Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Plany rozwoju kolei w lubuskim
Autor Wiadomość

Marduq Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Sie 2009
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: 29-12-2011, 14:27    Odpowiedz z cytatem

No cóż KW oddają swoje szynobusy na przeglądy do PHU Karpa w Krzyżu, a nie do PRów. Zresztą SA108 użyczone z UM do PRów tak samo są robione w Karpie, ostatnio wszystkie tak świetnie były "poprzeglądane", że po 1.5 tygodnia jazdy wyzdychały jak muchy. No, ale dopóki jedynym kryterium oceny przetargu będzie cena to się nie dziwię.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

enstone Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Paź 2011
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: 29-12-2011, 15:31    Odpowiedz z cytatem

A co mają do tego KW, skoro nie obsługują tej linii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzygier Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Gru 2011
Skąd: WLKP.

PostWysłany: 29-12-2011, 15:36    Odpowiedz z cytatem

Mój drogi dwa z czterech nigdy nie weszły do ruchu więc może powstrzymaj się od komentarzy nie mając pojęcia o sytuacji.

105-002 przyjechał przed świętami z PR w Chojnicach gdzie stał prawie rok w krzakach i stoi dalej tyle że w Krzyżu
108-004 przyciągnięto jeśli dobrze pamiętam w październiku z PR w Lesznie gdzie również stał prawie rok w krzakach

Przywrócić do życia coś co stało tyle czasu i służyło wszystkim jako "dawca narządów" nie jest tematem na dwa tygodnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 12-02-2012, 20:03    Odpowiedz z cytatem

W pięć minut z Pomorskiego na basen? Do Wrocławia pociągiem w dwie godziny? To możliwe i to całkiem niedługo. Co jest nam potrzebne, żebyśmy szybciej mogli się dostać do stolicy czy innych miast? Co może poprawić komunikację?

Dobra komunikacja to dziś podstawa rozwoju. Tymczasem na dojazd do Zielonej Góry narzekają wszyscy. Studenci, bo pociąg po starych torach wlecze się jak ślimak. A i tak połączeń coraz mniej. Kierowcy, którzy od lat nie mogą się doczekać mostu w Milsku czy drogi S3. Chcielibyśmy podróżować szybciej, wygodniej. Liczymy na inwestycje, także te związane z lotniskiem. Jaka jest szansa, że Winny Gród stanie się prawdziwą stolicą regionu, do której łatwo będzie dotrzeć samochodem, szynobusem czy samolotem? Czego nam potrzeba, byśmy stali się nowoczesnym miastem, atrakcyjnym dla inwestorów, organizatorów dużych imprez?


TRASA AGLOMERACYJNA
Początek budowy pierwszego etapu Trasy Aglomeracyjnej - w tym roku. Chodzi o odcinek od ulicy Batorego do al. Zjednoczenia. Jest na to 10 mln zł, tyle samo ma być w przyszłorocznym budżecie. Zakończenie prac - 2013 r. Nowa droga ma odciążyć ul. Bohaterów Westerplatte i al. Wojska Polskiego. Czy będzie budowany drugi etap trasy (przez działki i obok domów mieszkalnych, co budzi kontrowersje)? To się okaże, czy po przebudowie ronda PCK - początek w wakacje - zwiększy się przepustowość okolicznych ulic. W planach jest też nowe rondo na skrzyżowaniu al. Wojska Polskiego, ul. Wyszyńskiego, ul. Prostej. Może te rozwiązania plus nowe, które się pojawią, zastąpią drugi etap trasy.

ŁĄCZNICA DZIELNICY KISIELIŃSKIEJ Z S3
Takie rozwiązanie miało powstać przy okazji budowy S3, ale nie wiadomo, kiedy zielonogórski odcinek stanie się realny. Plan był taki: miasto wykonuje rondo na os. Pomorskim, a Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad do 2012 roku buduje węzeł. Razem finansują drogą łączącą węzeł z rondem. Samorząd swoje zadanie wykonał. A węzeł? W połowie roku ma być pozwolenie na budowę, ale nie wiadomo, kiedy ona ruszy i czy będą na to pieniądze. Dzięki łącznikowi ponad 20 tysięcy mieszkańców osiedla Pomorskiego, Śląskiego, Starego Kisielina mogłoby w 5-6 minut dostać się na basen, a za kolejne trzy minuty do hipermarketów przy Trasie Północnej.

POŁUDNIOWA OBWODNICA MIASTA
Tę inwestycję planuje się na lata 2014-20. Obwodnica połączyłaby ulicę Łużycką (rogatki Zielonej Góry) z Jędrzychowem i ul. Wrocławską, czyli przebiegałaby w granicach miasta. Trasa Północna staje się coraz bardzie obciążona. - Nie może być jednej drogi na Żary, Żagań, Gubin, Słubice. Potrzebna jest alternatywa – podkreśla wiceprezydent Krzysztof Kaliszuk. Szacowany koszt to ok. 80 mln zł.
Trwają starania, dotyczące przebudowy Trasy Północnej wraz z powstaniem ronda na wysokości ADB.

POSZERZENIE PRZEJAZDU POD WIADUKTEM
Planuje się przebudowę ul. Batorego (od ul. Dworcowej do ul. Rzeźniczaka). Będą lewoskręty, poszerzenie ulicy, zatoczki autobusowe i nowe rondo (ul. Energetyków, Batorego).
Problemem jest wąski wiadukt. Jego przebudowa możliwa jest jedynie przy okazji remontu Odrzanki. W tym roku miasto składa wnioski o pieniądze z budżetu państwa na modernizację ul. Batorego (od Trasy Północnej do Łężycy), na którą potrzeba ok. 5 mln zł oraz na remont Szosy Kisielińskiej (ok. 9 mln zł).

DROGA W LUBUSKIM PARKU
Dzięki niej przyszli inwestorzy będą mogli bez przeszkód dostać się do swoich firm, będzie też dojazd do peronu, który w Nowym Kisielinie powstanie. Koszt - ok. 20 mln zł. Miasto stara się o pieniądze unijne. Trwa budowa biegnącej przez park obwodnicy Nowego Kisielina wartej 39,5 mln zł. Miasto dołożyło 1,5 mln zł.

ODRZANKA
Już wiosną, a najpóźniej w połowie tego roku, rozpocznie się rewitalizacja tzw. Odrzanki czyli linii kolejowej z Rudnej do Kostrzyna. Koszt - 600 mln zł. Roboty rozpoczną się na odcinku między Głogowem a Nową Solą. Jego stan jest najgorszy.
Stan torów ma być jak przed laty, gdy podróż z Wrocławia do Zielonej Góry trwała 2 godz. I tak ma być w 2014, a najpóźniej 2015 roku. Od Wrocławia do Szczecina pociągi mają rozwijać prędkość do 120 km/godz., a towarowe - do 100 km/godz.

BABIMOST
W najbliższych latach na rozbudowę i modernizację lotniska w Babimoście województwo da 16 mln zł. Do końca 2013 r. powstanie systemu bezpieczeństwa ILS. Pozwoli on na lądowanie i start samolotów w niemal każdych warunkach atmosferycznych. Będzie rozbudowany terminal, płyta postojowa i droga kołowania. W najbliższych latach lotnisko będzie pełniło też funkcje cargo. Ma z niego startować także więcej samolotów rejsowych, również wiozących turystów do Tunezji czy Turcji.

MOST W MILSKU
O budowie mostu w Milsku wraz z modernizacją drogi z Zielonej Góry w kierunku Bojadeł mówi się od wielu lat. I nic. Bo nie ma pieniędzy. Szacunkowy koszt prac - około 200 mln zł. Budowa drogi znajdzie się w strategii rozwoju województwa, a szansą są pieniądze, które do Polski trafią w ramach LRPO na lata 2014-2020. Dlaczego most jest tak ważny? Skróci drogę z Zachodu na Wschód, od przejścia w Gubinku do przejścia Dorohucku oraz z południa na północ Polski, chociażby do Poznania. Być może most stanie w latach 2016-2018.

DROGA S3
Droga szybkiego ruchu S3 to jeden z najważniejszych szlaków łączących południe z północą Europy. Budowa lubuskiego odcinka S3 to koszt 3,5 mld zł. Budowany jest odcinek z Gorzowa do Międzyrzecza - koniec maj 2014, z Międzyrzecza do Sulechowa - czerwiec 2013 r. Do zakończenia inwestycji w Lubuskiem brakuje drugiej jezdni obwodnic Gorzowa i Międzyrzecza oraz odcinka od Sulechowa do Nowego Miasteczka. Dokumentacja na to jest prawie gotowa. Ale na budowę tych odcinków nie ma pieniędzy. Może znajdą się po 2014 roku.

KOLEJ TRÓJMIEJSKA
Kolej ta miałaby za pomocą szybkich pociągów połączyć Nową Sól z Zieloną Górą i Sulechowem. A być może także z Poznaniem i Głogowem. Wtedy jazda z Nowej Soli do Zielonej Góry trwałaby 20 minut, a z Zielonej Góry do Sulechowa - 25 minut. I żeby to było możliwe, w styczniu rozpoczęto budowę łącznicy Czerwieńska. Jej koniec - jesień 2013 r. W 2014 r. ruszą pociągi. Jeśli dogadają się władze trzech miast i zarząd województwa.



źródło: gazetalubuska.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gagusiek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Gru 2010

PostWysłany: 14-02-2012, 10:05    Odpowiedz z cytatem

Mam nadzieję że to z Odrzanką to prawda
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 14-02-2012, 10:11    Odpowiedz z cytatem

Cały niemal zachód ma nadzieję, zresztą od 1995 roku Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sunseed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Lip 2011
Skąd: Bruxelles

PostWysłany: 14-02-2012, 10:55    Odpowiedz z cytatem

Przez tą Zieloną Górę, Gorzów i Żagań/Żary zaczną cierpieć... Pseudo-stolica Neutral

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 14-02-2012, 12:29    Odpowiedz z cytatem

Te wymienione przez Ciebie metropolie Śmiech cierpią już od dawna...

Stosownie do swego potencjału i potrzeb, jakbyś się zastanawiał dlaczego Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pacy Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lip 2011
Skąd: Gorzów

PostWysłany: 02-03-2012, 12:29    Odpowiedz z cytatem

Jest szansa na skrócenie czasu jazdy między Gorzowem , a Krzyżem .
Cytat z Gazety Lubuskiej :
" Józef Matuszczak , dyrektor szczecińskiego oddziału PLK potwierdza , że jego firma planuje rozpocząć prace modernizacyjne między Gorzowem , a Strzelcami Kraj..
Wymienione mają być rozjazdy , tory na niektórych odcinkach i usunięte zostaną tzw. wąskie gardła .
- Tu problemem są liczne ograniczenia prędkości , teoretycznie pociąg powinien jechać 100 km/h ale w wielu miejscach jego prędkość ogranicza się do 40-60 km/h .To ma się zmienić - tłumaczy Matuszczak . Dyrektor dodaje , że jego firma jest zdeterminowana - Jeżeli nawet nie dogadamy się z marszałkiem lubuskim w sprawie dofinansowania , to remont sfinalizujemy z własnych pieniędzy . Początelk prac nastąpi najprawdopodobniej w czerwcu.
Rozpoczęcie prac będzie wiązało się z wyłączeniem z ruchu niektórych odcinków , a więc koniecznością wprowadzenia komunikacji autobusowej czy wydłużeniem czasu jazdy . "

_________________
2016 - 15995 km, 2017 - 12197 km, 2018 - 9460 km, 2019 - 8278 km, 2020 - 9476 km,
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 21-06-2012, 08:53    Odpowiedz z cytatem

Lubuskie inwestuje w kolej

Nakłady na kolej ponoszone przez województw lubuskie z roku na rok rosną. W 2005 r. dofinansowanie wyniosło 21 mln zł, w 2010 r. - 31 mln zł, a w 2011 r. - 37 mln zł. Samorząd województwa realizuje wiele zadań związanych z modernizacją linii kolejowych czy zakupem nowego taboru.

Poniżej przedstawiamy zestawienie danych związanych z wykonywaniem i dofinansowaniem przewozów kolejowych wykonywanych przez Spółkę Przewozy Regionalne na terenie województwa lubuskiego według wykonania w latach 2005 – 2011 oraz według planu w 2012 r.

Inwestycje kolejowe dofinansowane w ramach LRPO 2007-2013, których beneficjentem są PKP Polskie Linie Kolejowe

modernizacja linii kolejowej nr 203 Tczew - Kostrzyn na odcinku Krzyż - Kostrzyn (od km 297,000 do km 343,453). Wartość inwestycji to 29,6 mln zł, zaś dofinansowanie z UE wynosi 14,5mln zł
modernizacja linii kolejowej nr 367 Zbąszynek – Gorzów Wlkp. Wartość przedsięwzięcia to 26,4mln zł, a dofinansowanie – 13 mln zł.
modernizacja linii kolejowej nr 358 Zbąszynek - Gubin na odcinku Zbąszynek - Czerwieńsk wraz z budową łącznicy Pomorsko - Przylep omijającej stację Czerwieńsk, etap I. Wartość zadania to 72,6 mln zł, a unijne dofinansowanie – 35,7 mln zł.

Zakup autobusów szynowych w latach 2003 – 2012

Pierwszy pięcioletni program zakupu autobusów szynowych przez Województwo Lubuskie w latach 2002-2006 został uchwalony przez Sejmik Województwa Lubuskiego 2 października 2002 r. Z uwagi na możliwość pozyskania taboru w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport program został rozszerzony na okres 2002-2008.

Wszystkie pojazdy są nieodpłatnie użyczane spółce Przewozy Regionalne do realizacji przewozów na terenie naszego województwa. Ponadto w latach 2007-2010 zakupiono i przekazano w użyczenie Przewozom Regionalnym trzy kontenerowe stacje paliw o łącznej wartości ponad 111 tys. zł.

Inwestycje kolejowe planowane do realizacji w kolejnych latach:

Projekt POIiŚ 7.1-48 „Zakup pasażerskiego taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich organizowanych przez Województwa: Lubuskie, Wielkopolskie i Zachodniopomorskie”.

Na podstawie Porozumienia z dnia 5 października 2011r przystąpiono, wraz z województwem zachodniopomorskim i wielkopolskim, do przygotowania i realizacji projektu wspólnego zakupu taboru kolejowego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 – 2013. Projekt zakłada zakup 17 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi połączeń międzywojewódzkich organizowanych przez województwa: lubuskie, wielkopolskie i zachodniopomorskie. Dla województwa lubuskiego przewiduje sie dostawę dwóch pojazdów o wartości łącznej około 49,2 mln zł. Z kalkulacji wynika, że na zakup jednego pojazdu wysokość wkładu własnego Województwa Lubuskiego wynosi 14,6mln zł, natomiast wartość dofinansowania na jeden pojazd wyniesie 10 mln zł. Kwota może ulec zmniejszeniu po rozstrzygnięciu postępowania przetargowego i wyłonieniu dostawcy taboru. Obecnie konsultowane są rezultaty studium wykonalności dla tego projektu. Środki na wkład własny planowane są do pozyskania z dwóch źródeł: Rezerwa celowa budżetu państwa przeznaczona corocznie na zakupy i modernizacje taboru kolejowego oraz Fundusz Kolejowy kumulowany od roku 2013.

Projekt w ramach LRPO, Priorytet I Działanie 1.2 - „Zakup pasażerskiego taboru kolejowego do obsługi połączeń organizowanych przez województwo lubuskie”.

Szacunkowe maksymalne całkowite koszty realizacji projektu wynoszą 50 mln zł. Projekt zakłada zakup taboru kolejowego do realizacji zadania własnego województwa lubuskiego, którym jest organizacja publicznego transportu zbiorowego w transporcie kolejowym. Ilość taboru zostanie określona w studium wykonalności projektu. Wg rozeznania rynku za dostępną kwotę możliwy jest zakup czterech dwuczłonowych pojazdów spalinowych. Oszacowana kwota jest zależna od przyznanego dofinansowania w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i może ulec zmianie po rozstrzygnięciu postępowania przetargowego i wyłonieniu dostawcy taboru.


źródło:Kurier Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

turystka Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 29 Mar 2012
Skąd: Gorzów Wlkp

PostWysłany: 21-06-2012, 22:17    Odpowiedz z cytatem

Bezpośredni pociąg z Berlina Do Gdańska miał być jadący przez Gorzów i Chojnicę. Kto się "nie dogadał"? Od nowego RJ zmienili trasę Gorzów-Warszawa przez Poznań a nie przez Bydgoszcz jak było, gdzie łapałam połączenie TLK do Gdańska. A teraz ...dziura. Gorzów nie ma bezpośrednich pociągów z północną częścią kraju. Jesteśmy zdani na ileś tam przesiadek pociągami osobowymi. Moim zdaniem potrzebny jest pociąg (szynobus) do Piły, skąd można dojechać (jedna przesiadka) do Kołobrzegu, Koszalina. Skoro do Poznania można nieelektycznym to i do Bydgoszczy też można skąd są pociągi do Olsztyna, Gdańska. Uważam że jest to wstyd dla władz (także kolejowych).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marduq Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Sie 2009
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: 22-06-2012, 10:12    Odpowiedz z cytatem

Niemcy oficjalnie nie mieli środków na dopłatę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kuba MK Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Gru 2010
Skąd: Poznań

PostWysłany: 22-06-2012, 20:39    Odpowiedz z cytatem

turystka, połączenie, co najmniej jedno/dwa z Gorzowa do Piły oczywiście że jest potrzebne, tylko Lubuski PR nie mógł się chyba w tej kwestii dogadać z Wielkopolskim PR.
Tyle że tym razem nie poszło o kasę, a o to, iż skoro Lubuski PR wystawia szynobusa na dwa pociągi do/z Poznania, to Wielkopolski PR miał wystawiać szynobusa na Gorzów-Piła. Tak z resztą było, bodajże w rozkładzie 2010/2011. Potem się nie gadali i pociąg uwalili.
Teraz doskonale niestety widać skutki podziału PR na "części wojewódzkie" - ze 125-tysięcznego Gorzowa 7 par pociągów osobowych kończy/rozpoczyna bieg w 6-tysięcznym Krzyżu Wielkopolskim, a tylko 2 pary jadą dalej, do Poznania. Ludzie z Gorzowa skazani są więc na cholerne przesiadki.
A tak na marginesie, w 2009 Gorzów miał 3 lub 4 połączenia z Piłą/Bydgoszczą, potem były to dwa pociągi, od grudnia był to jeden pociąg, teraz nie ma żadnego. Bez komentarza....

_________________
01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

enstone Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Paź 2011
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: 23-06-2012, 09:47    Odpowiedz z cytatem

Zgadza się. Ale, gdyby uzgodnili chociaż jedną parę do Piły to napewno nie na szynobusach wielkopolskiego PR bo pewnie stoją gdzieś w krzakach, zabrali kilka sztuk uszkodzonych SA132 z Krzyża i nie wiadomo gdzie teraz są i czy wogóle jeżdżą. Dobre by było połączenie na składach, a nie na jedynym chyba czynnym SA108-004 bo ludzie w tym plastiku się nie zmieszczą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marduq Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Sie 2009
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: 24-06-2012, 23:35    Odpowiedz z cytatem

Aktualnie w ruchu na Piłę są już dwie sto-ósemki, ale nie znam numerów. Do tego dwa składy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 8 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl