Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 14, 15, 16  Następny
Kiedy ruszą Koleje Wielkopolskie?
Autor Wiadomość

zyrafa Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lis 2005
Skąd: Stargard [Zbk/Szn]

PostWysłany: 02-04-2007, 21:47    Odpowiedz z cytatem

Oj nie podoba mi się.

Znowu PKP nie wniosą taboru, tylko będą go dzierżawić - patrz największy problem Kolei Mazowieckich.

Wygląda na to że niestety nie będzie Kompanii Zachodniej (+Lubuskie i Zachodniopomorskie) - szkoda bardzo na to liczyłem.

Tyle mojego narzekania - zobaczymy co z tego wyjdzie.

_________________
Dyskusja polega na wymianie poglądów nie epitetów
Galeria autorska http://www.zbaszynek.stargardcom.pl zapraszam
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Kozioł Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Kwi 2006
Skąd: Warszawa Olszynka

PostWysłany: 02-04-2007, 22:37    Odpowiedz z cytatem

UTK wydał nakaz oddania części kibli do KMu,to co robił PR było na niekorzyść KMu.
Może teraz PR się opamięta...

_________________
W Polsce nie ma nadziei na normalną kolej..... Sad
Oddać samorządom przewozy w województwach! I będzie tak jak jest na Mazowszu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 03-04-2007, 13:50    Odpowiedz z cytatem

Porozumienie ws. taboru Kolei Wielkopolskich

Termin powołania spółki - 1 lipca - nie jest już zagrożony. Samorządowcy dogadali się z kolejarzami w najtrudniejszej dotychczas kwestii - przekazania taboru.

- To przełomowy moment - ocenia Jerzy Kriger, dyrektor Departamentu Transportu Wielkopolskiego Urzędu Marszałkowskiego. Tym przełomem jest porozumienie w sprawie przekazania taboru PKP Przewozy Regionalne spółce Koleje Wielkopolskie. Samorządowcy chcą, by kolejarze wnieśli w całości tabor aportem do spółki. Jednak PKP PR nie mogą tego zrobić, bo są zadłużone. Dlatego uzgodniono, że Koleje Wielkopolskie będą dzierżawić od kolei pociągi do czasu oddłużenia wspólnika. Czyli podobnie jak w spółce Koleje Mazowieckie.

Spółka Koleje Wielkopolskie mogłaby więc zostać powołana już 1 lipca, ale wszystko zależeć będzie od PKP PR, które muszą teraz wycenić swój majątek. Po wycenie będzie wiadomo, ile ma kosztować dzierżawa. - Wysokość dzierżawy właśnie ustalamy - mówi dyrektor Kriger. Umowa między samorządem i koleją może zostać podpisana nawet w ciągu miesiąca.

51 proc. udziałów w spółce będzie miał wielkopolski samorząd, pozostałe 49 proc. - PKP PR. Kilkuset kolejarzy otrzyma propozycję przejścia do nowego pracodawcy. Poza sprzętem wniesionym przez kolejarzy, do 2013 r. samorząd zainwestuje w tabor około 320 mln zł. Do spółki należeć będą także wszystkie szynobusy - te już kupione i te, których kupno jest w planach. Wydatki na przewozy regionalne - około 70 mln zł rocznie - na razie nie powinny się zmienić.

źródło: Gazeta Wyborcza

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 11-04-2007, 14:00    Odpowiedz z cytatem

Koleje Wielkopolskie c.d.
Trzy czy dziesięć milionów złotych zażyczy sobie spółka PKP Przewozy regionalne za dzierżawę taboru dla przyszłej spółki Koleje Wielkopolskie? To jedyne pytanie, na które samorząd wojewódzki nie zna jeszcze odpowiedzi.
Wszystko rozstrzygnie się w ciągu tygodnia, ale 1 lipca nowa spółka raczej nie ruszy.

Negocjacje samorządu województwa wielkopolskiego i PKP Przewozy regionalne w sprawie powołania spółki Koleje Wielkopolskie zbliżają się do końca. Urząd Marszałkowski w końcu ustąpił i zgodził się na dzierżawę taboru kolejowego po cenach rynkowych. Wcześniej chciał płacić jedynie za jego faktyczne zużycie. Jednak do tej pory kolejarze nie potrafili podać konkretnej kwoty, jaką żądają za wagony.

- To jest kwestia kilku milionów złotych. Trudno jednak powiedzieć, czy zaproponują nam dwa, trzy czy osiem milionów. Oczekujemy racjonalnych wyliczeń - mówi Wojciech Jankowiak, członek zarządu województwa wielkopolskiego.

Do piątku wszystko powinno być wiadome. Do tego czasu PKP nie chcą komentować stanu negocjacji. Finisz rozmów nie oznacza jednak, że spółka Koleje Wielkopolskie ruszy 1 lipca. A takie były zapowiedzi. Jeśli nawet w ciągu miesiąca zostanie podpisana umowa, to zdobycie koncesji i przejęcie pracowników jest trudne do zrealizowania.

- Teoretycznie jest to możliwe, ale nie możemy działać pochopnie. Jest do rozważenia, czy na przykład warto, by Koleje Wielkopolskie ruszyły 1 września, czy lepiej poczekać do końca roku - zastanawia się Jankowiak.

Jeśli spółka nie ruszy 1 września, to Urząd Marszałkowski będzie negocjował z PKP Przewozy Regionalne umowę na drugie półrocze 2007 roku. Na razie kursowanie pociągów obowiązuje do końca czerwca. Samorząd wydał na ten cel 36 mln zł.

Tymczasem zmiany zapowiada sama grupa PKP, czyli holding spółek kolejowych. Koncepcja oddłużenia uzgodniona przez resort transportu i finansów polega na tym, że budżet państwa udzieli PKP pożyczki w dwóch rocznych ratach w latach 2008 i 2009. Pozwoli ona spłacić długi wobec PKP PLK, PKP Cargo i PKP Energetyka. Pożyczka zostanie spłacona w formie udziałów w Przewozach Regionalnych, które przejmie bezpośrednio skarb państwa. następnie zostaną one przekazane samorządom wojewódzkim - czyli tak jak ma to być w Wielkopolsce. A ponieważ prawo zabrania samorządom przejmowania zadłużonych podmiotów, dlatego w następnym roku miałaby być udzielona druga transza pożyczki na zakończenie procesu oddłużenia.

Wielkopolan może to kosztować więcej niż mieszkańców Śląska czy Pomorza, bo Koleje Wielkopolskie mają ruszyć już w tym roku - czyli przed zakończeniem całego procesu. Będziemy więc jeździli nowoczesnymi i czystymi pociągami, ale kupionymi już za pieniądze obywateli. Realizacja tej koncepcji wymaga akceptacji Komisji Europejskiej (pomoc publiczna dla przedsiębiorstw), o którą rząd polski wystąpi do KE. Czy jednak w następnych latach spółka ponownie nie zacznie generować długu?

- Tak się nie stanie, ponieważ mamy wyższe przychody ze sprzedaży biletów, a ponadto w tym roku samorządy pokrywają w 100 procentach deficyt - wyjaśnia Marek Nitkowski, członek zarządu PKP PR.


Co już ustalono?

Spółka samorządu i PKP ma być sposobem na rozwiązanie problemów przewozów w Wielkopolsce. 51 procent udziałów ma mieć samorząd wojewódzki, 49 procent - PKP.
Koleje Wielkopolskie będą dysponowały 20 autobusami szynowymi. Resztę taboru będą dzierżawić PKP.
Spółka do 2013 roku wyda aż 392 mln złotych. Oprócz szynobusów Wielkopolsce przybędzie między innymi 46 nowych pociągów elektrycznych. Wyremontowane zostaną trasy z Poznania do Wągrowca i Wolsztyna.

źródło: Głos Wielkopolski

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 27-04-2007, 14:30    Odpowiedz z cytatem

PKP chcą 7 milionów złotych

PKP chcą ponad 7 milionów złotych rocznie czynszu za dzierżawę taboru dla przyszłej spółki Koleje Wielkopolskie. Powołanie spółki 1 lipca stoi pod znakiem zapytania.

Opłaty za dzierżawę to ostatni punkt sporny w negocjacjach między kolejarzami a Urzędem Marszałkowskim.
– To wyliczenie otrzymaliśmy dopiero w tym tygodniu. Nie ukrywamy, że z opóźnieniem – mówi Wojciech Jankowiak, członek zarządu województwa wielkopolskiego. – Propozycja PKP to około 600 tysięcy złotych miesięcznie, co w skali roku oznacza ponad 7 milionów złotych za dzierżawę taboru. Biznesplan zakładał niższe koszty użytkowania taboru i musimy to przeliczyć.

Odpowiedź urzędników poznamy dopiero po długim weekendzie majowym. To oznacza, że planowany termin powołania spółki od drugiego półrocza jest praktycznie niemożliwy.

Źródło: NaszeMiasto.pl

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 16-05-2007, 10:32    Odpowiedz z cytatem

Spółki nie będzie

Pewne już jest, że 1 lipca nie powstanie spółka Koleje Wielkopolskie. To kolejny termin, który nie zostanie dotrzymany. Mało tego, pod znakiem zapytania stoi w ogóle powołanie tej spółki. Władze województwa wielkopolskiego twierdzą, że rząd spowalnia negocjacje. Dziś zaplanowano rozmowy w Warszawie.

Samorządowa spółka Koleje Wielkopolskie miała poprawić regionalne przejazdy kolejowe. Większy wpływ pasażerów na rozkład jazdy, częstsze kursy, tańsze bilety, przejrzystość finansów, a wszelkie decyzje miały zapadać w Poznaniu, a nie w stolicy – takie zalety nowego podmiotu wyliczał samorząd wojewódzki. 1 lipca 2007 roku to czwarty z kolei termin uruchomienia spółki, który nie zostanie dotrzymany. Pierwsze plany zakładały podpisanie dokumentów w... styczniu 2005 roku.

– Rozpoczęcie działalności operacyjnej spółki 1 lipca nie jest możliwe – przyznaje Wojciech Jankowiak (PSL), członek zarządu województwa wielkopolskiego. Jakie są tego przyczyny? – Najpierw czekaliśmy na wycenę majątku. Teraz dokumenty już mamy, ale odnosimy wrażenie, że rząd spowalnia negocjacje.

Nieoficjalnie mówi się o tym, że po ogłoszeniu decyzji o oddłużeniu spółki PKP Przewozy Regionalne rząd wycofuje się z pomysłu powoływania samorządowych spółek. Stanowisko Ministerstwa Transportu poznamy dziś, kiedy odbędzie się kolejna tura rozmów z władzami województwa. Tymczasem radni PiS z Wielkopolski na własną rękę szukają winnego.

– To, że samorządowa spółka nie ruszy 1 lipca, mówiliśmy już w marcu. Ale zarząd województwa zapewniał, że nad wszystkim panuje – komentuje Zbigniew Czerwiński, szef klubu PiS w sejmiku województwa wielkopolskiego. – Sprawdzamy, czy winę za opóźnienie rzeczywiście ponosi Warszawa, czy może jednak obecna koalicja jest zbyt mało stanowcza. Liczę, że przed majową sesją poznamy odpowiedzi na wszystkie pytania i wtedy podejmiemy odpowiednie kroki.

Sejmikowa opozycja nie wyklucza, że nawet pojawi się wniosek o odwołanie członka zarządu województwa Wojciecha Jankowiaka za opieszałość w sprawie powołania spółki Koleje Wielkopolskie.

– Nie mamy sobie nic do zarzucenia. Nie zaproponuję radnym powołania spółki na niekorzystnych warunkach – odpowiada Jankowiak.

Wiadomo zatem, że w drugiej połowie roku pasażerów w Wielkopolsce nadal wozić będą PKP Przewozy Regionalne. Negocjacje w sprawie rozkładu i wysokości dotacji trwają. Sejmik musi wyłożyć co najmniej 36 milionów złotych. Tyle wyniosła dotacja na pierwszą połowę roku.

źródło: GLOS.com

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Anubis Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Kwi 2007
Skąd: Polska

PostWysłany: 18-05-2007, 09:15    Odpowiedz z cytatem

18.05.2007

Koleje Wielkopolskie coraz bliżej

POZNAŃ. 30 maja zostanie podpisana pierwsza umowa w sprawie utworzenia samorządowej spółki Koleje Wielkopolskie, która miałaby obsługiwać przewozy pasażerskie w naszym regionie

Złożenie podpisów przez Zarząd Województwa, ministra skarbu państwa i władze PKP nie będzie jednak oznaczało automatycznego powstania spółki. Będzie dopiero pierwszym dokumentem, który potwierdzi zainteresowanie stron powołaniem samorządowego przedsiębiorstwa kolejowego. Jak podkreśla Wojciech Jankowiak, wielkopolski wicemarszałek, jest to tylko pierwszy etap tworzenia spółki. Aby mogła powstać, kolejarze muszą wnieść do niej aportem tabor w całości, a nie nastawiać się na dzierżawę. Jednak aby tak się stało, PKP Przewozy Regionalne muszą zostać najpierw oddłużone przez skarb państwa.

Już kilka tygodni temu uzgodniono, że Koleje Wielkopolskie będą dzierżawić od kolei pociągi do czasu oddłużenia wspólnika. Spółka Koleje Wielkopolskie mogłaby więc zostać powołana już 1 lipca, ale wszystko zależeć będzie od PKP PR, które muszą teraz wycenić swój majątek. Po wycenie będzie wiadomo, ile ma kosztować dzierżawa.

51 proc. udziałów w spółce będzie miał wielkopolski samorząd, pozostałe 49 proc. - PKP PR. Kilkuset kolejarzy otrzyma propozycję przejścia do nowego pracodawcy. Poza sprzętem wniesionym przez kolejarzy, do 2013 r. samorząd zainwestuje w tabor ok. 320 mln zł. Do spółki będą należeć wszystkie szynobusy - te już kupione i te, których kupno jest w planach. Wydatki na przewozy regionalne - ok. 70 mln zł rocznie - na razie nie powinny się zmienić.

Spółka Koleje Wielkopolskie będzie drugą, po Kolejach Mazowieckich, samorządową spółką organizującą przewozy regionalne.

Lech Bojarski
Źródło Gazeta.pl Poznań


Ostatnio zmieniony przez Anubis dnia 05-06-2007, 13:11, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 28-05-2007, 13:47    Odpowiedz z cytatem

Koleje Wielkopolskie dzielą samorządowców

Spółka Koleje Wielkopolskie dzieli zarząd województwa wielkopolskiego. Sejmikowa opozycja rzuca nazwiskami: Marek Woźniak (PO) i Wojciech Jankowiak (PSL) chcą jej powstania, a pozostała trójka jest przeciw. – Mam zastrzeżenia – potwierdza wicemarszałek Leszek Wojtasiak (PO). To pierwsze podziały w tej kadencji zarządu, które ujrzały światło dzienne.

Samorządowa spółka Koleje Wielkopolskie miała ruszyć od 1 lipca. Urząd Marszałkowski, który zaproponował powołanie takiej firmy, obiecywał mieszkańcom Wielkopolski tańsze bilety, czyste wagony, częstsze kursy. Skończyło się na obiecankach. Co prawda w środę samorząd wojewódzki i PKP parafują umowę spółki, ale to oznacza jedynie, że nie ma przeszkód prawnych do jej uruchomienia. Do pociągów jeżdżących w wielkopolskich barwach po województwie wielkopolskim daleko...

– Kiedy ogłoszono oddłużenie spółki PKP Przewozy Regionalne, minister transportu nie jest już wcale taki chętny zakładać samorządowe spółki – tłumaczy Wojciech Jankowiak (PSL), członek zarządu województwa wielkopolskiego, odpowiedzialny za transport kolejowy.

Innego zdania jest opozycyjny klub PiS w sejmiku.

– Zarząd obarcza winą kolejarzy, którzy ponoć boją się przejęcia przez samorząd kontroli nad przewozami regionalnymi, i rząd. Ale to nieprawda. Naszym zdaniem wielkopolskie władze zwolniły tempo rozmów. Pytamy, czy to jest działanie celowe? – podkreśla Zbigniew Czerwiński (PiS), wiceprzewodniczący sejmiku.

Jeszcze dalej w ocenach idzie Przemysław Smulski (PiS), który dziś pełni funkcję doradcy w Ministerstwie Transportu i Grupy PKP.

– Zarząd jest podzielony w sprawie Kolei Wielkopolskich. Z tego, co wiemy, tylko marszałek Marek Woźniak i członek zarządu Wojciech Jankowiak są za, a reszta przeciw. Jeśli władze nie chcą spółki, to powinny to publicznie ogłosić – podkreśla Przemysław Smulski.

To pierwszy konflikt interesów w obecnej kadencji sejmiku. Władze samorządowe przyznają, że zarząd nie jest w tej sprawie jednomyślny.

– Ale to są na razie nieoficjalne rozmowy, których nie chcę komentować. Na pewno mówienie o podziale w zarządzie jest przesadą – komentuje marszałek Marek Woźniak (PO).

Jego zdaniem wątpliwości budzi funkcjonowanie spółki Koleje Wielkopolski w sytuacji, gdy inne województwa takich podmiotów nie powołują.

– Mam zastrzeżenia merytoryczne w sprawie powołania Kolei Wielkopolskich. Ale na razie nie chcę o tym mówić. Kiedy przyjdzie czas publicznej debaty, to na pewno przedstawię swoje argumenty. Rozmawiam o tym z marszałkiem Woźniakiem – przyznaje wicemarszałek Leszek Wojtasiak (PO) i także zastrzega: – Ale nie jest to żaden konflikt polityczny.

– Prawda jest taka, że na dziś kolej nie jest zainteresowana tworzeniem spółki – zaznacza Józef Racki (PSL), zaprzeczając spekulacjom opozycji o podziale w zarządzie.

Z prawnego punktu widzenia sytuacja wygląda tak, że sejmik dwukrotnie podjął uchwałę o powołaniu takiej spółki. Jeśli zarząd zrezygnuje z tego pomysłu, to będzie trzeba jego decyzję głosować. Kluby PO i PSL są w tej sprawie podzielone, a koalicja ma w sejmiku przewagę tylko jednego głosu. Zapowiada się gorące lato.

źródło: Głos Wielkopolski

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 02-07-2007, 10:46    Odpowiedz z cytatem

Bez spółki

Coraz bardziej oddala się powołanie spółki Koleje Wielkopolskie. Regionalna firma przewozowa miała najpierw powstać na początku 2007 r., potem termin przesunięto na 1 lipca. W końcu maja nawet nie doszło do parafowania w Poznaniu wcześniej zapowiadanej umowy zarządu województwa z władzami PKP Przewozy Regionalne. Nadal więc występują przeszkody natury formalnoprawnej.

- Z naszej strony nadal istnieje gotowość zawarcia odpowiedniej umowy z samorządem województwa o powołaniu Kolei Wielkopolskich, zwłaszcza że mamy pozytywny przykład Kolei Mazowieckich powstałych w 2005 roku, gdzie nakłady na utrzymanie ruchu wzrosły z 45 do 130 min zł rocznie i dzięki środkom finansowym samorządu Mazowsza zdecydowanie poprawiła się jakość obsługi pasażerów. Wielkopolska byłaby drugim po Mazowszu regionem, z którym PKP PR utworzyłyby taką spółkę. Inne samorządy przygotowują odpowiednie biznesplany i uważnie przyglądają się rozwojowi sytuacji. Wynik negocjacji może być dla nich odpowiednim sygnałem.

- Kolej nie jest zainteresowana przejęciem majątku firmy na naszym terenie ani nawet jego dzierżawą. Na razie pokrywamy więc cały deficyt działalności PKP PR w Wielkopolsce w wysokości 72 min zł rocznie. Myślę, że do ostatecznego załatwienia sprawy potrzebna jest wola polityczna i porozumienie się ministrów transportu i finansów - mówi wicemarszałek Wielkopolski Wojciech Jankowiak, który problemami transportu zajmuje się od lat.

źródło: Gazeta Prawna

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 10-07-2007, 10:30    Odpowiedz z cytatem

Koleje Wielkopolskie... w zawieszeniu

Przedłużają się negocjacje w sprawie powołania spółki Koleje Wielkopolskie. Dziś nikt nie potrafi podać daty podpisania umowy PKP Przewozy Regionalne z samorządem wielkopolskim.

"Negocjacje są bardzo trudne" - powiedział Radiu Merkury wicemarszałek Wojciech Jankowiak.

Chodzi o rozliczenia samorządu i PKP za wypożyczenie taboru. Z tego powodu problemy finansowe ma dziś spółka Koleje Mazowieckie. "Pomimo ustnych ustaleń - PKP zażądało uregulowania zaległych opłat za dzierżawę użytkowanych wagonów. Nie chcemy popełnić tego samego błędu, chcemy mieć wszystko jasno zapisane w umowie" - dodaje wicemarszałek. Jego zdaniem istnieje jeszcze inny scenariusz rozwiązania problemu - otwarty przetarg na usługi: kolejowe przewozy pasażerskie w Wielkopolsce.

W najbliższy piątek odbędzie się spotkanie przedstawicieli ministerstwa transportu, PKP oraz wielkopolskich samorządowców. Zdaniem Przemysława Smulskiego - doradcy wiceministra transportu - nawet jeśli to spotkanie będzie przełomowe, to droga do powołania spółki w Wielkopolsce wciąż będzie bardzo długa.

źródło: Radio Merkury

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Andrzej Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lis 2005
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: 26-07-2007, 12:25   Koleje Wielkopolskie na bocznicy Odpowiedz z cytatem

Koleje Wielkopolskie nadal stoją pod zamkniętym semaforem. Do września powinno się rozstrzygnąć, czy w ogóle ruszą.

Koleje Wielkopolskie (KW), spółka z udziałem samorządu Wielkopolskiego i PKP Przewozy Regionalne (PKP PR), które mają przewozić pasażerów na terenie tego województwa, od kilku miesięcy czekają przed opuszczonym semaforem na zielone światło. Miały ruszyć 1 stycznia tego roku, potem 1 lipca, tymczasem na razie nie doszło nawet do zawiązania spółki - napisał "Puls Biznesu".

Dokumenty są od dawna gotowe, ale sprawa rozbija się o wielkości czynszu dzierżawczego za tabor kolejowy, jaki Koleje Wielkopolskie będą dzierżawiły od PKP PR. Wielkopolski samorząd uznał szacunki przedstawione przez Przewozy Regionalne za zawyżone, dlatego zlecił wycenę firmie doradczej Ernst & Young - czytamy w "PB".

- Poprosiliśmy o sporządzenie suplementu do biznesplanu z wyceną kosztów dzierżawy oraz o obliczenie, jak czynsz wpłynie na funkcjonowanie KW - mówi Jerzy Kriger, dyrektor departamentu transportu urzędu marszałkowskiego w Poznaniu.
Analiza ma być gotowa za kilka tygodni

Puls Biznesu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Andrzej Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lis 2005
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: 04-12-2007, 09:20   Urząd Marszałkowski nie rezygnuje z Kolei Wielkopolskich Odpowiedz z cytatem

Urząd Marszałkowski nie zrezygnował z planów powołania spółki Koleje Wielkopolskie. Na czas wyborów rozmowy zostały zawieszone, ale samorząd wojewódzki czeka na decyzje nowego rządu.

W samorządowych planach spółka Koleje Wielkopolskie miała polepszyć standard kolejowych przewozów regionalnych. Zapowiadano tańsze bilety, czyste i częściej kursujące pociągi. Na deklaracjach się skończyło. Albo kolejarze w ostatniej chwili rezygnowali z podpisania umowy, albo poprzedni rząd zmieniał strategię. Ministerstwo Transportu uznało bowiem, że najpierw trzeba oddłużyć spółkę PKP Przewozy Regionalne, a dopiero potem brać się za reformy - wyjaśnia dziennik "Polska Głos Wielkopolski".

- Nie rezygnujemy z Kolei Wielkopolskich. Naszym zdaniem, odpowiednio działająca spółka polepszy jakość usług - twierdzi w dzienniku Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego. - Na czas wyborów rozmowy zostały zawieszone, ale czekamy teraz na decyzję obecnego rządu, czy popiera powoływanie takich spółek - dodaje Jankowiak.


Punktem spornym w dotychczasowych negocjacjach między wielkopolskim samorządem a PKP były między innymi koszty dzierżawy taboru. W tej kwestii porozumienia do tej pory nie osiągnięto.

Na razie jedyną, samorządową spółką w kraju są Koleje Mazowieckie, które w 2005 roku na sam początek działalności dostały ponad 80 mln zł dotacji. To więcej niż na przykład roczna umowa w województwie wielkopolskim. W 2008 roku nasz Urząd Marszałkowski wyda 73,5 mln zł. na kolejowe przewozy. Porozumienie już osiągnięto, a nowy rozkład jazdy zacznie obowiązywać w nocy z soboty na niedzielę - wyjaśnia dziennik.


www.wnp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Robaczek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Sty 2008

PostWysłany: 01-01-2008, 17:53    Odpowiedz z cytatem

Kiedy wreszcie wyremontują odcinek Poznań-Kluczbork. Mogliby to wreszcie ruszyć bo tam sie nie da jeździć. Nie mówiąc ze oprócz Merkurego nie lepszego nie jeździ . Tylko zwykłe osobowe które z Kluczborka jadą aż 4 godzniny a to tylko ponad 200 km w takim czasie to aż nie normalne. Niech rusżą wreszcie te KW i wyremontują te trasy które potrzebują modernizacji.
no Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pdnb Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lut 2006
Skąd: Człuchów

PostWysłany: 01-01-2008, 18:28    Odpowiedz z cytatem

DJ CRISS, remont trasy nie należy do przewoźnika tylko do PKP PLK
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Andrzej Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lis 2005
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: 02-01-2008, 09:10    Odpowiedz z cytatem

Koledzy,proszę NIE ZMIENIAC tematu dyskusji!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 16 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 14, 15, 16  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl