Skoro nie ma dla nich pracy to trzeba zwolnić. PKP PR to nie socjalna ochronka dla wszystkich zatrudnionych od 20-30 lat, utrzymywana przez podatników (dotacje) i pasażerów (drogie bilety). Komuna padła 20 lat temu!.
Z jednej strony masz racje. Ale z drugiej strony trzeba pamietac, ze wiekszosc "starych" pracownikow kolei to ludzie, ktorzy ukonczyli szkoly kolejowe. Kolejowki byly utrzymywane wtedy (o ile sie nie myle) przez Ministerstwo Komunikacji. Bylismy ksztalceni tylko praktycznie w jednym kierunku, przygotowywano nas typowo pod transport kolejowy. A teraz nie jestesmy potrzebni? Skoro trzeba zmniejszac zatrudnienie to moze najpierw pozwalniac ludzi, ktorzy nie maja wyksztalcenia kolejowego?
Jest jeszcze jedna sprawa - duza czesc kasjerow i informatorow (bynajmniej wiekszosc, ktorych znam) to osoby, ktore kiedys zaraz po szkole pracowaly na stanowiskach zwiazanych z ruchem kolejowym (nastawnicze, zwrotnicze, konduktorki, dyzurne ruchu). Po latach, kiedy zdrowie juz nie dopisywalo orzeczeniem lekarskim musialy zostac przeniesione na stanowiska nie zwiazane bezposrednio z ruchem pociagow. I teraz, Twoim zdaniem, powinno sie nas zwolnic? Teraz kiedy najlepsze lata i zdrowie poswiecilismy i stracilismy na kolei?
Tak, ale tylko w ostateczności, gdy nie będzie dla Was innej pracy lub ewentualnie nie przyjmiecie nowej oferty. Bo chyba nie wyobrażasz sobie, że będziecie przychodzić do "pracy", nic nie robić chowając się po kątach i jeszcze brać za to pieniądze? Wystarczy, że takich pasożytów pełno siedzi w biurach, których jedynym zajęciem jest spijanie kawy, palenie papierosów i latanie z pokoju do pokoju na ploty do koleżanek!
Może zapytamy podatników i pasażerów kupujących coraz droższe bilety czy zgadzają się na utrzymywanie przerostu zatrudnienia w PKP PR?
_________________
Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
ramona71, w latach 70-tych, 80-tych, szkoły kolejowe bezpośrednio podlegały pod Dyrekcję Generalną PKP. W latach 90-tych, kolejówki zarządzało Ministerstwo Transportu. Przyznam szczerze, ze czasy szkół kolejowych z lat 70-tych, 80-tych, 90-tych były świetne (wycieczki wagonami socjalnymi, rajdy, zawody sportowe w różnych regionach kraju). A teraz została pustka i już widać braki kadrowe na PKP
Skoro trzeba zmniejszac zatrudnienie to moze najpierw pozwalniac ludzi, ktorzy nie maja wyksztalcenia kolejowego?
Jasne, zwolnijmy konduktorów z wyższym wykształceniem (znam takich!) bez szkoły kolejowej, a zostawmy tych po kolejowej 3-letniej zawodówce (takich też znam)!
Nie trzeba mieć ukończonej szkoły kolejowej, żeby być dobrym pracownikiem-kolejarzem. Doświadczenie i wiedzę praktyczną zdobywa się po kilkuletniej pracy, a nie w szkolnych salach! Człowiek zaraz po szkole, nawet kolejowej, jest "zielony"!
_________________ "Demokracja to rządy hien nad osłami."
Tak, ale tylko w ostateczności, gdy nie będzie dla Was innej pracy lub ewentualnie nie przyjmiecie nowej oferty. Bo chyba nie wyobrażasz sobie, że będziecie przychodzić do "pracy", nic nie robić chowając się po kątach i jeszcze brać za to pieniądze? Wystarczy, że takich pasożytów pełno siedzi w biurach, których jedynym zajęciem jest spijanie kawy, palenie papierosów i latanie z pokoju do pokoju na ploty do koleżanek!
Nie wiem jak mozna w kasie czy na informacji nic nie robic. Dopoki beda kursowaly pociagi dotad ktos musi bilety sprzedawac i o polaczeniach . Druzyny konduktorskie powinny sie przede wszystkim skupic na zapewnieniu bezpieczenstwa podroznym (przy wsiadaniu, wysiadaniu, podczas jazdy). Bynajmniej kiedys, kiedy bylam kierownikiem pociagu to bezpieczenstwo bylo dla mnie na pierwszym miejscu a sprawy handlowe byly na drugim planie. Od tego byla kasa biletowa a druzyna konduktorska odprawiala podroznych w razie potrzeby.
Praca na kolei (nie mowie tu o biurach) nigdy nie byla latwa i lekka. Moze nie zawsze jest ciezka, ale niemal zawsze jest uciazliwa. Zed, podpowiedz, jakie Twoim zdaniem stanowisko moze zajac kasjerka, ktora kiedys lekarz odsunal od pracy w ruchu ze wzgledu na stan zdrowia?
Przytaczasz przyklad "pasozytow w biurach". Moze wlasnie tam najpierw powinno sie szukac oszczednosci? Tylko o likwidacji stanowisk w biurach jakos tak cicho sza.
Picolo, tak - doswiadczenie zdobywa sie w praktyce.
Ale zauwaz, ze szkoly kolejowe dzialaly raptem do lat 90-tych. Czyli ludzie, ktorzy zaraz po tych szkolach podjeli prace na kolei maja co najmniej 10-letnie doswiadczenie. Nie mowimy tu o nowych pracownikach, tylko o tych, ktorzy maja wieloletni staz na kolei
Zed, dlaczego przytaczasz tylko przyklad pracownikow PKP PR? Czyzby inne spolki mialy sie lepiej? W wiekszosci przypadkow nie mielismy wyboru w jakiej spolce bedziemy pracowac. Bylismy przypisywani do konkretnej ze wzgledu na wykonywana prace ( w wiekszosci przypadkow)
ramona71, dlatego bo PKP PR jest największym beneficjentem publicznych funduszy! Jeszcze PKP IC dostaje dotacje do pośpiechów, ale tam nie ma tak monstrualnie rozbudowanej administracji (raptem 4 zakłady, PR ma ich 15).
Spółka, która żyje z podatników nie może sobie pozwolić na przerost zatrudnienia, który pogłębia i tak duże zadłużenie.
PKP PR należałoby zlikwidować, bo jest to chory, patologiczny i niereformowalny (po)twór. Starci na tym kilka tysięcy pracowników, ale zyska wiele milionów pasażerów! Tylko na gruzach PKP PR można zbudować w Polsce normalną kolej regionalną.
_________________
Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Zastanawiam się czy jest sens aby PR Wrocław uruchamiający tylko pociągi osobowe i kilka interREGIO utrzymywał na wrocławskim Dworcu Głównym swoją informację. Większość pasażerów pyta o połączenia dalekobieżne, więc jest to w interesie PKP IC. Informacja na dworcu jest potrzebna, ale powinna być w gestii PKP IC.
Słuszną decyzję podjęły władze PKP PR ws. likwidacji kas biletowych na mniejszych dworcach. Zaoszczędzone w ten sposób fundusze (w przypadku jednej kasy: utrzymanie paru etatów plus "haracz" dla PKP S.A.) spółka powinna przeznaczyć na zakup przenośnych terminali dla konduktorów. Koszt takiego urządzenia to ok. 10 tys. zł, jednorazowo. Utrzymanie tylko jednej kasjerki to comiesięczny koszt w granicach 5 tys. zł, co rocznie daje 60 tys zł. Czyli mamy 6 terminali!
Zaopatrzenie drużyn konduktorskich w przenośne terminale zwiększy wpływy z biletów! Teraz muszą ręcznie wypisywać bilety na kolanie, co zajmuje kilka minut i wiele osób jeździ na gapę, bo albo celowo unikają zakupu biletu u konduktora, albo konduktor nie zdąży wszystkim biletów wypisać. I tym sposobem w skali kraju spółce ucieka, jak sądzę, kilka milionów zł rocznie.
Sprzedajac bilety - sprzedajemy na wszystkie spolki. To samo powinno byc z informacja - powinna informowac o wszystkich polaczeniach. A spolki powinny miedzy soba ustalic zasady kto, ile i za co placi.
Jesli na dworcu we Wroclawiu PR zamknie informacje a otworzy ja IC, to jak - IC nie bedzie informowac o polaczeniach regionalnych?
A co z zapowiedziami przez megafon? Jak to jest rozliczane? W koncu sa zapowiadane pociagi IC i PR.
Jestem za likwidowaniem kas na malych stacyjkach, gdzie obroty miesieczne sa w wysokosci 5 tys. Ale na duzych stacjach i srednich kasy i informacje powinny byc. Powtarzam sie moze, ale druzyny konduktorskie maja przede wszystkim zapewniac bezpieczenstwo a nie ganiac po pociagu i drukowac bilety.
Kiedys byl pomysl aby kasjerzy i informatorzy przeszli do jednej spolki. Moze to nie byloby takie zle...
Napewno nie. Ale zgodnie z przepisami konduktor powinien byc na skladzie. A ze robia inaczej - na to nie mamy wplywu.
Co innego sprawdzac, a co innego liczyc i wypisywac.
Akurat według mnie w Chojnowie powinna być kasa. W mieście w którym mieszka około
14 000 ludzi wypada aby można było kupić bilet.
A tak faktycznie duża ilość osób jeździ za darmo.
Podobna sytuacja jest we Wleniu czy Lwówku. Tam kasy również powinny być czynne, bo też dużo ludzi już zauważyło jak łatwo można uniknąć zakupu biletu u kierownika. I tym sposobem kiedy we Wleniu wsiada około 20 osób to za przejazd do Lwówka płaci góra 5-6 osób. A po drodze jest jeszcze Marczów i Dębowy Gaj w których praktycznie zawsze ktoś wsiada.
A i zdarza się że kierownik rezygnuje z wypisywania biletu nawet tym 6 osobom.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum