Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Następny
Likwidacja kolejnych kas biletowych
Autor Wiadomość

J 123 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Paź 2009

PostWysłany: 02-12-2009, 17:15    Odpowiedz z cytatem

Krzysztof21,
Cytat:
A jak już zaczniecie walczyć o te kasy, to nie zapomnijcie przede wszystkim Marszałka Śmigielskiego (PO) zapytać, dlaczego likwiduje kasy.

Co ma Marszałek do zamykania kas? PR to jest spółka, która rządzi się swoimi prawami. To Zarząd podjął decyzje o likwidacji kas za pośrednictwem Dyrektora Gardonia ze ŚZPR w Katowicach. Jak nie chcesz wierzyć to zapytaj się Pana Przemysława.
mk1992,
Cytat:
No to teraz się wkurzyłem! PR-y zaczynają mi ostro działać na nerwy!

No chyba trochę przesadzasz. Jak PR-y wzięły się za likwidację nierentownych kas, które generowały większe koszty od przychodów, to jeszcze narzekasz. Może to początek tego na co wszyscy czekamy, czyli więcej kasy i jeszcze więcej nowych połączeń. Przeszkadza Ci, że będziesz musiał kupować bilet u konduktora?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 02-12-2009, 17:15   

@katowicer fakt, nikt nie odczuje likwidacji kasy biletowej na głównym dworcu kolejowym w 180-tysięcznym mieście. Oczywiście jest to robione po to, aby zrobić dobrze bytomianom, "aby żyło się lepiej"! Weź się nie rozśmieszaj! Śmiesz porównywać brak kasy biletowej w katowickiej dzielnicy do braku kasy biletowej w jednym z największych miast GOP-u?

Oczywiście osobną kwestią jest znikoma liczba pociągów, które łączą Bytom z innymi miejscami w kraju. Co to jest w ogóle za oferta: Katowice, TG, Lubliniec, Kluczbork, Gliwice, Poznań i Szczecin!?
Powrót do góry

katowicer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Sty 2009
Skąd: Praha hl.n.

PostWysłany: 02-12-2009, 17:25    Odpowiedz z cytatem

Jestem ciekaw ile kasa w Bytomiu sprzedawała biletów i czy zarabiała na siebie ? Jeśli tak to powinna być dalej. Jeśli nie = likwidacja dla oszczędności. Tak dużo jest pasażerów z Bytomia żeby nie mogli sobie kupić biletu w pociągu ? Jeżeli tak to piszcie pisma, róbcie badania, zbierajcie podpisy to i kase się otworzy. No ale nie dla 20 klientów dziennie.

PS. Mam bliską rodzinę w Bytomiu, często tam bywam. Zawsze się staram wrócić pociagiem i przeważnie jestem jedyną osoba na dworcu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzysiek_btm Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 02-12-2009, 18:04    Odpowiedz z cytatem

Sugerujesz, że kasa w Bytomiu obsługuje 20 klientów dziennie? Laughing
To skąd się biorą kilkuosobowe kolejki do tej niesamowicie nierentownej kasy? Wyobrażasz sobie konduktora wypisującego bilet powiedzmy 30 osobom w pociągu o 7.40 do Gliwic? Że nie wspomnę o pozostałych kursach. To stwarza ogromną pokusę przeczekania całej podrózy z tyłu składu z nadzieją, że konduktor nie zdąży wypisać biletu... Zupełnie inna kwestia to podróże 'promocyjne' za np. 2zł do kieszeni konduktora...

Czy teraz ktoś, kto będzie chciał się czegokolwiek dowiedzieć od człowieka a nie internetu (a dla starszych osób jest to bardzo ważne), kupić bilet grupowy czy cokolwiek innego będzie musiał jeździć na główny dworzec w Katowicach? (zakładam, że skoro w Bytomiu jest likwidacja to wszystkie kasy po drodze zostaną również zlikwidowane - miasta i stacje mniejsze).

W takim razie chciałbym postawić pytanie:
Jaki musi być minimalny ruch pociągów/wielkość,prestiż miasta, aby kasa była opłacalna?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

katowicer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Sty 2009
Skąd: Praha hl.n.

PostWysłany: 02-12-2009, 18:26    Odpowiedz z cytatem

Nie posiadam informacji jak to musi wyglądać aby kasa była opłacalna. Sugeruje się tym co widzę jak jestem na dworcu w Bytomiu. Jakby kasa zarabiała na siebie to by jej pewnie nie zlikwidowali. Jestem przeciwny likwidowaniu pociągów, do kas nie mam żadnego sentymentu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

J 123 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Paź 2009

PostWysłany: 02-12-2009, 18:37    Odpowiedz z cytatem

krzysiek_btm,
Cytat:
Jaki musi być minimalny ruch pociągów/wielkość,prestiż miasta, aby kasa była opłacalna?

Taki aby osiągnięto wyższe przychody niż koszty ich uzyskania.

Odnosząc się do pokus wyłudzenia przejazdu-jeżeli w taki sposób podejdziemy do sprawy to sami sobie powycinamy pociągi z rozkładu. Na dłuższą metę nieuczciwość nie popłaca.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mike_sc3 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Gru 2008

PostWysłany: 02-12-2009, 18:44    Odpowiedz z cytatem

Podobno mają zamiar wprowadzać automaty do sprzedaży biletów. Może eksperyment zaczynają od Bytomia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzysiek_btm Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 02-12-2009, 18:46    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
krzysiek_btm,
Cytat:
Jaki musi być minimalny ruch pociągów/wielkość,prestiż miasta, aby kasa była opłacalna?

Taki aby osiągnięto wyższe przychody niż koszty ich uzyskania.

Odnosząc się do pokus wyłudzenia przejazdu-jeżeli w taki sposób podejdziemy do sprawy to sami sobie powycinamy pociągi z rozkładu. Na dłuższą metę nieuczciwość nie popłaca.


Ja to wiem, Ty to wiesz, ale jest masa osób, które w ten sposób podchodzą do sprawy...Tu oszczędze 1zł, tam 2 zł i będzie na piwo Rolling Eyes


Cytat:
Cytat:
Jaki musi być minimalny ruch pociągów/wielkość,prestiż miasta, aby kasa była opłacalna?

Taki aby osiągnięto wyższe przychody niż koszty ich uzyskania.


Czyli ile pieniędzy musi wpływać do kasy dziennie? 50 zł? 100zł? 200zł?
Nie wiem, jakie są koszty utrzymania takiej kasy ;-)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

J 123 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Paź 2009

PostWysłany: 02-12-2009, 18:46    Odpowiedz z cytatem

Z tymi automatami to dobry pomysł!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gajdzik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Wrz 2009

PostWysłany: 02-12-2009, 21:46   Dworzec kolejowy w Żorach. Szansa na powrót do normalności. Odpowiedz z cytatem

Dworzec kolejowy w Żorach. Szansa na powrót do normalności.

Sytuację budynku dworcowego w Żorach niedawno opisywaliśmy w artykule Obraz nędzy i rozpaczy.... W związku z faktem dalszej degradacji oraz zamknięciem kasy biletowej wysłaliśmy pismo do Prezydenta Miasta Żory. W poniedziałek otrzymaliśmy odpowiedź.

Z pisma wynika, iż gmina Żory wystąpiła o przejęcia dworca już 2005 roku. PKP na początku tłumaczyło się nieuregulowanym stanem prawnym dworca. Późniejszą sytuację prezydent opisuje następująco:

W międzyczasie proponowałem Polskim Kolejom Państwowym różne rozwiązania mające na celu przejęcie przez Miasto Żory obiektu dworca kolejowego oraz jego sensowne zagospodarowanie; przy czym w każdym z nich podstawowe funkcje dworca kolejowego jak punkt kasowy czy poczekalnia dla podróżnych byłyby zachowane. Jednakże za każdym razem otrzymywałem wymijającą odpowiedź, że jest to niemożliwe z uwagi na restrukturyzację Przedsiębiorstwa, a to kolejnego podziału Przedsiębiorstwa czy też odejście następnego dyrektora. Osobiste rozmowy również nie przynosiły rezultatu.

Ostatnie moje wystąpienie do Polskich Kolei Państwowych miało miejsce w maju tego roku. Po pięciu miesiącach otrzymałem odpowiedź, że Polskie Koleje Państwowe są zainteresowane wydzierżawieniem miastu Żory budynku dworca. W chwili obecnej jestem na etapie szczegółowych uzgodnień.


PKP S. A. Oddział Nieruchomości czyni ogromne problemy w przekazaniu dworców na rzecz lokalnych samorządów. Czy tym razem uda się dogadać z PKP? O "szczegółowych uzgodnieniach" poinformujemy po ich zakończeniu.

Źródło: www.srkgs.rail.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-12-2009, 11:07   

Dworce kolejowe bez kas biletowych?

Skanuje, drukuje, i dodatkowo robi zdjęcia, a w przyszłości będzie obsługiwał też karty płatnicze. O czym mowa? O przenośnym terminalu, którego będą używać konduktorzy w pociągach. Mimo że jeden terminal kosztuje osiem tysięcy złotych, to przedstawiciele PKP Przewozów Regionalnych przekonują, że taka inwestycja się opłaca, bo utrzymanie dworcowej kasy jest dużo droższe. Konduktorów z terminalami zobaczymy w śląskich pociągach już 12 stycznia.

Bilety, cenniki, i taryfikatory - tak wygląda zawartość konduktorskiej torby. Jednak już wkrótce w codziennych zajęciach załogę pociągu, wyręczy przenośny terminal. Konduktor Arkadiusz Kapała przyznaje, że z chęcią zamieni długopis i bloczek z biletami na elektroniczny zamiennik. Bo to zarówno oszczędność czasu, jak i nerwów. - Przy pisaniu biletów trzeba zajrzeć do załącznika, wyciągnąć bloczek, wypisać go. Jest to uciążliwe pod tym względem, że zajmuje trochę czasu, żeby posprawdzać kilometry, stacje przejazdu i ceny biletu - przyznaje.

Śląscy konduktorzy już są szkoleni w obsłudze urządzenia. Terminal waży siedemset gramów, a bilet drukuje w kilka sekund. Jak się okazuje, to nie jedyne jego zalety: - To urządzenie jest również wyposażone w skaner, przy jego pomocy będzie można też zrobić zdjęcie czy zeskanować bilet - wymienia Dorota Zając z PKP Przewozy Regionalne w Katowicach. A w przyszłości ma obsługiwać także karty płatnicze.

Jedynym minusem wydaje się cena - osiem tysięcy złotych za sztukę. Przedstawiciele Przewozów Regionalnych w Katowicach jednak uspokajają, mówiąc, że zakup terminali - i tak przyniesie oszczędności. - Nie musimy utrzymywać całego budynku, kas i etatów. Mamy natomiast osobę, która będzie mogła sprzedawać bilety już w pociągu - wyjaśnia Przemysław Gardoń, dyrektor PKP Przewozy Regionalne w Katowicach. I to już od połowy stycznia.

Takie rozwiązanie funkcjonuje już z powodzeniem w Małopolsce. Tamtejszy oddział Przewozów Regionalnych kupił pół tysiąca mobilnych terminali. I chce kupić jeszcze trzy razy tyle.

Źródło: http://www.tvs.pl/informacje/18960/
Powrót do góry

Młody Kolejarz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sie 2009

PostWysłany: 06-12-2009, 10:32    Odpowiedz z cytatem

Od trzech tygodni konduktorzy w śląskim używają już terminali.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gajdzik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Wrz 2009

PostWysłany: 06-12-2009, 10:38    Odpowiedz z cytatem

Chyba tylko na niektórych trasach. Na linii Wodzisław Śląski - Rybnik - Katowice nie widziałem takowego ani razu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

J 123 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Paź 2009

PostWysłany: 06-12-2009, 11:26    Odpowiedz z cytatem

Młody Kolejarz, chyba Ci się pomyliło z konduktorami z małopolski, którzy z różnych obiegów przyjeżdżają na Śląsk.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mały mi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Mar 2009

PostWysłany: 07-12-2009, 15:51    Odpowiedz z cytatem

idąc dziś rano na pociąg z Żor do Rybnika o 7:21 zobaczyłem uchylone drzwi w nieczynnym dworcu pkp, zbliżam się i co widzę..... ktos wybił szyby w drzwiach wejściowych...
1 miesiąc jak kasa jest nieczynna a już zdemolowali drzwi, wybity jest zegar....
Masakra..... ŻAL
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 11 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl