wrocławskiego lotniska. Eksperci pracujący na zlecenie urzędu marszałkowskiego uznali, że inwestycja jest nieopłacalna, i odradzili jej realizację - pisze Gazeta Wyborcza.

Połączenie kolejowe do lotniska pierwotnie miało być gotowe już na Euro 2012. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe wycofała się jednak z inwestycji ze względu na jej wysokie koszty. Teraz wszystko wskazuje na to, że jeżeli projekt w ogóle będzie realizowany, to na pewno nie w najbliższych latach.

Na zamówienie urzędu marszałkowskiego, który pilotował projekt, powstało wstępne studium wykonalności inwestycji. Autorzy dokumentu analizowani różne warianty poprowadzenia torów, koszty realizacji budowy czy opłacalność połączeń. PKP PLK, nim wycofały się z projektu, planowały budować połączenie do lotniska od stacji Wrocław - Żerniki, co miało kosztować ok. 155 mln zł. Eksperci szukali tańszego wariantu, który byłby też łatwiejszy w realizacji. Pod tymi względami za najlepszą uznali propozycję przebudowy dawnej bocznicy wojskowej przy lotnisku.

źródło: inforail.pl

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 13-02-2014, 20:11    Odpowiedz z cytatem

Wrocławskie lotnisko może zyskać połączenie kolejowe z miastem i regionem.

Przystanek ma znaleźć się pod terminalem, a dzięki przelotowej trasie na lotnisko wjadą normalne pociągi regionalne. Nie wiadomo, czy inwestycja nie okaże się zbyt droga.
Pomysł budowy połączenia kolejowego na lotnisko zgłosili wrocławscy radni z klubów PO, Obywatelski Dolny Śląsk, PSL i SLD. Według ich koncepcji konieczna będzie budowa 8-10 km nowej, zelektryfikowanej linii dwutorowej, 700-metrowego tunelu pod pasem startowym oraz podziemnej stacji.
Połączenie kolejowe na wrocławskie lotnisko to nie nowy pomysł. Miało być budowane już przed Euro 2012 przy okazji budowy nowego terminala, ale PKP PLK nie miało środków na wkład własny. Jednak hala terminala jest przystosowana do budowy podziemnej stacji kolejowej.
Analizowana była również tańsza możliwość przedłużenie połączenia tramwajowego na lotnisko.
Nowa koncepcja radnych różni się od dotychczasowych pomysłów, bo zakłada budowę stacji przelotowej, a nie końcowej. Lotniskowa linia łączyłaby magistralę E30 (linia 275) i linię 274. Dzięki temu na lotnisko nie musiałyby jeździć specjalne pociągi, lecz nową linię można by wpisać w sieć połączeń regionalnych i aglomeracyjnych.
Po dodaniu przystanku na lotnisku, według radnych, czas podróży dla osób np. z Wałbrzycha czy Legnicy wydłużyłby się jedynie o 7-10 minut. Teoretycznie możliwe byłoby połączenie lotniska bezpośrednio np. z Dreznem i innymi miejscowościami w Niemczech.
Eksperci bardzo chwalą pomysł budowy trasy przelotowej, która znacznie zwiększa możliwości połączenia lotniska z regionem. Problemem są jednak wysokie koszty, szacowane na nawet 500 mln zł. Unia Europejska mocno wspiera jednak takie inicjatywy integrujące różne środki transportu.
Połączenia kolejowe ma coraz więcej polskich lotnisk. Pociągi jeżdżą bezpośrednio na Lotnisko Chopina, do Lublina i Goleniowa, a także do stacji Modlin, skąd na lotnisko kursują autobusy. Kursowanie pociągów na lotnisko w Krakowie jest zawieszone z uwagi na remont. W planach jest budowa tras kolejowych na lotniska w Katowicach, Rzeszowie, a także być może w Łodzi i Bydgoszczy. Istnieje już połączenie do terminalu w Szczytnie, a w Gdańsku przy lotnisku znajdzie się przystanek budowanej Pomorskiej Kolei Metropolitarnej. Z budowy pociągu na lotnisko zrezygnowano w Poznaniu z uwagi na niewielką odległość od centrum miasta.

http://www.pasazer.com/in-15818-bedzie,kolej,na,lotnisko,we,wroclawiu.php
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 13-02-2014, 22:41    Odpowiedz z cytatem

Kolej na lotnisko za pół miliarda?

Gazeta Wyborcza: LIST CZYTELNIKA

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

karol123 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2012

PostWysłany: 14-02-2014, 10:17    Odpowiedz z cytatem

Będzie gotowe w 2026 roku lub nie powstanie wcale. Oni nie potrafią doprowadzić tramwaju plus minus na sępolno a my mówimy o tunelu .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 30-07-2014, 17:54    Odpowiedz z cytatem

Pociągiem na wrocławskie lotnisko.

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei zamierza przeprowadzić studium lokalizacji dla włączenia Świdnicy do linii kolejowej nr 274 oraz połączenia linii magistralnych 274 i 275 z budową przystanku kolejowego przy wrocławskim lotnisku im. Mikołaja Kopernika. To wstęp do realizacji zapisów Strategii Rozwoju Dolnego Śląska do 2020 roku.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/20535/Pociagiem-na-wroclawskie-lotnisko.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

marosław Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sie 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 31-07-2014, 11:03    Odpowiedz z cytatem

Dajmy już spokój z tym pociągiem na lotnisko. Pociągi mają jeździć puste? Popatrzmy jak wygląda komunikacja miejska: JEDEN autobus kursujący co PÓŁ godziny! Więc jaki sens ma pociąg? Ten pociąg na lotnisko to typowa kiełbasa wyborcza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl