Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Dolnośląski przetarg na kolejowe przewozy regionalne
Autor Wiadomość

morpheo
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 20-09-2010, 14:46   Dolnośląski przetarg na kolejowe przewozy regionalne

Przełom, czy tak naprawdę przygotowanie na "pożegnanie" z Przewozami Regionalnymi? Kolej.dolnyslask.pl donosi:

"Województwo Dolnośląskie – Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego ogłasza przetarg, którego przedmiotem jest świadczenie usług publicznych w zakresie organizowania, dotowania i wykonywania regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich.

W postępowaniu przetargowym mogą wziąć udział wykonawcy dysponujący:
- aktualną licencję potwierdzająca zdolność do wykonywania funkcji przewoźnika kolejowego zgodnie z ustawą z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (tekst jednolity: dz. U. z 2007 r. Nr 16, poz. 94 ze zm.),
- świadectwem bezpieczeństwa dla przewoźnika kolejowego zgodnie z ustawą z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 16, poz. 94 ze zm.),
- wiedzą i doświadczeniem,
- odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
- odpowiednią sytuacją ekonomiczną i finansową."

Ostatni punkt podkreśliłem celowo. Czy to nie "hak" na PR?

W przetargu nie ma konkretnych relacji, są tylko podane wielkości rocznej pracy przewozowej.
http://bip.umwd.dolnyslask.pl/dokument.php?iddok=8336&idmp=12&r=r
Przejdź na dół

sZakOOu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2006
Skąd: i po co?

PostWysłany: 20-09-2010, 14:55    Odpowiedz z cytatem

Nie rozumiem, po co ten przetarg? Dolny Śląsk ma własne spółki, usamorządowione Przewozy Regionalne i stworzone Koleje Dolnośląskie. Jak mniemam to tylko taka formalność, bo i tak wygra jedna z tych dwóch spółek? W takim razie co z drugą? A jak nieoczekiwanie pojawi się trzeci gracz i rozłoży wszystkich na łopatki?

Z tym przetargiem, to chyba tak jak z przetargiem TVP na operatora trzeciego multipleksu, gdzie wiadomo, że i tak wygra TP Emitel. Wygląda mi to na formalność, bo pewne decyzje już zapadły. Ale jest tu jeszcze sporo niejasności do wyjaśnienia...

Między innymi powyższy przykład wskazuje na to, jak wielką fikcją są przetargi instytucji publicznych w Polsce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-09-2010, 15:02    Odpowiedz z cytatem

morpheo napisał/a:
Ostatni punkt podkreśliłem celowo. Czy to nie "hak" na PR?

KD też nie mają odpowiedniej sytuacji ekonomicznej i finansowej, nie mają nawet własnego taboru.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Lady Makbet Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-09-2010, 15:58    Odpowiedz z cytatem

Odnoszę wrażenie, że przetarg jest wymuszony przez opinię publiczną i władze UMWD chcą przypodobać się elektoratowi przed zbliżającymi się wyborami samorządowymi, stwarzając wrażenie, że dbają o finanse publiczne.

Wynik ankiety w tym wątku jest jednoznaczny:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=10576

I jeszcze cytat z tego wątku:

Nie wiem jak to wygląda w innych regionach, ale nie pamiętam sytuacji, żeby samorząd gdziekolwiek dopłacał średnio więcej niż 20 zł do pockm. A prezeska KD, jak donoszą wiewiórki, chce 22 zł.

A może by tak panie marszałku Łapiński ogłosić wreszcie przetarg? Może okaże się, że PR Wrocław będzie tańszy. A gdyby tak jeszcze wykorzystać położenie geograficzne i do przetargu zaprosić koleje czeskie i niemieckie... Wszak w Polsce jeździ już Arriva, czyli de facto Deutsche Bahn.

Upada mit, że samorządowe spółki wojewódzkie są tanie, a bynajmniej tańsze od PR. Upolitycznione i nieudolnie zarządzane KD są bardzo drogie w utrzymaniu! Ciekawe kiedy władze UMWD przyznają się do porażki? Pewnie dopiero po wyborach samorządowych, bo KD potrzebne są marszałkowi Łapińskiemu do kampanii wyborczej. Łapiński pochodzi z Trzebnicy, dokąd jeżdżą KD (linia trzebnicka to "oczko w głowie" UMWD). Prezeska KD też pochodzi z Trzebnicy.

_________________
Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

szpak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Sty 2006
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: 20-09-2010, 16:21    Odpowiedz z cytatem

"Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
5.10.2010 - 11:30"


To są chyba jakieś kpiny!

_________________
Marcin Szpakowski

Zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Nikolai Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lip 2008

PostWysłany: 20-09-2010, 18:53   Re: Dolnośląski przetarg na kolejowe przewozy regionalne Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Świadczenie usług publicznych w zakresie organizowania, dotowania i wykonywania regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich w województwie dolnośląskim w terminie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 października 2014 r., w tym okres wykonywania przewozów od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 14 grudnia 2013 r.

Co to oznacza?

1) ORGANIZOWANIA - organizatorem jest UMWD, który teraz chcę zrzucić (nie)odpowiedzialność na podmiot zewnętrzny?
2) DOTOWANIA - podmiot zewnętrzny co i z czego ma dotować?
3) WYKONYWANIA - czyli przewoźnik ma sam zaprojektować rozkład jazdy, a na koniec sam się dotować?

Czy Pani Agnieszka Zakęś z podwładnymi chce przed wyborami zrzec się odpowiedzialności? Czy może zwyczajnie nie wie do czego jest zobowiązana? A może tacy spece pracują w UMWD, że nikt nie potrafi nawet właściwie zredagować tytułu dokumentu?

_________________
Marek „Velka Blamaż” Łapiński i jego „Trzebniccy professionals” (...) pokazali co potrafią.
(c) Patryk Wild
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 20-09-2010, 19:02    Odpowiedz z cytatem

Nikolai, słuszna uwaga. SIWZ ewidentnie pisany na kolanie, tak na odpier... Wstyd i kompromitacja! Ale cóż, jaki urząd marszałkowski, a raczej jakie jego władze, taki przetarg.

_________________
Koleje Dolnośląskie sługą narodu ukraińskiego – Głos sprzeciwu w obecnych czasach ukrofilii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sZakOOu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2006
Skąd: i po co?

PostWysłany: 20-09-2010, 19:23    Odpowiedz z cytatem

Tak czytam "Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia i nie rozumiem kolejnej rzeczy. W części pierwszej na stronie 27 mamy tabelkę "Odcinki objęte zamówieniem, na których, na zlecenie Zamawiającego, przewiduje się kursowanie regionalnych pociągów pasażerskich innego Przewoźnika". Czymże jest ten ów Przewoźnik?

a) Są to pociągi zamówione przez UMWD, realizowane przez przewoźnika bez przetargu?
b) Są to pociągi zamówione przez inny Urząd Marszałkowski (na pograniczu województw)?
c) odpowiedzi a) i b) są prawidłowe
d) wszystkie odpowiedzi są błędne i nie mam pojęcia o co chodzi.

Swoją drogą studiując ten dokument, możemy poznać PRZECIEKI aż do 2013 roku! Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 20-09-2010, 20:05    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Czymże jest ten ów Przewoźnik?

Koleje Dolnośląskie rzecz jasna. Nie trudno się domyślić studiując SIWZ.
Zauważ, że z tego pseudo przetargu wyłączono linię Zgorzelec - Węgliniec, Legnica - Kamieniec Ząbk., Wałbrzych - Kłodzko oraz Wrocław - Trzebnica gdzie w ruchu regionalnym KD są monopolistą.

Do dupy z takim przetargiem, który faworyzuje i chroni interesy jednego z przewoźników! Czy KD to kolejowa święta krowa?

_________________
Koleje Dolnośląskie sługą narodu ukraińskiego – Głos sprzeciwu w obecnych czasach ukrofilii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Nikolai Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lip 2008

PostWysłany: 20-09-2010, 21:42    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe to. W ostatnim Rynku Kolejowym jest wywiad z sekretarzem woj. Śląskiego, który to snuje wizje wypracowania modelu idealnego, w którym Koleje Śląskie mają odegrać znaczącą rolę jako jeden z konkurentów startujących w przetargach i wymuszających poprawę jakości usług. Jednak po tym dolnośląskim przetargu widać, że spółka samorządowa ma pierwszeństwo w wybieraniu sobie linii. Takie zagrywki potwierdzają tylko moje przypuszczenia, jakie miałem już na etapie powstawania Kolei Mazowieckich. W końcu każdy samorząd, posiadający własną spółkę przewozową, będzie ją faworyzować, bo to gwarantuje utrzymanie stołków dla własnych kolegów.

Zastanawia mnie też inna rzecz: na ile ten przetarg, to tak naprawę początek akcji "dupochron" w marszałkowie?

_________________
Marek „Velka Blamaż” Łapiński i jego „Trzebniccy professionals” (...) pokazali co potrafią.
(c) Patryk Wild
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 20-09-2010, 21:48    Odpowiedz z cytatem

Nikolai napisał/a:
Zastanawia mnie też inna rzecz: na ile ten przetarg, to tak naprawę początek akcji "dupochron" w marszałkowie?

Wiesz, po przegranych wyborach samorządowych trzeba będzie się gdzieś ewakuować. Gienia już zadba o kolejne dyrektorskie stanowiska dla kolesi z UMWD, którzy posadzili ją na stołku prezesa KD.

Wracając do tematu, zgadzam się z opiniami przedmówców, że ten przetarg to parodia i kpiny w żywe oczy!

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

jakubuk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Sty 2009
Skąd: UK

PostWysłany: 20-09-2010, 23:20    Odpowiedz z cytatem

A wiec przez 3 lata beda z nami PRy. Z tymi gratami kolebiacymi sie po starych torach. Bosch......
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-09-2010, 23:36    Odpowiedz z cytatem

Beatrycze napisał/a:
Wiesz, po przegranych wyborach samorządowych trzeba będzie się gdzieś ewakuować. Gienia już zadba o kolejne dyrektorskie stanowiska dla kolesi z UMWD, którzy posadzili ją na stołku prezesa KD.

No tak, w końcu kiedyś przyjdzie pora na spłatę długu wdzięczności...

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 21-09-2010, 00:53    Odpowiedz z cytatem

Czyli nic nowego. Nadal będzie zamieszanie, KD nadal będzie częściej jeździć na KKA, pociągi na 274 nadal będą mieć- zwłaszcza w Jeleniej- wiecznie pół godziny w plecy... Ten przetarg to faktycznie na RWD (tzn. Ratuj Własną Dupe) marszałka i jego kolesi, bo nic nowego nie wniesie.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejarz_wg Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Wrz 2010
Skąd: Węgliniec

PostWysłany: 21-09-2010, 19:52    Odpowiedz z cytatem

No niestety, myślę, że przy takim działaniu UM to początek końca PR-ów.

Ale jeśli chodzi o przetargi na jakiekolwiek przewozy w naszym regionie, to nasuwa mi się pewna refleksja.

Jak do cholery mamy wygrać jakikolwiek przetarg, jeśli co chwile zmienia nam się dyrektor i każdy coś zaczyna, pieprzy to i odchodzi. Każdy jeden tylko pogarsza naszą sytuację i nie ma myslenia strategicznego.

Jak mamy zapewniać komfort i przewozy na wysokim poziomie, jak po podziale majatku na spółki IC i PR zabrali nam cały sprzęt, który nadawał się do jazdy na jakimkolwiek poziomie. Zostały nam maszyny projektowane w latach 50-ych i to nie do takich przewozów.

Jak można było wydać sto pare milionów na obicie plastikiem starych trupów, a nie można było kupić za to nowych maszyn? Smiem podejrzewać, że z tych 100 baniek, ktoś wziął co najmniej 30 do kieszeni, bo jak można inaczej nazwać takie marnotrastwo pieniędzy?

Wydaje mi się, że nawet jeśli PR-y zaproponowały by niższą stawkę to i tak z perspektywy zwykłego pasażera, lepiej mieć lepszy komfort podróży- po pierwsze szybciej można dotrzeć do celu- szynobusy śmigają 120 km/h po drugie klima, po trzecie jest w miarę cicho.

Jak mamy wygrać jakikolwiek przerarg jeśli KD mają plany rozwoju- 9 nowych szynobusów prosto z taśmy, 5 nowych jednostek czteroczłonowych prosto z taśmy, a my chylimy się ku upadkowi.

Myślę że oprócz zajmowania się zarządem KD, warto by było porozmawiać o naszym zarządzie i jego decyzjach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 9 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRejestracjaLogowanieRegulaminFAQAdministracjaUżytkownicyOstrzeżeniaStatystykiSzukajAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2022 infokolej.pl