Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Jakich połączeń brakuje w Łodzi najbardziej?
Autor Wiadomość

EU07 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Maj 2008
Skąd: Łódź

PostWysłany: 20-02-2010, 17:29    Odpowiedz z cytatem

Bardzo mały odsetek jest pociągów międzynarodowych rozpoczynających bieg w innych miastach jak Warszawa czy Kraków. Wiec to że nie ma ich w Łodzi wcale mnie nie dziwi. Co do ewentualnych przelotów przez Łódź jak wcześniej: Praga, Berlin, Drezno też możemy wybić sobie z głowy.
A TO WSZYSTKO ZATACZA KOŁO I WRACA DO 1 SPOSTRZEŻENIA - PO TAKICH TORACH ?????

_________________
Naczelnik Wydziału Spraw Zbędnych i Niepotrzebnych
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

borsuk1977 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 23-02-2010, 13:35    Odpowiedz z cytatem

W lodzi nie ma potrzeby zeby startowaly pociagi miedzynarodowe. Potrzebne jest dobre skomunikowanie z kutnem dla pociagow do berlina i kierunku zachodnim. Jesli chcemy jechac na wschod (Moskwal Mińsk czy kijów) to start najlepszy z Warszawy. To samo Wieden lub Praga.

Ale wg mnie brakuje nam polączeń do kilku miast w Polsce. Kolobrzeg, Swinoujscie, Olsztyn, Lublin, Przemysl.

Mozna by cos w tych kierunkach wymyslec.

Ale przeciez nie My jestesmy tu od myslenia tylko madre glowy w PKP Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pabianiczanin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Paź 2008
Skąd: Pabianice

PostWysłany: 23-02-2010, 14:19    Odpowiedz z cytatem

borsuk:Tylko że PKP zamiast nam ułatwiać podróż z Łodzi to nam utrudnia.Może do tych mast to powinny kursować IR tylko nie wiem czy Przewozy Regionalne stać na takie połączenia z Łodzi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sopek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lut 2007

PostWysłany: 23-02-2010, 16:39    Odpowiedz z cytatem

EU07 napisał/a:

Jak już mówiłem wcześniej jesteśmy w zadupiu komunikacyjnym. Myślę że powinniśmy zacząć uruchamiać więcej wagonów bezpośrednich łączonych w Kutnie, Bydgoszczy, Piotrkowie, czy Wawie - ale do tego trzeba po pierwsze chęci, po drugie więcej wagonów, po trzecie część z nich stacjonować musiałyby w Łodzi. A to AŻ 3 warunki do spełnienia - a to za wiele.


Najłatwiejsze i najprostsze rozwiązanie, prawdopodobnie także najtańsze.
Ale w czasach kryzysu i regresu PKP Intercity, nie ma na co liczyć.

Wiedzmy, że typowy Łodzianin nie pojedzie do Zakopanego, Suwałk, Opola czy Lublina bo nie ma odpowiadającego mu pociągu - bezpośprednio z Łodzi; a Koluszki czy Kutno to juz za duży wysiłek.
Albo z Łodzi, albo wcale!

_________________
https://kolejowyportal.pl
https://www.facebook.com/kolejowyportal
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wieprzak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Sie 2008
Skąd: BZWSP2

PostWysłany: 25-02-2010, 11:56    Odpowiedz z cytatem

Obecne "Mazury" i "Hańcza" mogłyby śmiało zaczynać/kończyć bieg na ŁF. Białystok, Suwałki i Olsztyn mamy z głowy przy zachowaniu obiegu składów. Zostaje Lublin i Przemyśl ale tu z "Soliną" jest gorzej, bo nie mam pojęcia czy na Odcinku z Grodziska do Łodzi zachowana jest skrajnia dla wagonów kolei zza wschodniej granicy (solina takież wagony ciąga). Chyba że Ukraińcy i Mołdawianie puściliby wagony zgodne z RIC. Ale to już chyba zbyt skomplikowana kwestia by puścić ten skład do ŁF.

No i najważniejsza sprawa. Czy w Łodzi istnieje jeszcze normalna wagonówka? Bo ostatnio wszystkie łódzkie wagony przejął Grochów.

Jeżeli tak, to można kombinować z Łodzianinem. Np wydłużamy relację do Terespola. Mamy załatwione Siedlce i Białą Podlaską. Ponadto wschód zyskałby flagowy pociąg Vmax>120 z ładnym składem i EP-08. Łodzianinem w chwili obecnej "opiekuje się" Grochów.

Można, wystarczy tylko chcieć. Pisać na tlk@intercity.pl

Po remoncie Bednary - Łódź Kaliska możemy walczyć o weekendowy pociąg 35504/53505 Kraków - Gdynia - Kraków. Na odcinku Warszawa Centralna - Łódź Widzew pojechałby bez zatrzymania przez Łowicz, Zgierz z pominięciem Kaliskiej i dalej Koluszek) Jest on o tyle fajny, że załatwia nam dojazd do Warszawy przed 6 rano (np. wczesny dojazd na Okęcie) i ze stolicy do Łodzi po 23 (powrót z teatrów i imprez warszawskich).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Maj 2008
Skąd: Łódź

PostWysłany: 26-02-2010, 13:47    Odpowiedz z cytatem

SOPEK
to też racja albo z Łodzi albo wogóle.
Ale to też po części rozumiem jeśli mam płacić 2 przewoźnikom bo najpierw osobowym a potem TLK, liczyć się z tym że TLK może być zwalony ludźmi i tachać walizkę z jednego do drugiego pokonując przy tym perony i kilometry schodów - przejścia podziemnego to lepiej na fabrycznym wsiąść w PKS.

To prosta zasada moja ciotka przynajmniej dwa razy w miesiącu jedzie z Łodzi do Krynicy PKS-em dlaczego bo odjeżdża codziennie, wyjeżdża rano i po 8 godzinach jest na miejscu i bodaj 3 złote drożej niż na bezpośredni (sezonowy) TLK tłukący się do Krynicy blisko 10 godzin.

Powiem więcej jeśli mamy mieć takie pociągi to lepiej żeby ich w ogóle nie było - pytanie po jasną cholerę mam płacić za pociąg taką kasę jadąc zdezelowanym wagonem z prędkością rozkładową 52 km/h - to jest pośpieszny, osobowe jeżdżą szybciej.

Wracając do wątku, bo się trochę podirytowałem.

WIEPRZAK


To już lepiej ten pociąg puścić przez Kaliski bo na odcinku Zgierz-Łódź Widzew V-max wynosi 60 km/h
Co do pisania do PIC-u ja sam wysłałem już 4 propozycje, sam dziwię się po co.
Przecież to tylko PROPAGANDA Spółki InterCipy.
Prędzej się dwie niedziele do kupy zejdą niż PIC spełni nasze prośby.

_________________
Naczelnik Wydziału Spraw Zbędnych i Niepotrzebnych
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

borsuk1977 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 02-03-2010, 12:59    Odpowiedz z cytatem

Wlasnie dlaczego pociag z Lodzi nie jada dalej na wschod za warszawe? Do terespola np? Do lublina tez by sie przydal pociag. Kiedys by taki piekny pociag nocny z Lublina do Szczecina i swinoujscia (wagon sypialny i kuszetka) nie jezdzacy nawet przez wawe.

Dlaczego Włókniarz nie jezdzi do swinoujscia w sezonie?? To tak wiele dla tak zaludnionego regionu jakim jest aglomeracja lodzka?

Dobrze ze jest sezonowka do Helu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pabianiczanin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Paź 2008
Skąd: Pabianice

PostWysłany: 02-03-2010, 13:15    Odpowiedz z cytatem

borsuk:Jeżeli chodzi o Terespol to akurat tutaj jest TLK Wrocław - Terespol
A też mógłby być taki pociąg jak Świnoujście - Szczecin - Poznań - Ostrów WLKP. Lub Kutno - Łódź - Radom- Lublin.
A co do Włókniarza to mógłby jeździć jak kiedyś z Wagonami do Wrocławia lub Zielonej Góry ale raczej nie liczmy na cud ze strony PKP.
A co do pociągów które jeźdżą z Łodzi do Warszawy to 2 - 3 mogłyby jeździć do Suwałk przez:Warszawę , Białystok ,do Przemyśla przez:Lublin ,Kraśnik ,Jarosław
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

borsuk1977 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 02-03-2010, 18:33    Odpowiedz z cytatem

Masz racje terespol jest chodzilo mi o białystok i dalej do suwałk.

Przemysl tez powinien byc ale myslalem zeby jechal przez kraków tarnów.

Włókniarz musi miec wagony z wrocławia. Ostatni pociag z wrocka jest za wczesnie do lodzi.

I cos do Olsztyna chociaz w sezonie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pabianiczanin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Paź 2008
Skąd: Pabianice

PostWysłany: 02-03-2010, 18:40    Odpowiedz z cytatem

No to można było by puścić jeden pociąg do Przemyśla przez Warszawę a drugi przez Kraków ale raczej bym wolał przez Kraków.

No i powinien być przywrócony sezonowy (dawny pośpiech''Niegocin'') z Wrocławia do Ełku (nocny odjazd z Wrocka o 19:00) ja właśnie nim jechałem w ubiegłe wakacje no i frekwencję miał sporą tak jakieś 80%

Również można by przedłużyć (nie wiem czy jeszcze jeździ) lub utworzyć taki pociąg dawna Konopnicka z Suwałk do Łodzi przez Białystok ,Warszawę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

borsuk1977 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 02-03-2010, 19:30    Odpowiedz z cytatem

Pomyslów jest duzo ale dlaczego co roku sa ciecia a nie tworzy sie nowych polaczeń.

A dlaczego lodz nie ma swojego pociagu do zakopca lub chociaz wagonow bezposrednich dołączanych w lodzi ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pabianiczanin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Paź 2008
Skąd: Pabianice

PostWysłany: 02-03-2010, 20:26    Odpowiedz z cytatem

Bo podobno w Łodzi nie ma miejsca na postój wagonów lub niema tylu wagonów
Do Zakopanego to są ale głównie przelotowe z Gdyni i to tylko w sezonie letnim i zimowym
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Maj 2008
Skąd: Łódź

PostWysłany: 03-03-2010, 17:36    Odpowiedz z cytatem

Panowie prawda jest taka że na dworcu Kaliskim tory postojowe świecą pustkami, korzysta się z 5 a jest 12.
Powiem więcej jak jakiś wagon wysiądzie to niema nic na podmiankę. Wagonów jest jak na lekarstwo - a w Łodzi to już lepiej nie mówić.
W całej Polsce zdezelowane stoją po krzakach czekają na naprawy rewizyjne a na te jak wiemy nie ma pieniędzy. Niestety trzeba powiedzieć głośno że jest w tym wiele zaniedbań jeszcze za PKP PR. PKP IC zresztą nie jest leprze obecnie modernizuje tylko wagony do poc. kwalifikowanych, bo taka jest idea PKP InterCipy. Evil or Very Mad

_________________
Naczelnik Wydziału Spraw Zbędnych i Niepotrzebnych
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pabianiczanin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Paź 2008
Skąd: Pabianice

PostWysłany: 03-03-2010, 17:55    Odpowiedz z cytatem

Oj tak i również było by więcej połączeń z dworca Łódź Kaliska gdyby nie rozgrzebana zachodnia lub wschodnia część Kaliskiego czyli perony 4 ,5 i 6 i dalej wylot w stronę Łódź Widzew który miał być a jak wiadomo zbudowano tylko wiadukt nad aleją Bandurowsiego no raczej się nie spodziewajmy tu cudu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Maj 2008
Skąd: Łódź

PostWysłany: 04-03-2010, 12:39    Odpowiedz z cytatem

PABIANICZANIN
Niedokończony remont dworca Kaliskiego wiązał się z
1 jak zwykle brak pieniędzy
2 nie widziano już takiej potrzeby
Musimy pamiętać, że wschodnia część dworca wykorzystywana była dla stacji Łódź Kaliska Towarowa. Stacja towarowa zawiesiła działalność na czas remontu a jej obowiązki przejął Widzew. Podczas trwania remontu przez blisko 15 lat (w Łodzi wszystko chyba tak powstaje, Centrum Kliniczne na Pomorskiej budują już 25 lat i jeszcze nie skończyli, - ale do rzeczy) w tym czasie zmieniły się potrzeby przewozowe a co za tym idzie zmieniły się potrzeby infrastruktury, dlatego po zakończeniu remontu dworzec towarowy był zbędny.
Obecnie dworzec Kaliski posiada 10 krawędzi peronów, z czego 6 z możliwą jazdą w kierunku posterunku Łódź Żabieniec.
W obecnych czasach dworzec jest w stanie obsłużyć kilkukrotnie więcej pociągów niż przejeżdża przez niego obecnie. Pamiętajmy, że tylko wyjazd w kierunku Łódź Widzew jest obciążony najdłuższym czasem ostępowym - z uwagi na fakt, że do tej pory korzystamy z torów tymczasowych.

To, co przytoczyłem oczywiście nijak ma się do głupoty i debilizmu decyzji niedokończenia inwestycji - ten dworzec nadal wygląda jak remontowany.
Kretynizmem jest, iż na powstałym wiadukcie brakuje jedynie torów kolejowych i barierek ochronnych.
W obecnych czasach dokończenie inwestycji jest prawie niewykonalne (z punktu widzenia PLK), ponieważ przed podjęciem prac ziemno-torowych konieczne jest wykonanie ekspertyzy technicznej wiaduktu. A wiec duża kasa, jaką miałoby wydać PLK, nijak ma się do potrzeb przepustowości dworca Kaliskiego.

Jedyna szansa w tym, że po doprowadzeniu szlaku Kolei Fabrycznej nie będzie innego wyjścia tym bardziej, że planowano budowę dwóch dodatkowych krawędzi peronów.

W tej kwestii JEDNO JEST PEWNE do końca czerwca 2010 r. ma powstać studium wykonalności historycznego połączenia dawnych Kolei Fabrycznej i Kaliskiej.

Co do połączeń nie wymagajmy cudów Łódź nigdy nie była dużą stacją węzłową.
Jedno, co rzeczywiście można zrobić to przedłużyć obecne połączenia do Białegostoku. Dodać wagony bezpośrednie na Lublin, Kielce do połączeń Łódź - Warszawa, czy wagony do Rzeszowa do połączenia Łódź - Kraków.
Jest to o tyle korzystniejsze, że nie potrzeba dużej kasy na tworzenie nowych pociągów a jedynie dać do Łodzi parę wagonów i skomunikować technicznie takie połączenia.
Jeśli ich frekwencja będzie dobra to oznacza, że mieszkańcy powiatu Łódzkiego potrzebują dalszego rozwoju połączeń kolejowych.

_________________
Naczelnik Wydziału Spraw Zbędnych i Niepotrzebnych
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 9 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl