Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Prezydent Gliwic likwiduje tramwaje!
Autor Wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 28-05-2009, 09:13   Prezydent Gliwic likwiduje tramwaje!

Stało się: pomimo akcji protestów, pomimo opini specjalistów i naukowców z Politechniki Gliwickiej, pomimo sprzeciwu samych mieszkańców, pomimo akcji prowadzonych przez nasz komitet (OKOKŚ) i Obywatelski Komitet Obrony Tramwajów i Promocji Komunikacji Miejskiej w Gliwicach ( http://www.tramwaje.ubf.pl/news.php ) prezydent Gliwic Zygmunt Frankiewicz postawił na swoim. Wczoraj zarząd KZK GOP przegłosowł wniosek prezydenta Frnakiewicza dotyczący likwidacji gliwickich tramwajów.

Zarząd KZK GOP:

Przewodniczący Zarządu: Roman Urbańczyk

Zastępca Przewodniczącego Zarządu: Piotr Uszok

Zastępca Przewodniczącego Zarządu: Grzegorz Dydkowski

Członkowie Zarządu:
Radosław Baran, Zygmunt Frankiewicz, Kazimierz Górski, Marek Kopel, Andrzej Stania, Piotr Koj.

Radosław Baran już zasłynął likwidacją linii 27 na terenie Będzina i ograniczeniami w kursowaniu innych, Kopel jako prezydent Chorzowa zlikwidował najstarszą linię tramwajową (8). Już widać, że decyzja okazała się krótkowzroczna i błędna. Prezydent Frankiewicz również jest członkiem Zarządku KZK GOP. Ciekawe, prawda?

Rozpoczynam ten temat, bo uważam, że nie można stać bezczynnie i patrzeć, co wyprawiają nasi pożal się Boże "włodarze". Trzeba sprawę nagłośnić, liczę na Was drodzy forumowicze, tym bardziej, że nasze regionalne media wykazują dziwną bierność w tej sprawie...

Zachecam do dyskusji. Może wspólnie odkryjemy, dlaczego to tak bardzo prezydentowi Frankiewiczowi zalezy na likwidacji tramwajów.
Przejdź na dół

andrzej_sz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lis 2008

PostWysłany: 28-05-2009, 09:43    Odpowiedz z cytatem

Krzysztof21: walczcie o tramwaje. Pamietam, ze korzystalem z tych linii by dostac sie z Gliwic do Zabrza i Bytomia. Bylem niedawno we Francji. Grenoble i okolice. W Grenoble powrocily tramwaje po kilku latach. Miasto ma okolo 150 tysiecy mieszkancow a sa 4 linie. Do lotniska w Lyonie wytyczana jest trasa tramwaju. Peron jest juz gotowy, obok peronow dla TGV... dodam, ze w Grenoble byly tez trolejbusy - i jak przyznaja mieszkancy - nie jest wykluczone ze i one wroca - trakcja nadal wisi... Szkoda, ze w Gliwicach jest inaczej. Caly prawie swiat stawia na tramwaje, wracaja linie a w Gliwicach jest na odwrot.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 28-05-2009, 10:29   

Ciekawa wiadomość z serwisu: http://infotram.pl/text.php?id=23770

"Niemieckie miasto Cottbus przyciągnęło na siebie uwagę dosyć kontrowersyjnym stwierdzeniem o rozważanej możliwości likwidacji tramwajów w mieście. Jednak decyzja ta wywołała bardzo negatywną reakcję społeczeństwa i debata nad likwidacją tramwaju przerodziła się w rozważanie możliwości ekspansji. Choć na razie jedynym jej efektem stało się wycofanie miasta z pomysłów likwidacji tramwaju. Wobec takich efektów konieczne staje się opracowane optymalnego programu rozwoju tramwaju, jako integralnej części systemu komunikacyjnego, czego efektem ma być również przedłużenie linii tramwajowej do Uniwersytetu. O ważności tramwaju świadczy również fakt, że w przeciągu tygodnia 10 000 osób podpisało się pod petycją w sprawie utrzymania tramwajów w mieście".

U nas władza (Frankiewicz i reszta) ma głęboko w czterech literach zdanie mieszkańców Gliwic. To co dzieje się teraz w Gliwicach przypomina propagandę z najczarniejszych lat PRL-u. Prezydent Frankiewicz okazał się nawet pogardzić opiniami wybitnych specjalistów z Politechniki Gliwickiej: Pana profesora Kazimierza Kłoseka i Pana profesora Marka Sitarza ( link do listu: http://www.tramwaje.ubf.pl/viewpage.php?page_id=35 ).

Władza głupia wcale zła nie jest. Bo z głupią władzą przynajmniej można rozmawiać i ją oświecić. Najgorsza jest władza cwana, władza wykorzystująca instrumentalnie obywateli, władza arogancka i bezczelna względem obywateli. Niestety w tym wszystkim kluczową rolę odgrywa znienawidzone przeze mnie słowo, czyli "polityka". To nie fachowcy zajmują się transportem, to politycy partaczą i niszczą. I to partactwo, te koalicyjne układziki, ten strach o stołeczki i własne kariery (tak, tak... boją się góry, oj boją... ), ta krótkowzroczność, głupota i brak wiedzy, ignorancja... to wszystko sprawia, że rok 2009 staje się dla woj. śląskiego datą, która będzie wyznaczała kiedyś w historii takie wydarzenia jak:
- gigantyczne i zupełnie irracjonalne cięcia pociągów przy wzroście dotacji do kwoty 100 mln zł;
- likwidacja tramwajów w Gliwicach;
- poważne ograniczenia w kursowaniu tramwajów na terenie Będzina;

W tym wszystkim kluczem do zrozumienia całego problemu zdaje się być PKM Gliwice: oczko w głowie prezydenta Frankiewicza. I chyba (powtarzam, chyba, pewny nie jestem) tym tropem trzeba podążać, aby zrozumieć irracjonalną decyzję o likwidacji gliwickich tramwajów.

I jeszcze jedno: co do argumentu "prezydenta" Frankiewicza o konieczności ponoszenia przez miasto rzekomo gigantycznych nakładów na tramwaje. Otóż z Regionalnego programu modernizacji infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląskiej w latach 2007-2013 ( http://www.um.gliwice.pl/pub/pliki/operacyjny_program.pdf ) Gliwice otrzymały środki finansowe na I etap prac modernizacyjnych (usuwanie barier technicznych). Prezydent Frankiewicz dobrowolnie z tego dofinansowania zrezygnował.

Warto też w kontekście likwidacji linii tramwajowych z Będzinie, Chorzowie i Gliwicach przyjrzeć się KZK GOP. Twór to ciekawy, oj ciekawy, ciekawy... Szczególnie osoba Pani rzecznik Alodii Ostroch (ciekawi mnie jej droga na to stanowisko). Na naszą akcję pisania listów dotyczących wspólnego biletu na tramwaje, autobusy i pociągi w aglomeracji śląskiej Pani rzecznik odpowiedziała felietonem, jaki ukazał się w Kwartalniku Komunikacji wydawanym zresztą przez KZK GOP. Oberwało nam się solidnie i okazało, że to my (!) opóźniamy prace nad wspólnym biletem. Zresztą poczytajcie sami: http://kolej.wikidot.com/blog:rzecznik-kzk-gop-o-akcji-dot-wspolnego-biletu/comments/show#post-492541

Do kwestii KZK GOP wrócę kiedyś w osobnym wątku, gdzie poruszę też problem GZM (dla tych co nie wiedzą: Górnośląski Związek Matropolitalny: twór całkowicie zbędny i nikomu niepotrzebny, którego rzecznik -Pan Krzysztof Krzemiński- też pomstował kiedyś na nas za akcję wysyłania listów dot. wspólnego biletu, zresztą w swoim felietonie Pani rzecznik KZK GOP rzecznikuje też GZM: pisząc o "Bogu ducha winnej instytucji" ma na myśli oczywście Górnośląski Związek Metropolitalny, dla którego największym problemem jest nazwa naszej szacownej metropolii).

Reasumując: jak widzicie dobrze nie jest. Źle się u nas dzieje. Komunikacja w naszej "aglomeracjii" to obraz nędzy i rozpaczy. Mam nadzieję, że dzięki temu forum uda się nagłośnić działania prezydenta Frankiewicza i podobnych mu osób. Skutki likwidacji tramwajów w Gliwicach będą katastrofalne. Nie jest to moja opinia (choć pod nią się w pełni podpisuję). Jest to zdanie specjalistów w tej materii. A ci wiedzą co mówią. Koszty ponownego uruchomienia tramwajów w Gliwicach będę o wiele większe, niż koszty remontu i modernizacji taboru i infrastrutkury tramwajowej.
Powrót do góry

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 28-05-2009, 12:32   

Cała obecna władza, czy to w UM-ach, czy w PKP, KZK GOP itd. itp. to po prostu niszczyciele wszystkiego, czym się zajmują! Na tych stanowiskach potrzeba przede wszystkim ludzi wykształconych, po studiach, którzy w racjonalny sposób będą zarządzać swoim interesem!

Jeśli w Gliwicach faktycznie dojdzie do fizycznej likwidacji tramwajów, to te miasto stanie się komunikacyjnym zaściankiem naszej "aglomeracji". Cieszę się, że tam nie mieszkam, pomimo tego, że cenię sobie to miasto z wielu względów.

Zastanawia mnie tylko, dlaczego nikt nie alarmuje? Dlaczego media nic nie mówią w sprawie gliwickich tramwajów? Dlaczego wydział transportu w UM milczy? Przecież to co się teraz dzieje w Gliwicach to jest wolna amerykanka!
Powrót do góry

Piottr Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Mar 2008
Skąd: Wilanów Wąsk

PostWysłany: 28-05-2009, 12:52    Odpowiedz z cytatem

mk1992 napisał/a:
Zastanawia mnie tylko, dlaczego nikt nie alarmuje? Dlaczego media nic nie mówią w sprawie gliwickich tramwajów? Dlaczego wydział transportu w UM milczy? Przecież to co się teraz dzieje w Gliwicach to jest wolna amerykanka!

A zaalarmujesz? A napiszesz odpowiednie pismo do mediów, do Uwaga TVN, do Ekspressu Reporterów, do Urzędu Marszałkowskiego, do wojewody?
Jakbym mieszkał na Śląsku, tak jak Ty, tobym działał. Bo skoro udało mi się obronić linię autobusową która jeździ po moim osiedlu (pisząc odpowiednie pisma i zbierając podpisy sąsiadów), to czemu miałoby się nie udać w sprawie tramwajów.
Wniosek: trzeba działać samemu, a nie zadawać retoryczne pytania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 28-05-2009, 13:02   

Tak się składa, że w imieniu OKOKŚ wysyłałem już mnóstwo listów z prośbami, uwagami, propozycjami do KZK GOP, UM, PKP, a także do UM Bytom, Zabrze i Gliwice. Tylko na część otrzymałem odpowiedź. Do reporterów Uwagi i Interwencji pisałem już w grudniu, aby zainteresowali się sprawą dofinansowania przez Urząd Marszałkowski ŚZPR kwotą aż 100 mln zł. Odpowiedzi oczywiście nie otrzymałem, a sprawą nikt dogłębniej się nie zainteresował. Jedynie lokalne media wspomniały o likwidacji połączeń. Ale nic poza tym.

Po wysłaniu całej masy listów i e-maili do różnych instytucji, i otrzymaniu odpowiedzi dosłownie na kilka z nich (nie wiem, może z 6/8 listów zwrotnych otrzymałem) brzydnie mi się kolejne pisanie i podsuwanie mediom spraw do nagłośnienia. Sam tego nie dokonam.
Powrót do góry

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 28-05-2009, 13:16   

Panowie, nie odwracajmy uwagi od zasadniczego tematu, jakim jest prezydent Frankiewicz i motywacja jego decyzji o likwidacji tramwajów. Nie sprzeczajmy się o coś, co rozmydla nam temat.

Masz rację Piotrze, że trzeba działać, tylko to nie jest takie proste. Działamy, piszemy: ale ta praca aż dwóch komitetów obywatelskich, związków zawodowych działających w KZK GOP, środowisk naukowych i mieszkańców nie daje żadnych efektów. Ekipa Frankiewicza jest niesamowicie zdeterminowana. Założyli sobie, że zlikwidują tramwaję po trupach, nie zważając na protesty i petycje. I dopną swego. Pytanie: dlaczego tak bardzo zależy im na likwidacji tramwajów?

Była propozycja referendum w sprawie tramwajów. Frankiewicz ją odrzucił, argumentując, że wybrana demokratycznie władza do referendum w takiej kwestii uciekać się nie musi. Cóż... nie wiedziałem, że w XXIw. w moim województwie spotkam się z przypadkami dyktatury.

Jeszcze coś: prezydent Frankiewicz mówi, że miasta nie stać na utrzymywanie tramwajów. Moje pytanie wobec tego: a stać Gliwice na halę "Podium"? I po co ona? Jest przecież blisko stadion w Chorzowie, Dom Muzyki i Tańca w Zabrzu, "Opera Śląska" w Bytomiu oraz "Spodek" w Katowicach!

Dla tych co nie wiedzą: "Hala Podium to flagowa inwestycja miasta. Ma być jedną z najnowocześniejszych aren na południu Polski, która maksymalnie pomieści 15 tys. widzów. Inwestycja od początku imponowała nie tylko rozmachem, ale i ceną. Ma być co prawda dofinansowana kwotą 41,6 mln euro z funduszy unijnych, ale ostatnio miasto policzyło, że budowa będzie kosztowała 350 mln zł. - Ta kwota powinna się nieco zmienić na naszą korzyść, bo ceny usług budowlanych spadają. Ale ostateczną sumę poznamy dopiero po przetargu - mówi Janusz Moszyński, pełnomocnik prezydenta Gliwic ds. budowy hali. Już teraz wiadomo, że miasto będzie musiało wziąć kredyt na realizację inwestycji. Na razie Gliwice badają możliwości zaciągnięcia pożyczki w Europejskim Banku Inwestycyjnym lub Europejskim Banku Odbudowy i Rozwoju. Na jaką kwotę i okres - tego jeszcze nie wiadomo." (źródło: http://www.gazetagliwice.pl/gazetagliwice/1,95519,6584574,Czy_poczekac_z_hala_Podium_na_lepsze_czasy_.html ).

No to jak to jest, na halę taka gigantyczna kasa będzie, a nie da się wykombinować 2 mln zł na tramwaje? Odpowiedźcie sobie sami, czy faktycznie prezydent Frankiewicz likwidując tramwaje ma takie czyste intencje? W kontekście budowy hali "Podium" nie wierzę, że ekipa Frankiewicza tak skrzętnie zastanawia się nad każdą wydaną złotówką.

Pan Frankiewicz rzecz jasna z komunikacji publicznej nie korzysta. Jeździ sobie wygodnie swoją prezydencką limuzyną. A świat zza przyciemnianych okien wygląda zupełnie inaczej, niż w przypadku zwykłych obywateli.

W Będzinie już rozpoczęto zbieranie głosów w sprawie odwołania prezydenta Radosława Barana. Już mają 5 tys. podpisów. Ewentualne referendum powinno odbyć się w sierpniu ( http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,6658873,Tramwajarze_chca_odwolac_prezydenta_Bedzina.html ).
Powrót do góry

Piottr Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Mar 2008
Skąd: Wilanów Wąsk

PostWysłany: 28-05-2009, 14:17    Odpowiedz z cytatem

Z mojego doświadczenia wynika, że wyłącznie pisma na papierze, wysłane listem poleconym doczekują się odpowiedzi. Emaile to sobie można pisać do dev/null i taki sam będzie efekt, przynajmniej w Polsce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 28-05-2009, 14:44    Odpowiedz z cytatem

Piottr napisał/a:
A napiszesz odpowiednie pismo do mediów, do Uwaga TVN, do Ekspressu Reporterów

Media są przekupne, a większość dziennikarzy są jak k...! Nawet nie wiecie ile nerwów i zabiegów kosztowało nas, żeby nagłośnić sprawę wachowskiego El-In. Wszyscy nas olewali (m.in. TVN, Polsat), a TVP zastanawiała się 2 tygodnie i dopiero po zdjęciu reportażu z magazynu śledczego "Misja Specjalna" Krycha jakoś ich "zmobilizowała". W efekcie mieliśmy prokuraturę na karku nasłaną przez zarząd PKP S.A. z prezesem Wachem na czele, która zamiast ścigać przestępców i aferzystów na kolei, zaczęła ścigać tych, którzy przekręty władzy PKP ujawniają i nagłaśniają:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=6578

Krzysztof21 napisał/a:
Trzeba sprawę nagłośnić, liczę na Was drodzy forumowicze, tym bardziej, że nasze regionalne media wykazują dziwną bierność w tej sprawie...

Podobnie jest z lokalnymi mediami, które często są uwikłane w towarzysko-korupcyjne układy z lokalną władzą samorządową.

Po prostu żyjemy w chorym kraju!

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

gkal Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Maj 2009

PostWysłany: 28-05-2009, 17:09   Re: Prezydent Gliwic likwiduje tramwaje! Odpowiedz z cytatem

@Krzysztof21:

1) To ja zapytam, co w tej sprawie zrobiło stowarzyszenie WPK?

Wspomnę tylko opinię faceta pn. YoMaHa, który sugerował, że WPK poparło likwidację linii nr 8 i 25, co - fakt, nie w linii prostej, ale - zapoczątkowało (= pozwoliło na) cały cykl następstw, z kolei których - wciąż moim zdaniem - jeszcze nie koniec (czyli na 1 i 4, po 8, 12 i 25, wcale nie koniec likwidacji systemu transportu aglomeracyjnego GOP-u).

2) Radosław Baran ps. Szczęka zasłynął akurat likwidacją 25.

3) Nagłaśnianie na tym, czy każdym innym forum niczego nie zmieni. Póki co żadne forum nie jest opiniotwórcze co do sił politycznych rządzących woj. śląskim i ich samorządów.
A jak z tzw. czwartą władzą, i to renomowaną - wiesz najlepiej osobiście.

4) Prezydentowi Frankiewiczowi zależy dokładnie na tym samym, co innym decydentom podpisującym się pod likwidacją przedmiotowych elementów zorganizowanej sieci. Otóż Tramwaje Śląskie, w przeciwieństwie do PKM-ów, nie oferują owym decydentom żadnych profitów "prywatnych" ze swojej działalności. Proste jak drut trakcyjny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 28-05-2009, 18:28   

O WPK wypowiadać się nie będę. Szkoda moich nerwów.
Baran zasłynął takżę likwidacją lini 27 (kursuje ona teraz z Sosnowca Kazimierza do Pętli na Pogoni: zupełnie bez sensu i celu) i ograniczeniami innych linii. 25 rzecz jasna też jest niepowetowaną stratą.

Naczelnik pisał o mediach prywatnych: dodam, że swego czasu chciałem zwrócić uwagę "Gazety Wyborczej" na problem codziennych opóźnień porannego pociągu z Wielunia do Tarnowskich Gór. Dziennikarz ów dostał gotowe materiały ( http://kolej.wikidot.com/miesiecznik-pasazera ), nawet napisałem gotowy artykuł.
Dzwoniłem, przekonywałem, nękałem mailami, znowu dzwoniłem. Bez skutku. W tym czasie powstało ileś tam bezsensownych artykułów o tym, jaka to niby cudowna jest SKR-ka z Tych Miasta do Katowic i jakie to przewspaniałe są "Flirty". A wszyscy wiedzą, że ta trasa jest totalną porażką, a "Flirty" więcej stoją popsute, niż jeżdżą.

Ok, wracamy do merytorycznej dyskusji.

Jak jest z tym tramwajem w Gliwicach - replika z argumentami Prezydenta Frankiewicza:

I)Władze: - cytat z Frankiewicza:
---
"Za jedną złotówkę autobus jedzie 225 metrów, a tramwaj tylko 110 metrów, czyli dwa razy mniej. Dwa razy droższa jest bieżąca eksploatacja tramwajów, czyli dopłata do tzw. wozokilometra". €
---
Komitet Obrony Tramwajów (OKOTiPKM):
Nonsens: Miernikiem efektywności ekonomicznej jest wielkość dopłaty do przewozu jednej osoby. Tramwaj linii T4 przewozi ok. 10 osób na 1 wozokilometr, natomiast autobusy analogicznie średnio TYLKO 3-4 osoby.Dlatego ponoszony większy nakład --> daje znacznie lepszy efekt wynikowy.
Dla tramwaju nr 4 to tylko 0.30 zł dopłaty/osobę, dla autobusów więcej, nawet 2.20zł. T4 jest b. efektywny!! Zobacz nasze wyliczenia:
http://www.tramwaje.ubf.pl/viewpage.php?page_id=40

----------------------
Władza: tramwaj jest nieekologiczny - emisja CO2 - cytat z Frankiewicza:

"Jeżeli przyjąć emisję w wysokości 100 g CO2, to nowoczesny autobus wyemituje taką ilość po przejechaniu 85 metrów, a tramwaj po przejechaniu tylko 35 metrów (cały czas bierzemy pod uwagę konieczność wytworzenia i dostarczenia prądu). Tramwaj dwukrotnie bardziej zanieczyszcza więc pod tym względem środowisko"

OKOTiPKM: ręce opadają... Wynika,że autobus oprócz nieznaczej emisji CO2 dostarcza miastu np. cennego ozonu!!

-----------------------------
Władza - cytat z Frankiewicza:

"Informacje pozyskane w efekcie podjętych działań wskazują na konieczność poniesienia przez miasto Gliwice bardzo znaczących nakładów finansowych na dalsze utrzymanie obydwu linii. Są one nie tylko deficytowe, ale ponadto wymagają poniesienia ogromnych wydatków na konieczną do dalszego funkcjonowania modernizację"

OKOTiPKM: Nie ma linii niedeficytowych.€ž"Ogromne wydatki"€ konieczne na modernizację linii dla dalszego jej funkcjonowania władze podawały w zależności, kiedy i kto w jakim medium się wypowiadał: od 60 do 200 mln zł.
Tymczasem ukryto informację, o którą sam Frankiewicz wystąpił do Tramwajów Śl.:
Koszty utrzymania linii tramwajowych w stanie niepogorszonym przez okres 5 lat wynosi ... 0.9 mln zł!! Zatoczki dla budowanych przystanków autubusowych w miejsce tramwaju będą droższe. O wiele droższe!!!
Tutaj pismo: http://gliwice.republika.pl/pisma/Odp_Z_UM/ZAL2_od_TS.jpg

UE dawała na remont T ok 12 mln zł. Frankiewicz zrezygnował z programu.

--------
Władza - cytat z Frankiewicza:
"Za jeden nowoczesny tramwaj można kupić dwa i pół autobusu"

OKOTiPKM: tylko trwałość T jest 3x większa i można uzyskać 50% dofinasowanie.
Tramwaj częściowo niskopodłogowy, nowy z Protram Wrocław to koszt tylko 3.5 mln zł.
=====================

Konkluzja ostateczna - cytat z Frankiewicza:
"W przypadku tramwajów wszystko jest ewidentne. To kosztowna zabawka, do której przez dziesiątki lat trzeba będzie dokładać. I która, będąc bardzo kosztowną, jest bardzo mało użyteczną"

OKOTiPKM: Miasta z systemami tramwajowymi rządzone są przez dzieciaki lub dewiantów tramwajowych. Naprawdę wstyd nam, że mamy takiego Prezydenta...
-------------
Cytaty Z Frankiewicza ze stron:
http://www.um.gliwice.pl/pub/msi/MSI_19_2009.pdf
http://www.rynkowy.com.pl/wiadomosci/?p=4598
Powrót do góry

acmechb Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Gliwice

PostWysłany: 28-05-2009, 22:37    Odpowiedz z cytatem

Plakat wywieszony w tramwaju:

http://img7.imageshack.us/img7/7011/ogloszenienatramwaju.th.jpg
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 29-05-2009, 08:52    Odpowiedz z cytatem

Gliwice likwidują linie tramwajowe

Komunikacyjny Związek Komunalny GOP poinformował, że podczas posiedzenia 26 maja zarząd KZK GOP przychylił się do wniosku gminy Gliwice w sprawie likwidacji linii tramwajowych nr 1 i 4.

Na terenie miasta Gliwice, kursujące tam dotychczas linie tramwajowe zastąpione zostaną przez komunikację autobusową - niskopodłogowe autobusy jeździć będą tą samą trasą i z tą samą częstotliwością, jak tramwaje.

Postulowane przez miasto zmiany w organizacji komunikacji wprowadzone zostaną w okresie wakacyjnym, tak by dla pasażerów nie były zaskoczeniem. W tym terminie miasto zapewni dostosowanie infrastruktury przystankowej do potrzeb komunikacji autobusowej na trasie przejazdu linii zastępujących tramwaje.

Władze Gliwic jako główny powód zmiany organizacji transportu podają rachunek ekonomiczny. Linie tramwajowe w Gliwicach wymagają dużych nakładów na modernizację, zastąpienie ich komunikacją autobusową jest więc sposobem na najszybszą poprawę usług komunikacyjnych, przy jednoczesnym obniżeniu nakładów ponoszonych na zapewnienie transportu publicznego.

źródło: wnp.pl / RK

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

acmechb Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Gliwice

PostWysłany: 29-05-2009, 16:26   Gliwice i Zabrze Odpowiedz z cytatem

Jaka jest sytuacja na Śląsku najlepiej oddaje róznica pomiędzy Zabrzem I Gliwicami połaczonych jednym tramwajem.
Frankiewicz ma pewien problem, bo w Zabrzu wygrałą wybory
osoba spoza dotychczasowych układów
P. Małgorzata Mańka-Szulik .
I powiedziała, że nie puści autobusów Frankiewicza do Zabrza. Więc, autobus zastepujacy T będzie jeżdził do granicy i tam się będą ludzie przesiadać na tramwaj
-----------------------
Gdyby nadal Zabrzem rządził Roman Urbańczyk dziś Prezes KZKGOP-u (mieszkańcy pamietają go z debaty jak kazał nie klaskać po pierwszej części zdania, bo w drugiej części zdania powiedział, ze jest przeciw tramwajowi)
to dawno razem z kolegą Frankiewiczem z Gliwic wycięli by całą linię.
-----------------------
W Zabrzu 2x większa dopłata do tramwaju to nie problem, lecz zysk dla miasta bo urzędnicy umieją liczyć, że koszt przwozu pasażera i tak jest w T mniejszy niz w autobusie, a w Gliwicach PKM ma długi i musi zgarnąć pasażerów z T. Nie ważne jakim kosztem. Poza tym ostatnio przegrywają przetargi na obsługę linii z prywaciarzami.
I tak wygląda integtracja komunikacji w GOP-ie.
===============
Zapraszam na naszą stronę -więcej szczegółów:
http://www.tramwaje.ubf.pl/news.php

[ Dodano: 29-05-2009, 17:33 ]
To co robił KZKGOP (organizator komunikacji w GOP) przychylając się do wniosku prezydenta Frankiewicza o likwidacji T i zastąpienia ich autobusem to MANIPULACJA i "ręczne sterowanie" polityka transportową w regionie, z pogwałceniem zarówno ekonomiki transportu (posługiwanie sie nakładami czyli tzw. wozokm zamiast rzeczywistą efektywnością czyli kosztami przewozu pasazera) jak również pogwałcenie zasady konkurencyjności różnych form transportu na rzecz monopolizacji transportu autobusowego.
---------------------
Co powienien zrobić Zarząd KZKGOP w/s wniosku Frankiewcza, aby zachować obiektywność działania?

1).dokonać optymalizacji sieci połaczeń w Gliwicach, ograniczając lub likwidując linie autobusowe dublujące niepotrzebnie tramwaj , zgodnie z zaleceniem w strategii rozwoju KZKGOP wykonanej przez firma ERNST&Young na zlecenie KZKGOP czyli dostosować się do opinii eksperta (jn). Dzięki temu uzyska się realne oszczędności przy minimalizacji strat.
-------
"Transport tramwajowy może być szybszy i tańszy niż autobusowy, o ile tramwaje kursują z odpowiednią częstotliwością. Jeśli jest ona większa niż 20 minut linia staje się nieopłacalna, bo jest za mało pasażerów, a koszty utrzymania infrastruktury pozostają takie same. Proponujemy położenie nacisku na transport tramwajowy, zwiększenie jego częstotliwości i zwracamy uwagę na niepotrzebne utrzymywanie równoległych do tramwajów linii autobusowych"
(Wywiad z autorem raportu dla KZK GOP, ekspertem firmy doradczej Ernst & Young, Panem Janem Friedberg) zródło: http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=682

Przypomnijmy, że ekspertyza ta stanowi element strategii KZKGOP, którą Zarząd nie wypełnia, co potwierdzają likwidacje T na Śląsku.
Zobacz raport Ernst & Young na stronach KZKGOP:
http://www.kzkgop.com.pl/dzialalnosc/plan/
---------
2. dokonać rzeczywistej analizy ekonomicznej i ew. ruchowej ograniczając lub zawieszając najmniej efektywne linie, uzyskując w ten sposób realne oszczędności na kwotę 2 mln zł, których nie chce wydać Frankiewicz
------ lub:
3. pociąć "sprawiedliwie" wszystkie linie komunikacyjne, ograniczając ich kursowanie.
------------------

W przypadku decyzji KZKGOP, która na wniosek PF zastąpiła T przez A zachodzi podejrzenie jw. ręcznego sterowania polityka transportową z naruszeniem zasad konkurencyjności
( i może jeszcze innych..)

Likwidacja części trasy przebiegu efektywnej linii T (dopłata do pasażera tylko 0.30 zł) na odcinku w Gliwicach i zastąpienie A to - za przeproszeniem - działanie SABOTAŻOWE wymierzone w tańszy (przynajmniej potencjalnie) system komunikacji tramwajowej (rykoszetem w ogóle w komunikację miejską). Konieczność przesiadania się na granicy miast i płacenia za kolejny bilet (nie ma biletów przesiadkowych czasowych - jeden wyjątek 4zl, ale nieopłacalny bo dzisiaj bezpośredni przejazd G-ce - Zabrze to 3 zł ) spowoduje odpływ pasażerów z tej na pozostałym odcinku (np. w Zabrzu) i na zasadzie domina przyczyni się wkrótce do ograniczenia przewozów na tej linii, a w perspektywie do jej likwidacji.

Ciekawe, że po "drugiej stronie" sieci T na Śląsku w Będzinie zrobiono to samo! Zawieszono kursowanie kilku linii na terenie miasta (poza zjazdem do zajezdni). Nie likwiduje sie tam jeszcze torowiska jak w G-cach, bo Sosnowiec i Dąbrowa G. nie mają własnej zajezdni T.
============
Cytat:
„To się nazywa spiralą śmierci. Najpierw się ogranicza usługi, spadają wpływy tracisz pasażerów ludzie przestają wierzyć, że transport publiczny może zaspokoić ich potrzeby"
==============
I taką politykę mamy na Śląsku, śmiertelną dla tramwajów, ale również dla systemu komunikacji miejskiej.

Polecam artykuł:
http://gliwice.republika.pl/likwidacjaT/ oraz film "Wpuszczeni w korek"

http://www.tramwaje.ubf.pl/viewpage.php?page_id=32

---------------------
Działania takie są sprzeczne z założeniami Polityki Transportowej Państwa na lata
2006-2025 oraz polityki transportowej UE, zakładającymi integrację oraz poprawę
efektywności systemu transportowego, promowanie i wspomaganie roli transportu
szynowego w miastach, a także wspieranie demonopolizacji rynku usług przewozowych
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

michel40 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Lis 2008
Skąd: DOKP Północna

PostWysłany: 29-05-2009, 18:37    Odpowiedz z cytatem

Olsztyn w latach 60 też przez asów miejskich pozbył się komunikacji tramwajowej.

_________________
Gdy Cię laik rozumie, to jeszcze wcale nie oznacza, że jesteś fachowcem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 10 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl