Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Jakich pociągów brak w Olsztynie, co zmienić?
Autor Wiadomość

Adam85 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 23 Lip 2010

PostWysłany: 26-07-2010, 18:41    Odpowiedz z cytatem

Jak wiemy Olsztyn od dłuższego czasu zaniedbywany jest przez PKP. Moje propozycje:

*przywrócić sezonowy pociąg do Zakopanego z wagonami do Krynicy, przez Działdowo, Warszawę Wsch., CMK.

*brakuje pociągu do Rzeszowa i Lublina,

*do pociągów TLK jadących do Szczecina przydałyby się wagony do Świnoujścia, Kołobrzegu, Helu,

*pisałem już wcześniej o sezonowym pociągu pociągu TLK SZCZECIN-SUWAŁKI-SZCZECIN przez: Gdańsk, Elbląg, Olsztyn, Szczytno, Rucianę Nidę, Pisz, Ełk, Olecko,

*wspominałem również o pociągu REGIO (szynobus): ELBLĄG-OLECKO-ELBLĄG przez: Olsztyn, Szczytno, Rucianę Nidę, Pisz, Ełk,

*wartoby rozważyć kwestię aby IR LAZUR skłądał się z 2 składów, jeden z nich rozłączać w Iławie i skierować do Elbląga przez Ostródę, Olsztyn, Morąg, tym samym nasz region zyskałby połączenie IR ELBLĄG-SIERADZ-ELBLĄG
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 26-07-2010, 18:42    Odpowiedz z cytatem

gryff, pełna zgoda. To linia o dużym potencjale (miasta po drodze, stacje węzłowe), oraz o bardzo przyzwoitych parametrach. Z Działdowa do Grudziądza jest 80, dalej do Chojnic już kaszanka: 50, 40, 60, 80.

Aha, w tym wątku
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=9063&start=15
napisałem też o przyspieszonym sezonowcu Bydgoszcz i/lub Grudziąddz - Działdowo - Nidzica - Wielbark - Szczytnpo - Pisz - Ełk.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pabianiczanin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Paź 2008
Skąd: Pabianice

PostWysłany: 26-07-2010, 20:11    Odpowiedz z cytatem

Również z Olsztyna i z samych mazur brakuje pociągu do Łodzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

buuuuum Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Gru 2009
Skąd: Ełk

PostWysłany: 26-07-2010, 20:29    Odpowiedz z cytatem

bo debile , wiadomo kto... zabrali Niegocina.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 26-07-2010, 20:38    Odpowiedz z cytatem

Jednego z IR mozna wydluzyc do Zielonej Góry.

Zrobic IR w (5) z Wawy po 19:00 do Olsztyna
z powrotem w (7) do Wawy po 19:00 z olsztyna
problem w tym ze ta jednostka musialaby gnic w wawie 5 dni, albo wydluzyc do / z łodzi fab.
czyli w (5) po 17 z łodzi kibel jedzie do olsztyna
(6) stoi
(7) po 19 z olsztyna na 22.30 w łodzi fab.

Przywrocic połączenie przez Mikołajki, Orzysz w postaci 3 par plus dwie sezonowe do mikołajek

letnie weekendowe połączenie szybkie z mala iloscia postojów relacji Olsztyn-Węgorzewo wyjazd rano, powrót pod wieczór

zastanowiłbym sie nad szybkim połączeniem Olsztyn-Bartoszyce albo Lidzbark z tym ze nie wiem jak wyglada stan torów.

No i zrobic nocny IR (bo na IC nie mozna liczyc) relacji Suwałki - Ełk - Wrocław z wagonami Olsztyn-Zakopane włączanymi w Iławie do innego nocnego IR rel. Gdynia-Bielsko/Zakopane/Rzeszów kursujacego przez Wawe i CMK.

Zestawienie:
5B do Wrocławia, 2 B do Zakopanego,
Zestawienie gdynskiego IR
4B do zakopca, 3B do Bielska, 2B do Rzeszowa

Więcej polaczen olsztyn-pisz-ełk

Połączenie olsztyn-ostroleka warto rozwazyc jak jeszcze jest po czym jezdzic

To tyle pobożnych zyczeń

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gryff
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 26-07-2010, 20:53   

Należy przywrócić połączenie które funkcjonowało przez lata tzn Olsztyn -Szczecin przez Bydgoszcz -Piłę ,obojętnie czy bedzie to TLK czy też IR
Powrót do góry

Kaszub Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Kwi 2009
Skąd: Kaszuby/Lębork

PostWysłany: 26-07-2010, 21:06    Odpowiedz z cytatem

Szanowne "IC" mogłoby zrobić jakiś pociąg, na wzór dawnych bodajże "Mazur", relacji Łódź - Warszawa - Olsztyn.
Czego najbardziej brak? "Mare Balticum", o czym się już kilkakrotnie rozpisywałem na forum. PR mogłyby pomyśleć nad pociągiem IR bądź osobowym przyśpieszonym (Regio Plus? Very Happy ) Kołobrzeg - Olsztyn w godzinach kursowania "Pobrzeża" sprzed kilku lat (Kołobrzeg - Gdańsk). Wyjazd z Kołobrzegu ok. 8:30 (co oznacza przyjazd po 12 do Gdyni, a więc wymuszałoby zmianę godziny odjazdu "Łyny"), w odwrotnym kierunku z Trójmiasta ok. 16:00. Tyle, że do pociągu w takiej relacji skutecznie odstrasza "sukces Parsęty" sprzed chyba trzech lat. Pociąg po prostu woził garstkę kolejarzy.
PR, jak dla mnie, mogłyby złączyć kilka obiegów pociągów Regio Gdynia - Elbląg i Elbląg - Olsztyn tak, aby powstały połączenia bezpośrednie Gdynia - Olsztyn.
Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

PiterTarnów Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Kwi 2009

PostWysłany: 26-07-2010, 21:09    Odpowiedz z cytatem

W Olstynie brakuje połączenia letnio-jesiennego z Rzeszowem przez Działdowo,Wawę,St.W.Rozw,Lublin.
Ponadto po ostatniej rzezi czerwcowej wywalono pociąg do Krakowa, zamiast niego przydałby się nocny Kraków-Łódź-Toruń-Iława-Olsztyn-Korsze-Ełk.
W ruchu lokalnym całkowitym nieporozumieniem jest brak pociągów do Mikołajek (Ełku przez Mikołajki)..
a także beznadziejny rozkład PR na odcinku Korsze-Ełk..nawet dziecko ułożyłoby lepszy rozkład jazdy na tej linii,bez takich dziur jakie są teraz.

_________________
2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 26-07-2010, 21:23    Odpowiedz z cytatem

Pabianiczanin napisał/a:
Również z Olsztyna i z samych mazur brakuje pociągu do Łodzi.

Żeby było lepiej to właśnie rozbierają linię Tama Brodzka - Iława, po której kiedyś jeździły pociągi z Łodzi do Olsztyna.

[ Dodano: 26-07-2010, 21:24 ]
gryff napisał/a:
Należy przywrócić połączenie które funkcjonowało przez lata tzn Olsztyn -Szczecin przez Bydgoszcz -Piłę ,obojętnie czy bedzie to TLK czy też IR

Może jak zrobią Ulikowo - Wałcz to będzie łatwiej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gryff
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 26-07-2010, 21:33   

Tak pp na własne oczy widziałem w sobotę jak ta linia znika z powierzchni ziemi więc tu już nic nie pojedzie chyba tylko pociag widmo
Powrót do góry

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 26-07-2010, 21:35    Odpowiedz z cytatem

Damian Łódź napisał/a:
Jednego z IR mozna wydluzyc do Zielonej Góry.

Zrobic IR w (5) z Wawy po 19:00 do Olsztyna
z powrotem w (7) do Wawy po 19:00 z olsztyna
problem w tym ze ta jednostka musialaby gnic w wawie 5 dni, albo wydluzyc do / z łodzi fab.
czyli w (5) po 17 z łodzi kibel jedzie do olsztyna
(6) stoi
(7) po 19 z olsztyna na 22.30 w łodzi fab.

Niekoniecznie. Niech jedzie (5) do Olsztyna, rano (6) powrót do Wawy na jakąś 10, i od razu powrót do Olsztyna (przyjazdy weekendowe, a warszawiacy niech z rana pośpią ;-) )
A moze do Elbląga przez Olsztyn? A rano w (6) do Olsztyna dla studentów? Ten wieczorny powrót z Wawy do Olsztyna jest potrzebny, ale trzeba to jakoś z głową ułożyć.
Poza tym w tygodniu potrzebny jest poranny (~5.50) do Wawy. TLKę wyciął PIC. Nie opłacało się?

Damian Łódź napisał/a:
Jednego z IR mozna wydluzyc do Zielonej Góry.
Połączenie olsztyn-ostroleka warto rozwazyc jak jeszcze jest po czym jezdzic

Tak, tak, tak!!! Oraz Olsztyn - Szczytno - Ostrołęka - Białystok. Około 20km krócej niż przez Korsze. Ale konieczny remont torów (jest część na 20km/h)

[ Dodano: 28-07-2010, 11:44 ]
gryff, ale ty jesteś pesymista. Zajrzyj tutaj:
http://inforail.pl/text.php?id=30625
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Szczecinie informuje, że 1 lutego 2010r. nastąpiło otwarcie ofert w postępowaniu przetargowym na wyłonienie wykonawcy zadania „Modernizacja regionalnej linii kolejowej Nr 403 Wałcz –Kalisz Pomorski - Ulikowo”.
Wartość zamówienia wynosi: 19 708 915,00 PLN netto, 24 044 876,30 PLN brutto.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Romanek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lut 2010
Skąd: Piła

PostWysłany: 30-07-2010, 01:47    Odpowiedz z cytatem

pp, gryff miał na myśli linię Tama Brodzka-Iława. A ja naiwny miałem nadzieję że jeszcze kiedyś tą linią pojadę, tak jak jeździłem w dawnych latach wielokrotnie Rozpacz popieszny Łódź-Gdynia, osobowe Brodnica-Iława...ech.
Szczecin-Olsztyn przez Toruń, jeździł zawsze odkąd pamiętam ja i parę osób sporo starszych ode mnie. No ale uwalenia tego pociągu nie można przynajmniej przypisac pICowi. Przestał istniec sporo przed powstaniem Super Spółeczki. Mimo poważnych planów modernizacyjnych linii przez Kalisz Pom., uwazam że jednak powinien on jeżdzic przez Krzyż. Przedłużony do Ełku (najlepiej przez Mikołajki).
Może jeszcze pociąg Ełk-Lublin (Chełm) przez Białystok, Warszawę.

_________________
2011r. 27317km
2012 r.36989km
2013r. 47920km
2014r. 49777km
2015r. 48619km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 05-08-2010, 14:33    Odpowiedz z cytatem

Faktycznie. Za Tama Brodzka - Iława to ktoś powinien beknąć. Ale nie beknie. To taki kolejny peelkowski kretynizm. A lokalno samorządy temat mają, no właśnie, gdzie? Nie wiedzieli żeim tory rozbierają?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Skalnica Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 17 Sie 2010
Skąd: Wisteria Lane

PostWysłany: 31-08-2010, 15:04    Odpowiedz z cytatem

dla Mnie dobrym rozwiązaniem byłoby zachowanie taktu godzinnego (poza szczytem 2 godzinny) na trasie Olsztyn - Ełk ale na 3 trasach, przykład:
Olsztyn - Ełk przez Korsze: 6:48/Suwałki/, 8:48, 10:48, 12:48/Białystok/, 14:48, 16:48, 18:48, 20:48, 22:48/Kętrzyn/
Olsztyn - Ełk przez Mikołajki: 7:48, 11:48, 15:48, 19:48
Olsztyn - Ełk przez Szczytno: 9:48, 13:48, 17:48, 21:48/Pisz/

pytanie do osób z tamtych rejonów:
na jakim składzie jeździ MOTŁAWA? Czy byłaby dobra frekwencja gdyby wydłużyć jej relację do Białegostoku albo Suwałk??

_________________
wolność słowa - nie blokować SKALNICY!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 31-08-2010, 15:34    Odpowiedz z cytatem

Motława jeździ na 2xEN57 i jest doskonale skomunikowana zarówno jadąc z Gdyni jak i do Gdyni ze składem do/z Ełku. Pociąg po godzinie 16 w niedziele z Ełku ma tak dobrą frekwnencję, że lata na 5xBh z frekwencją 100% z czego 70% podróżnych jedzie dalej do Gdańska
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 5 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl