Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Następny
Reaktywacja połączeń Wrocław - Trzebnica
Autor Wiadomość

UMWD Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 16-09-2009, 14:53    Odpowiedz z cytatem

Od 20.09 do 12.12.09 na linii Trzebnica - Wrocław przejazdy "Kolei Dolnośląskich" mają charakter pilotażowy. Infrastruktura dla podróżnych - perony, dojścia do nich, oświetlenie, parkingi, wiaty itp. urządzenia na przystankach pomiędzy Trzebnicą i Wrocław Zakrzów nie została ukończona, w związku z tym pociąg na stacjach Brochocin Trzebnicki, Pierwoszów - Miłocin, Siedlec Trzebnicki, Pasikurowice,Wrocław Pawłowice będzie się zatrzymywał od dnia wejścia w życie nowego rozkładu jazdy, czyli 13.12.09 r., po wybudowaniu odpowiedniej infrastruktury przez gminy, które podjęły się tego zadania - Trzebnica, Wisznia Mała, Długołęka i Wrocław.

_________________
Portal Kolej na Dolnym Śląsku - www.koleje.dolnyslask.pl
UMWD - www.umwd.dolnyslask.pl


Ostatnio zmieniony przez UMWD dnia 16-09-2009, 14:56, w całości zmieniany 1 raz
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 16-09-2009, 14:56    Odpowiedz z cytatem

UMWD, czarno widzę ten pilotaż w takim wykonaniu. Rozumiem, że Marszałek Łapiński chce się popisać przed mieszkańcami rodzinnej Trzebnicy, ale dlaczego promuje się za publiczne pieniądze? Czy nie lepiej poczekać do grudnia i wystartować całą parą, zamiast przez 3 miesiące jeździć na ćwierć gwizdka (długi czas przejazdu, brak stacji pośrednich, mała liczba połączeń) z mizernym skutkiem?

Ex-wicemarszałek Borys zażyczył sobie pociągów do rodzinnego Lubina, które jeżdżą puste. Kosztuje to dolnośląskich podatników kilkadziesiąt tys. zł tygodniowo, przy wpływach z biletów bliskich zeru. Kiedy skończy się ta prywata zarządu naszego województwa uprawiana za publiczne pieniądze?

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

walbol Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Paź 2008

PostWysłany: 16-09-2009, 15:03    Odpowiedz z cytatem

Wcale nie jest powiedziane, że te 3 kursy nie będą popularne. Z Trzebnicy do Nadodrza, gdzie kończą wszystkie busy, pociąg jechał będzie ~40 minut. Obecnie, przez remont krajowej '5' właśnie na odcinku Wrocław - Trzebnica, w szczycie do Wrocławia jedzie się busem/samochodem prawie 2 godziny. A od października dochodzą studenci, także chętnych na krótszą jazdę może być naprawdę sporo - mimo mizernej na pierwszy rzut oka oferty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 16-09-2009, 15:09    Odpowiedz z cytatem

walbol, trzy kursy dziennie to żadna konkurencja dla busiarstwa, które jeździ co 20-30 minut. Przy tak ubogiej ofercie ludzie na pewno nie przerzucą się masowo na szynobusy.

Zamiast bawić się w jakieś pilotaże i wyrzucać pieniądze w błoto, należy poczekać do grudnia, solidnie się przygotować i wystartować z grubej rury z nowym rozkładem jazdy!

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

walbol Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Paź 2008

PostWysłany: 16-09-2009, 15:12    Odpowiedz z cytatem

No to martwimy się o to, że cała Trzebnica nie przerzuci się za tydzień z busów na pociągi, czy o to że 3 kursy, które będą uruchomione będą śmigać puste?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ok22-17 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Lis 2008
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 16-09-2009, 15:23    Odpowiedz z cytatem

Do Naczelnik: zostawmy do grudnia linię nie używaną, w grudniu okaże się że tory ukradli i nigdzie już nie pojedziemy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gurdol1 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Mar 2006
Skąd: Brzeg

PostWysłany: 16-09-2009, 15:30    Odpowiedz z cytatem

Tu zapewne racja jest gdzieś po środku - też raczej byłbym za rozpoczęciem przewozów z "grubej rury".

Jednak przypomnę, że linia "mini aglo" Kluczbork - Opole startowała właśnie od trzech par (podobnie jak Brzeg - Nysa) i od razu zyskała sporą popularność.

W przypadku Trzebnicy i remontowanej drogi poznańskiej uważam to za dobry ruch. Pociąg ranny i ten powrotny po 15 może w znakomity sposób przyciagnąć młodzież szkolna lub pracowników - a przecież o to chodzi. Poza tym... mam być szczery? Pipidówy po drodze zapewnią może 10% frekwy - jak dobrze pójdzie. Jeśli się mylę i będzie wiecej (od grudnia) to tylko się ucieszę.

Proszę. Nie demonizujmy i nie sprowadzajmy wszystkiego do polityki i ich interesów. Z drugiej strony to dobrze, że politycy wedle swoich "interesów" reaktywują zapomniane aglo. Gdyby Marszałek nie mieszkał w Trzebnicy - różnie mogło by być... Mr. Green

I jeszcze... Do Obornik dojeżdża sporo Trzebniczan... samochodami. Skąd jadą do Wrocławia pociągiem. Teraz będą mogli jechać bezpośrednio od siebie.

_________________
Pozdrawiam
Robert Wyszyński
koordynator Obywatelskiego Komitetu Obrony Kolei na Opolszczyźnie
http://okoko.cal.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 16-09-2009, 15:51    Odpowiedz z cytatem

Gurdol1 napisał/a:
Z drugiej strony to dobrze, że politycy wedle swoich "interesów" reaktywują zapomniane aglo. Gdyby Marszałek nie mieszkał w Trzebnicy - różnie mogło by być...

Dokładnie. UMWD bardzo szybko dogadał się z PLK, bo jeszcze parę tygodni temu wrześniowa reaktywacja linii trzebnickiej była wykluczona:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=80800#80800

Szkoda, że zainteresowanie UMWD sprawami kolejowymi oscyluje wyłącznie wokół partykularnych interesów. Na linii JG - Lwówek od wielu tygodni ślimaczy się remont 15 metrów uszkodzonego podtorza. Pociągi nie jeżdżą, jest nieudolna KKA, pasażerów ubyło w drastycznym tempie! Dlaczego tu nie interweniuje Marszałek i nie wymusza na PLK zakończenia prac remontowych?
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=83997#83997

-----

Partykularyzm - stanowisko, zgodnie z którym ośrodki władzy i administracji nie uwzględniają całokształtu interesów określonego społeczeństwa czy państwa, ignorując potrzebę jego harmonijnego rozwoju gospodarczego lub kulturalnego, dbając jedynie o interesy własne, najczęściej własnej grupy interesu. Stronnicze decyzje podejmowane są wówczas na korzyść pewnych regionów kraju lub określonych grup społecznych, a pozostałe regiony są spychane na dalszy plan.

źródło: Wikipedia

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

morpheo
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-09-2009, 17:01   

Gurdol1 napisał/a:
Do Obornik dojeżdża sporo Trzebniczan... samochodami. Skąd jadą do Wrocławia pociągiem. Teraz będą mogli jechać bezpośrednio od siebie.


Mam rodzinę w jednej z pierwszych miejscowości za Obornikami Śl. jadąc w stronę Trzebnicy. Przed wydzieleniem pośpiechów do IC (bo akurat pospieszne kursowały często i w dość dobrych godzinach) często jeździli samochodem do Obornik, skąd dalej do Wrocławia.

Teraz rodzinka nie wyklucza, że będą zostawiać auto w Trzebnicy. I kto wie, czy część oborniczan nie przerzuci się na takie rozwiązanie.

Jak by nie było, kierowcy z "Bus Expressu" z Obornik Śl. do Trzebnicy od dawna na słowo 'szynobus' klną na czym świat stoi Wink
Powrót do góry

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 16-09-2009, 17:22    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jak by nie było, kierowcy z "Bus Expressu" z Obornik Śl. do Trzebnicy od dawna na słowo 'szynobus' klną na czym świat stoi

I w związku z tym popieram zdanie Naczelnika. W busiarzy trzeba wystrzelić z armaty w grudniu, a nie z wiatrówki we wrześniu! Nie jakieś pilotażowe podchody z trzema kursami na dobę tylko od razu ostra i bezkompromisowa walka o pasażera!

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 16-09-2009, 18:02    Odpowiedz z cytatem

Dotychczasowe dolnośląskie reaktywacje (Lubin, Jerzmanice, Lubań-Zgorzelec) to klęski UMWD do spółki z PR Wrocław. Trzebnica w wykonaniu KD ma szansę odnieść sukces. Ale dopiero od grudnia, bo teraz z trzema parami niewiele zwojują.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pawelW Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Wrz 2009
Skąd: Legnica

PostWysłany: 16-09-2009, 18:15    Odpowiedz z cytatem

Ja również zgadzam się z Naczelnikiem.Najpierw trzeba solidnie naprawic linie ,a dopiero potem robic szum o reaktywacji nie używanego od lat odcinka.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kruczek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2009

PostWysłany: 16-09-2009, 19:28    Odpowiedz z cytatem

Czy przystanek Pierwoszów-Miłocin zbudowano teraz? Bo wg tego rozkładu 88/89 nie było takie stacji.

A tak przy okazji witam wszystkich na forum, to mój pierwszy wpis.
kruczek

_________________
Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 16-09-2009, 20:47    Odpowiedz z cytatem

jak widzę to nie ma na tej linii takich stacji
więc chyba teraz powstały

zdjęcia linii Wrocław Psie Pole - Trzebnica
http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=linie&id=573&okno=galeria&od=0&do=11

stacja Trzebnica:
http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=430&okno=galeria

stacje na linii:
http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=linie&id=573&okno=przebieg

źRóDłO ZE STRONY ogólnopolskiej bazy kolejowej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Rev Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Gru 2007

PostWysłany: 16-09-2009, 21:04    Odpowiedz z cytatem

Przystanek powstał w 2006 r., choć nie w pełni funkcjonował (nie było kursów regularnych DKR):
http://wroclaw.hydral.com.pl/2371,miasto.html

Nie jest on tylko (albo nie tyle) dla mieszkańców Pierwoszowa - 180 osób - oddalenie ok. 1 km od miejscowości.
Może jest raczej dla "Terenu Rekreacyjnego" Miłocin powstałego na zrekultywowanej części Kopalni Piasku Pierwoszów, położonej tuż przy linii kolejowej. Byłoby to coś a la Kraków Business Park - może przystanek sponsorowany, skoro w nazwie rozkładowej występuje Miłocin, a nie ma takiej miejscowości - to tylko nazwa karczmy-terenu rekreacyjnego...
http://www.milocin.com.pl/

Gmina Wisznia Mała zobowiązała się w br. postawić wiatę i wybudować miejsca parkingowe dla samochodów przy przystanku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 12 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl