Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Następny
Kolej na Pyrzowice
Autor Wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 20-11-2008, 15:29   

Dave napisał/a:
To ma być pomysł na szybsze dotarcie do lotniska z Katowic?


Koledze Darkowi bardziej chodziło o połączenie Tarnowskich Gór z Pyrzowicami, niż Katowic (przez TG) z lotniskiem... Wink
Przejdź na dół

Darek
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 20-11-2008, 20:23   

mk1992 dzięki Wink nie tylko TG ale można np . też Gliwice tą linią połączyć z lotniskiem
Powrót do góry

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 20-11-2008, 20:38   

Szczerze mówiąc, istniejąca sieć linii kolejowej w samym tylko GOPie jest bardzo rozbudowana. Wraz z budową linii kolejowej do Pyrzowic, powinno się myśleć o stworzeniu kolei aglomeracyjnej, ale takiej z prawdziwego zdarzenia. Jednak żeby stworzyć taką kolej, pierw trzeba wyremontować większość szlaków kolejowych i przystosować je do odpowiednich prędkości. Dla przykładu: Gliwice-Katowice, Gliwice-Bytom, Katowice-Bytom-TG, Katowice-Sosnowiec-Dąbrowa Górnicza, Katowice-Jaworzno (to akurat wraz z remontem linii Katowice-Kraków). Dopiero wtedy można myśleć o budowie kolei do Pyrzowic.

Moim zdaniem, najlepsza koncepcja to jest poprowadzenie tejże linii przez Piekary Śląskie. Ktoś już słusznie zauważył, że 60 tysięczne miasto zyskałoby połączenie kolejowe z Bytomiem, Gliwicami oraz Katowicami. To jest bardzo ważny argument. Żeby obecnie gdziekolwiek dojechać z Piekar Śląskich, trzeba wsiadać w przepełnione autobusy KZK GOP. Poza tym zyskają na tym Gliwice i Bytom, dostając szybki pociąg do Pyrzowic. Z drugiej strony patrząc, Zagłębie Dąbrowskie nieco by na tym straciło. Zastanawiam się, jak w miarę realny sposób można wplątać Zagłębie w ten projekt tak, aby wszyscy na tym skorzystali?
Powrót do góry

Darek
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 20-11-2008, 20:54   

mk1992 zgadzam się w pełni z Tobą. W GOP-ie i okolicach jest tyle linii kolejowych przebiegających przez silnie zaludnione tereny i aż dziwne, że nie są one wykorzystane jako takie "naziemne metro".
Powrót do góry

adas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Cze 2008

PostWysłany: 21-11-2008, 13:04    Odpowiedz z cytatem

Aby było "naziemne metro" to by trzeba było na kilku odcinkach dobudować trochę torów... (tory podmiejskie). Aby się IC, Ex i pośpiechy nie pałętały pomiędzy osobówkami...

_________________
adas.jogger.pl / Warsztat Napraw KZK GOP
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Darek
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 13-12-2008, 11:00   

Wrócę jeszcze do linii Zawiercie -Miasteczko Śląskie- dzięki tej linii byłoby możliwe połączenie Częstochowy z lotniskiem (od strony Zawiercia) .Czemu ciągle pisze się tylko o skomunikowaniu Śląska z lotniskiem ? Przecież Częstochowa i okolica ma tez sporo mieszkańców -potencjalnych pasażerów na lotnisko. Jest tez sporo osób np. z okolic Łodzi , Kielc czy nawet z Mazowsza wylatujących z Pyrzowic , które mogłyby przez Zawiercie i Częstochowę dostać się na lotnisko z pominięciem Katowic .
Powrót do góry

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 13-12-2008, 11:31   

Darek napisał/a:
Czemu ciągle pisze się tylko o skomunikowaniu Śląska z lotniskiem ? Przecież Częstochowa i okolica ma tez sporo mieszkańców -potencjalnych pasażerów na lotnisko.


Ponieważ w pierwszej kolejności to aglomeracja katowicka potrzebuje połączenia z lotniskiem, a nie Częstochowa i Kielce. Poza tym w GOP jest więcej mieszkańców niż w Zawierciu, Częstochowie i Kielcach razem wziętych. OT cała filozofia.

Pozdrawiam!
Powrót do góry

Darek
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 13-12-2008, 11:48   

Rozumie , że na Śląsku mieszka więcej ludzi ale myślę ,że warto też nie zapominać o innych regionach Smile
Powrót do góry

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 13-12-2008, 11:56   

Póki co, pomyślmy o sensownym skomunikowaniu całej aglomeracji górnośląskiej, bo jak wiemy, są z tym dosyć duże problemy, a dopiero potem zabierzmy się za resztę województwa śląskiego.
Powrót do góry

adas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Cze 2008

PostWysłany: 15-01-2009, 15:42    Odpowiedz z cytatem

http://kolej.wikidot.com/blog:dworzec-zintegrowany-w-bytomiu - może kogoś zainteresuje studium dotyczące tylko kawałka połączenia do Pyrzowic. Czyli dworca w Bytomiu. Studium wykonane na zlecenie UM w Bytomiu. Miejscami śmieszne jest Wink (szynobusy kolzamu, "kolejka zabawowa do Plejady"). Polecam Wink

[ Dodano: 06-02-2009, 09:13 ]
http://kolej.wikidot.com/lacznica-radzionkow-rojca-linia-na-pyrzowice - może ktoś z okolic się wypowie czy taki pomysł ma sens... Wg mnie ma i starałem się to na tej stronie troszke uzasadnić.
http://kolej.wdfiles.com/local--files/lacznica-radzionkow-rojca-linia-na-pyrzowice/mapka.jpg

_________________
adas.jogger.pl / Warsztat Napraw KZK GOP
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Seblit Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Wrz 2007
Skąd: z mieszkania

PostWysłany: 26-02-2009, 00:15   Nie będzie linii kolejowej do lotniska w Pyrzowicach Odpowiedz z cytatem

Nie będzie linii kolejowej do lotniska w Pyrzowicach. Z powodu kryzysu finansowego Ministerstwo Infrastruktury obcięło o 50 procent dotacje do inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych. Niestety z wykazu inwestycji spadła 24-kilometrowa linia Katowice-Pyrzowice.

Na wprowadzenie tej inwestycji w życie PLK potrzebują 1,2 mld zł. Tak dużych pieniędzy na to nie ma. Ostatecznie można byłoby wysupłać środki na wykonanie dokumentacji projektowej. Trzeba na to wyłożyć 107 mln zł z czego 69 mln zł to wsparcie Unii Europejskiej. Reszta to środki własne PLK. Według planów podróż na 24 km odcinku trasy kolejowej z Katowic do Pyrzowic miała trwać 28 minut.

Wiceminister infrastruktury Juliusz Engelhardt potwierdził, że tym samym inwestycja została skreślona z listy obiektów przygotowywanych na Euro 2012. Głównym powodem takiej decyzji - podkreślił Engelhardt - jest jednak koszt budowy. Dodał, że PKP unieważniła przetarg na studium wykonalności inwestycji, także dlatego, że były zastrzeżenia co do potencjalnego wykonawcy.

Tymczasem PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na budowę łącznika, dzięki któremu warszawski port lotniczy dostanie połączenie kolejowe. Zadaniem wykonawcy będą m.in. budowa dwukilometrowego połączenia z Okęcia na Służewiec (częściowo w tunelu) i wykończenie podziemnej stacji na lotnisku. Zmodernizowana będzie także linia Kraków - Balice.

A swoją drogą, może doczekamy się czasów kiedy szlaki kolejowe budować będą także, i to za swoje środki, prywatni inwestorzy. Kilka lat temu była koncepcja linii do lotniska w Pyrzowicach z wykorzystaniem istniejących prywatnych piaskowych tras kolejowych. I co? Przepadła.

Żródło: Rynek Kolejowy
-----------------------------
No to głupki z PO popisały sie po raz kolejny. Cały zachód robi co może, żeby pobudzic inwestycje, a u nas na inwestycjach się oszczędza. Nie wiem czy durnie z rządu nie znają podstawowych zasad ekonomii, ale zmniejszenie inwestycji to niższe zamówienia, niższe przychody i zyski firm, coraz gorsza kondycja tych firm, zwalnianie pracowników, a co za tym idzie: mniejsze przychody państwa z tytułu podatków (firmy maja straty a ludzie nie pracują), wieksze wydatki na zasiłki dla bezrobotnych, mniejszy popyt ze strony ludności (bo nie mają za co kupować), czyli znowu mniejsza sprzedaż firm i tak w kółko kryzys sie nakręca. Ale płemieł i minister finansów (bo adresem tego... to mogę pisac tylko bluzgi więc sobie daruję) jak widac nic nie rozumieją. Oni wolą się bawić w jakiś chory socjal, pomoc w spłacaniu kredytów no i oczywiście nie można ruszyć KRUS bo koalicjant tam ma stołki. A KRUS generuje tyle samo kosztów ile zebrał rząd w ramach oszczędności w ministerstwach, w tym na infrastrukturze.
To wprawdzie nie forum ekonomiczno-polityczne ale trzeba podkreślać, że za syf na kolei odpwiadają nie tylko ludzie z branży ale też politycy najwyzszego szczebla!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Darek
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 26-02-2009, 17:14   

Do Seblit : Nie można pisać,że ta czy inna opcja polityczna jest winna braku połączenia na Pyrzowice- poprzednie ekipy tez nic nie zrobiły. Poza tym może na forum kolejowym piszmy o sprawach kolejowych, a nie bawmy się w politykę i nie piszmy tu o KRUS-ie.
Powrót do góry

Seblit Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Wrz 2007
Skąd: z mieszkania

PostWysłany: 27-02-2009, 00:11    Odpowiedz z cytatem

Ale to ta opcja wycofała środki na projekt, który miał być pewniakiem. A czemu o innych rzeczach wspomniałem, wyjaśnine jest w ostatnim zdaniu poprzedniego posta.
Generalnie tendencja jest taka, że najpierw sie planuje co to się nie zrobi a potem okazuje się, że nie ma pieniędzy, wzrosły koszty, nie zdążymy itp.
Coraz więcej projektów kolejowych jest opóźnianych lub odwoływanych albo okrajanych do minimum: Pyrzowice, Warszawa Gdańska, Tczew-Bydgoszcz, Radom-Kielce. A łącznica na Okęcie to już komedia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dominik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Lip 2007
Skąd: Polska

PostWysłany: 06-07-2009, 19:13   Na lotnisko szybką koleją dopiero w 2013 roku Odpowiedz z cytatem

Nie ma już złudzeń: szybką koleją z Katowic na lotnisko w Pyrzowicach pojedziemy dopiero po 2013 roku.

Do tego czasu ma być gotowa jedynie dokumentacja projektowa szybkiego połączenia dla lotniska. Nadzieje pasażerów rozwiał Cezary Grabarczyk, minister infrastruktury, który odwiedził nasze województwo. Zainteresował się m.in. obwodnicami Lublińca i Siewierza. Plany budowy połączenia stolicy aglomeracji z Pyrzowicami przedstawił podczas konferencji w biurze posła Tomasza Głogowskiego w Tarnowskich Górach. Jego zdaniem, fiasko inwestycji to... wina poprzedników, którzy zarezerwowali za mało pieniędzy na to zadanie z funduszy unijnych. Chodzi o 30 milionów złotych. Dlatego 38-kilometrową trasą pojedziemy nie prędzej niż za cztery lata.

- W gruncie rzeczy środki, które zostały wpisane do programu infrastruktura i środowisko, pozwalają na rozpoczęcie prac projektowych. Ale jeżeli będziemy dysponowali dobrze przygotowaną dokumentacją, w tym środowiskową, będziemy mogli wyciągnąć rękę po pieniądze na ten projekt w nowej perspektywie budżetowej Unii Europejskiej - zapewnił Grabarczyk.

Minister odwiedził też m.in. węzeł kolejowy w Tarnowskich Górach, który jest jedną z największych w Europie stacji rozrządowych. To właśnie tutaj trafiają składy towarowe, wysyłane w różne zakątki kraju i Europy. Kolejarze poprosili go o znalezienie pieniędzy na modernizację tzw. górki rozrządowej, która ostatni raz była remontowana prawie 30 lat temu Wtedy tarnogórscy kolejarze rozrządzali (czyli formowali w pociągi) nawet 5,5 tys. wagonów na dobę. Teraz ta liczba jest o około 3 tysiące mniejsza. Minister przyznał też, że w jego resorcie trwają prace nad ustawą, która wyłączy z Grupy PKP, spółkę Polskie Linie Kolejowe, co ma sugerować Komisja Europejska. Projekt tego wyłączenia ma być gotowy za kilka miesięcy.

- Zachodzi obawa, że spółka z grupy PKP dla innych spółek tej grupy, czyli przewoźników, może ustawiać korzystniejsze stawki za dostęp infrastruktury kolejowej. Dlatego trwają w tej chwili prace nad koncepcją restrukturyzacji. Sądzę, że we wrześniu będziemy mieli już gotowy projekt ustawy. Wówczas pojawi się większa możliwość przeznaczania środków na inwestycje wprost z budżetu, bądź z funduszu kolejowego, który mógłby być zasilany w podobny sposób, jak Krajowy Fundusz Drogowy - dodał minister.

Źródło: POLSKA Dziennik Zachodni

TILO.jpg
TILO
Plik ściągnięto 72 raz(y) 39.45 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 09-07-2009, 07:45   

Szczerze? Nie wierzę nawet w ten 2013.

Poza tym ciągle stawiam pytanie o sens budowania tej linii w sytuacji, gdy mamy istniejącą linię od strony Łaz/Zawiercia. Czyli modernizacja a z czasem odbudowa odcinka z Pyrzowic do Tarnowskich Gór.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 11 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl