Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12
Mniej kas biletowych na Dolnym Śląsku
Autor Wiadomość

ufoludek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lip 2011

PostWysłany: 20-06-2015, 16:41    Odpowiedz z cytatem

Jakiś miesiąc temu kupiłem w pociągu KD bilet z przesiadką na PR na całą trasę.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

CzekoladaBanan Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Kwi 2020

PostWysłany: 26-04-2020, 18:57   Kasy Biletowe na Dolnym Śląsku Odpowiedz z cytatem

Siemanko, czy tylko moim zdaniem, powinno się otworzyć kasy biletowe w następujących stacjach:
- Trzebnica
- Jelcz-Laskowice
- Siechnice
- Środa Śląska
- Chojnów
- Węgliniec
- Lubań Śląski
- Lubin
- Skokowa
- Osola
- Ziębice
- Kamieniec Ząbkowicki
- Kłodzko Miasto
- Bystrzyca Kłodzka
- Miedzylesie
- Polanica-Zdrój
- Kudowa-Zdrój
- Dzierżoniów Śląski
- Świdnica Miasto
- Smolec
- Kąty Wrocławskie
- Żarów
- Świebodzice
- Wałbrzych Szczawienko
- Wałbrzych Główny
- Janowice Wielkie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jano Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Miękinia

PostWysłany: 26-04-2020, 19:19    Odpowiedz z cytatem

W dobie sprzedaży internetowej, automatów biletowych, możliwości zakupu biletu u obsługi pociągu i generalnie w ruchu regionalnym przejazdów na podstawie biletów okresowych nie widzę konieczności i potrzeby otwierania kas na stacjach niewęzłowych, które obsługuje tylko jeden przewoźnik, ewentualnie drugi ma jeden lub dwa pociągi na dobę.

_________________
https://www.facebook.com/Miekinia?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 26-04-2020, 19:33    Odpowiedz z cytatem

CzekoladaBanan, dla kogo te kasy by miały być? W dobie internetu i smartfonów to kompletnie nieopłacalny interes (pomijając największe dworce w dużych miastach). Z moich obserwacji wynika, że ok. 1/3 pasażerów ma bilet w smartfonie. W czasie zarazy ten odsetek wzrośnie do 1/2. Stopniowo bilety internetowe będą wypierać tradycyjne bilety zakupione w kasie. Już dziś wielu przewoźników ma tylko bilety on-line (np. FlixBus).

A jeśli ktoś ma inne zdanie to mam dla niego propozycję. Niech założy działalność gospodarczą i otworzy na jakimś małym dworcu kasę agencyjną KD i/lub PR. I niech utrzyma ten swój biznes z niewielkiej prowizji ze sprzedanych biletów. Niech wynajmie za to pomieszczenie kasowe na dworcu, niech opłaci media w tym prąd i internet, niech zatrudni co najmniej jednego pracownika za minimalne wynagrodzenie (to koszt ok. 3200 zł ze wszystkimi składkami ZUS), niech opłaci swój ZUS przedsiębiorcy, niech opłaci biuro księgowe które zajmie się wszystkimi rozliczeniami i VAT-em, a na koniec niech jeszcze wygeneruje dla siebie zadowalający zysk netto pozwalający przeżyć cały miesiąc. Życzę powodzenia!

Zaryzykuję twierdzenie, że dziś kasy biletowe na małych i średnich dworcach są utrzymywane wyłącznie ze względów socjalnych. Żeby kolejarze mieli gdzie pracować i żeby związki zawodowe nie podskakiwały. Takie KD przykładowo. Pociągi od ponad miesiąca jeżdżą puste, pasażerów tyle co kot napłakał (większość i tak ma bilety miesięczne), ale kasy KD na dworach (np. w Szklarskiej Porębie) pracują pełną parą. Koszty utrzymania kas i pracowników są gigantyczne, a wpływy z biletów znikome. Socjalizm pełną gębą! Prywatny przewoźnik by sobie na to nie pozwolił. Ale KD żyją z naszych podatków i z pieniędzmi liczyć się nie muszą. Jak braknie to UMWD dosypie. Niedawno dosypał 20 milionów złotych:

http://infokolej.pl/download.php?id=13285

A przykładowo taka Arriva jeżdżąca w Kujawsko-Pomorskiem obecnie utrzymuje kasy biletowe tylko w dwóch miastach: Grudziądzu i Bydgoszczy. Grudziądz to miasto ludnościowo zbliżone do Legnicy, w której jest siedziba KD. Ktoś powie, że Arriva to prywatna spółka. Wręcz przeciwnie! Arriva należy do Deutsche Bahn, czyli jest niemiecką spółką państwową. W związku z tym prezes Arrivy nie może sobie pozwolić na taką rozrzutność jaką uskutecznia prezes KD, bo dostanie niemieckiego kopa w dupę i straci stanowisko.

_________________
#PozwijKierpocia
Nie znoszę lewackiej nowomowy i politycznej poprawności piorącej ludziom mózgi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

CzekoladaBanan Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Kwi 2020

PostWysłany: 28-05-2020, 13:56    Odpowiedz z cytatem

Ile tak może kosztować:
Wypożyczenie kasy,
Wynajem lokalu,
Media,
Tak mniej więcej utrzymanie aż takie drogie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 10-04-2021, 23:12    Odpowiedz z cytatem

Podróżni z Kłodzka zostaną bez czynnej kasy i bez biletomatów

Posłanka Monika Wielichowska zapytała Ministra Infrastruktury czy na stacji kolejowej Kłodzko Główne przestanie działać kasa? Z odpowiedzi Andrzeja Bittela, wiceministra ds. kolei wynika, że decyzja należy do Kolei Dolnośląskich.

Czytaj więcej:
https://kolejowyportal.pl/podrozni-z-klodzka-zostana-bez-czynnej-kasy-i-bez-biletomatow/

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Ramirez Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Wrz 2009

PostWysłany: 12-04-2021, 10:41    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
CzekoladaBanan, dla kogo te kasy by miały być? W dobie internetu i smartfonów to kompletnie nieopłacalny interes (pomijając największe dworce w dużych miastach). Z moich obserwacji wynika, że ok. 1/3 pasażerów ma bilet w smartfonie. W czasie zarazy ten odsetek wzrośnie do 1/2. Stopniowo bilety internetowe będą wypierać tradycyjne bilety zakupione w kasie. Już dziś wielu przewoźników ma tylko bilety on-line (np. FlixBus).

A jeśli ktoś ma inne zdanie to mam dla niego propozycję. Niech założy działalność gospodarczą i otworzy na jakimś małym dworcu kasę agencyjną KD i/lub PR. I niech utrzyma ten swój biznes z niewielkiej prowizji ze sprzedanych biletów. Niech wynajmie za to pomieszczenie kasowe na dworcu, niech opłaci media w tym prąd i internet, niech zatrudni co najmniej jednego pracownika za minimalne wynagrodzenie (to koszt ok. 3200 zł ze wszystkimi składkami ZUS), niech opłaci swój ZUS przedsiębiorcy, niech opłaci biuro księgowe które zajmie się wszystkimi rozliczeniami i VAT-em, a na koniec niech jeszcze wygeneruje dla siebie zadowalający zysk netto pozwalający przeżyć cały miesiąc. Życzę powodzenia!

Zaryzykuję twierdzenie, że dziś kasy biletowe na małych i średnich dworcach są utrzymywane wyłącznie ze względów socjalnych. Żeby kolejarze mieli gdzie pracować i żeby związki zawodowe nie podskakiwały. Takie KD przykładowo. Pociągi od ponad miesiąca jeżdżą puste, pasażerów tyle co kot napłakał (większość i tak ma bilety miesięczne), ale kasy KD na dworach (np. w Szklarskiej Porębie) pracują pełną parą. Koszty utrzymania kas i pracowników są gigantyczne, a wpływy z biletów znikome. Socjalizm pełną gębą! Prywatny przewoźnik by sobie na to nie pozwolił. Ale KD żyją z naszych podatków i z pieniędzmi liczyć się nie muszą. Jak braknie to UMWD dosypie. Niedawno dosypał 20 milionów złotych:

http://infokolej.pl/download.php?id=13285

A przykładowo taka Arriva jeżdżąca w Kujawsko-Pomorskiem obecnie utrzymuje kasy biletowe tylko w dwóch miastach: Grudziądzu i Bydgoszczy. Grudziądz to miasto ludnościowo zbliżone do Legnicy, w której jest siedziba KD. Ktoś powie, że Arriva to prywatna spółka. Wręcz przeciwnie! Arriva należy do Deutsche Bahn, czyli jest niemiecką spółką państwową. W związku z tym prezes Arrivy nie może sobie pozwolić na taką rozrzutność jaką uskutecznia prezes KD, bo dostanie niemieckiego kopa w dupę i straci stanowisko.

To że mamy erę internetu i smartfonów to nie znaczy że wszystkich da się do tego przymusić. Część ludzi zwyczajnie wcale nie skorzysta z ofert przewozów kolejowych jak nie będzie tradycyjnej kasy. Ludzie wbrew pozorom niewiele ogarniają poza facebookiem. A zakup biletu przez internet to już jakaś wyczyn Zg Poza tym te kasy by istniały gdyby nie obcinanie prowizji ze sprzedaży biletów. Jestem z lubelskiego i przykład dwóch stacji Chełm i Chełm Miasto. Od "zawsze" była kasa, tzw agent. Na głównym nawet kiedyś całodobowa. Aż się im skończyła umowa z PKP IC i powiedzieli że na nowych warunkach jakie zaoferowało im Intercity nie będą prowadzić kasy. A z sprzedaży tylko biletów Polregio się nie utrzymają. No i na Chełm Miasto skasowano kasę na zawsze a była czynna od 3.50 do 21 i jakoś się to widać kalkulowało. Na głównym na kilka miesięcy, gdzie z czasem wróciła, ale w ograniczonym czasie otwarcia w porównaniu do tego co było. I co ludziom zostaje? Czy chcą czy nie kupić przez internet. Miałem kasę 1,5 km od domu to korzystałem. Teraz mam do drugiej stacji 5 km to niestety już nie skorzystam bo nie mam samochodu. Druga sprawa do czasu kiedy w internecie na jednej stronie nie kupię biletu wszystkich przewoźników z pełna ofertą i dowolną liczbą przesiadek to taka propozycja od strony przewoźników kolejowych jest niepoważna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 12 z 12 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2021 infokolej.pl