Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Nieudolność PR na Dolnym Śląsku
Autor Wiadomość

kpc21 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Sie 2012

PostWysłany: 15-01-2016, 17:48    Odpowiedz z cytatem

W Niemczech też działa, i tam się sprawdza, prywatni przewoźnicy wygrywający przetargi oferują wyższą jakość niż DB Regio.

Jeśli przetargi będą realizowane w uczciwy sposób, a nie układane pod konkretną firmę - co łatwo stwierdzić, po pojawianiu się w przetargu różnych absurdalnych warunków - to taki system będzie działać sprawnie, będzie prowadzić do obniżenia kosztów, a podwyższenia jakości.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateusz123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lip 2008
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 16-01-2016, 07:40    Odpowiedz z cytatem

kpc21,
Tylko że w polskich warunkach konkurencja w transporcie autobusowym objawia się często busowymi patologiami a w transporcie kolejowym likwidacją tras. Taka jest prawda. Ja w konkurencję w transporcie może i wierzę, ale z koordynacją centralną, tzn. jakimś planem na transport publiczny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET87 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2012
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 16-01-2016, 11:35    Odpowiedz z cytatem

Niestety nasze poczucie wspólnoty jest mocno iluzoryczne, zaś o gospodarce jako całości pojęcie jest zerowe. Ważniejsze są stare historyczne podziały, stąd wyzwiska od scyzoryków, słoików, wsioków i mieszczuchów że o pseudonarodowych wypominaniach przodków nie wspomnę. Kalendarz sobie a mentalnośc w puszczy Białowieszczańskiej. Przyczyna oczywista...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kpc21 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Sie 2012

PostWysłany: 16-01-2016, 18:44    Odpowiedz z cytatem

mateusz123 napisał/a:
Tylko że w polskich warunkach konkurencja w transporcie autobusowym objawia się często busowymi patologiami

Konkurencja w formie bezpośredniej walki o klienta - tak.

Brak konkurencji kończy się z kolei kosztami wzrastającymi ponad jakiekolwiek sensowne granice.

Niewiele jest miejsc w kraju, gdzie o przewozy autobusowe na danej linii konkurują przewoźnicy walczący o kontrakt z samorządem. Tam gdzie tak jest - nie ma busowych patologii, bo zostają one wygryzione przez przewoźnika któremu dopłaca samorząd.

mateusz123 napisał/a:
Ja w konkurencję w transporcie może i wierzę, ale z koordynacją centralną, tzn. jakimś planem na transport publiczny.

No, tak powinno być. Zresztą takie plany są właśnie tworzone, bo zobowiązały nas do tego, bodajże, przepisy unijne. Tylko dziwnym trafem tam, gdzie województwo posiada swojego przewoźnika autobusowego, przewidują one utworzenie całej sieci połączeń autobusowych (kujawsko-pomorskie), a tam gdzie województwo takiego przewoźnika nie posiada, przewidują utworzenie mocno okrojonej sieci połączeń kolejowych i zdanie mieszkańców miejsc do których nie dociera kolej na łaskę właśnie busowych patologii (łódzkie).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008

PostWysłany: 01-04-2016, 17:27    Odpowiedz z cytatem

W związku z faktem iż to co PR Wrocław wyrabia na Nadodrzance przerasta już wszelkie pojęcie, postanowiłem zgłosić dwie sprawy oficjalnie do PR Wrocław i UMWD. Oczywiście w ładniejszym tonie niż poniżej Smile

- Od ponad roku (już od RJ 2014/2015) pasażerowie są bezczelnie okłamywani i wprowadzani w błąd. Na rozkładach można znaleźć informacje że pociągi Wrocław-Zielona Góra są obsługiwane klimatyzowanymi, dostosowanymi do potrzeb osób niepełnosprawnych składami. Niestety nie ma to zbyt wiele wspólnego z prawdą, gdyż na pociągi 76402, 67409, 76408, 67415, 67415, 67401 regularnie są wypuszczane najgorsze możliwe szroty jakie tylko są na stanie PR Wrocław. Rozkładowe asynchrony nie wiem czy wyjechały na te pociągi choćby w 20-30% przypadków. Dyspozytor zwykle nawet nie raczy wysłać SPOT-a (który chociaż jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych i rowerzystów), mimo iż w dolnośląskim zakładzie jest tego kilkanaście sztuk. Przykładowo dziś na pociąg 67415 został rzucony EN57-970 przeładowany do granic możliwości, ale o tym za chwilę. Także wypuszczenie tygrysa na którykolwiek z tych pociągów jest incydentem, a normą są najgorsze trupy (chociaż powinno być na odwrót, tak wynika z rozkładu).

Oczywiście nie ma to też zbyt wiele wspólnego z rzekomą awaryjnością tygrysów, bo jakoś "dziwnym trafem" asynchrony, które mają obsługiwać jedyną i słuszną trasę Wrocław-Poznań właściwie nigdy się nie psują. Ciekawe, nie ? Nawet na osobówkę do Rawicza o 22:43 potraficie znaleźć sprawnego tygrysa.
Również Zakład Lubuski nie ma problemów z obsłużeniem swoich obiegów do Wrocławia tygrysami. Składy EN57AL-2107 i EN57AL-2108 jeżdżą aż miło.

Żeby nie było że zbyt zaczerniam obraz sytuacji, to przyznaję, na obiegu 67405/76406/67413/76412 jeżdżą raczej EN57AL (może to dlatego że obieg ten przechodzi na Rawicz o 22:43?). Również obieg z pociągiami 67411, 76408, 76403 i 66441 jest obsługiwany asynchronami, ale ten akurat jest zestawiany przez Zakład Lubuski.

- Drugą sprawą jest notoryczne przeładowanie pociągów do Zielonej Góry. Dzieje się to w piątki, zwłaszcza na pociągu 67413. Odkąd (w teorii) zapanowała na Nadodrzance "nowa jakość", to skład ten został skrócony do standardu 1EN57 (w ubiegłym RJ jeździły dwa kible, pełne ludzi). Skutek jest taki że podróż urąga wszelkim możliwym standardom zaś kierownik pociąg ma problem z wejściem do składu. O kwestiach bezpieczeństwa nie wspomnę, myślę że to zainteresuje Urząd Transportu Kolejowego. Czy naprawdę myślicie że jak z dnia na dzień skrócicie pociąg z dwukibla do jednokibla to nagle liczba pasażerów zmniejszy się o połowę? Najbardziej żałosne jest to że PR Wrocław posiada nadmiar jednostek, z rewizjami wykonanymi za pieniądze dolnośląskich podatników, które są wysyłane do innych zakładów (tak jak zmodernizowana 780). Oczywiście problem jednokibli nie dotyczy jedynej i słusznej 271, gdzie standardem jest podwójny skład, nawet poza piątkami i niedzielami.

I ostatnie pytanie. Za co nas (w sensie pasażerów z linii 273) tak nienawidzicie? Czemu wozicie nas jak najgorsze bydło, mimo iż macie nadmiar jednostek? Czemu nas tak bezczelnie okłamujecie od półtora roku w rozkładach? Czemu wypuszczacie na naszą linię składy usrane, podkute, brudne, z nieopróżnionymi toaletami? Czy jedynym powodem jest fakt że między Wrocławiem a Zieloną Górą nie ma Rawicza ani Obornik?

Bez tytułu.jpg
31.03.2016

A to kolejna genialna inwestycja PR. Wyświetlacze wprowadające w błąd, bo cały czas się zacinają i nie potrafi pokazać do jakiej zbliżamy się stacji (w chwili zrobienia zdjęcia następną stacją były Księginice).
Plik ściągnięto 20 raz(y) 204.56 KB

rj.jpg
Tak są oznaczone wszystkie składy rel. Wrocław-Zielona Góra.
Plik ściągnięto 37 raz(y) 72.92 KB

ruina.jpg
25.03.2016

Ten klimatyzowany, przyjazny niepełnosprawnym skład przyjechał był właśnie z Zielonej Góry. Mimo iż kibelek był wyraźnie podkuty, brudny i nadawał się tylko do zjazdu na grupę, został zawrócony z powrotem na 3-godzinną trasę jako 67417 do ZG
Plik ściągnięto 54 raz(y) 256.74 KB

ludzie.jpg
Ogromny tłok w jednokiblu z Wrocławia do Zielonej Góry. W ubiegłym RJ pociąg ten jeździł na dwóch jednostkach.

Ale przecież nie dla psa kiełbasa, jak ktoś nie jedzie do Rawicza to można go traktować jak najgorsze bydło.
Plik ściągnięto 566 raz(y) 127.74 KB



Ostatnio zmieniony przez Bartuś dnia 01-04-2016, 18:05, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 01-04-2016, 17:58    Odpowiedz z cytatem

Bartuś, odkąd sięgam pamięcią, beton PR Wrocław zawsze traktował tę linię po dziadowsku. Rozkład jazdy przez wiele lat był układany pod kolejarzy co wyprowadzało z równowagi zwykłych pasażerów. Nie działały ani prośby ani groźby, żeby pociąg, którym ludzie wracali z pracy, przesunąć o kwadrans. Pociąg jechał tak, żeby pasowało kolejowym biurwom pracującym do 15:00. Zresztą ówczesny rozkładowiec PR Wrocław, z którym wiele razy darłam koty, mieszkał... w Głogowie.

Nie zapomnę jak kiedyś wybrałam się do Szczecina bezpośrednim pociągiem osobowym z Wrocławia (kilka lat temu jeździły takie, nawet do Kamienia Pom.). PR wysłały na taką trasę starego "kibla", z plastikowymi siedzeniami i z niskimi oparciami, czyli najgorszy szrot jaki mają na stanie. Myślałam, że jajko zniosę przez tyle godzin jazdy w takich warunkach, a był to upalny lipcowy dzień.

I niestety mam złą wiadomość dla pasażerów. Monopol na Nadodrzance do końca 2018 roku będą miały Przewozy Regionalne (nie sądzę, żeby KD zostały tam wpuszczone):

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/przewozy-regionalne-z-trzyletnia-umowa-w-wojewodztwie-dolnoslaskim-76054.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Dolnoślązak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Maj 2008
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 01-04-2016, 18:24    Odpowiedz z cytatem

Bartuś, rozumie rozczarowanie pasażerów i twoje. Reasumując. Wymienione przez ciebie w/w. pociągi są zapisane w planie POiIŚ (Umowa na dofinansowanie pomiędzy UE/UMWD/PR). I tak np. poc. nr 67413, 67415 itd są zapisane w zestawieniu na 1EN57AL. Wielokrotnie o zwiększeniu tych zestawień np. do 2 chociażby EZT (SPOT) w piątki i w niedzielę spełzły na niczym Evil or Very Mad . Nawet ostatnio na spotkaniu związków zawodowych z UMWD była ruszana ta kwestia. Odpowiedź Samorządu jednoznacznie brzmiała, że nie można zmienić zestawienia na tych pociągach Exclamation , bo tak zostało to zapisane. Chore, ale prawdziwe.
Dlaczego nie jeżdżą AL na tej linii. Bo często muszą być odstawiane do naprawy np. drzwi wejściowe są udręką i dlatego w zamian muszą odjechać "stare" EZT-y Exclamation . Wiem, że ta odpowiedź nie usatysfakcjonuje ciebie i podróżnych. Może twoje pismo do UTK coś w tej materii zmieni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008

PostWysłany: 01-04-2016, 19:18    Odpowiedz z cytatem

Dolnoślązak napisał/a:
I tak np. poc. nr 67413, 67415 itd są zapisane w zestawieniu na 1EN57AL. Wielokrotnie o zwiększeniu tych zestawień np. do 2 chociażby EZT (SPOT) w piątki i w niedzielę spełzły na niczym Evil or Very Mad .

Wiem, że ta odpowiedź nie usatysfakcjonuje ciebie i podróżnych

Odpowiedź ta bardzo mnie usatysfakcjonowała, gdyż teraz wiem że nie tylko ja i współpasażerowie dostrzegają ten problem. Cieszę się że są podejmowane jakiekolwiek działania w tym kierunku. Ja przynajmniej wiem w czym leży problem

Oczywiście wyślę pisma z opisem problemu również do Oddziału Dolnośląskiego. Jeśli chodzi o kwestię relacji z UMWD to jeśli nie myślę że jest wiele możliwych wyjść z tej patowej sytuacji ( skoro urzędniczy beton twierdzi że niedasię wzmocnić pociągu, to można spróbować lekko przetasować obiegi i wydłużyć w piątki ogryzka 66043 rel. Wrocław-Wołów do Głogowa, co odciążyłoby pociąg 67413) - tą propozycję postaram się zawrzeć w piśmie do Urzędu.

Cytat:
Bo często muszą być odstawiane do naprawy np. drzwi wejściowe są udręką i dlatego w zamian muszą odjechać "stare" EZT-y .

No dobrze, ale wyobraźmy sobie że zachęcony oznaczeniami w RJ "wózkarz" zdecyduje się na podróż pociągiem. No i co? Podstawicie w zastępstwie starego rzęcha i jak ma taki ktoś skorzystać z toalety? Wiem że to incydentalny przypadek, ale takie coś może się zdarzyć. Myślę że powinna być zapewniona odpowiednia rezerwa "tygrysów". Naturalną rezerwą dla nich są SPOT-y, dostosowane do przewozu inwalidów, czy z wieszakami na rowery - tak jak jest to zapewnione w RJ. Jeszcze prostszą formą rozwiązania problemu byłoby wykasowanie z RJ tychże oznaczeń, przynajmniej do czasu zapewnienia sensownej sprawności EN57AL. Wtedy moglibyście bezkarnie wypuścić nawet plastika EN57-012 i nikt nie miałby prawa się tego przyczepić.

Pozdrawiam.


Ostatnio zmieniony przez Bartuś dnia 01-04-2016, 19:26, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dolnoślązak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Maj 2008
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 01-04-2016, 19:24    Odpowiedz z cytatem

Bartuś, i tak wstępnie będzie zrobione Very Happy . Ale to dopiero nastąpi od nowego rozkładu jazdy pociągów 2016/17 Evil or Very Mad . I tutaj jest ta smutna wiadomość tj. że prośby, interwencję związków zawodowych wprowadzą pewne korekty na tej linii, ale dopiero od grudnia. Tak jak napisałeś będą wydłużone relacje niektórych pociągów. I chwała za chęci UMWD Razz .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008

PostWysłany: 08-04-2016, 19:04    Odpowiedz z cytatem

Ok, pisma do UMWD, centrali PR i UTK w sprawie katastrofalnego tłoku w piątkowych pociągach 67413 i 67415 są praktycznie gotowe, jutro (ewentualnie w poniedziałek) już je wysyłam. Ze skargą do UTK na razie się wstrzymam i poczekam na odpowiedź ze strony PR-ów.

Cytat:
I tak np. poc. nr 67413, 67415 itd są zapisane w zestawieniu na 1EN57AL. Wielokrotnie o zwiększeniu tych zestawień np. do 2 chociażby EZT (SPOT) w piątki i w niedzielę spełzły na niczym


Dziś nie jechał asynchron, tylko podkuty, rozlatujący się dermowy złom EN57-961, wyjęty z krzaków, który miał problem z ruszeniem z Wrocławia Głównego (maszynista biegał do szafy NN żeby móc ruszyć, pociąg wyjechał z opóźnieniem). W środku człowiek stał na człowieku. Zatem skoro EN57AL i tak nie pojechał to gdzie jest w takim razie problem żeby wypuścić dwie jednostki?

Oczywiście do Poznania 2xEN57AL, ale tam chyba lepszy sort pasażerów jeździ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

JacekW Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Paź 2012

PostWysłany: 16-08-2016, 10:04    Odpowiedz z cytatem

Sytuacja miała miejsce 30 lipca, jechaliśmy o 6:07 pociągiem do Usti nad Orlicą, do Strzelina wszystko przebiegało planowo, niestety po przyjeździe do tego miasta musieliśmy ponad pół godziny (!) czekać na autobus komunikacji zastępczej. To jednak nie koniec kłopotów, ponieważ podróż przebiegała dość szybko to nadrobiliśmy około 10 minut z tego opóźnienia, jednak po przyjeździe do Kamieńca nasz skład był jeszcze na bocznicy (!) i zaczął dopiero manewrować przez co złapaliśmy kolejnych kilka minut, co zdziwiło też konduktora, który mówił, że zawsze czekał gotowy. W następstwie tego uciekła nam przesiadka w Lichkovie na autobus komunikacji zastępczej w kierunku Hanuszowic (planowo trzy minuty na przesiadkę, przyjechaliśmy ostatecznie opóźnieni około 25). Na szczęście za godzinę jechał do Czerwonego Potoku, gdzie się kierowaliśmy, skład retro, którym z dopłatą mogliśmy się zabrać.

W niedzielę 31 lipca w drodze powrotnej nie było tego typu problemów, z tego co wiem od częściej jeżdżących tą linią normalnie przebiega wszystko sprawnie i był to wyjątkowy przypadek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008

PostWysłany: 03-10-2016, 17:37    Odpowiedz z cytatem

Chciałbym się spytać, jak wygląda teraz kwestia umów między PR Wrocław a UMWD? W końcu coś podpisano, czy dalej jeździcie bez żadnej umowy?

Pytam się między innymi w kontekście zmian w nowym rozkładzie jazdy (zdaje się KD przejmuje jelczankę, natomiast nieco wzrośnie praca eksploatacyjna PR na obsługiwanych przez nich liniach).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dolnoślązak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Maj 2008
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 03-10-2016, 19:29    Odpowiedz z cytatem

Bartuś, na dzień dzisiejszy nie została jeszcze podpisana Evil or Very Mad . Nadal trwają negocjacje. Ale bądźmy dobrej myśli Very Happy .
Zgadza się. Do Jelcz i z Jelcz Laskowic "KD" przejmuje cały ruch pociągów pasażerskich. Wilczka zamiast do i z Jeleniej Góry została przetrasowana na Międzylesie Mad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 04-10-2016, 18:58    Odpowiedz z cytatem

Ponadto dojdzie to zmiany na liniach stykowych z województwem lubuskim. KD przejmą wszystkie przewozy na linii Legnica - Żary, a PR-y na linii Węgliniec - Żary. W związku z powyższym lubuskie SZT pod banderą Przewozów Regionalnych będą także obsługiwać 3 pary połączeń na trasie Węgliniec - Zgorzelec.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 29-06-2018, 10:42    Odpowiedz z cytatem

Ludzie stali w polu, pociąg się nie zatrzymał. Bo spółki PKP się nie dogadały. "Staliśmy jak kołki".

Trzy godziny spędzili w szczerym polu pasażerowie pociągu Wrocław - Zielona Góra, który w środę zderzył się z busem w Czernej Małej (gm. Miękinia). Wszystko przez to, że nie dogadały się kolejowe spółki - niegdyś działające pod jednym szyldem PKP.

Więcej:
http://www.gazetawroclawska.pl/wiadomosci/a/ludzie-stali-w-polu-pociag-sie-nie-zatrzymal-bo-spolki-pkp-sie-nie-dogadaly-stalismy-jak-kolki,13299159/

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 8 z 10 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl