Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15, 16, 17  Następny
Nowy tabor na małopolskich torach
Autor Wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 09-01-2011, 16:56    Odpowiedz z cytatem

przewoz napisał/a:
. Taki tabor nie ma prawa być bardzo dobry, co pokazaly szynobusy 220/221M, w których błędy wyszły jak zaczęły jeździć. Jakby miały 2 miesiące na próby ciągłe, to by może nie doszło do tego, co teraz mamy na Pomorzu.

Akurat nawet mniej jak 2 miesiące wystarczą co pokazał SA137 dla opolskiego, co prawda jeździ dopiero drugi tydzień, ale najpoważniejszą usterką były zacinające się drzwi do WC...
przewoz napisał/a:
I chwała Bogu, bo te akurat z nwoczesnym pojazdem mają niewiele wspólnego.

Ale nie wiadomo dlaczego wspomniał o nich 'Klałd'. Chyba lekko polecieliśmy w OT...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 09-01-2011, 17:06    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Akurat nawet mniej jak 2 miesiące wystarczą co pokazał SA137 dla opolskiego, co prawda jeździ dopiero drugi tydzień, ale najpoważniejszą usterką były zacinające się drzwi do WC...

To inny producent!

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 09-01-2011, 17:43    Odpowiedz z cytatem

Szkoda tylko że każdy nowy pociąg musi wyglądać jak TGV choć nie będzie jeździł 300 a 100 na godzinę! W USA trzymają się tradycyjnego wyglądu lokomotyw, taka DASH 9 jest naszpikowana elektroniką a wygląda od lat tak samo, składy natomiast robią tam tradycyjnie wyglądu nowojorskiego metra. Jedynie Accela tam ma opływowe kształty no ale ona jest "wysokiej prędkości" to musi mieć. U nas żaden nowy tabor nie musi wyglądać jak UFO bo nie są to składy wysokich prędkości. Nie ma to jak stare lokomotywy z reflektorami typu "wiadra". Wzornictwo przemysłowe typu TGV-Plastik-fantastik kojarzy mi się nie z koleją a z tuningowanymi po wioskach BMW.

Dotej pory woj. Małopolskie trzymało plastiki-fantastiki z dala od starodawnego Krakowa, np. tramwaje kupowali od Bombardiera a nie od Pesy między innymi dlatego, że bombardiery NTG-6 mają tradycyjny wygląd (np. pionową szybę przednią a nie futurystyczno opływową). Szkoda że z pociągami nie postąpiono jak z trawajami, można było zażyczyć sobie jakieś bardziej tradycyjne pudło.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 09-01-2011, 18:07    Odpowiedz z cytatem

Inny producent, ale 'przewoz' zwrócił uwagę jak ważne będzie dobrze przetestowanie nowego modelu, co zobrazował sytuacją z pomorskiego (a dobroczynny wpływ jazd testowych widać właśnie porównując z opolskim składem).

Nie musi, ale u nas jednak estetyka się bardziej liczy niż w USA, gdzie kolej pasażerska istnieje w szczątkowej ilości. Twoje myślenie jest typowo "mikolskie", stary lok z wiadrami, rozsypująca się bipa czy bonanza i jesteś w niebie. Tymczasem zwykły pasażer ma nieco inne priorytety - ma być cicho, czysto, schludnie. I lekko zaokrąglone czoło nijak się ma do długich i opływowych nosów składów wysokich prędkości.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 09-01-2011, 18:49    Odpowiedz z cytatem

Skoro do moich preferencji się odwołujesz to ja tam uważam że najlepsze są nie bipy (choć też są fajne) i nie Acatusy/szynobusy tylko wagony z przedziałami typu 111A i 112A takie jak na TLK. Od dziecka takimi jeźdźę i one stanowią dla mnie synonim słowa pociąg. I należało by np. modernizować PR-om stonki by mniej paliły i robić składy wagonowe zamiast szynobusów. A wagów PR-y mają pełno. Również do Tarnowa mogły by jeździć wagonowe regio !! Wystarczyło by zamiast Acatusa kupić jakieś loki elektryczne od czechów, tak jak to robią CTL, STK i inni prywatni. Zresztą są takie wagonowe Regio na elektrycznych liniach na Dolnym śląsku z Kłodzka i Wałbrzycha do Wrocławia, jechałem tym z Kłodzka, i super sprawa wagony Azdnu, czyli jedziemy 1 klasą za cene regio, szyby da się otworzyć, 6 mięciutkich foteli w przedziale. !! Niestety u nas wszyscy się jednak UPARLI na siłę (jak małpki małpując z zachodu) na szynobusy i składy zespolone.

Co do bip skoro o nich piszesz to jak dla mnie mogła by być odnowiona wedle rumuńskiego pomysłu Bipa: http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car/local/double_deck/16-05%2B26-05/pix.html, czyśiutka i pachnąca. Wcale nie piszę że pociągi mają być brudne i zardzewiałe. Ale złomować tabor w całej polsce żeby kupować jakieś Szynobusy lub Acatusy ?? Bez sensu.

W pojazdach Pesy jakimi mi było dane jeździć (różne odmiany SAxx) jest mało miejsca na nogi, nie ma otwieranych okien a klima słabo chłodzi, pułeczki są za małe na mój 30 kilowy turystyczny plecak, więc zwykle jak mi przyjdzie takim jechać, to zagracam nim przejście, tylko nie pisz mi że pod WC jest miejsce dla tych z dużym bagażem, bo pod WC w szynobusach śmierdzi środkami czyszczącymi na które jestem uczulony. Na klime zresztą też. Te Acatusy to technologia szynobusu tylko więcej członów i elektryczne zasilanie. Jeszcze we Flirtach przynajmniej zachowali kolejowy układ siedzeń (do siebie) a tu dali autobusowy z tego co widzę na foto. Czyli będę płacił za pociąg aby jechać jak w autobusie. To po co wogóle utrzymywać drogą kolej, wystarczy PKS.

Co do opływowości to nie pisz mi że są lekko opływowe, szczególnie ELF by Pesa jest przesadnie i nie wiadomo poco wyciągnięty do przodu, przez co bardzo podobno jest słaba widoczność dla maszynisty. Po co ta opływowość. Tramwaj NTG-6 jest klasyczny i jest ok: http://galeria.pestka.info/details.php?image_id=8798&mode=search&sessionid=ca0a814e7c89040578c2eb7270796556

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 09-01-2011, 23:03    Odpowiedz z cytatem

snajper napisał/a:
Skoro do moich preferencji się odwołujesz to ja tam uważam że najlepsze są (...) wagony z przedziałami typu 111A i 112A takie jak na TLK. Od dziecka takimi jeźdźę i one stanowią dla mnie synonim słowa pociąg. I należało by np. modernizować PR-om stonki by mniej paliły i robić składy wagonowe zamiast szynobusów.


A czy od dziecka nie jeździłeś Autosanem H9, maluchem lun polonezem? Czas się obudzić, technika idzie do przodu, komfort 111A i 112A już dawno minął. Jest takie powiedzenie "Kto stoi w miejscu, ten się cofa". Kto teraz będzie chciał jechać w upale bez klimatyzacji przez pół Polski w mechpomie, jeżeli za podobną cenę może pojechać komfortowym samochodem z klimą?
A siedzenia w mechpomach są wygodne, bo gdy je wsadzano nikt nie martwił się kosztami napraw po wandalach, niepalnością, nietoksycznością itp. I w szynobusach mogą być wygodne fotele, jeżeli zrezygnujemy z kryterium wandaloodporności.
A szynobusy poza tym mają niższe stawki dostępu do torów, w stosunku do klasycznego składu i to też jest ważny argument. Dodatkowo spełniają nieporównywalnie większe niż mechpomy wymagania dotyczące odporności na zderzenia itd.

snajper napisał/a:
Co do bip skoro o nich piszesz to jak dla mnie mogła by być odnowiona wedle rumuńskiego pomysłu Bipa: http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car/local/double_deck/16-05%2B26-05/pix.html, czyśiutka i pachnąca. Wcale nie piszę że pociągi mają być brudne i zardzewiałe. Ale złomować tabor w całej polsce żeby kupować jakieś Szynobusy lub Acatusy ?? Bez sensu.


A wiesz ile kosztowała ta modernizacja? A wiesz jak przegnite były ramy polskich Bipa? Modernizować można wagony, których konstrukcja jest w dobrym stanie, ale to nigdy nie zastąpi zakupu nowego taboru.


snajper napisał/a:
Co do opływowości to nie pisz mi że są lekko opływowe, szczególnie ELF by Pesa jest przesadnie i nie wiadomo poco wyciągnięty do przodu, przez co bardzo podobno jest słaba widoczność dla maszynisty. Po co ta opływowość. Tramwaj NTG-6 jest klasyczny i jest ok: http://galeria.pestka.info/details.php?image_id=8798&mode=search&sessionid=ca0a814e7c89040578c2eb7270796556


A o nowych normach zderzeniowych słyszałeś? Ten wystający dziób skrywa właśnie "plaster miodu" do absorbcji siły zderzenia, a nie po to, by maszynista widział gorzej. To mu ma uratować życie.

Według mnie problemem jest to, że zamawiający mają za małą wiedzę na temat taboru, a przez to nie są w stanie wypracować takich założeń, aby tabor był nowoczesny, komfortowy i niezawodny, a przede wszystkim typowy, bo jak na razie, to co zamówienia, to inna konfiguracja, a to podraża i koszty produkcji, testowania i utrzymania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 10-01-2011, 11:13    Odpowiedz z cytatem

Jak widzisz w moim podpisie przejechałem w 2010 - 11000 km, w wagonach bez klimatyzacji. Kiedy w Olsztynie podstawili skład do Giżycka SA106+Bonanza, wsiadłem do bonanzy. I wcale nie było gorąco pomimo lipca, bo ludzie pootwierali okna. Za to w szynobsach jest gorąco bo ta niby klima prawie nie chłodzi.

Co do wygody, tak właśnie Mechpomy mają miękkie wygodne siedzenia, a twoje argumenty są do niczego:
- Wandaloodporność, jakoś nie widzę żeby siedzenia w mechpomach TLK były poniszczone, pocięte itd.
- Ognioodporność, też nie potrzebna bo nie słyszę jakoś o serii tragicznych pożarów w przedziałach. Od kąd kolej jeździ nie było z tym problemu a nagle jest ??
- Toksyczność, ja nawet śpie w tych wagonach w nocnych tlk i żadnymi chemikaliami mnie nie zatruło.
Natomiast przedewszystkim to w szynobusach jest ZA DUŻO siedzeń, przez co wysoka osoba musi bardzo zginać nogi i one potem bolą. Powinny być siedzenia szeżej no ale skoro nazwa ustrojstwa to szynoBUS to rozumiem że cofamy się z wygodą do PKS.

Modernizacja bip nie wiem ile w Rumunii kosztowała, ale jeżeli nawet tyle co nowy Acatus to lepiej by było postawić na bipe, w końcu są 2 poziomowe i bardzo pojemne, właśnie z tego powodu latem dalej je puszczają na hel. Jechałem na hel w tym roku składem SP32+bipa i wszyscy siedzieli (a peron w Gdyni był cały w ludziach). W drodze powrotnej mniej osób a niestety część musiała stać skład to był SA131+SA132 czyli mniejwięcej pojemność Acatusa. Bipy zresztą kiedyś w latach 80 jeździły do Tarnowa na osobowych, mogły by i teraz po modernizacji. Doprowadzenie bip do stanu w jakim są to właśnie przykład marnotrawstwa kolei, to samo teraz jest z lokami ET40 / ET42 w Cargo. Można też wzorem Kolei Mazowieckich kupować nowe WAGONY i nowe LOKOMOTYWY a nie składy z pesy.

Wagony powinny być kupowane
a) pietrowe od Bombardiera (tylko człony środkowe)
b) przedziałowe Z2 (kilka przedziałów na wagon bez klimatyzacji i otwieranymi oknami dla tych co nie lubią klimatyzacji)

Do tego stare lokomotywy z czech, dla podróżnego bez różnicy co za lokomotywa ciągnie.

Składy mogły by być takie, LOK + pietrowy + piętrowy + Z2 przedziałowy + Z2 przedziałowy mający połowę przedziałów bez klimatyzacji a najlepiej cały bez klimy.

czyli by było tak jak kiedyś było tylko Bipy zamień na Bombardiera a bonanze na Z2, a nie jakieś ELFY i ACATUSY !!

Ktoś powie, że drogo. A Koleje Mazowieckie mogą ?? To moje wojewódstwo też !!

Tak masz rację, kiedy na kolei pozostaną już tylko Szynobusy, Acatusy, a przedziałowe wagony popsują przerabiając je niewiadomo po co na bezprzedziałowe. To wtedy oleje kolej i przesiądę się do samochodu. Puki co jednak mam zamiar w tym roku też przejechać 10.000 km oczywiście wybierając pociągi złożone z mechpomów, bip, en57 itd. I zrobić kolejne x fot dokumentujących pozostałości prawdziwej kolei.

Zresztą jeździłem trochę po Czechach i dlaczego w Czechach kolej może mieć dalej kolejowy charakter ?? I dlaczego ludzie tam chcą tym jeździć. Pociągi są pełne i dojeżdzają do każdej dziury. Nawet do Polskich Głuchołaz do których IC ani PR od dawna nie jeździ bo Polacy wolą busy z Nysy. A no bo Czesi zawsze lubili kolej i ona im się podoba. U nas ludzie chcą klimatyzacji nie zależnie czy ona lepiej chłodzi niż otwarte okno czy gożej (a ta z SA106\SA132 chłodzi gożej). Chcą klimatyzacji bo ona im się kojaży z zachodem, u nas zawsze był ciemny pęd do małpowania wszystkiego co zachodnie. Ale te nowe pociągi są jak kanapki z Mc Donald, ładne opakowanie ale wcale nie lepsze dla człowieka od tradycyjnych polskich dań.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

urban2604 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Gru 2009
Skąd: Cabanów :)

PostWysłany: 17-01-2011, 20:17    Odpowiedz z cytatem

http://kolejowe.dbv.pl/forum/viewthread.php?forum_id=39&thread_id=480


wnętrze Acatusa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 17-01-2011, 20:38   

Jak dla mnie wypas, lepsze to niż stare EN57, ludzie dojeżdżający codziennie do pracy powinni docenić zmianę, tylko że tych pociągów wciąż nie ma na małopolskich szynach... Jest jakaś oficjalna data? Question
Powrót do góry

urban2604 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Gru 2009
Skąd: Cabanów :)

PostWysłany: 18-01-2011, 17:51    Odpowiedz z cytatem

dziwne , że MZPR ani UMWM nic nie mówią o nowych pociągach . Miały być 28 grudnia , a ich nie ma , a żadnej informacji nie widziałem z nową datą Sad

Ile jednostek obsługuje połączenia Tarnów - Kraków ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Woojtek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Gru 2008
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: 19-01-2011, 08:11    Odpowiedz z cytatem

Bo ich po prostu w najbliższym czasie nie będzie - bo pieniądze zeszłoroczne z Funduszu Kolejowego poszły na remonty i zakup części dotychczas używanych „szynobusów”.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 19-01-2011, 19:02   

O co Ci chodzi ? Przecież pojazdy Acatus 2 zakupione zostały za kasę wojewodztwa, a nie z Funduszu Kolejowego, ponadto przetarg dawno zostal rozstrzygniety a kasa wpłacona, więc teraz jedynie czekamy na to az jednostki sie pojawią.

@urban2604- nie wiem, dużo Razz można dojść do pewnych ustalen, to jest na ktorych pociagach na pewno nie zobaczymy nowych pojazdow. Na bank nie bedzie to nic jadacego do Rzeszowa, ani do Nowego Sacza. Nie bedzie to tez skład ktory obecnie jezdzi w zestawieniu 2xEZT, bo Acatus bylby za mały. Nie bedzie to więc ani 6:20 (Jaworzyna), ani 7:30 (Rzeszów) ani 10:40 (Krynica), ani 12:35 (Rzeszów). 13:45, 14:20- możliwe. 15:05- nie, bo Rzeszów. 15:50- możliwe. 16:40- możliwe, to jest mój typ. 17:50, nie bo do Sacza. I tak dalej. Generalnie mogą pozmieniac obiegi, to znaczy podzielic relacje- nie zdziwie się. Ciekaw jestem czy będą jeździć w stronę Kozłowa- frekwencja w tamtą stronę nie oszałamia, ale za to jest tam najlepsza prędkość szlakowa. Do Oswiecimia szkoda je puszczac, bo pociagi tam się wleką. Na Tarnów jest coraz gorzej, ale potoki są największe. Jestem bardzo ciekaw jak to wymysla, mam nadzieje ze nie beda stac pół dnia.
Powrót do góry

urban2604 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Gru 2009
Skąd: Cabanów :)

PostWysłany: 19-01-2011, 19:10    Odpowiedz z cytatem

pytam bo jestem ciekawy ile połączeń te 5 pociągów da rade wykonywać . Czy będzie to choć połowa Hmm , czy nadal głównie i tak w EN57/71 będą musieli pasażerowie jeździć

Pewnie MZPR nie wpadnie na pomysł by zrobić z nich np dodatkowe pociągi przyspieszone



w kierunku Oświęcimia to tylko do Trzebini , MOŻE jeszcze Chrzanowa mogłyby jeździć , dalej jest za tragiczna szlakowa i za mało ludzi by taką jednostkę puszczać .

Osobiście chciałbym aby po remoncie lini 93 , 1/2 Acatusy jeździły jako Tarnów - Oświęcim
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 19-01-2011, 19:17   

Hahaha ale sie usmiałem teraz- zapomnij. Pięcioma Acatusami nie wypełnisz wszystkich pociagow Krakow-Tarnów, nigdy. Chociazby dlatego że część wyjezdza wczesnie rano z Tarnowa, a w Tarnowie nocować nie będą, bo nie ma warunków ani chęci.

Pociagów z Rzeszowa ani z Sacza obsługiwać nie będą, bo Rzeszów to inne wojewodztwo i podatnicy stamtad nie zrzucali sie na nowe pociagi, a Nowy Sacz to zadupie i nikt do nas nie bedzie puszczac nowych skladow Rolling Eyes Przyspieszonych obslugiwac nie beda- dlatego ze......... ich nie ma (Moscicki, Rzeszowianin) a Dunajec jedzie do Sacza, czyli odpada. Zreszta, pociagi należą się wszystkim wsiom, a nie tylko tym wybranym miejscowosciom (stad nie beda kursowac na przyspieszonych pociagach, gdyby takie były).

Po wtóre: pociągi nie będa obsługiwały tylko Krakow-Tarnow, bo to by byla dyskryminacja reszty wojewodztwa. Toteż, EN57/EN71 zostana jeszcze dłuuuuugo na tym szlaku. Najlepiej by bylo polaczyc niektore relacje i zrobic ze 3 pary Oswiecim-Tarnów. Pociag nie marnowalby czasu na przechodzenie z jednego obiegu na drugi.
Powrót do góry

urban2604 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Gru 2009
Skąd: Cabanów :)

PostWysłany: 19-01-2011, 19:40    Odpowiedz z cytatem

to ja wiem , że pięcioma nie da się wszystkich pociągów w relacji Tarnów - Kraków zastąpić Very Happy

Według mnie powinny tylko na Tarnów - Kraków jeździć . Nowy Sącz sam zdyskwalifikowałeś , Kozłów za mało ludzi , Wadowice to samo , Oświęcim za mało ludzi i szlakowa ( nie wyobrażam sobie Acatusa np w Libiążu z prędkością 10km/h ) , nie wiem jak Zakopane .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 17 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15, 16, 17  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl