Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Kolej w okolicach Bogatyni
Autor Wiadomość

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 02-07-2009, 22:55    Odpowiedz z cytatem

Chodzi mi o pominięcie Mikułowej i Zawidowa. Pociąg ze Zgorzelca jechał by bezpośrednio do Krzewiny torowiskiem DB. Pytanie tylko czy jest to możliwe?

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 02-07-2009, 22:59    Odpowiedz z cytatem

mateuszpiszcz, to nie jest tor DB tylko PKP PLK.

_________________
Koleje Dolnośląskie sługą narodu ukraińskiego – Głos sprzeciwu w obecnych czasach ukrofilii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 02-07-2009, 23:28    Odpowiedz z cytatem

To jeszcze lepiej. Czy nie można by tego wykorzystać? Przecież tam busiarze zarabiają ogromne pieniądze, kolej też mogła by coś dla siebie zarobić...

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 03-07-2009, 07:49    Odpowiedz z cytatem

Krzewina Zgorzelecka jest modernizowana Bogatynia - Krzewina - Zawidow - Czechy by pasowal jakis Szynobus.

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gaspares Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Mar 2008
Skąd: Wrocław / Zgorzelec

PostWysłany: 03-07-2009, 12:12    Odpowiedz z cytatem

mateuszpiszcz, to tak łatwo nie wypali. Nawet jeśli jechać tą najszybszą trasą przez Niemcy to trzeba by wjechać do Görlitz i tam zmiana kierunku na Krzewinę, Bogatynię. Linia jest jednotorowa, mijanka w Hagenerder (i zdaje się w Krzewinie), co godzinę pociąg z/do Zittau --> byłoby tam naprawdę ciasno i nie wiem, czy Niemcy by na to poszli. Co się wiąże z koniecznością zmiany kierunku: na tę trasę konieczny byłby szynobus, a one są u nas towarem deficytowym. O ewentualnej awarii nawet nie chciałbym myśleć.

A, z przykrością to stwierdzam, busiarzy ciężko będzie przebić, mimo wielu niedogodności busów, wyrobiły sobie one "markę" i ludzie będą się przemieszczać busami i autobusami, bo do tego zdążyli przywyknąć. A ostatnie pociągi jechały tam blisko 1o lat temu!

_________________
W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

tomasi.fi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Sty 2009
Skąd: Wrocław/Kłodzko

PostWysłany: 04-07-2009, 22:40    Odpowiedz z cytatem

Wydaje mi się że możnaby postulat reaktywacji tej lini dołączyć do celów OKOK-U dolnośląskiego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rob21 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Maj 2009
Skąd: Głogów

PostWysłany: 05-07-2009, 00:45    Odpowiedz z cytatem

Napewno można tak zrobic, ale weźcie pod uwage że na jesieni będziemy walczy o wiele pociągów i lini, które już jeżdżą a PKP znowu swierdzi że są nierentowe. W Bogatyni byłem w 2002 roku tory wyglądały dosyc dobrze, ale jakby nie było 7 lat to dużo, kilka brzózek mogło urosnąc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gaspares Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Mar 2008
Skąd: Wrocław / Zgorzelec

PostWysłany: 05-07-2009, 08:59    Odpowiedz z cytatem

Powalczyć można, oczywiście, ale nie wydaje mi się, by jedynie słuszny krajowy przewoźnik był zainteresowany tą reaktywacją. Żeby coś znów jeździło do Bogatyni trzeba by rozłożyć prace i starania na 2-3 lata. Prędzej Niemcy zwietrzą tu interes jak PR.

Już bardziej realne i wykonalne wydaje mi się ułożenie się z Czechami, żeby ich motoraczki z Liberca do Černous przedłużyć do Zgorzelca [ewent. nawet do Görlitz] przez Zawidów, Mikułową, Sulików.

_________________
W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 12-09-2009, 18:04    Odpowiedz z cytatem

Reginowa Liberec - Černousy jezdí ,proč nikdo neobjedná dopravu až do Zgorzelce nevím.

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Słowiniec Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 08-12-2009, 17:27    Odpowiedz z cytatem

Przypadkowo znalazłem coś takiego :

Czy można jeszcze przywrócić ruch kolejowy?
07.10.2009.

3 kwietnia 2000 roku została podjęta decyzja o zamknięciu linii kolejowej ruchu pasażerskiego na odcinku Bogatynia - Mikułowa. Tym samym do naszego miasta przestały kursować pociągi pasażerskie. Prawie 10 lat po tym w Bogatyni podjęto inicjatywę, a by ruch kolejowy przywrócić w wymiarze turystycznym i regionalnym.

Bractwo Ziemi Bogatyńskiej (BZB) przedstawiło koncepcję uruchomienie w okresie od marca do października pociągu turystycznego przejeżdżającego przez strefę przygraniczną trzech państw na terenie historycznej Żytawy.

- Trasa widokowa powinna wykorzystać istniejący do tej pory szlak kolejowy zaczynając od (PL) Zatonia - Posady - Krzewiny - Zawidowa przez (CZ) Wisnową - Frydland - Chrastawę - Liberec - Hradek nad Nysą - (PL) Porajów - (D) Zittau - Hirschfelde - (PL) Zatonie - czytamy w koncepcji BZB.

Wstępne rozmowy z przedstawicielami urzędów Frydlandu i Zittau padły na podatny grunt - twierdzą członkowie. Zwrócono się także z pomysłem do burmistrza Bogatyni. To Bogatynia mogłaby przedstawić koncepcję na posiedzeniu Związku Trzech Miast oraz Euroregionie Nysa oraz pilotować realizację przedsięwzięcia.

http://www.e-bogatynia.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=3780&Itemid=490
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 01-07-2011, 22:18    Odpowiedz z cytatem

obudowe waskotorowke Bogatynia - Frýdlant trzeba. 6 km od siebie sa ta miasta......

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tomasi.fi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Sty 2009
Skąd: Wrocław/Kłodzko

PostWysłany: 03-07-2011, 04:36    Odpowiedz z cytatem

Souchlasim Marcelu. Mozna nekdy... Wierzę że kiedyś tą linię przejmie w obsługe DB czy Viamont i pokaże że ma potencjał.

_________________
Moje tematy, dolnośląska kolej:
http://tnij.com/Linia_Klodzko_Nowe_Stronie_Slaskie
http://tnij.com/Linia_Na_Lotnisko_Wroclaw_Strachowice
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 31-12-2014, 20:21    Odpowiedz z cytatem

Niemcy: Tranzytem przez Polskę.

Liczące nieco ponad dwa i pół tysiąca mieszkańców łużyckie Ostritz to miasteczko leżące po lewej, niemieckiej części Nysy Łużyckiej. Przed wojną miało bezpośredni dostęp do linii kolejowej łączącej Zgorzelec z Żytawą. Po 1945 roku na kilka lat odcięto je od drogi żelaznej, choć z dość nietypowego powodu. Nie chodziło bowiem o zniszczenia wojenne, odbudowę torów w innym miejscu itp., a o korektę granic.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/55242/niemcy_tranzytem_przez_polske.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 01-01-2015, 00:58    Odpowiedz z cytatem

Ta linija Zittau - Krzewina Zgorzelecka - Zgorzelec dziala!! W zittau przesadka w kierunkach Czech Liberec lub Varnsdorf. Klopot jest tylko po polskej stronie bo niema lancznik Krzewina Zgorzelecka - Zawidów - Luban i dalej. Prosto w Polsce se tym nik nieinteresuje.

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 15-11-2015, 11:25   Polska blokuje linije przedkosczi 20 km/godzinie Odpowiedz z cytatem

http://ekonomika.idnes.cz/polaci-zdrzuji-ceske-vlaky-ddj-/eko-doprava.aspx?c=A151113_130643_eko-doprava_suj


Przepraszam ze link pokazuje artykl na jazyku Czeskim chodzi o to ze przedkoscz handlowa na cialej liniji 100 km/godzinie i polska dala na swoj odczinek 20 km/godzinie to normalny stan?

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRejestracjaLogowanieRegulaminFAQAdministracjaUżytkownicyOstrzeżeniaStatystykiSzukajAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2022 infokolej.pl