Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Szpion-biznes w PKP CARGO
Autor Wiadomość

sielawa Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Sty 2008

PostWysłany: 20-02-2009, 23:07    Odpowiedz z cytatem

tak samo Ney- jak na razie - też jest w Cargo, również Ćwikła, Bieniaszczyk i inne persony
w sprawie samochodów z centrali których rzekomo się pozbyto to chyba też jakaś podpucha
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

silver Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Lut 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 21-02-2009, 07:59    Odpowiedz z cytatem

Co do nieudaczników ... Nie wiem, czy np. Janicki jest nieudacznikiem, czy nie, ale z tego, co wróble ćwierkały ostatnio, to podobno został prezesem Trade Trans. Zwróćcie uwagę, jak to się wszystko fajnie kręci. Facet na ogół cały czas jest jakimś prezesem. " Bo mój mąż, proszę pana, jest z zawodu dyrektorem" ( to taki tekst z filmu Poszukiwany, poszukiwana - pamiętacie ? Very Happy )
A jesli chodzi o Cargosped ...Może i jest rentowny, tylko dlaczego ? Bo jest chyba w 100% ( o ile się nie mylę )własnością PKP Cargo i dlatego ma preferencyjne warunki umów z PKP Cargo. Tym samym odbiera klientów innym spedytorom. Czy tego nie można podpiąć pod nieuczciwą konkurencję ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gocha Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 19 Sty 2009

PostWysłany: 21-02-2009, 08:33    Odpowiedz z cytatem

sielawa napisał/a:
tak samo Ney- jak na razie - też jest w Cargo, również Ćwikła, Bieniaszczyk i inne persony
w sprawie samochodów z centrali których rzekomo się pozbyto to chyba też jakaś podpucha

Sielawa mądrze piszesz i Gumis też, dwie osoby, które mnie zaintrygowały na tym forum, szacun. Ale po tym jak widzę, co w Cargo się dzieje, to chyba sprzedam się związkom,choć.... "Żydzi z dumą nosili kartkę na szyi z ceną, za którą ich kupić nie można". Oczywiście cytat Stanisława Jerzego Leca. Zdychać w Cargo, czy jeszcze pożyć. Poradż mi SielawaI. to nęci i to kusi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sielawa Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Sty 2008

PostWysłany: 21-02-2009, 17:25    Odpowiedz z cytatem

Nie mam pojęcia Gocha, daleko mi do udzielania komuś rad w tej sprawie bo każdy ma swoje życie i nikt niczego za nikogo nie zrobi a ni nie zdecyduje. O tym żeby związki szeregowemu pracownikowi d.. uratowały też nie słychać.Tyle co mogę powiedzieć z autopsji to że każdy kto może szuka pracy poza Cargo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 23-02-2009, 16:57    Odpowiedz z cytatem

W tygodniku "NIE" bryndza. Andrzej Rozenek znęca się nad PKP Cargo SA przewidując na najbliższe dwa lata następujący scenariusz:

"PKP Cargo będą systematycznie traciły rynek i przynosiły straty, skutkiem tego do zera ograniczą wydatki na tabor. 12 ZNTK jeden po drugim ogłosi upadłość. Towarzyszyć temu będzie fala protestów pracowniczych. Pod koniec 2009 r. polski rynek będzie przypominał pogorzelisko. W 2010 r. DB Schenker zakomunikuje o przejęciu ponad 50 proc. przewozów towarowych w Polsce. PKP Cargo, jeśli przetrwają, zostaną zmarginalizowane do pozycji jednej z nieliczących się na rynku spółek transportowych."

Całe szczęście, że Rozenek nie jest jasnowidzem, lecz publicystą. Nie zgadzam się z takim myśleniem. Nawet odejście Adamiaka i paru innych tutaj opisywanych nie upoważnia do czarnowidztwa. Obecna na tym forum pani Anna Skibniewska tradycyjnie zajęła się więziennictwem opisując okoliczności samobójstwa mordercy Olewnika.

Minister Engelhardt doszedł do tego samego wniosku co pół roku temu były członek zarządu PKP SA Tomasz Pałaszewski i ogłosił światu, że prywatyzacja spółek grupy PKP opóźni się z powodu kryzysu finansowego. Trzy miesiące temu Andrzej Wach zapewniał jakby uzasadniając odwołanie Pałaszewskiego, że w tym roku ulegnie ona przyśpieszeniu. I znów wyszło jak z tym historycznym zyskiem. Najważniejsze jednak, żeby spółka El-In mimo cięcia inwestycji przez wywodzącego się z tego samego co Wach gniazda Szafrańskiego nadal miała zlecenia, nawet jako podwykonawca Kombudu zaprzyjaźnionego z rodziną Jarosiewiczów. Niech kryzys sobie szaleje, dłużej będę prezesem - pomyślał Jędruś i napisał donos na siebie do prokuratury. Za państwowe pieniądze będzie się przed własnymi zarzutami bronił.

Celińskiemu gratuluję odwagi. Każdy jego poprzednik sprzątał po poprzedniku. On jeden doszedł do wniosku, że warto zaryzykować. Nie będzie sprzątania i wietrzenia. Jako, że od smrodu się nie umiera, pozamykał drzwi i okna po przejęciu większości aktywistów z PKP PR. Dalej przyjmować nie będzie, ale i nikomu krzywdy nie zrobi. W ten sposób zada kłam ekologom.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 23-02-2009, 18:04    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
W tygodniku "NIE" bryndza. Andrzej Rozenek znęca się nad PKP Cargo SA przewidując na najbliższe dwa lata następujący scenariusz

Cały artykuł dostępny jest na forum:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=58002#58002

Kolejny artykuł o przekrętach w PKP Cargo (m.in. opisanych w tym wątku) ukaże się w jednym z najbliższych numerów "NIE".

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Wytrych Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Maj 2008

PostWysłany: 23-02-2009, 19:56    Odpowiedz z cytatem

Każdy tytuł prasowy przedstawia tematy związane z koleją w mało obiektywny sposób. Tyle się pisze o różnych postaciach, a mnie zaintrygowała niejaka BiLinDa Kolago. W necie tylko tyle o niej, że powiązana z PO i pracująca na rzecz różnych kół. Czy wiecie kto to i jak wysokowykwalifikowany specjalista rynku TSL Question ?

A co tam słycha w WDK, podobno też u Was cięko i na tabor brakuje?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 23-02-2009, 23:29    Odpowiedz z cytatem

Ursus Victorius zapowiada:
Cytat:
Kolejny artykuł o przekrętach w PKP Cargo (m.in. opisanych w tym wątku) ukaże się w jednym z najbliższych numerów "NIE".
O, to się ciekawie zapowiada, jak poruszone zostaną sprawy opisane w tym wątku. Spodziewam się, że będzie o celowym doprowadzeniu Cargo na skraj bankructwa, by obniżyć wartość spółki, by trudniej jej było walczyć z konkurencją a w efekcie, żeby traciła na jej rzecz rynek. Spodziewam się też, że czytelnicy "NIE" dowiedzą się do czego służy spółka ANTRA zarządzana przez Grymelów i jaki ma ona związek z obecną sytuacją w Cargo oraz z samym przewodniczącym kolejowej Solidarniści. Być może ktoś dokopie się do spółki Trade Trans, choć to bardzo trudne? Sugerowano już w "NIE" o jej związkach z wywiadem. Wtedy jednak nikt nie odkrył z jakim. Sami przyznajcie, że może być ciekawie, ale najbardziej ciekawie będzie, gdy zaczną padać zntk i zmienią właścicieli. Może wtedy dowiemy się, że jeden z nich to przyszły właściciel Cargo? Gdzieś tam krążą janikowe weksle i z każdym dniem nabierają wartości. Od czasu ich wystawienia minęło już 10 lat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 27-02-2009, 19:04    Odpowiedz z cytatem

Krycha napisał/a:
Pokemony, które wyskoczyły z PKP CARGO wcale nie wracają do swoich norek. Na dniach zacznie się najazd na CARGOSPED, całkiem rentowną spółkę zależną PKP CARGO.

Nowy prezes Cargospedu

19 lutego odwołany został Tomasz Olejnik, dotychczasowy prezes spółki Cargosped - firmy spedycyjnej, której 100-proc. właścicielem jest PKP Cargo. Nowym prezesem przedsiębiorstwa został Bogusław Ney.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

ciemnocie_NIE Płeć:Mężczyzna
Nowy


Dołączył: 01 Mar 2009

PostWysłany: 01-03-2009, 09:56    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli >piggypower< (czytaj człowiek o twarzy Lenina) pisze o czymś co zasłyszał. Wypada rzeczowo włączyć się do dyskusji i jak to przystało po kolei:
1) >Mówi się, że< czyli >Lenin< na każdym kroku snujesz domysły, ale najgorsze jest to że próbujesz wciskać ciemnotę typowego BETONU kolejowego w XXI wieku. Przecież pan I.W. w CARGO pracuje od lat i objął zupełnie inną funkcję,
2) nie są ci >znane żadne ważne decyzje strategiczne<. Więc po pierwsze skoro piszesz, że nie wiesz, to nie wciskaj tej niewiedzy innym i nie oceniaj ludzi przecież już same zmiany kadrowe, które na całe szczęcie zauważyłeś, są poważnymi decyzjami strategicznymi, co do innych decyzji to nie można polemizować z tobą, bo już zaznaczyłeś, że to co piszesz usłyszałeś w bardzo żenujący sposób patrz punkt 9,
3) >co parę miesięcy zmiany organizacyjne< (podobnie jak punkt 2). Zaprzeczasz sam sobie jeśli dokonywanie zmian jest złe to popierasz BETON kolejowy, a co do odejść ludzi, to nie wynika z tego co piszesz, czy odchodzą emeryci, nieroby czy fachowcy,
4) >nie pracował przy eksploatacji ani przy naprawach lokomotyw ani wagonów< Kolejna plama na całej linii (Lenin jesteś kolejarzem ?). Kolejarze wiedzą, że Biuro Kierowania Przewozami nie zajmuje się NAPRAWAMI lokomotyw i wagonów, więc co ma piernik do wiatraka,
5) >osobę nieprzygotowaną merytorycznie< Czyli kilkanaście lat pracy na kolei i jak pisze Głos Maszynisty w tym biurze, to dla ciebie brak merytoryki (no tak, Lenin chyba pamięć zawodzi przypomnę w 1917 zaczęło się od rewolucji),
6) >odwołanie kolejarza z długoletnim stażem<. W końcu jakieś porządki, kolejarz podkreślam: >z długoletnim stażem< ale bez umiejętności kierowniczych, to porażka firmy (lata temu byłem podwładnym kolejarza),
7) no i jak pisać, to do końca >Gołąbki z placu Matejki mówią< Znowu niedoinformowanie owy Pan A.D., podszedł przecież do tematu inaczej i ostro, bo w miejsce kolegi >kolejarza z długoletnim stażem< wyznaczył w końcu innego gościa, który zajmie się faktycznie robotą i zarządzaniem, ŻELBETON najlepiej wysadzić od środka (przykład pokemony się nie wgryzły, a znam tez wielu kolajarzy, których zadania realizowane na poziomie Centrali CARGO przerosły i ponownie zwiali do zakładu).
8) jak można pisać kolejne brednie, że >upadły projekty informatyczne<. Kiedy spółka oprócz zrealizowanych pomniejszych programów w eksploatacji przystępuje do wdrożenia w tym roku bardzo poważnych systemów,
9) należy wyjaśnić, że ogólnie wiadomo, iż >Gołąbki z placu Matejki< tudzież inne tego gatunku >nie mówią lecz sr.ją< więc jak panie >piggypower< możesz pisać kolejną bzdurę i wyciągać wnioski z tej mazi.

PS. Z ostatniej chwili i MAŁOprawdopodobne: Prezydent Putin ponoć rozważa decyzję odcięcia Internetu od sarkofagu mauzoleum W.I. L. i zalanie tego BETONEM najpewniej PKP LHS dowiezie do Moskwy co trzeba. Możliwe, że nawet za darmo i skończy się bałamucenie klasy robotniczej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

piggypower Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Gru 2008

PostWysłany: 07-03-2009, 21:23    Odpowiedz z cytatem

No, no. Cóż za polot literacki. Czy to Pan, Panie Andrzeju D.?

_________________
piggypower
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

robol Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Kwi 2008

PostWysłany: 23-03-2009, 09:26    Odpowiedz z cytatem

Jak Krychy nie lubię, to muszę przyznać rację, że na kolei toczy się walka służb specjalnych. Odbywa się to kosztem potencjału przedsiębiorstwa i kosztem ludzi. Jeszcze wiele dramatów ludzkich do rozegrania przed nami , a wzystko pod patronatem GRU, BND, Mossadu i innych fachowców. I dukaty przeciw orzechom stawiam, że mocodawcy takiego rozpieprzenia PKP mieszkają w ciepłych krajach .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 27-03-2009, 19:46    Odpowiedz z cytatem

19.01.2009 Krycha napisała :
Cytat:
Paweł Pajka jest najbliższym współpracownikiem Balczuna i tak naprawdę to on trzęsie całą firmą. Wszyscy się go boją i liczą z jego zdaniem. Wykonują bez mrugnięcia okiem wszystkie nawet najgłupsze polecenia.
gocha 26.03.2009 informuje :
Cytat:
Biuro Zakupów.. itd, bo reszta nazwy nie jest ważna, jakoś tak podupada. Dyrektor Pajka od lutego jest nieobecny i nie wiadomo, czy usprawiedliwiony i "czy z nie-jasnych przyczyn zajmuje się niczym", zastępczyni Pana dyrektora też zniknęła z horyzontu i pozostał drugi zastępca tego Biura, który kierował tą resztą nazwy, nie wymienionej. Czyli Biurem, które tak właściwie powinno być "number one" w Spółce Cargo, bo to Biuro właśnie przetargami się zajmuje, nie kieruje chyba na ten czas...nikt.
Kolejny trafiony - zatopiony w tej sprawie, czy w związku z żądaniem 3 mln zł łapówki od prezesa ZNTK Łapy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005

PostWysłany: 06-04-2009, 17:09    Odpowiedz z cytatem

Krycha napisał/a:
Celem jest doprowadzenie spółki PKP CARGO do upadłości i wyprzedaż jej majątku za bezcen, najprawdopodobniej obcemu kapitałowi (niekoniecznie z UE). Kryzys jest tylko wymówką!

Polska kolej towarowa zagrożona

Istnieje realna groźba, że kolejowe przewozy towarowe w Polsce przejdą w ręce monopoli niemieckich i rosyjskich.

Sytuacja w polskiej branży kolejowych przewozów towarowych jest trudna. Od dłuższego czasu mówi się o zaawansowanych rozmowach między przewoźnikami z Niemiec i z Rosji, którzy myślą o połączeniu swoich szlaków kolejowych z pominięciem interesów Warszawy.

Jeśli dojdzie do zawarcia takiego porozumienia, to Polska - atrakcyjny kraj tranzytowy - poważnie na tym straci. Chociaż przewozy tranzytowe stanowią dziś jedynie 2-3 proc. przewozów kolejowych na terytorium Polski, to przykłady państw sąsiednich (np. Słowacji) pokazują, że liczba ta może być dziesięciokrotnie wyższa. W kraju, który nie dysponuje rozwiniętą siecią autostrad, jest to bardzo obiecujący i dynamicznie rozwijający się segment rynku.

Zagrożenia dotyczą nie tylko tranzytu, ale również przewozów wewnętrznych. Do mocnego wejścia na nasz rynek przewozów towarowych szykują się państwowe firmy z Niemiec i Rosji. W efekcie konkurencja na rynku kolejowym może zostać poważnie zagrożona.

- Firmy starające się o zajęcie strategicznych pozycji w Polsce są dotowanymi firmami państwowymi - tłumaczy dr Tomasz Teluk, dyrektor Instytutu Globalizacji. - Korzystają one z bezpośrednich dotacji oraz politycznego wsparcia swoich rządów. Zachodzi więc niebezpieczeństwo stosowania nieuczciwej konkurencji - dodaje.

Instytut Globalizacji wyjaśnia, że silnie dotowane firmy zagraniczne mogą zyskać przewagę rynkową w sposób nieuczciwy, zaburzając konkurencję na rynku krajowym. Jest to niekorzystne dla rynku, klientów oraz dla przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce.

Instytut Globalizacji stoi na stanowisku, iż kłopoty polskiego sektora przewozów towarowych wynikają z długoletnich zaniedbań, polegających m.in. na złym i nieefektywnym zarządzaniu transportem kolejowym przez państwo. Dlatego konieczna jest szybka i efektywna restrukturyzacja.

Wśród zagrożeń dla konkurencyjności państwowego przewoźnika można wymienić np. obowiązek świadczenia nieopłacalnych "przewozów rozproszonych", których nie muszą świadczyć przewoźnicy prywatni. Niepokojącym - i kuriozalnym - zjawiskiem są też żądania prywatnych firm, kooperujących z przewoźnikiem. Uznają one, że spółka ma obowiązek zlecania części zamówień właśnie do nich, w przeciwnym bowiem wypadku może to wpłynąć negatywnie na sytuację finansową kooperanta. Można określić to jako próby przenoszenia mechanizmów gospodarki planowej w realia wolnego rynku, w dodatku przez niepaństwowe firmy, w tym spółki giełdowe. Na przeszkodzie efektywnym zmianom może stanąć również silne uzwiązkowienie kolei. W tym kontekście jako pozytywny sygnał warto odnotować zawarte niedawno porozumienie zarządu PKP Cargo ze związkami w sprawie zmian w spółce.

- W zarządzaniu państwowymi firmami pokutuje przekonanie, że muszą one realizować politykę utrzymywania zatrudnienia, jak za czasów socjalizmu – a z państwowych przedsiębiorstw powinny żyć inne firmy, np. firmy prywatne remontujące tabor - zauważa Tomasz Teluk.

Źródło: Niezależna.pl

_________________
Argumentum ad personam = BAN
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 13-04-2009, 11:50    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Na przeszkodzie efektywnym zmianom może stanąć również silne uzwiązkowienie kolei. W tym kontekście jako pozytywny sygnał warto odnotować zawarte niedawno porozumienie zarządu PKP Cargo ze związkami w sprawie zmian w spółce.
Ależ bełkot. Przeszkodą jest uzwiązkowienie, ale pozytywnym jest zawarcie porozumienia ze związkami. DB też są uzwiązkowione i tam również jak w Polsce kanclerz Andrea Merkel konsultowała ze związkami i program prywatyzacji, i kandydata na miejsce ustępującego Mehdorna. Mimo zastrzeżeń zrobiła swoje. Musiała się liczyć jedynie z opinią koalicjantów. Nie związki są zakałą państwowych przedsiębiorstw lecz przestraszeni managerowie, którzy w obawie o swoje stołki idą na każde ustępstwa.

Związek można spacyfikować i zmusić do współpracy jeżeli ich przywódcami kieruje nie interes przedsiębiorstwa lecz małpia złośliwość. Udało się to Balczunowi również przy pomocy tego forum - np. temat "PKP Cargo dojną krową klanu Grymli?" . Jest ustawa o związkach zawodowych i tego wystarczy się trzymać. Liderom związków jednak nie wystarcza działalność w zakresie prawa pracy. Chcą decydować o wszystkim. Wtedy prawdziwy manager (nie Wach, nie Celiński i nie tym bardziej Supa) bierze wspomnianą ustawę i sprowadza dyskusję do jej ram. Balczuna na to stać, choć żadnego doświadczenia we współpracy ze związkami zawodowymi nie ma. Nie wiem, czy wystarczająco zna kodeks pracy i ustawę o związkach zawodowych? Na dotychczasowych stanowiskach nie musiał. Ma jednak wystarczające narzędzia, by związkowych liderów poskromić.

Strach przed globalizacją? Wolne żarty. Mają go przede wszystkim liderzy związków zawodowych, nie pracownicy a szczególnie ci, którzy za chlebem wyjeżdżają na saksy. Nie trzeba było układać się przy okrągłym stole, otwierać granic i wstępować do UE. Globalizacja jest nieunikniona jak to, że nie produkuje się w Polsce syrenek i polonezów, jak to, że nie ma już Pafawagu a ADtranz został wręcz przymuszony do wykupienia bankruta (za przyczyną PKP zresztą), choć dzisiaj nazywa się Bombardier. Czego zresztą żałować?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 7 z 9 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl