Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Jakich połączeń brakuje w Łodzi najbardziej?
Autor Wiadomość

Pabianiczanin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Paź 2008
Skąd: Pabianice

PostWysłany: 10-03-2009, 16:08    Odpowiedz z cytatem

Rafał Bączek napisał/a:
Chyba bezpośredniego połączenia Wielunia ze stolicą województwa-Łodzią, ale to by wymagało wybudowania nowej linii.
Również duże miasto jakim jest Bełchatów nie ma połączeń pasażerskich.


Jedynie wybudować stacje kolejową w Bełchatowie i można by póścić jakieś pociągi ,na początek proponowałbym jakieś szynobusy oczywiście do łodzi Fabrycznej no i kilka na Kaliski.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 11-03-2009, 18:04    Odpowiedz z cytatem

Rafał Bączek napisał/a:
Chyba bezpośredniego połączenia Wielunia ze stolicą województwa-Łodzią, ale to by wymagało wybudowania nowej linii.


Lepiej pomyśleć o przywróceniu pociągów ŁF - Tomaszów, ŁF - Opoczno i ŁF - Skarżysko z pominięciem Koluszek rzecz jasna.

Z dalekobieżnych to Łódź - Kraków - Rzeszów (w sezonie do Zagórza) przez cmk, Łódź - Olsztyn, sezonowe Łódź - Kudowa Zdrój, Łódź - Przemyśl (do czasu remontu 25-ki może jechać przez Wolanów, Kielce i Stalową Wolę).

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

flugzeug30 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sty 2007
Skąd: Lodz/Warszawa

PostWysłany: 12-03-2009, 21:46    Odpowiedz z cytatem

Co do Bełchatowa, to nawet stacja osobowa tam jest... tylko nie wiem, w jakim stanie są tory. Jeździły [ OIDP] tam SM/SP- 42 ze składami Bhp.

Co do pociągów pospiesznych, to przydałoby się kilka połączeń [ np. dwie pary ] Łódź Fabryczna- Lublin Główny oraz Łódź Kaliska- Wrocław, przez Ostrów lub przez Leszno.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Pabianiczanin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Paź 2008
Skąd: Pabianice

PostWysłany: 13-03-2009, 14:06    Odpowiedz z cytatem

flugzeug30 napisał/a:
Co do Bełchatowa, to nawet stacja osobowa tam jest... tylko nie wiem, w jakim stanie są tory. Jeździły [ OIDP] tam SM/SP- 42 ze składami Bhp.

Co do pociągów pospiesznych, to przydałoby się kilka połączeń [ np. dwie pary ] Łódź Fabryczna- Lublin Główny oraz Łódź Kaliska- Wrocław, przez Ostrów lub przez Leszno.


Z Łodzi do Wrocławia w tym roku jest według mnie bardzo dobre.A na nowy rozkład prawdopodobnie zostana te pociągi do Wrocławia.
Lublin to by się napewno nam przydał i to nawet trzy pary.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

flugzeug30 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sty 2007
Skąd: Lodz/Warszawa

PostWysłany: 14-03-2009, 16:41    Odpowiedz z cytatem

Trzy pary do Lublina... pospieszne, czy też IR ?. Zresztą przydałoby się wskrzesić połączenia do Radomia [ a może nawet przedłużone do Dęblina ] z Fabrycznej, przez Koluszki- Tomaszów- Dębę Opoczyńską . I ze dwie pary pospieszne dziennie do Krakowa, przez Tomaszów, Dębę i CMK.

Lecz, ponieważ PR- y mogą stwierdzić " nie da się " na temat połączeń w kierunku Tomaszów- Radom- Dęblin, jakby miały być one wykonywane EN 57 [ za mała frekwencja ]. W tej sytuacji najlepszym wyjściem będzie złożenie zamówienia na kilka http://pl.wikipedia.org/wiki/EN81 z klasycznymi " tramwajowymi ", nie połówkowymi, pantografami, które wyeliminują wadę główną EN 81- łamanie się połówkowych pantografów, zrywanie przez nie trakcji, tracenie kontaktu z przewodami trakcyjnymi i przez to mocy silnika. Wtedy można będzie eksploatować EN 81 z ewentualnymi doczepnymi pojedynczymi wagonami Bh czy nawet Bdhpumn, wszędzie tam, gdzie EN 57 by " woził powietrze ".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

borsuk1977 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 24-03-2009, 22:42    Odpowiedz z cytatem

mateuszpiszcz napisał/a:
Powinny być dwa połączenia EX z Łodzi Fabrycznej, jedno do Gdyni Gł., przez Warszawę, drugie do
Rzeszowa przez Koluszki, Częstochowę, Zawiercie, Katowice, Kraków, Tarnów.


IC Neptun mogłby sie ponownie pojawic na trasie z Łodzi Fabrycznej do Gdyni Gł Os ale dobrze by bylo zeby godzina jego odjazdu nie pokrywała sie z godzina odjazdu pociagu pospiesznego kursujacego na tej samej trasie ale z Łodzi Kaliskiej.

W rozkładzie gdy kursował Neptun szczególnie w relacji Gdynia - Łódź Fabr odjazd z Gdyni pokrywał sie z odjazdem pos do Łodzi Kaliskiej. Nie można było sie dziwić ze w tamtym czasie podróżni do Łodzi wybierali tanszy wariant pospieszny a IC Neptun od Warszawy do Łodzi Fabry jeździł praktycznie pusty i w efekcie jego kursowanie zawieszono.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 29-03-2009, 19:55    Odpowiedz z cytatem

przydałby się kurs do Łodzi pospiech ,ale przez Kutno, po przetrasowaniu Włókniarza nic tą trasą nie jedzie. Mógłby to być jakiś do Szczecina,albo do Krakowa ewentualnie TLK jakaś Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafał Bączek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Gru 2008
Skąd: Ełk

PostWysłany: 31-03-2009, 12:35    Odpowiedz z cytatem

@flugzeug30
Wariant przez Leszno odpada. Odcinek z Ostrowa do Leszna nie jest zelektryfikowany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

flugzeug30 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sty 2007
Skąd: Lodz/Warszawa

PostWysłany: 21-04-2009, 00:47    Odpowiedz z cytatem

Dziękuję za poprawienie, faktycznie.

Wymiana loka np. na SU45, powiedzmy, w Krotoszynie, raczej nie byłaby opłacalna dla PKP IC ?.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Rafał Bączek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Gru 2008
Skąd: Ełk

PostWysłany: 03-05-2009, 19:42    Odpowiedz z cytatem

Jak już coś to w Ostrowie i nie opłacałoby się to ani trochę. Lepiej skorzystać z zelektryfikowanej trasy przez Oleśnicę Rataje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 04-05-2009, 16:20    Odpowiedz z cytatem

Rafał Bączek do Wielunia nie musi by nowa linia wystarczy że pociąg pojedzie na Ostrów , i Kępno ,potem Wieluń, chuć między Kępnem a Wieluniem trosze przy torach mogliby pogrzebać,ale nie jest tragicznie. Co do połączeń zdałoby się też połączenie Łodzi z Poznaniem i Krakowem ale przez Kutno-- Konin , na tej trasie nie ma nic Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 04-05-2009, 17:28    Odpowiedz z cytatem

Po mojemu to z Północą (Gdynia) i południem (Katowice-Kraków)

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sopek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lut 2007

PostWysłany: 06-05-2009, 20:06    Odpowiedz z cytatem

Az sie zlapalem za glowe nt. tych polaczen, jezdze codzien do Lodzi i obserwujęuważnie kolej!

O pociągach do Lublina - zapomnijmy!
Komu śpieszno do Rzeszowa?

PR i PKP IC są zbyt biedne by wprowadzic rewolucję, ale np. taki pociąg Bydgosz-Zakopane "Regle" mogly być co weekend.

I coś na Mazury to tez popieram.

_________________
https://kolejowyportal.pl
https://www.facebook.com/kolejowyportal
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 06-05-2009, 20:10    Odpowiedz z cytatem

Ja bym zrobił ogólnie wielką ankietę. Dodatkowo można by zrobić jakiś przechwyt na www.pkp.pl jakich pociągów ludzie szukają.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Łososie w sosie Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Maj 2009
Skąd: Łódź Niciarniana

PostWysłany: 08-05-2009, 16:17   Re: Jakich połączeń brakuje w Łodzi najbardziej? Odpowiedz z cytatem

Lodzianin napisał/a:
jakich połączeń brakuje wg was w Łodzi ? jakie byście sugerowali, zeby były ? (wiem, ze pobożne życzenie, ale coz).


Może wyjdzie ze mnie konserwatyzm, ale życzyłbym sobie przywrócenia połączeń, które już były i przez wiele lat cieszyły się dużym powodzeniem wśród łodzian. Chodzi mi tu zwłaszcza o:
* pociąg pospieszny MAZURY do Olsztyna Głównego i Pisza (może także Ełku) przez Warszawę;
* poranny pociąg pospieszny do Bielska-Białej Głównej lub Żywca - obecnie SOŁA w relacji Bydgoszcz Główna - Bielsko-Biała Główna to nieporozumienie dla łodzian;
* REYMONT na trasie przez Tomaszów Mazowiecki, CMK i Kozłów;
* drugi pociąg pospieszny w relacji Łódź Fabryczna - CMK - Kraków Płaszów, jako przeciwpociąg dla REYMONTA;
* późnowieczorny pociąg z Warszawy do Łodzi - mogłyby tę funkcję spełniać wspominane już MAZURY;
* przywrócenie nocnego pociągu przez Łódź w relacji Warszawa - Łódź Kaliska - Wrocław - Praga / Drezno - mam tu na myśli powrót BOHEMII, choć pewnie to byłoby trudne do zrealizowania, gdyż taki pociąg poniekąd dublowałby KARKONOSZE (nie wiem, czy dałoby się rozwiązać to tak, żeby np. BOHEMIA ciągnęła wagony do Pragi i Kudowy-Zdroju, a KARKONOSZE do Szklarskiej Poręby Górnej i np. do Drezna);
* przywrócenie kursowania pociągu SKRZYCZNE codziennie przez cały rok - przynajmniej jedno połączenie nocne północ-południe i jedno wschód-zachód jest Łodzi potrzebne.

Powyższe zmiany wydają mi się - gdy chodzi o komunikację dalekobieżną - najbardziej niezbędne. Obecnie nie da się do Łodzi wrócić późnym wieczorem z Warszawy, nie wspominając już o powrocie z innych regionów. Nie da się - poza sezonem - zaplanować jakieś podróży nocnej dokądkolwiek. Ani wypadu nad morze/w góry, ani do rodziny. Nie opłaca się jechać pociągiem, jeśli masz go w sobotę rano, tracisz pół dnia na podróż, na miejscu jesteś jeden dzień, a musisz w niedzielę wracać znów pół dnia. Zresztą nawet w ciągu dnia podróż w inne rejony niż Warszawa, strasznie kuleje. Z jednej strony to fatalny stan torów, ale z drugiej - mizeria połączeń.

Gdy chodzi o dodatkowe zmiany w komunikacji dalekobieżnej (poza opisanymi już wyżej zmianami pierwszej potrzeby), moje propozycje byłyby dla Łodzi następujące:
* przedłużenie relacji grupy wagonów w WŁÓKNIARZU do Jeleniej Góry, Kudowy-Zdroju lub Szklarskiej Poręby Górnej - w każdym bądź razie gdzieś w Sudety;
* popołudniowy pociąg do Szczecina Głównego, nawet lepiej gdyby mógł to być skład nie wyjeżdżający z Łodzi, ale przelotowy, np. z Lublina (Chełma, Zamościa) przez Radom, Tomaszów Mazowiecki;
* OSTROWIANIN wynocha - zdecydujmy się albo na pociąg do Wrocławia, albo pokombinujmy może coś z pociągiem na Ziemię Lubuską - szereg lat kursował przez Łódź Kaliską pociąg do Zielonej Góry (nawet do Żagania), chociaż w związku z wydłużeniem tego składu aż do Zielonej Góry czy Żagania, należałoby przesunąć go na nieco wcześniejszy wyjazd z Warszawy i Łodzi;
* SOŁA do Gdyni Głównej, a nie tylko do Bydgoszczy Głównej (być może musiałaby nieco wcześniej wyjechać z Łodzi);
* w ogóle mam wrażenie, że przynajmniej jeszcze jeden pociąg dalekobieżny na trasie Gdynia - Łódź - Górny Śląsk/Podbeskidzie przydałby się na tej trasie - obecnie w tej relacji obowiązuje 4-godzinny takt, trochę zbyt skromny gdy wziąć pod uwagę potencjalne potoki po drodze (Trójmiasto, BiT City, Włocławek, węzłowe Kutno, aglomeracja łódzka, Piotrków Trybunalski, Radomsko, Częstochowa, Zawiercie, Śląsk i Zagłębie);
* całoroczny pociąg (być może z Bydgoszczy/Gdyni) w góry - do Zakopanego, Krynicy, Zagórza - przynajmniej do Zakopanego, a najlepiej z grupą wagonów bezpośrednich do pozostałych kurortów. Nie wierzę, że taki pociąg nie zebrałby pasażerów (również takich, którzy nie jadą do Zakopanego, ale np. z Torunia czy Łodzi do Krakowa). Przez wiele lat jeździły z Łodzi całoroczne pociągi do Zakopanego i do Zagórza (ten ostatni bardzo ciekawą trasą: przez Tomaszów Mazowiecki, Radom, Skarżysko-Kamienną, Sandomierz, Stalową Wolę Rozwadów, Leżajsk, Łańcut, Rzeszów, Jasło);
* wydłużenie relacji kilku pociągów Łódź Fabryczna - Warszawa Wschodnia do miejscowości leżących na wschód i na północ od Warszawy - mam tu na myśli Terespol, Białystok/Suwałki/Ełk, Lublin/Chełm/Zamość, Olsztyn/Ełk/Elbląg - na to chyba jednak trzeba będzie poczekać, bo ED74 są przypisane do trasy Łódź-Warszawa;
* być może pokombinowanie z REYMONTEM i jego potencjalnym przeciwpociągiem w relacjach do/z Rzeszowa/Przemyśla/gór;
* wprowadzenie dwóch pociągów do/z Lublina/Chełma/Zamościa (wtedy możnaby nie bawić się z wydłużaniem pośpiechów "warszawskich" w tym kierunku) przez Tomaszów Mazowiecki i Radom. Być może nie musiałyby to być pociągi rozpoczynające bieg w Łodzi, ale robiące kursy dalekobieżne, np. Szczecin-Lublin (Chełm/Zamość).

W komunikacji regionalnej potrzebne byłyby - moim zdaniem - następujące połączenia:
* bezpośrednie pociągi z Łodzi Fabrycznej do Skarżyska-Kamiennej przez Tomaszów Mazowiecki i Opoczno - przez pewien czas ostatnio taki pociąg ponownie kursował i cieszył się dobrą frekwencją. Być może możnaby tutaj porozumieć się ze Świętokrzyskiem i puszczać nawet pociągi z Łodzi Fabrycznej do Kielc czy Ostrowca Świętokrzyskiego - autobusy w tej relacji cieszą się zainteresowaniem podróżnych;
* bezpośrednie pociągi do Radomia przez Tomaszów Mazowiecki i Drzewicę. KM pewnie chętnie by się wycofała z tej linii, a jej obsługę mogłyby przejąć PR, ewentualnie jakaś wspólna propozycja PR i KM, ze specjalną ofertą promocyjną na tę trasę;
* przywrócenie (ale najpierw zmodernizowanie linii Zgierz-Łowicz Przedmieście) pociągów z Łodzi do Łowicza Głównego. Ewentualnie kilka pociągów z Łodzi Fabrycznej do Skierniewic mogłoby mieć wydłużoną trasę do Łowicza przez Bełchów - zawsze to byłaby jakaś oferta dla podróżnych do Łowicza i okolic, a wystarczyłoby pokombinowanie z obiegami;
* przywrócenie późnowieczornych pociągów z Łodzi do Koluszek (Skierniewic), Kutna, Sieradza - obecnie ostatnie pociągi odjeżdżają zdecydowanie za wcześnie;
* połączenie obiegów pociągów Łódź Kaliska - Kłodawa i Kłodawa - Poznań Główny - obecnie te przesiadki w Kłodawie (granica województw) to jakiś idiotyzm;
* przywrócenie połączenia kolejowego z Płockiem (przynajmniej na zasadzie połączenia "studenckiego" - w piątki wieczorem do Płocka, w niedziele wieczorem do Łodzi);
* wprowadzenie pociągu do Wielunia i Wieruszowa (przynajmniej na zasadzie połączenia "studenckiego" (podróżni z Wielunia i Wieruszowa dojeżdżający do Łodzi) i weekendowego (popularne w Łodzi wycieczki do Załęczańskiego Parku Krajobrazowego). Taki pociąg spełniałby także dodatkową funkcję - łączyłby Łódź z miejscowościami położonymi wzdłuż tzw. Węglówki na odcinku Zduńska Wola - Herby Nowe;
* pociągi osobowe (ew. przyspieszone) z Łodzi Kaliskiej (Zgierza) na południową węglówkę - do Częstochowy, do Bytomia i Katowic, może do Opola.

I jeszcze na koniec kwestia pociągów InterRegio. Tutaj możnaby wiele ciekawego dla Łodzi zaoferować, gdyby Łódzkie dogadało się z sąsiednimi województwami ws. połączenia obiegów niektórych pociągów, likwidacji części postojów czy wydłużenia niektórych relacji. Taki np. CZĘSTOCHOWIANIN (Częstochowa - Bielsko-Biała Główna) mógłby startować z Łodzi Fabrycznej (np. w planie obecnego pociągu osobowego Tomaszów Mazowiecki - Częstochowa). Możnaby taki pociągów więcej wymyślić, poprzez łączenie istniejących już pociągów osobowych i przyspieszonych.

Uff, to tyle... Będę wdzięczny za konstruktywną polemikę z tym, co napisałem. Pozdrawiam! Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 9 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl