PKP Przewozy Regionalne chce wystąpić o odszkodowanie do PKP SA za doprowadzenie jej do niewypłacalności. Jak twierdzą władze samorządowego przewoźnika kolejowego za jej trudną sytuację winny jest poprzedni właściciel PKP SA.
- To subiektywna opinia, której nie podzielam. Dbaliśmy o interesy PKP Przewozy Regionalne póki były pod naszą opieką - mówi "Rzeczpospolitej" Andrzej Wach, prezes PKP SA. - Zarząd PKP Przewozy Regionalne rozważa podjęcie kroków prawnych zmierzających do uzyskania odszkodowania w związku z doprowadzeniem jej do niewypłacalności przez poprzedniego właściciela PKP SA. Wyodrębnienie ze spółki pospiesznych przewozów osobowych i przekazanie ich do PKP Intercity miało przełożyć się na spadek przychodów PKP Przewozy Regionalne o ok. 850 mln zł rocznie. Jednocześnie nie pozbyliśmy się wszystkich kosztów związanych z prowadzeniem tej działalności - mówi Piotr Olszewski, rzecznik PKP Przewozy Regionalne.
Jak dodają władze spółki w momencie przekazania jej samorządom w grudniu zeszłego roku była ona obciążona zobowiązaniami bieżącymi w kwocie 360 mln zł. Zgodnie z umową wynegocjowaną przez rząd z marszałkami, samorządy miały otrzymać spółkę oddłużoną. Tymczasem strata netto za 2008 rok wynosiła 138 mln zł, bieżące zobowiązania do spłacenia w latach następnych 360 mln zł.
W tym tygodniu komornik zajął konta spółki PKP Przewozy Regionalne. Zrobił to na wniosek jego wierzyciela PKP InterCity. PKP Przewozy Regionalne jest jej winna ponad 100 mln zł. Na 89 mln zł sąd wystawił nakaz zapłaty i taką kwotę zabezpieczył komornik.
I w ten sposób paradoksalnie Grupa PKP przyczyni się do upadku kolei regionalnej w Polsce.
Dolny Śląsk od biedy ma KD, Mazowsze KM i WKD, Pomorskie SKM, a Kujawsko-Pomorskie Arrivę/PCC.
A co z resztą kraju?
Mam pytanie do związkowców z PR: ruszycie wreszcie swoje tłuste i wąsate tyłki, aby ratować firmę, czy nadal będziecie domagać się tylko absurdalnego paktu gwarancji pracowniczych? Wsiadajcie w pociągi i róbcie zadymy pod siedzibą MI i PKP S.A.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
I w ten sposób paradoksalnie Grupa PKP przyczyni się do upadku kolei regionalnej w Polsce.
Nie zgadzam się z Tobą. Za pogrzebanie PR odpowiedzialni będą marszałkowie, którzy zgodzili się na przejęcie spółki z gigantycznym przerostem zatrudnienia w administracji, z ukrytym zadłużeniem, ograbionej ze zmodernizowanego taboru i pozbawionej najlepszych połączeń. Zresztą już o tym pisałem wcześniej.
Beatrycze napisał/a:
Mam pytanie do związkowców z PR: ruszycie wreszcie swoje tłuste i wąsate tyłki, aby ratować firmę, czy nadal będziecie domagać się tylko absurdalnego paktu gwarancji pracowniczych? Wsiadajcie w pociągi i róbcie zadymy pod siedzibą MI i PKP S.A.
Obawiam się, że związkowych bossów z PR interesują tylko gwarancje zatrudnienia na 100 lat i gwarancje podwyżek wynagrodzenia co rok o 20%. Los szeregowych pracowników mają w dupie, tak jak w dupie mają pasażerów. Liczą się tylko wygodne związkowe stołeczki. Zresztą zrobiło się zimno i żaden związkowy pasożyt nie ruszy teraz swojego tyłka z cieplutkiego gabinetu.
_________________
Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
"W dniu 5 października br. zarząd spółki spotkał się z przedstawicielami ponadzakładowych organizacji związkowych. Podczas zebrania poruszono kwestie paktu gwarancji pracowniczych oraz omówiono bieżącą sytuację Przewozów Regionalnych."
Spokojnie,wszystko pod kontrolą taki oto przekaz wydaje się bić z tego komunikatu...
Dlatego spokojnie,życie i biznes nawet w transporcie kolejowym nie znoszą próżni nie będzie PR-ów będą inne podmioty , skorzystają na tym wszyscy.
Tak,rynek nie znosi próżni.Miejsce PR napewno ktoś zajmie,tylko wątpię by szybko.Najszybciej to próznię po PRach zapełnią busiarze Juz sobie wyobrażam te przewozy np z Tczewa do Chojnic,gdy normalnie w pociąg wsiada 200-300 osob,a będa musieli sie miescic w 20-30 osobowych busach,ewentualnie autobusach.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 15-10-2009, 17:43
A co stanie się z taborem, kiedy dojdzie do sytuacji, w której PR-y nie będą w stanie uruchamiać swoich pociągów? Setki EZT będą stały bezczynnie na bocznicach? Mam uwierzyć w to, że największe dworce kolejowe w Polsce (Warszawa, Poznań, Wrocław, Kraków, Katowice etc.) będą świeciły pustkami?
Zed napisał:
Nie zgadzam się z Tobą. Za pogrzebanie PR odpowiedzialni będą marszałkowie, którzy zgodzili się na przejęcie spółki z gigantycznym przerostem zatrudnienia w administracji, z ukrytym zadłużeniem, ograbionej ze zmodernizowanego taboru i pozbawionej najlepszych połączeń. Zresztą już o tym pisałem wcześniej.
Zed Beatrycze ma rację PKP SA. to jest beton, osobami zasiadającymi w niej już dawno powinni zająć się służby CBA a to dopiero Afera by była. Afera Hazardowa to pikuś?
Jeżeli Zed chodzi o związkowych bossów to nie wywodzą się z PKP PR tylko z grupy PKP SA ciekawie jak zachowa się Federacja Związków Zawodowych - Solorz, Solidarność w sprawie PKP PR.
Zed słodzisz PKP IC a kim ty ku.....a jesteś, żeby oczerniać PKP PR.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 15-10-2009, 17:50
@siwiutki91, a to oczywiście oznacza długie miesiące oczekiwań na nowego przewoźnika... Chyba, że zdarzy się jakiś cud i wejdą oni na tory z dnia na dzień po PR-ach?
Nie zgadzam się z Tobą. Za pogrzebanie PR odpowiedzialni będą marszałkowie, którzy zgodzili się na przejęcie spółki z gigantycznym przerostem zatrudnienia w administracji, z ukrytym zadłużeniem, ograbionej ze zmodernizowanego taboru i pozbawionej najlepszych połączeń. Zresztą już o tym pisałem wcześniej.
No nie wiem. Zadania mogą być nadane samorządowi na mocy ustawy i wtedy samorząd nie ma nic do gadania, musi te zadania realizować. Czyli marszałkowie nie mogli odmówić przejęcie PR - wina leży po stronie rządu i sejmu.
Yassne. Najlepiej zaszczuć PR'y, a jeszcze lepiej tylko Moraczewskiego, byle szybko, bo jak dotrwa do grudnia, to się okaże, że można zmniejszając zatrudnienie zwiększać pracę przewozową i jeszcze na tym zarabiać.
Możeby ktoś wreszcie zapytał Wacha gdzie są dwa miliardy wypłacone PR'om na spłatę "historycznych" długów? Przecież ta kasa wylądowała w całości w spółkach grupy PKP! Pytam: co genialni stratedzy zrobili z tą górą szmalu?
Zadania mogą być nadane samorządowi na mocy ustawy i wtedy samorząd nie ma nic do gadania, musi te zadania realizować. Czyli marszałkowie nie mogli odmówić przejęcie PR - wina leży po stronie rządu i sejmu.
Owszem, i tym zadaniem samorządów wojewódzkich jest organizowanie i finansowanie kolejowych przewozów regionalnych, a fundusze zapewnia "zleceniodawca" czyli Skarb Państwa poprzez odpowiednie odpisy z CIT.
Natomiast żadną ustawą nie można zmusić żadnego samorządu do objęcia udziałów/akcji w spółce prawa handlowego, tym bardziej w spółce zadłużonej. Na przejęcie PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o. samorządy musiały wyrazić zgodę! I mają czego chciały.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Lokalne są powiązane towarzysko z samorządami, więc nie będą bruździć marszałkom.
Ogólnopolskie prywatne (TVN, Polsat, Wyborcza itd.) są proplatformerskie.
TVP jest kaczystowska. Usamorządowienie PKP PR to wymysł Kaczystów. POkemony tylko dopełniły dzieła.
Wiele redakcji gazet jest przekupionych przez beton PKP.
No i kto ma nagłaśniać przekręty na kolei? Zostaje tylko nasze forum, atakowane jak nie przez prokuraturę to przez policję napuszczaną przez beton. Ewentualnie jeszcze urbanowe "NIE", które jako jedyne opisuje afery w PKP ujawniane na naszym forum.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum