Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Drezno - Kłodzko
Autor Wiadomość

pawelW Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Wrz 2009
Skąd: Legnica

PostWysłany: 08-02-2010, 15:36    Odpowiedz z cytatem

To prawda.. Dla nich to małe piwo przed śniadaniem Razz

[ Dodano: 08-02-2010, 15:37 ]
A odmalowanie tego i przywrócenie do normalnego wyglądu już niestety nie ..
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 09-02-2010, 11:28    Odpowiedz z cytatem

pawelW napisał/a:
A odmalowanie tego i przywrócenie do normalnego wyglądu już niestety nie ..

Nie trzeba odmalowywać, bo obecnie stosuje się powłoki antygrafiti, dzięki czemu napisy można zmywać pod ciśnieniem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 12-02-2010, 10:32    Odpowiedz z cytatem

Jeleniogórzanie mają szansę, by latem wyruszyć pociągiem do Drezna. Walkę o uruchomienie transgranicznego połączenia kolejowego rozpoczął Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych. Nasza gazeta pomaga mu w tych staraniach.

17 lutego pod naszym patronatem rozmawiać o tym będą w ratuszu jeleniogórskim samorządowcy, przedstawiciele polskich i niemieckich kolei oraz członkowie lokalnych stowarzyszeń, przedstawiciele marszałka województwa dolnośląskiego oraz Ministerstwa Infrastruktury. W przedsięwzięcie zaangażowała się Marzena Machałek, posłanka PiS, która wcześniej wraz z innymi parlamentarzystami zabiegała o przywrócenie pociągu Karkonosze z Jeleniej Góry do Warszawy.

- Nowe połączenie zaczynałoby się w Kłodzku - mówi Grzegorz Oleś z Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych. Trasa wiodłaby przez Wałbrzych, Jelenią Górę, Lubań i Zgorzelec - wylicza.- Przed wojną kursował nią pociąg i cieszył się wielką popularnością - dodaje pan Grzegorz. Pociągi z Kłodzka do Drezna funkcjonowały jeszcze w latach 70. i 80. Kursy cieszyły się dużą popularnością.

Zdaniem przedstawicieli kolejowego komitetu, reaktywacja pociągów na tej trasie przyniosłaby korzyści zarówno stronie polskiej, jak i niemieckiej. Bowiem sporo Niemców odwiedza Kotliny: Kłodzką i Jeleniogórską. Natomiast mieszkańcy przygranicznych miejscowości mieliby okazję zwiedzić niemieckie miasta czy zrobić zakupy w Görlitz, Bautzen i Dreźnie.

- Połączenie na pewno sprawdziłoby się jako turystyczne - uważa Grzegorz Oleś. - Chcielibyśmy, aby ruszyło już w czerwcu - dodaje.

Letnie miesiące to dobry czas na uruchomienie połączenia, bo wtedy Kotliny odwiedza najwięcej turystów. Trasę ponad 250 kilometrów pociąg pokonywałby w ponad 5 godzin. Średnia prędkość wynosiłaby 60-80 km na godzinę.

- Świetny pomysł - chwali 45-letnia Joanna Nowak, mieszkanka Jeleniej Góry. - Wiele słyszałam o atrakcjach Drezna, ale bez auta trudno dojechać do tego miasta. Pociąg rozwiąże problem.

Połączenie Kłodzko - Jelenia Góra - Drezno byłoby kolejnym reaktywowanym międzynarodowym kursem. Wcześniej sprawdził się pomysł wakacyjnych kursów do czeskiego Trutnova. W tym roku znowu od czerwca pojedziemy koleją z Jeleniej Góry przez Kamienną Górę do Czech. Szynobus kursował w każdy weekend przez trzy letnie miesiące minionego roku. Połączenie cieszyło się ogromną popularnością wśród turystów. Średnio z Polski do Czech podróżowało 170 osób.

Niestety, z opóźnieniem zaczną funkcjonować kursy przez Szklarską Porębę, Jakuszyce przez Harrachov do Korenova. Zakładano, że szynobus pojedzie już 1 marca. - Termin przesunięto na czerwiec - mówi Grzegorz Oleś. Jednak, czy tak się stanie, zależy od tego, czy uda się dokończyć modernizację torowiska ze Szklarskiej Poręby do czeskiej granicy. Inwestycja pochłonie ponad 14 mln zł. W rozkładzie jazdy zaplanowano cztery kursy dziennie.

źródło: Gazeta Wrocławska

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kujon50 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lip 2009
Skąd: Lubań

PostWysłany: 12-02-2010, 13:07    Odpowiedz z cytatem

Nie wiadomo czyby jeździł przez mikułową czy wegliniec.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mih Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Maj 2009

PostWysłany: 12-02-2010, 13:42    Odpowiedz z cytatem

"Trasę ponad 250 kilometrów pociąg pokonywałby w ponad 5 godzin. Średnia prędkość wynosiłaby 60-80 km na godzinę. "
Zawsze byłem wrogiem obowiązkowej matury z matematyki, ale chyba zmienię zdanie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 18-02-2010, 15:18    Odpowiedz z cytatem

Pociąg z Drezna sposobem na ściągnięcie turystów

Prezydenci, burmistrzowie i starostowie z Kotliny Jeleniogórskiej i Kłodzkiej chcą, żeby z Drezna kursowały do nich regularne pociągi. Liczą, że dzięki temu do dolnośląskich kurortów chętniej przyjeżdżać będą niemieccy seniorzy.

Pociągi mają jeździć przez Goerlitz, Jelenią Górę, Wałbrzych do Kłodzka. Bogusław Szpytma, burmistrza Kłodzka: - Dzięki nim ludzie w podeszłym wieku z Niemiec zyskaliby łatwiejszy dojazd do sanatoriów, co jest dla nich nie bez znaczenia. Dlatego jesteśmy przekonani do tego pomysłu.

Przedstawiciele Jeleniej Góry, Zgorzelca, Kłodzka, Lubania i Lwówka Śląskiego podpisali w środę porozumienie w sprawie połączenia. Chcą walczyć o nie razem. Powołali grupę roboczą, w skład której weszły również firmy kolejowe i organizacje społeczne. Wspólnie przygotują terminarz kursowania pociągów, finansowania i promocji połączenia, a nawet zapewnienia taboru do jego obsługi.

- Bierzemy sprawy w swoje ręce. Liczymy się z kosztami, ale wierzymy, że będą to dobrze zainwestowane pieniądze - mówi Szpytma.

Kursami pociągów zainteresowane są już jednak PKP Przewozy Regionalne i PKP Intercity.

- Podpisujemy się pod tym pomysłem rękami i nogami. Uważamy, że może przynieść korzyści. Wszystkich czeka jednak wiele pracy. Trzeba nim zainteresować też stronę niemiecką, a samorządy będą musiały przyjąć na siebie promocję - mówi Marek Pawlicki, dyrektor poznańskiego zakładu PKP Intercity.

Uruchomienie kursów wiązałoby się z koniecznością remontów trasy, którą dziś można jechać jedynie z prędkością 50 km/godz. - Co oznacza, że podróż z Drezna do Kłodzka trwałaby pięć i pół godziny - tłumaczy Wojciech Zdanowski z Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei.

Ale Szpytma nawet w długim czasie podróży widzi szansę dla dolnośląskich gmin. - Moglibyśmy pomyśleć o niestandardowych formach promocji. Przykładowo: każda z gmin mogłaby w określonym dniu tygodnia serwować w pociągu swoje potrawy, rozdawać ulotki i zachęcać do częstszych odwiedzin.

Według wyliczeń Polskich Linii Kolejowych remont poszczególnych odcinków trasy pozwoliłby skrócić czas przejazdu o 70 min. Koszty będą jednak duże. Tylko na obiekty inżynieryjne, czyli wiadukty i mosty, trzeba by wydać ponad 12 mln zł. Tymczasem na ponad 175 km trasy jest aż 61 ograniczeń prędkości.

- To bardzo dużo - komentuje Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe. - Część tej infrastruktury pamięta jeszcze lata 40., a większość powstała w latach 70. i 80.

Samorządowcy wysłali także list do premiera Donalda Tuska z prośbą o poparcie ich starań. Prace nad przygotowaniem ich propozycji mogą potrwać kilka miesięcy.

Autor: Lucyna Róg
Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KochaS8307 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2009
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: 23-03-2010, 16:07   Nowym pociągiem i palcem po mapie. Odpowiedz z cytatem

Przedstawiciele spółek kolejowych, samorządowcy oraz reprezentanci organizacji społecznych spotkali się wczoraj we Wrocławiu na pierwszym roboczym posiedzeniu w ramach projektu uruchomienia międzynarodowego połączenia kolejowego Drezno – Kłodzko – Drezno przez Jelenią Górę.

Podczas spotkania ustalono podział obowiązków w ramach dalszych starań na rzecz uruchomienia połączenia. Zaplanowano działania mające na celu pozyskanie samorządowego partnera po stronie niemieckiej, a także poddano analizie dane dotyczące zapotrzebowania na pociąg takiej relacji – poinformował Oliwer Kubicki, asystent poseł Marzeny Machałek, która – wraz z europarlamentarzystą Ryszardem Legutko jest inicjatorką utworzenia połączenia.

Udało się wpisać możliwość jego uruchomienia w program polsko-niemieckiej konferencji „Wzmacnianie regionów miejskich i metropolitalnych”, która odbywa się dziś w Słubicach. – Zostaną tam zaprezentowane dotychczasowe wyniki naszych prac, co przyczyni się do popularyzacji idei projektu po obydwu stronach granicy – podkreśla O. Kubicki.

Źródło: Jelonka.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jakubuk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Sty 2009
Skąd: UK

PostWysłany: 23-03-2010, 17:38    Odpowiedz z cytatem

fantastyczny pomysł!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

amadeoen57. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lut 2010

PostWysłany: 23-03-2010, 17:52    Odpowiedz z cytatem

Co za beznadziejny pomysł...
Ile taki pociąg by jechał? Ze zgorzelca do Wrocławia przez Jelenią z 5 godzin, a po E30 2 godz jedzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 23-03-2010, 18:11    Odpowiedz z cytatem

Przecież w artykule jest wyraźnie napisane: "Pociągi mają jeździć przez Goerlitz, Jelenią Górę, Wałbrzych do Kłodzka." Gdzie ty masz tu Wrocław? Popatrz na mapę kolego i wszystko będzie jasne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 23-03-2010, 18:27    Odpowiedz z cytatem

Dokładniej mówiąc chodzi o trasę:

Drezno - Gorltz - Zgorzelec - Lubań Śląski - Jelenia Góra - Wałbrzych Główny - Nowa Ruda - Kłodzko Główne
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 23-03-2010, 18:45    Odpowiedz z cytatem

Nie przejdzie. Znam Niemców i na 99,9% jestem pewna, że oleją absurdalne pomysły Polaków. Żaden niemiecki przewoźnik nie puści na zdewastowane polskie tory swojego nowoczesnego taboru. Pozostaje jeszcze kwestia pozostawienia taboru na noc na polskiej zadupiastej stacji. Niemcy nie zaryzykują wysprejowania swoich maszyn przez polską gówniarzerię. Już raz im desiro we Wrocławiu pobazgrali, mimo iż było (teoretycznie) non stop pilnowane.

Ja rozumiem, że idą wybory i lokalnych POlitruków nosi, ale przynajmniej Wy drodzy forumowicze nie bądźcie naiwni. Niemców interesują tylko główne korytarze transportowe, a nie drugo- i trzeciorzędne lokalne linie kolejowe bliskie śmierci technicznej.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 23-03-2010, 18:57    Odpowiedz z cytatem

Noema, Skład niekoniecznie musi zostać na noc w Kłodzku może jeździć jedna para rano z Drezna po południu z Kłodzka. Podobnie funkcjonuje weekendowe połączenie Drezno - Tanvald, a tam tory też nie są super ekstra full wypas...

[ Dodano: 23-03-2010, 18:58 ]
Choć by połączenie miało być porażką dopinguję go, a nóż się uda...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 23-03-2010, 19:09    Odpowiedz z cytatem

Exsimus, z całym szacunkiem, ale nie porównuj kolejowego raju jakim są Czechy do kolejowego piekła jakim jest Polska. Z Drezna jest wiele pociągów do Pragi, Wiednia, Bratysławy i Budapesztu, że o czeskim Libercu nie wspomnę. A ile jest pociągów z Drezna do Polski? Zaledwie trzy do Wrocławia, a komuś się jeszcze Kłodzko marzy... Śmiech

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

szomiz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sie 2009

PostWysłany: 23-03-2010, 19:24    Odpowiedz z cytatem

Noema, izi, izi. Połączenie międzynarodowe? Międzynarodowe. Jeżeli MI będzie skłonne do niego dopłacić, to w czym problem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl