Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Przetarg na szynobus dla lubuskiego
Autor Wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 08-11-2011, 18:03    Odpowiedz z cytatem

Przyczyny są dwie:
1. Rezerwę celową trzeba wykorzystać do końca roku, ale pociągi nie leżą na półkach, dlatego myślący urzędnik rozpisuje przetarg najwcześniej jak się da.
2. Dostawca napędu (MTU) nie był w stanie wyrobić się w zadeklarowanym wcześniej terminie, a to powoduje opóźnienie całego procesu produkcyjnego.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

alojz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2010

PostWysłany: 08-11-2011, 19:02    Odpowiedz z cytatem

jubikej napisał/a:
dziwne, najpierw wygrywaja odwolanie a pozniej sami nie daja rady :] jak pies ogrodnika Smile
Przecież to Pesa się odwoływała. Urząd zwlekał z podpisaniem umowy, więc Newag w końcu stwierdził że się nie wyrobi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 09-11-2011, 10:24    Odpowiedz z cytatem

no tak zle sprecyzowalem to odwolanie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

alojz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2010

PostWysłany: 19-11-2011, 07:49    Odpowiedz z cytatem

http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_opis/283/4641cd57a1f6940210471efe77c4d3fa_d.jpg
http://www.rynek-kolejowy.pl/fotorelacje/283
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

FranzMaurer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2011

PostWysłany: 19-11-2011, 23:14    Odpowiedz z cytatem

czyli jednym słowiem kiszka jak widać na obrazku powyżej.. został tylko szkielecik, a szkoda naprawdę ..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 20-11-2011, 00:52    Odpowiedz z cytatem

Który to już raz Newag cuduje?

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 13-12-2011, 09:54    Odpowiedz z cytatem

Nowy pociąg miał trafić na lubuskie tory do końca roku. Nie trafi, bo marszałek wypowiedział umowę producentowi, firmie Newag. - Ponoć pojazd był gotowy, ale nie mieli do niego... silnika - tłumaczą urzędnicy
Sierpień 2011 r. Najlepszą ofertę w przetargu składa spółka Newag z Nowego Sącza. Szynobus na 150 miejsc wyceniła na 8,3 mln zł. Ale nie cena decyduje, tylko kryterium "koszt utrzymania pojazdu w okresie gwarancyjnym". Tu Newag bije wszystkich na głowę. Przetargowi rywale odwołują się od wyników marszałkowskiego przetargu. Bez skutku.

Szynobus miał wyjechać na lubuskie tory w połowie grudnia. Urzędnicy cieszyli się, że kupili pierwszy pojazd od Newagu. Wcześniej szynobusy dostarczały Pesa i ZNTK z Mińska Mazowieckiego, powiązana zresztą z Pesą. - Zobaczymy nowy pojazd i naocznie przekonamy się, który jest lepszy - od Newagu czy od Pesy - mówił nam kilka miesięcy temu Grzegorz Jankowski, dyrektor departamentu gospodarki i infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego.
Wczoraj przyznał: - Musieliśmy Newagowi wypowiedzieć umowę.

Jankowski: - Przedstawiciele firmy z Nowego Sącza przyjechali nawet do Zielonej Góry. Ustaliliśmy nawet szczegóły koloru pojazdu i tapicerki. Wydawało się, że wszystko jest OK. Ale firma zwlekała z podpisaniem umowy.

Jak ustaliła "Gazeta", Newag miał problemy ze złożeniem pojazdu. - Wszystko przez kłopoty z podwykonawcą, który dostarcza im silniki do szynobusów. Zamawiali serce pojazdu z Niemiec - potwierdził dyrektor Jankowski.

Zamówień było jednak zbyt dużo. Firma nie zdążyłaby przygotować silnika dla szynobusu dla Lubuskiego. - Wszyscy chcieli zdążyć w tym roku, jeszcze przed zmianą przepisów. Od stycznia będą bowiem funkcjonowały nowe, bardziej surowe rygory emisji spalin. Gdy zorientowaliśmy się, że firma nas zbywa, zdecydowaliśmy się na wypowiedzenie umowy - tłumaczy Jankowski.

Urząd Marszałkowski nie może domagać się odszkodowania od producenta szynobusu. - Jedyna kara dla wykonawcy to strata pieniędzy z wadium przetargowego. Można powiedzieć, że nie dość, że nie wydaliśmy pieniędzy, to jeszcze "zarobiliśmy" na tej umowie blisko 140 tys. zł - uśmiecha się Jankowski. I uspokaja: - Pieniądze, które marszałek zarezerwował na zakup nowego szynobusu nie przepadną. Tylko szynobusowa ofensywa zostanie wstrzymana.

W styczniu marszałek chce ogłosić nowe przetargi i kupić dwa szynobusy. Pierwszy z nich miałby trafić na lubuskie tory w czerwcu, a drugi ma być gotowy we wrześniu, na rozpoczęcie nowego roku szkolnego.

Dziś po lubuskich torach jeździ dziewięć z 11 szynobusów kupionych przez marszałka. Pierwszy wróci z naprawy jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia, drugi ma być gotowy w lutym. Pod koniec przyszłego roku organizujący przewozy kolejowe w Lubuskiem marszałek może mieć do dyspozycji nawet 15 pojazdów. Na razie nie ma decyzji, na jakie trasy trafią nowe szynobusy. Urzędnicy będą się w tej sprawie konsultowali z Przewozami Regionalnymi, które wożą pasażerów na lokalnych trasach w regionie.

W przyszłym roku marszałek chce również ogłosić przetarg na szynobusy do obsługi połączeń transgranicznych. W budżecie zapisano na ten cel 40 mln zł z Krajowej Rezerwy Wykonania. Pojazdy docelowo mają obsługiwać trasę Gorzów - Berlin oraz Zielona Góra - Cottbus. Konkurs zostanie rozpisany najprawdopodobniej w lutym 2012 r.

- Będą one spełniały warunki przewozów międzynarodowych, ale na początku będą jeździły jedynie na torach po polskiej stronie. Dopuszczenie do rynku, procedura uzyskania odpowiednich certyfikatów z niemieckich urzędów i homologacji na tory w Niemczech trwa co najmniej rok. Podobnie było w przypadku niemieckich pojazdów. One taką zgodę już mają. My jeszcze nie mamy nawet pojazdu - podkreśla dyrektor Grzegorz Jankowski.


źródło: Gazeta Wyborcza
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 21-12-2011, 09:32    Odpowiedz z cytatem

Czy Lubuskie może przy następnym przetargu nie dopuścić Newagu, w związku z tym, co się stało w tym przetargu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sunseed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Lip 2011
Skąd: Bruxelles

PostWysłany: 21-12-2011, 14:52    Odpowiedz z cytatem

tak, może dopisując odpowiednią parafkę Wink Lecz nie sądzę żeby to zrobili.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 21-12-2011, 15:03    Odpowiedz z cytatem

DarekP, Toż to żyła złota, Newagowi przepadło wadium przetargowe w kwocie 140 tys.

Dlaczego mieliby SWIZ-zem wykluczać Newag? to nie dość że nie praktyczne to ani też zgodne z prawem a kaska się biurokracji zawsze przyda Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

alojz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2010

PostWysłany: 26-01-2012, 20:00    Odpowiedz z cytatem

Lubuskie ogłosiło przetarg na jednego spalinowego dwuczłona:
http://www.bip.lubuskie.pl/uploads/przetargi/szynobus2012.pdf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sunseed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Lip 2011
Skąd: Bruxelles

PostWysłany: 26-01-2012, 20:25    Odpowiedz z cytatem

Pewnie SA133, bo 134 kiepsciejsze.

Szkoda że na Linka ich nie stać Very Happy

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 27-01-2012, 17:57    Odpowiedz z cytatem

A tam SA133/134 czy Link. Newag znowu pójdzie po bandzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kuba MK Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Gru 2010
Skąd: Poznań

PostWysłany: 28-01-2012, 15:48    Odpowiedz z cytatem

SA134 gorszy od SA133 ? A to bardzo ciekawe. Przynajmniej w Lubuskiem, z SA133 są problemy od początku ich produkcji, jak nie silnik, to ogrzewanie, to drzwi, to WC. Odkąd SA134 kursują w Lubuskiem (już prawie 11 miesięcy minęło) ani razu, powtarzam ANI RAZU nic się w tych szynobusach nie zepsuło ! Więc nie rozumiem dlaczego wygadujecie, że SA134 jest gorszy. Podejrzewam, że albo Pesa/ZNTK Mińsk i będzie SA134, albo Newag i pewnie znów będą problemy. Osobiście wolałbym Newaga, bo jeszcze nigdy nie jechałem szynobusem ich produkcji Smile

_________________
01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sunseed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Lip 2011
Skąd: Bruxelles

PostWysłany: 28-01-2012, 17:02    Odpowiedz z cytatem

SA134 jest mniej ładowny i ma mniejszą moc od 133. Przekładnie ma VOITHa a 134 ma ZF, co zapewnia dobry nadbieg, mniejsze szarpanie i większą trwałość. A to czy dwa silniki w 133 czy jeden w 134 jest lepsze, to kwestia dużej dyskusji.

Każdy po wyjechaniu z fabryki pracuje przez pewien czas cacy Wink

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 8 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl