O widzisz Krzysiek taka prawda. Biecz jak by ktoś nie wiedział porównywany jest do Krakowa. Urokliwy i piękny. Piękny Rynek w stylu Krakowskim, zabytkowe kamieniczki Poza tym Shewa jak byś nie zauważyła od kilku lat walczę o między innymi linie Zakopiankę, Kryniczankę, Bieczankę. Tam od kilku lat prowadzona jest polityka niszczenia. Wystarczy spojrzeć na Zakopiankę, gdzie z każdym rokiem niszczone są pociągi, przykłąd Giewonta, czy janosika. Zlikwidowali Giewont a na to miejsce wstawili po protestach osobówkę, tyle, że z zakopca jedzie o 4 rano. I ja pytam kto nim pojedzie?! Kryniczanka w ciągu paru lat z 6 osobowych z Krakowa do Krynicy zostały 2 . Jaworzynę zdegradowali z R+ na osob. Brakuje bezpośredniego w okolicy 16/18. Podobnie do Zakopca koło 18. Bieczanka wskutek kłótni 2 sąsiadujących województw wozi mało pasażerów, ale szynobusa, czy relacji do jasła nie zrobią, dlaczego? Bo okazałoby się, że ten pociąg jest rentowny. Ja nie mam nic do żadnej linii. Warto każdą odnowić. Bo nie trudne jest zamykanie linii, ale przywrócenie bardzo ciężkie. Sami popatrzcie co zrobili z 136 . Czy to nie paranoja?
[ Dodano: 14-08-2009, 17:33 ]
A i podaję frekwencję średnią z 7 dni : 8-14 sierpnia 2009
Poranny Biecz- Stróże 40%
Stróże-Biecz 30%
popołudniowe Stróże-Biecz-stróże 35%/40%
Dunajec do Sącza 90% do tarnowa 100%
66120 z Krynicy 20% z Sącza 40% z Tarnowa 85%
66122 z Sącza 60% z tarnowa 100%
Nowy Sącz Miasto frekwencja 15%/20% likwidacja od 1092009
do Żywca z Krakowa sporo z Krakowa do Kalwarii i sporo z Suchej do Żywca 80% weekend 100%
do Bielska/wadowic 25/30%
Czechowice 90%
skalnica 65% Słowacja 110%
5022, 5024 80%
Kasprowy 110%
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 14-08-2009, 21:27
A mi sie wydaje Kris ze Cie widzialem i wiem juz kim jestes
Tu nic innego nie da się w tej sprawie zrobić jak pisać listy do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego bezpośrednio Na Marszałka Województwa w ten sposób wywierać jaką presję. Przekomarzanie się które miasto jest ważniejsze jest bezsensowne. Małopolsce jak i każdemu województwu jest potrzebna sprawna komunikacja nie tylko kolejowa. Kolej może być kręgosłupem tej komunikacji pod warunkiem sensownie układanych rozkładów jazdy adekwatnych do potoków pasażerskich na danej linii i potrzeb mieszkańców i turystów, uzupełnieniem tego systemu powinny być busy, autobusy a idyllą były by wspólne bilety.
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 15-08-2009, 00:47
kris123, na temat frekwencji (od strony teoretycznej) przeczytaj sobie tekst, jaki popełnił mój kolega z OKOKŚ: http://www.okoks.cba.pl/news.php?readmore=39 (to pierwsza cześć tzw.: "Niezbędnika Młodego Kolejarza". W następnych odsłonach takie rzeczy jak rentowność, więźba ruchu, metodyka konstruowania rozkładów jazdy itd.).
Kris123: powiedz mi, jak Ty wyliczasz te procenty? Jakbyś mógł przybliżyć trochę arkana swojej sztuki wyliczania frekwencji w pociągach, to będę wdzięczny. Bo tak od paru dni zastanawiamy się w Komitecie, jak Ty to liczysz.
I jeszcze jedno: trzeba spojrzeć na strukturę biletową! Skoro już podajesz te swoje procenty, to napisz też kto jechał: kolejarze, studenci, turyści? Czy większość biletów to były ulgowe, czy pełnopłatne?
He he może mnie widziałeś, bo tydzień jechałem i liczyłem. Co do kręgosłupa połączeń zgadzam się. Należy pamiętać, że Małopolska to nietylko Kraków i Tarnów. Owszem te miasta mają największy udział w zyskach , ale potrzeba sprawnej komunikacji w całym województwie. Nie do przyjęcia jest fakt dojazdu z Rabki do Sącza przez Kraków! Nie do przyjecia są pociągi do Biecza zamiast do Jasła. Takich absurdów mamy sporo. Wiecie ile ludzi widzi szansę dla R+ do Gorlic sporo. Dlaczego, ponieważ są bodaj tylko 4 autobusy z Gorlic do Krakowa, z czego ostatni o 17. Dwa pociągi by starczyły. Skoro mamy EZT do Biecza wykorzystajmy Sącz, Grybów, Gorlice i Jasło dla tego pociągu.
Krzysiek pytasz o liczenie procentów już raz to pisałem , ale sprawa jest prosta 100% to pociąg który ma powiedzmy 1 osobę na 2 siedzenia. Dlaczego tak liczę z prostego powodu, ponieważ trzeba doliczyć pasażerów wsiadających na kolejnych stacjach a także ludzi którzy z Bieczanki przesiadają się na Kryniczankę. W sezonie szkolnym będzie koło 20 osób w lecie powiedzmy 10. I tak krok po kroku masz 30/40%, ale zdarza się w piątki w szkołę nawet i 60%. Zresztą podobna frekwa jest do Krynicy , a jednak pociągi jeżdżą. potrzebne są kursy dluższe, a także cena korzystna. Co do struktury biletów, z tego co wiem mamy 8 biletów miesięcznych szkolnych, do tego 10 z ulgą pracowniczą, a także 6 normalnych. Do tego dochodzą bilety jednorazowe. A co najlepsze biletymiesięczne do Biecza pojawiają się od Grybowa a nawet od Sącza a co ciekawe sprzedaż biletów obserwuję także w Krakowie, Tarnowie oraz sporadycznie w innych miastach.
[ Dodano: 15-08-2009, 13:04 ]
A co do niezbędnika fajny tekst. Naprawdę ! pozdrawiam
[ Dodano: 17-08-2009, 20:01 ]
I kolejne badania frekwencji 16/17 sierpnia 2009 dwa dni w pociągach jestem wykończony:D
Połoniny 53505 Kraków- Zagórz przez Zagórzany 90%
Skalnica R+ 335 Kraków - Zilina 80% Sło 125%
334 Skalnica R+ Zilina-Kraków Sło 90% Pol 75%
Połoniny 53505 Kraków-Krynica 75%
66120 Krynica-Kraków 60% Kry 45% Sącz 75% Tarn
Służbowy Nowa Huta 5 osób frekw 10%, wczorajszy 27 osób 40%
3426 do Katowic badany do Jaworzna 65%
233 Wieliczka 40%
438 Balice 15%
4039 z Balice 20%
32120 Sędziszów plastiki!! 40% do Tunelu badane
723 Biecz-Stróże 37% w S do Jasła 8-14 osób
722 Stróże-Biecz na starcie 30% info w Gorlicach wsiadło 8 osób
Jaworzyna z Krynica 60% pozdrawiam serdecznie.
[ Dodano: 29-08-2009, 20:38 ]
Frekwencja 27/29 sierpnia 2009
27VIII
R11 Kraków-Tarnów 60%
623/2 Kraków-Nowy Sącz Miasto do Stróż frekw. 60% Sącz-Miasto 10 osób
721 Stróże-Biecz 30%
722 Biecz-Stróże 35%
33102 Jaworzyna Krynica-kraków badana od Stróż 90%
2808
34008 Skalnica z danych kond. około 75% Sło 110%
33121 Kasprowy Kraków-Zakopane badany do Rabki 100%
22120 z Rabki do Krakowa 90%, od Kalwarii 110%
3434 Kraków-Katowice do Jaworzna 80%
4339 Katowice-Kraków badanyz jaworzna 50%
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Piątkowa "Jaworzyna": wyjechała z Krakowa Gł. z 70%, a przed Bochnią napchała się do niemal 100%, w Bochni wysiadło ok. 40 osób. Pociąg prowadzony był przez EN57.
Nom Jaworzyna jest popularna. Jak studenci rozpoczną to będzie koło 150 do Tarnowa. Powrotny miał 90%
Pociągi do i Z biecza około 40%
Balice 25%
Zakopane 90%
Nowy Sącz 70%
Wadowice/Bielsko 25%
Wieliczka średnio 25%
Oświęcim 80%
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 27-09-2009, 19:31
Ej sorry, ale widzialem w sobote tydzien temu poranny pociag do Biecza i on byl fizycznie, calkowicie pusty oczywiscie nie liczac obsady na ten pociag. No ale skoro piszesz ze bylo 40% (czyli 100) to pewnie masz racje
... Dlaczego, ponieważ są bodaj tylko 4 autobusy z Gorlic do Krakowa, z czego ostatni o 17.
Kris123 nie pisz bzdur że z Krakowa ostatni autobus do Gorlic jest o 17, a już na pewno bzdurą jest pisanie o 4 autobusach dokładnie jest ich 15 prowadzonych przez Veolie, Trans-Usługi, Marys i ostatnio doszedł InterPalm. Ostatni kurs prowadzony jest przez Veolie o 20:30. A wystarczyło wejść na rozkład RDA w Krakowie. Ina sprawa że skoro jest 15 kursów i to w jedną stronę to jakim cudem nie opłaca się to PKP .
Czas przejazdu nie byłby zły:
Kraków - Tarnów 1:20+2min. na postój w Tarnowie
Tarnów - Sr3 1:15 - pomijamy Stróże, bo szkoda czasu na zmianę czoła
Sr3 - Sr4- 0:02
Sr4 - Gorlice Zagórzany 0:30+5min. zmiana czoła w Zagórzanach
Gorlice Zag - Gorlice 0:07
Daje nam to circa 3:20 - 3:25 godziny. W porównaniu do czasu autobusów 2:35 - 3:00 godziny nie wypada to tak źle czasowo.
W sumie można spróbować reaktywować to połączenie. Gdyby byla promocja i reklama to może przyjęłoby się.
Na pewno opłacałoby się uruchomić pociąg z Krakowa w piątki około godziny 17 i w niedziele do Krakowa o godzinie około 16 - wystarczy zobaczyć co się dzieję w tych godzinach w autobusach. Cena musiałaby być przynajmniej taka sama jak w autobusach.
hurricane napisał/a:
Czas przejazdu nie byłby zły:
Daje nam to circa 3:20 - 3:25 godziny. W porównaniu do czasu autobusów 2:35 - 3:00 godziny nie wypada to tak źle czasowo.
Piękne to były czasy gdy Wętlina jechała z Zagórzan 2:18 a z Krakowa 2:36
Co do Veolii może teraz w okresie szkoły. Ja mieszkam w Grybowie w Gorlicach jestem dość często i w okresie lata był pośpieszny o godz. 17.15 potem następny rano. Teraz jest więcej, ale zaczęła się szkoła. Tak sobie myślę, że taki 2 pociągi jako R+ Gorlice-Kraków-Gorlice z powodzeniem zarobiłyby na siebie. Mamy pewny czas podróży nie stoimy w korkach. I jeśli mam być szczery patrząc na frekwencję to lepiej dać pociąg do/z Gorlic aniżeli do Wadowic. Przynajmniej taki do Gorlic ma 100 naodc. do Stróż.
Co do cen zawsze można dać połączenie w dobrej cenie i będzie ok.
A co frekwencji nie wiem kiedy byłeś. Ja pisałem o tym co sam jechałem . Pozdrawiam .
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Kris123 100 km/h to jest jedynie miedzy Krakowem a Tarnowem, potem za Tarnowem jest krótki odcinek co może być ok 90 a reszta trasy to ok 60 km/h. Natomiast co do R+ to na razie możemy pomarzyć bo o remoncie linii do Gorlic to chyba długo nie usłyszymy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum