Za 10 dni - kolejowa trasa Wrocław – Jelcz i nowe przystanki ułatwią podróże
Po ponad 20 latach, w połowie grudnia kolejowa trasa Wrocław Sołtysowice - Jelcz Miłoszyce istotnie poprawi Dolnoślązakom komunikację w aglomeracji wrocławskiej. Dzięki przeprowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rewitalizacji linii, budowie i przebudowie 11 przystanków zwiększy się dostępność do kolei. Inwestycja za ponad 96 mln zł jest współfinansowana ze środków unijnych RPO Województwa Dolnośląskiego.
Czy modernizacja linii kolejowej Kępno – Oleśnica dojdzie do skutku?
Tory kolejowe pomiędzy Kępnem a Oleśnicą są w opłakanym stanie. Czy kwestia odnowy tej trasy nabierze realnych kształtów? Obecnie trwają wstępne prace, które mają na celu przygotowanie linii kolejowej Kępno – Oleśnica do modernizacji. Pojawiają się pytania, czy inwestycja dojdzie do skutku.
Odbudowa linii Zebrzydowa – Żagań ma ruszyć w 2024 r.
PKP PLK ogłaszają przetarg na projekt modernizacji i częściowej odbudowy linii kolejowej nr 283 Jelenia Góra – Żagań na odcinku Zebrzydowa – Żagań. Przedstawiają także szczegóły inwestycji, o którą od kilku lat zabiegało Ministerstwo Obrony Narodowej. Pierwsze pociągi – najpewniej wyłącznie towarowe – mają pojechać po tym odcinku za pięć lat.
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei właśnie ogłosiła kolejny przetarg związany z linią kolejową 318, na odcinku od Bielawy Zachodniej do Srebrnej Góry. Zamówienie dotyczy inwentaryzacji linii oraz opracowania projektu wykonawczego. Zgodnie z dokumentacją, na linii miałoby kursować 8 par pociągów na dobę.
Oferty na inwentaryzację linii kolejowej do Srebrnej Góry w budżecie
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei otworzyła oferty w postępowaniu dotyczącym stworzenia zaleceń projektowych oraz wykonanie inwentaryzacji linii kolejowej 318, od Bielawy Zachodniej do Srebrnej Góry. Wpłynęły 4 oferty, a 3 z nich zmieściły się w budżecie.
Kilkanaście dni temu województwo dolnośląskie otworzyło oferty w przetargu na rewitalizację części linii kolejowej 308, od Jeleniej Góry do Mysłakowic. Teraz wybrano wykonawcę, którym została firma Infrakol. To pierwszy etap prac, które mają pozwolić na powrót pociągów do Karpacza oraz Kowar.
Premier Mateusz Morawiecki oficjalnie ogłosił plany zwiększenia budżetu dla Programu Kolej Plus. Rada Ministrów zwiększy finansowanie z 5,6 mld zł do ponad 11 mld zł. Dzięki temu zrealizowane mają zostać aż 34 projekty modernizacji lub budowy nowych linii kolejowych – zamiast 17.
Jakie inwestycje zostaną zrealizowane na Dolnym Śląsku?
1. rewitalizacja linii kolejowej Zgorzelec – Bogatynia w celu włączenia Bogatyni do sieci regionalnego wojewódzkiego transportu kolejowego (30 km) – odbudowa/rozbudowa;
2. budowa bazowej infrastruktury do uruchomienia Wrocławskiej Kolei Metropolitalnej. Poprawa jakości połączeń z Legnicy do Wrocławia na odcinku Środa Śląska – Wrocław (6 km) – rewitalizacja;
3. rewitalizacja odcinka Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój w celu włączenia Złotoryi oraz powiatu złotoryjskiego do sieci regionalnego wojewódzkiego transportu kolejowego (24 km) – rewitalizacja.
Odbudowa linii Zebrzydowa – Żagań. Wrócą pociągi pasażerskie?
W ostatnim czasie PKP PLK w końcu rozstrzygnęły postępowanie dotyczące odtworzenia linii kolejowej 283, na odcinku od Zebrzydowej do Żagania. Prace mają pozwolić na powrót pociągów, głównie towarowych i transportów wojska. Czy na szlak wrócą też regularne połączenia pasażerskie?
Dolny Śląsk chce rewitalizować linię kolejową do Góry
Dolny Śląsk prowadzi działania zmierzające do przywrócenia połączeń kolejowych do takich miast jak Karpacz, Świeradów-Zdrój czy też Chocianów. Jednym z kolejnych celów na rewitalizacyjnej mapie regionu ma być linia kolejowa 372, prowadząca do Góry.
Od 1 sierpnia wszystkie stacje/przystanki od Jeleniej Góry Zabobrze aż do Szklarskiej Poręby Średniej odcięte od przesiadek do Liberca . Powód ?! Autobus KKZ przyspieszony od Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby Górnej pojedzie bez przystanków pośrednich i będzie skomunikowany z pociągiem do Czech. Natomiast Autobus KKZ zatrzymujący się na wszystkich przystankach pośrednich oprócz Górzyńca będzie dojeżdżał do Szklarskiej Poręby Górnej 15 min. po odjezdzie pociągu do Czech . Prawdopodobnie remont ma trwać 3 miesiące .
Rachwalski: Rewitalizacja linii do Góry nie jest pierwszą potrzebą
O rewitalizacji linii kolejowej do Góry rozmawiamy z byłym prezesem Kolei Dolnośląskich, Piotrem Rachwalskim. - Rewitalizacja linii kolejowej do Góry w założonym wariancie nie ma wiele sensu, a miastu można by zapewnić sprawny transport publiczny za pomocą autobusów dowozowych - mówi. Rachwalski nie wierzy też w elektryfikację zrewitalizowanej linii i wskazuje inne trudności, jakie można napotkać przy realizacji inwestycji.
Inni rezygnują, może wystarczy dla nas - na drugi tor do Kobierzyc
Istnieje szansa, że drugi tor na linii 285 do Kobierzyc oraz linia 310 do Piławy otrzyma dofinansowanie w ramach rządowego programu Kolej +. Pierwotnie ten dolnośląski projekt nie uzyskał wystarczającej liczby punktów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum