Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Skarżysko Kam. - Tomaszów Maz. kaput
Autor Wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 17-07-2009, 23:44   Skarżysko Kam. - Tomaszów Maz. kaput Odpowiedz z cytatem

Strona PR donosi (ale tylko łódzkie województwo), że od 1 sierpnia pod nóż idą:

22221 - relacja Opoczno odj.5.21 Skarżysko Kamienna przyj.6.47
12147 - relacja Tomaszów Maz. odj.15.11 Skarżysko Kam.przyj.17.01
22147 - relacja Tomaszów Maz. odj.19.40 Opoczno przyj.20.11
21144 - relacja Skarżysko Kam. odj.5.07 Tomaszów Maz. przyj.7.05
21148 - relacja Skarżysko Kam. odj.14.09 Tomaszów Maz.przyj.16.17

Zamiast ma być na odcinku Tomaszów - Opoczno KKA. A co z Opoczno - Skarżysko?

_________________
pozdrawiam
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mikolo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Cze 2009

PostWysłany: 18-07-2009, 14:09    Odpowiedz z cytatem

Czyli na to wychodzi, że linia ze Skarżyska Kamiennej do Tomaszowa Mazowieckiego przejdzie do historii... Szkoda, bo to piękna trasa...

_________________
STOP PRZEMOCY-Co 3 dziecko ulegające przemocy w rodzinie nie ukończyło 4 roku życia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Radek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Ostróda / Kraków

PostWysłany: 18-07-2009, 14:13    Odpowiedz z cytatem

Zły stan torów, brak elektryfikacji, niedopasowany rozkład, brak skomunikowań, kryzys. Które linie będą następne?

_________________
Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 20-07-2009, 13:44    Odpowiedz z cytatem

Przewozy Regionalne likwidują połączenia pomiędzy Skarżyskiem a Tomaszowem Mazowieckim. W zamian prawdopodobnie uruchomią nowe połączenie do Warszawy przez Włoszczowę Północ.

Decyzja o likwidacji ostatnich czterech pociągów zapadła kilka tygodni temu.

- Dostaliśmy pismo ze Świętokrzyskiego Urzędu Marszałkowskiego [od stycznia właściciel Przewozów Regionalnych - przyp. red.], że te połączenia nie mają uzasadnienia ekonomicznego i dlatego ich współfinansowanie zostaje wstrzymane. Zalecono nam też racjonalizację kosztów - mówi Adrian Koper ze Świętokrzyskiego Zakład Przewozów Regionalnych.

Połączenia mają być zawieszone od 1 sierpnia, ale kolejarze w związku z tym nie przewidują zwolnień. - Pracujemy nad innymi rozwiązaniami - zapewnia Koper, choć szczegółów nie chce zdradzić.

Dowiedzieliśmy się, że chodzi o organizację nowego połączenia z Kielc do Warszawy. Miałoby być ono konkurencyjne wobec obecnych połączeń obsługiwanych przez PKP Intercity, które na początku roku, po wydzieleniu Przewozów Regionalnych z PKP, przejęło wszystkie pociągi pospieszne. Teraz Przewozy Regionalne chcą uruchomić pociąg Interregio Kielce - Warszawa. - Jest taki pomysł. I doszło już do pierwszego spotkania wszystkich zainteresowanych stron - potwierdza Wojciech Siporski z urzędu marszałkowskiego. Podkreśla, że sprawa jest na bardzo wczesnym etapie. - To pomysł kolejarzy, który wymaga wielu uzgodnień. Prace trwają, możliwe, że takie połączenie uda się uruchomić w ciągu dwóch-trzech miesięcy - tłumaczy Siporski.

Nowy pociąg miałby połączyć Kielce z Warszawą, ale za pośrednictwem Centralnej Magistrali Kolejowej. - Skład dojeżdżałby do Żelisławic, gdzie jest połączenie z CMK, ale nie jest ono zbyt wygodne. Maszynista musiałby wysiąść i przejść na koniec składu do drugiego kokpitu. Ta operacja trwałaby kilka minut, ale dzięki temu można dojechać CMK przez Włoszczowę Północ do Warszawy - tłumaczy nasz rozmówca z branży kolejarskiej.

Niewykluczone, że dzięki temu dojazd do Warszawy trwałby krócej niż teraz przez Radom. - Ale jaka to będzie różnica, nie wiadomo. Trzeba to dokładnie wyliczyć, bo składy wykorzystywane przez Przewozy Regionalne raczej nie pojadą tak szybko jak ekspresy Intercity - mówi Adam Młodawski, dyrektor kieleckiego oddziału Polskich Linii Kolejowych.

Źródło: Gazeta Wyborcza

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

PiterTarnów Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Kwi 2009

PostWysłany: 20-07-2009, 19:13    Odpowiedz z cytatem

kolejna dywersja na kolei zamiast zrobić normalny rozkład jazdy (bo teraz na tej linii jest namiastka rozkładu - mimoza) to likwidują. A KTO WAM BARANY BEDZIE JEZDZIL NA LINII GDZIE JEST JEDNA PARA CZY DWIE POCIĄGÓW DZIENNIE???
najprościej zlikwidować , Skarzysko-Sandomierz uwalone, Busko-Kielce uwalone a teraz dojdzie Skarżysko-Tomaszów Maz..
tu powinna wejsc jakas Arriva moze to byłoby lekarstwo?

_________________
2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mikolo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Cze 2009

PostWysłany: 24-07-2009, 09:04    Odpowiedz z cytatem

Ostatnio byłem w Końskich i zrobiłem zdjęcia oraz nagrałem pociąg relacji: Skarżysko-Kam.-Tomaszów.
Jak ktoś chce obejrzeć film o stacji kolejowej w Końskich zapraszam:
http://www.youtube.com/watch?v=AdmwJIjhVdA
Miłego oglądania Smile

_________________
STOP PRZEMOCY-Co 3 dziecko ulegające przemocy w rodzinie nie ukończyło 4 roku życia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 24-07-2009, 13:04   

Gdzie są dziarscy i dzielni związkowcy?
Powrót do góry

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 24-07-2009, 18:26    Odpowiedz z cytatem

A jaka jest frekwencja w pociagach?
Krzysztof21 napisał/a:
Gdzie są dziarscy i dzielni związkowcy?

Założę się, że nie było darmowej wyżerki i napojów

[ Dodano: 24-07-2009, 18:28 ]
PiterTarnów napisał/a:
A KTO WAM BARANY BEDZIE JEZDZIL NA LINII GDZIE JEST JEDNA PARA CZY DWIE POCIĄGÓW DZIENNIE???
Na północy takie linie są i nawet mają niezłą frekwencje

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Seblit Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Wrz 2007
Skąd: z mieszkania

PostWysłany: 24-07-2009, 23:17    Odpowiedz z cytatem

Na Elbląg-Braniewo (nadzalewówka) tez jeździła 1 para w środku dnia, żeby można było powiedzieć: zamykamy bo nikt nie jeździ.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 24-07-2009, 23:30    Odpowiedz z cytatem

Kościerzyna - Wierzchucin przez Czersk czasem SA101 bywa za małe ale najczęściej koło 40-60%

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 25-07-2009, 10:26    Odpowiedz z cytatem

Niestety sama relacja Skarżysko - Tomaszów nie ma większego sensu, mimo skomunikowań do Łodzi. Za dobrych czasów po popołudniowym pociągu Skarżysko - Łódź jechał pociąg Skarżysko - Tomaszów. Od Skarżyska jechało sporo osób, które wysiadały w sumie do Końskich (w dni robocze), ale w niedziele ten pociąg też miał frekwencje w stronę Łodzi mimo przesiadek w Tomaszowie i Koluszkach. Gdyby obecne pociągi nawet przy tak fatalnym rozkładzie były przedłużone do Łodzi (SU42 może spokojnie jechać pod drutem) to miały jakiś sens. Ratunkiem dla tej linii byłby wspólny przetarg łódzkiego i świętokrzyskiego na obsługę całości Skarżysko - Łódź i co najmniej 3 pary pociągów w całej relacji. Arriva ze swoimi MR mogłaby się wykazać.

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mikolo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Cze 2009

PostWysłany: 28-07-2009, 09:38    Odpowiedz z cytatem

Skarżysko Kamienna: Autobusy zastąpią pociągi

Z powodów finansowych pociągi przestaną jeździć od 1 sierpnia. - Wpływy z biletów tylko w pięciu procentach pokrywały koszty - tłumaczy Iwona Sinkiewicz, rzeczniczka prasowa urzędu marszałkowskiego. Pociągi zastąpią autobusy. Pierwsza linia będzie łączyła Skarżysko z Końskimi, a druga Skarżysko z Opocznem. Analogiczna komunikacja uruchomiona zostanie na terenie województwa łódzkiego.

Jak długo będą kursować autobusy? - Zawieszone połączenia kolejowe były przewidziane w rozkładzie jazdy obowiązującym do połowy października. Co będzie później, nie wiadomo - mówi rzeczniczka.

[źródło: gazeta wyborcza, www.kpinfo.pl ]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 05-08-2009, 09:40    Odpowiedz z cytatem

Końskie: Ostatni pociąg osobowy odjechał ze stacji

W piątek po godzinie 16 ostatni pociąg osobowy odjechał ze stacji Końskie. O likwidacji połączeń przeważyły względy ekonomiczne.

PKP Przewozy Regionalne spółka z o.o. poinformowała o zawieszeniu kursowania pociągów na linii Skarżysko Kamienna – Tomaszów Mazowiecki. Od 1 sierpnia na odcinku Końskie Skarżysko będzie kursowała Kolejowa Komunikacja Autobusowa. Rozkład jazdy w/w został umieszczony na dotychczasowym rozkładzie jazdy pociągów w koneckim opuszczonym budynku dworcowym.

Te decyzje zostały podjęte przez samorządy. – informuje Piotr Małek, dyrektor do spraw eksploatacyjnych PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Skarżysku Kamiennej.- Ponieważ przewozy regionalne nie są finansowane przez kolej, a przez Urząd Marszałkowski (od 1 stycznia spółka Przewozy Regionalne podlegają Urzędowi Marszałkowskiemu) i teraz zapadły takie, a nie inne decyzje. Z tego, co my odczuliśmy władze samorządowe szukają oszczędności. To jest podyktowane względami ekonomicznymi, bowiem my jako kolej naprawdę byliśmy zainteresowani utrzymaniem linii gdyż w większości cywilizowanych krajów Europy Zachodniej transport kolejowy jest popierany jako przyjazny dla środowiska i w tym momencie odnoszę wrażenie, że u nas w województwie świętokrzyskim zapomina się o tym, co to jest promocja województwa, turystyki.

Pierwszy i ostatni pociąg

Ponad 120 lat temu mieszkańcy Końskich ujrzeli pierwszy przejeżdżający przez ich miasto pociąg. Linia kolejowa umożliwiała rozwój miejscowości. Na trasie Skarżysko Tomaszów wielu mieszkańców miejscowości dojeżdżało do zakładów pracy właśnie koleją. W godzinach porannych gremialnie dojeżdżali do Końskich czy Opoczna. Po godzinie 15 czy 16 w wagonach osobowych był również tłok. W dni targowe w przedziałach można było spotkać mieszkańców regionu wracających z zakupionym towarem z miasta. Tak było do końca lat 80-tych. Później kolej zaczęła odstępować miejsce przejazdom autokarowym, a ostatnio prywatnej komunikacji samochodowej, której nie wszyscy są zwolennikami. – Od dziesięciu lat przyjeżdżam cyklicznie do Końskich ze Skarżyska – nadmienia Mieczysława Chajduga za Skarżyska Kamiennej. Busami jeździ się bardzo niewygodnie. W pociągu było zdecydowanie wygodniej – dodaje mieszkanka Skarżyska.

W piątek po godzinie 16 ostatni skład osobowy odjechał z koneckiej stacji. Na dworcu spotkaliśmy kilka osób czekających na pociąg w stronę Skarżyska. Nie brakowało entuzjastów kolejnictwa. Halina i Wojciech Muszyńscy z Kazanowa specjalnie postanowili przewieźć swojego dwuletniego wnuczka Stasia pociągiem do Skarżyska. Michał Przychodni i Bartosz Dulewicz również postanowili przejechać się pociągiem. – Interesujemy się PKP – stwierdzili. Piotr Świercz z Końskich specjalnie przerwał prace budowlane, aby zrobić chociaż kilka fotografii odjeżdżającemu składowi. - Wczoraj fotografowałem pociąg, który przyjechał od strony Skarżyska. Jakby nie było to historyczne wydarzenie.

Stanisław Wasiński był pierwszym, który wysiadał na koneckiej stacji. Z córką Urszulą przyjechał z Petrykóz. Za bilet zapłacił 4 złote. Wiedział, że jedzie ostatnim składem osobowym na tej trasie.
- Ubolewam nad tym, ale złożyło się na to wiele czynników. Już w czerwcu był awaria i uruchomili komunikację samochodową. Na trasie Końskie Opoczno jeździliśmy bardzo często, a teraz chyba będziemy musieli obrać kierunek na Kielce, a następnie na Łódź – dodaje Wasiński.

Źródło: Echo dnia

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 05-08-2009, 11:02    Odpowiedz z cytatem

Ech bez komentarza...

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 05-08-2009, 14:20    Odpowiedz z cytatem

Zobaczymy ile pojeździ KKA. Raczej niezbyt długo....Cieszę się natomiast, że pociągi ze Skarżyska do Ostrowca mają całkiem przyzwoitą frekwencję. Wtym przypadku ,,Bilet Świętokrzyski'' się sprawdził.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 4 Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl