Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Linia Ełk-Pisz
Autor Wiadomość

Rafał Bączek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Gru 2008
Skąd: Ełk

PostWysłany: 31-12-2008, 23:07   Linia Ełk-Pisz Odpowiedz z cytatem

Piszcie tutaj o tym, co wiecie na temat przywrócenia połączenia pasażerskiego pomiędzy Ełkiem a Piszem.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

eurek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Sty 2006
Skąd: Wrocław/Nysa

PostWysłany: 04-01-2009, 12:02    Odpowiedz z cytatem

O reaktywacji slyszy sie srednio co pół roku. Te trase ukatrupili bodaj w 2000r. Na razie kursuja tam jakies zdawki wiec linia zyje. Padaly deklaracje likwidacji gardel na calej Olsztyn-Ełk ale czy cos robia, pojecia nie mam. Moze jak UM dokupi szynobusy to cos puszcza choc nie liczylbym na ten rok...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Seblit Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Wrz 2007
Skąd: z mieszkania

PostWysłany: 04-01-2009, 20:44    Odpowiedz z cytatem

Remontują do 50 km/h, ta linia jest przeznaczona do reaktywacji w tym roku chociaż w samym Ełku prac nie widać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Piottr Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Mar 2008
Skąd: Wilanów Wąsk

PostWysłany: 05-01-2009, 09:29    Odpowiedz z cytatem

W roku ubiegłym zostały wyremontowane najgorsze miejsca na Pisz - Ruciane i przywrócono ! (słownie jedną!) parę pociagów do Piszu.
Skutkiem czego do Piszu na wczasy pojechałem samochodem. Korek na drodze z Warszawy zaczynał się jakieś 2 km przed tablicą "Pisz"...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

flugzeug30 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sty 2007
Skąd: Lodz/Warszawa

PostWysłany: 07-01-2009, 01:15    Odpowiedz z cytatem

Remontują pomału , na razie jeżdżą zdawki do Drygał z Ełku , a dalej- nie wiem . Z tego , co pamiętam , samorządowcy są bardzo zainteresowani reaktywacją ww. linii .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

bartik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 10-12-2009, 22:46    Odpowiedz z cytatem

wiadomo coś nowego w sprawie tej linii?? (pochodzę z Krakowa, ale jestem co roku na mazurach i dlatego mnie to interesuje)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

gryff
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 10-12-2009, 22:56   

Z tego co kiedyś przeczytałem w gazecie olsztyńskiej ruch pasażerski ma być wznowiony pod koniec 2010roku
Powrót do góry

szomiz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sie 2009

PostWysłany: 10-12-2009, 23:05    Odpowiedz z cytatem

A jak sie nie wyrobią na samorządowe, to chwilę później parlamentarne...

Najgorsze jest to, że później jest dziura w kampaniach i przez dwa lata nawet obiecywać nic nie będą musieli
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jaga Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 30 Paź 2008

PostWysłany: 11-12-2009, 19:53    Odpowiedz z cytatem

Ten szlak to ruina,tereny mało zamieszkane i wątpliwa jest jego przyszłość, nawet po jakimś cudownym uruchomieniu kiedyś przewozów.Węzeł ełcki niszczeje i kurczy się z każdym nowym rozkładem. W pewnym sensie to już przelotówka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

w7 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Lis 2009

PostWysłany: 14-12-2009, 18:55    Odpowiedz z cytatem

Jaga, byłbym daleki od nazywania szlaku Pisz - Ełk ruiną.

Szynobusy hipotetycznie mogą już tam jechać 40 km/h, czyli w/w odcinek pokonać mogłyby w czasie ok. 90 minut. To wynik porównywalny, a nawet lepszy, od czasu przejazdu niektórych autobusów na tejże trasie.

Problemem nie jest zatem tragiczny stan torów czy mało zamieszkane tereny (autobusy jeżdżą pełne!), lecz fatalna polityka województwa w zakresie organizacji regionalnych pociągów. Zresztą o czym my mówimy, skoro pociągi nie jeżdżą nawet do, znacznie atrakcyjniejszych z punktu widzenia chociażby turystów, Mikołajek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tomaszo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Sty 2010

PostWysłany: 13-01-2010, 14:28    Odpowiedz z cytatem

Faktycznie, od czasu do czasu coś tamtędy przejedzie

http://www.galeria.torami.info/details.php?image_id=945

Niestety w kwestii przywrócenia ruchu pasażerskiego nic się niedzieje Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 13-01-2010, 14:51    Odpowiedz z cytatem

Według mnie nie ma najmniejszego sensu uruchamiać dla ruchu pasażerskiego na odcinku Pisz - Ełk do kiedy nie zostaną uruchomione pociągi na odcinku Mrągowo - Ełk. Według mnie na tej pierwszej wystarczą dwie pary z relacji Olsztyn - Ełk tak jak było + 3 para wieczorno-poranna Olsztyn - Mrągowo. Potem w drugiej kolejności uruchamiany Pisz - Ełk także z minimum trzema parami Ełk - Pisz - Olsztyn
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

w7 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Lis 2009

PostWysłany: 13-01-2010, 20:01    Odpowiedz z cytatem

Możesz wytłumaczyć swój tok myślenia?

Dlaczego Mrągowo - Ełk w pierwszej kolejności, a Pisz - Ełk - odcinek remontowany, powoli, aczkolwiek sukcesywnie, przez trzy ostatnie lata, gdzie szynobusy mogłyby jechać już 50 km/h, dopiero później? Nie bardzo rozumiem...

Cytat:
Faktycznie, od czasu do czasu coś tamtędy przejedzie

Rzekłbym, że nie "od czasu do czasu", lecz regularnie, kilka razy w tygodniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tomaszo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Sty 2010

PostWysłany: 13-01-2010, 23:39    Odpowiedz z cytatem

Nie ma sensu rozstrząsać, którą linię należy szybciej otworzyć, gdyż szanse na przywrócenie ruchu osobowego na którejkolwiek z nich są bardzo niskie. Modernizacja, a późniejsze przywrócenie odcinka Szczytno - Pisz to pierwszy przypadek (i chyba ostatni) przywrócenia ruchu pasażerskiego na zamkniętej linii w województwie warmińsko-mazurskim. O wszystkim decyduje frekwencja, a co za tym idzie - pieniądze.

Każdy, kto miał okazję jechać pociągiem do Ełku przez Mikołajki wie, że między mrągowem a ełkiem pociągiem podróżowało zazwyczaj kilka (czasami kilkanaście) osób. Frekwencja taka niestety panowała nawet w wakacje, więc czemu teraz należałoby reaktywować tą linię?

W niedawno zmienionym rozkładzie przybył jeden pociąg do Pisza i z powrotem. Według mnie nie należy się jednak zbytnio z tego cieszyć, gdyż podróżuje nim (między Piszem a Szczytnem) zaledwie garstka ludzi. Zapewne więc zniknie w przyszłym roku jedno połączenie z Piszem. O wydłużeniu ruchu pasażerskiego do Ełku też nie ma co mażyć (wszyscy wiemy ile to by wymagało środków finansowych), więc cieszmy się, że można jeszcze oglądać tu jakiekolwiek ślady ruchu kolejowego Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Stoker Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lut 2009
Skąd: trochę tu trochę tam

PostWysłany: 14-01-2010, 12:01    Odpowiedz z cytatem

No a jak miało być inaczej, skoro cała oferta przewozowa tych linii to raptem od jednej do dwóch par pociągów na dobę Question Exclamation To ma być oferta przyciągająca potencjalnego klienta do pociągu Question To kompletny kabaret i absurd Exclamation
Na liniach, na których dopuszczalne prędkości wynoszą co najmniej 50 km/h powinno być przynajmniej 6 par pociągów na dobę. Wówczas rozkład jazdy da się ułożyć w sposób proporcjonalny i zapewniający dojazdy do szkół i pracy oraz powroty stamtąd. Wówczas frekwencja wzrosłaby we wszystkich pociągach i to lawinowo.
Tak było w Zachodniopomorskim jakieś 3 lata temu, gdy uruchomiliśmy znacznie większą liczbę pociągów niż w poprzednim rozkładzie jazdy z jednoczesnym połączeniem relacji wielu z nich. Do tego odpowiednia polityka taryfowa - "Połączenie w dobrej cenie" to produkt który powstał właśnie w Zach-Pomie, który demograficznie i gospodarczo jest podobnym regionem do War-Mazu.
Od 2005 do 2009 roku kolejowe przewozy pasażerskie wzrosły ogółem o jakieś 40%, przy czym na wielu liniach ten wzrost wyniósł nawet 80% Exclamation
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 8 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl