Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Remonty dolnośląskich linii kolejowych
Autor Wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 11-09-2010, 22:55    Odpowiedz z cytatem

Ale na 274 coś się dzieje. W Janowicach na stacji tor 2 już leży nowy tor na podkładach staroużytecznych, Janowice- Marciszów już prawie skończony, w Jaworzynie cześć toru 10 też już leży, choć szyny jeszcze nie są przypięte, tak samo na torze 2 między Żarowem a Imbramowicami. W samych Imbramowicach nawet nie wszystkie podkłady leżą. A 20 na torze 1 między Imbramowicami a Mietkowem i wbijanie się w bagażnik lub sufit niedługo mają się skończyć, bo ponoć jest rozpisany przetarg. Który pewnie wygra Dolkom.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 18-01-2019, 16:07    Odpowiedz z cytatem

MON wyremontuje linię Zebrzydowa – Żagań.

Zakończył się wojskowy remont trasy Jankowa Żagańska – Sanice. MON planuje niebawem rozpocząć inną inwestycję w tej części kraju: odtworzona miałaby zostać trasa Zebrzydowa – Żagań. Resort zapowiada, że prace ruszą jeszcze w tym roku.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/mon-wyremontuje-linie-zebrzydowa--zagan-90215.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 06-05-2019, 07:52    Odpowiedz z cytatem

Czy ktoś orientuje się jaki jest zakres prac remontowych na linii Węgliniec - Lubań? Linia ta parę lat temu była już remontowana, więc tym bardziej dziwi tak długi czas zamknięcia trwający od dziś praktycznie do końca wakacji. Przez ten czas będzie zastępcza komunikacja autobusowa.

_________________
STACJA ZGORZELEC
Nie znoszę lewackiej nowomowy i politycznej poprawności piorącej ludziom mózgi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

arvent Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Maj 2012

PostWysłany: 15-05-2019, 12:15    Odpowiedz z cytatem

Niestety również prawie nic nie wiem o zakresie prac na linii 279. Na Platformie Zakupowej PKP PLK S.A. nie występowało jakiekolwiek postępowanie odnośnie linii Lubań Śl. - Węgliniec, co musi świadczyć o pracach któreś z czterech spółek zależnych PKP PLK (strzelam w DOLKOM) ...więc najpewniej zakres napraw głównych i bieżącego utrzymania. Przejeżdżając przez przejazd kolejowo-drogowy w Wykrotach, widać wycinkę krzewów, ściągnięcie humusu i regulację nasypu. Obecnie patrząc od strony Węglińca jest ok. 5km prędkości 90km/h, następnie ok. 4km prędkości 60km/h i reszta 12km ...50km/h. Remont sprzed laty musiał być mocno okrojony, ponieważ sporo podkładów się rozpada, szyny mocno zjechane i wybuksowane, podsypka mocno zanieczyszczona i w wielu miejscach tragiczne odwodnienie. Półtora roku temu wprowadzono ograniczenie doraźne na 4 km przed Lubaniem z 80km/h do 50km/h ..czasów rozkładowych nie zmieniono, dlatego pociągi przyjeżdżały do Lubania ze stałym ok. 2 min opóźnieniem. Po zaoraniu 5km toru sprzed roku przez kolegę z Cargo, wstawili używane podkłady i wymienili szyny, usuwając połączenia stykowe, ale tor nie był dobrze podbity i zostawiono tam prędkość 50km/h. Może teraz linia odzyska akceptowalne parametry, co pozwoli na podniesienie prędkości na upadłych odcinkach toru.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jaro96 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Mar 2016
Skąd: Lubań

PostWysłany: 17-05-2019, 14:06    Odpowiedz z cytatem

Remont za prawie 12 mln złotych podnosi prędkość z 70 do 90 km/h.
https://twitter.com/MisztalWiktor/status/1129019228764422144?s=19
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

arvent Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Maj 2012

PostWysłany: 17-05-2019, 15:11    Odpowiedz z cytatem

Nie wiem skąd wziął te 70... Tam nie ma takowej prędkości w żadnym kilometrze xD Wyjeżdżając z Węglińca jest kilkaset metrów na łuku prędkości szlakowej 30km/h, które potem przechodzi w ok. 5km prędkości szlakowej 90km/h, następnie ok. 4 km ograniczenia stałego do 60km/h, które kończy się w Gierałtowie-Wykrotach i przechodzi w szlakowe 50km/h ...na 4 km przed Lubaniem prędkość szlakowa powinna wynosić 80km/h, ale z powodu złego stanu toru, jest tam obecnie ograniczenie stałe 50km/h. Wniosek płynie taki, że wszystkie kilometry, gdzie prędkość na gruncie była niższa od 90km/h, odzyskają zadowalające parametry, dając jednolitą prędkość 90km/h na całej linii ...więc spory sukces, bo czas przejazdu wyraźnie się skróci.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

vvupe Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Wrz 2011
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: 28-08-2019, 11:03    Odpowiedz z cytatem

szykuje się remont tunelu na trasie JG - Ww
https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/89494/Jelenia-Gora-bez-pociagow-przez-1-5-roku
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kaja805
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 29-08-2019, 09:58   

Odcinek Wrocław/Jelenia Góra z utrudnieniami przez 18 miesięcy?
https://24jgora.pl/artykul/polaczenie-kolejowe/745377.amp

Wydaje mi się, że jest rozwiązanie na taką sytuację. Być może nie idealne ze względu na na czas przejazdu ale pociągi KD/IC do Wrocka można puścić przez Lubań Śl.
Natomiast w kwestii połączeń do Szklarskiej Poręby to jedynym sensownym rozwiązaniem jest chyba przedłużenie kursów z Liberca do JG.
Powrót do góry

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 09-09-2019, 16:54    Odpowiedz z cytatem

Dodatkowe 19 mln zł na remont linii kolejowej Oleśnica - Krotoszyn

PKP PLK podpisały umowę z wykonawcą, który przeprowadzi modernizację czterokilometrowego odcinak trasy z Grabowna Wielkiego, przez Milicz, w kierunku Krotoszyna.

Czytaj więcej:
https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/89768/Dodatkowe-19-mln-zl-na-remont-linii-kolejowej-Olesnica-Krotoszyn

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kaja805
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 17-09-2019, 06:18   

W temacie linii 284 Lwówek Śl - Legnica
https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/90004/Z-Wroclawia-do-Lwowka-Slaskiego-pociagiem-nawet-w-godzine
Powrót do góry

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 16-10-2019, 16:36    Odpowiedz z cytatem

Remont torów tuż po remoncie.

Do licznych opóźnień w renowacji linii kolejowych dochodzi nowy problem. Po zakończeniu prac niektóre trasy trzeba jeszcze poprawiać.

Tylko pół roku podróżni cieszyli się odnowioną linią kolejową z Wrocławia przez Oleśnicę do Krotoszyna w woj. wielkopolskim. Po półtorarocznym remoncie 25 marca udało się przywrócić ruch pociągów na 40-kilometrowym odcinku bliżej granicy z Wielkopolską. Prace miały wówczas kilka miesięcy opóźnienia. Niestety na początku października spory odcinek linii znowu trzeba było zamknąć. W efekcie pasażerowie muszą się przesiadać z pociągu do autobusu. Podróż z Wrocławia do Krotoszyna zamiast 1 godz. 45 minut trwa o ok. pół godziny dłużej. Okazało się, że odnowiony za 155 mln zł odcinek wymaga poprawek.

Więcej:
https://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/1434981,remont-torow-tuz-po-remoncie.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

gobo007 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Wrz 2008
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 21-10-2019, 12:30    Odpowiedz z cytatem

Hej,
A czy dzieje sie cos w temacie remontu/elektryfikacji odcinka Luban-Zgorzelec?
Niby temat mial byc pewny, ale na razie nic sie chyba nie dzieje.

W prezentacji "Inwestycje w województwie dolnośląskim w ramach Krajowego Programu Kolejowego
do 2023 roku" znalazlem cos takiego:

Lata realizacji: 2020 – 2022
Status projektu: Obecnie trwa opracowanie Studium Wykonalności.
Planowana data podpisania umowy na roboty budowlane
to II kwartał 2020 r.
Charakterystyka inwestycji: Projekt obejmować będzie w etapie I rewitalizację części linii kolejowej nr 274 Jelenia Góra – Zgorzelec na
odcinku Lubań Śląski – Zgorzelec wraz z łącznicą kolejową linia nr 778, linii o dużym znaczeniu dla regionu, doprowadzającej ruch w
kierunku Transeuropejskiej Sieci Transportowej TEN-T. W przypadku dostępności środków finansowych realizowane będą w kolejnych
etapach dwa pozostałe odcinki: Gryfów Śl. – Lubań oraz Jelenia Góra - Gryfów Śl.
Najważniejszym problemem występującym na odcinku objętym inwestycją jest:
zły stan infrastruktury kolejowej przeznaczonej do obsługi podróżnych na odcinku Jelenia Góra- Zgorzelec, nie spełniający podstawowych
standardów technicznych (występują ograniczenia prędkości), funkcjonalnych i użytkowych wymaganych dla wysokiej jakości i sprawności
obsługi pasażerów. W sposób bezpośredni wpływa to na niską jakość oferty przewozowej, bezpieczeństwo podróżnych, a także małą
atrakcyjność transportu kolejowego wobec transportu kołowego.
Inwestycja zakłada: • elektryfikację odcinka Lubań Śląski – Zgorzelec;
• osiągnięcie:
- V max do 120 km/h (nie mniej niż 80 km/h) i dopuszczalnych nacisków 196 kN dla pociągów pasażerskich,
- V max 60 km/h i dopuszczalnych nacisków 221 kN dla pociągów towarowych

Pozdrawiam
Piotr
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 04-11-2019, 17:04    Odpowiedz z cytatem

Dolny Śląsk zleca studia dla odbudowy linii do Świeradowa, Karpacza i Kowar.

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego zleci wykonanie ciekawych studiów wykonalności dla przygranicznych linii kolejowych, po których od lat nie jeżdżą już pociągi. Poznaliśmy właśnie oferty w przetargu.

Zlecenie sprawdzenia, jak mogłaby w przyszłości wyglądać modernizacja dwóch podgórskich linii obejmuje odcinek linii kolejowej 308 od Jeleniej Góry do Kowar i odchodzącą od niej linię 340 od Mysłakowic do Karpacza.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/dolny-slask-zleca-studia-wykonalnosci-dla-odbudowy-linii-do-swieradowa-karpacza-i-kowar-93638.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

ET87 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2012
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 10-11-2019, 18:22    Odpowiedz z cytatem

Kto coś wie o rozebranym wiadukcie i moście nad Ścinawką na l.k. 291 w Kowalowej?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jacek228 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Sie 2006
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 11-11-2019, 16:08    Odpowiedz z cytatem

ET87 napisał/a:
Kto coś wie o rozebranym wiadukcie i moście nad Ścinawką na l.k. 291 w Kowalowej?


https://dziennik.walbrzych.pl/rozebrano-wiadukt-kolejowy-przed-mieroszowem-co-z-pociagami-do-czech/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 7 z 9 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl