Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16  Następny
Kiedy ruszą Koleje Wielkopolskie?
Autor Wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 24-03-2011, 14:33    Odpowiedz z cytatem

Koleje Wielkopolskie od czerwca na torach.

Pierwsze pociągi Kolei Wielkopolskich mają ruszyć na tory na początku czerwca. Tym razem nie powinno być opóźnień, bo przewoźnik dostał wreszcie certyfikat bezpieczeństwa.

Koleje Wielkopolskie miały wystartować już w grudniu zeszłego roku. Później mówiło się, że wyruszą w marcu. Za każdym razem na przeszkodzie stawał jednak brak certyfikatu bezpieczeństwa (musi go posiadać każdy przewoźnik, inaczej nie może działać). Dopiero w ostatnich dniach spółka dostała certyfikat, wydany przez Urząd Transportu Kolejowego.

- Dostaliśmy też pismo od PKP Polskie Linie Kolejowe, dopuszczające nas do korzystania z torów. Teraz nic nie stoi już na przeszkodzie, żebyśmy ruszyli od 1 czerwca - zapowiada Włodzimierz Wilkanowicz, prezes Kolei Wielkopolskich.

Koleje Wielkopolskie stworzył samorząd wojewódzki. Spółka ma stanowić "nową jakość" na wielkopolskich torach i stopniowo zastępować zadłużone Przewozy Regionalne, które wożą pasażerów obecnie. Na początek nowy przewoźnik przejmie wszystkie linie niezelektryfikowane, m.in. z Poznania do Wągrowca i Wolsztyna. - Pozostały nam jeszcze uzgodnienia w sprawie rozkładu. Nasze pociągi po prostu wskoczą w miejsce tych uruchamianych przez Przewozy Regionalne - tłumaczy Wilkanowicz.

Ceny biletów będą identyczne jak do tej pory. Od grudnia Koleje Wielkopolskie chcą też przejąć jedną z linii zelektryfikowanych - prawdopodobnie do Gniezna. Będą tam jeździć używane pociągi elektryczne, które przewoźnik kupił w zeszłym roku.

Docelowo Koleje Wielkopolskie mają zastąpić Przewozy Regionalne przynajmniej na połowie linii regionalnych w województwie. Poza szynobusami i używanymi pojazdami nowy przewoźnik będzie korzystać także z 22 nowych pociągów elektrycznych od Pesy, które zaczną trafiać do Wielkopolski w połowie przyszłego roku.

Źródło: Gazeta Wyborcza Poznań
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

audrin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Cze 2010

PostWysłany: 24-03-2011, 19:11    Odpowiedz z cytatem

Wszystkie linie niezelektryfikowane? Na pewno? Jeszcze niedawno była mowa TYLKO o Poznań-Wągrowiec i Poznań-Wolsztyn, a dopiero później inne linie. Jak to w końcu będzie?
KW na Leszno-Zbąszynek to nie będzie dobre rozwiązanie, w wakacje na tej linii niezbędne są składy wagonowe...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 24-03-2011, 19:44    Odpowiedz z cytatem

Na 100% przejmują Krzyż-Piła.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

audrin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Cze 2010

PostWysłany: 24-03-2011, 21:23    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli od 1 czerwca zamierzają jeździć na wszystkich niezelektryfikowanych liniach, to doprawdy nie wiem, czym zamierzają je obsługiwać. Tylko 22 szynobusy, a awaryjność SA105 i SA108 jest zatrważająca.

Zobaczymy za dwa miesiące... Rolling Eyes
btw. KW mają już swoją stronę internetową (chyba nikt wcześniej nie podawał adresu) :
http://www.koleje-wielkopolskie.com.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 24-03-2011, 22:47    Odpowiedz z cytatem

Podawał, podawał. Nawet o rekrutacji rozmawialiśmy, trochę przysnąłeś Razz Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebol71 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Maj 2009
Skąd: Głogów

PostWysłany: 25-03-2011, 12:07    Odpowiedz z cytatem

Zgodnie z tym, co było napisane na Rynku Kolejowym, w wiadomości pt. "WZPR: coraz więcej pasażerów PR w Wielkopolsce", Koleje Wielkopolskie przejmują wszystkie linie niezelektryfikowane oprócz: Leszno - Głogów, Piła - Wałcz, Piła - Chojnice.
Czy rzeczywiście uda się to zrealizować, zobaczymy w czerwcu.

_________________
SRJP 2005-2012: chomikuj.pl/sebol71
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 25-03-2011, 14:25   

No, zrealizują plan,zrealizują :-P Przynajmniej na KKA Laughing
Powrót do góry

audrin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Cze 2010

PostWysłany: 25-03-2011, 16:19    Odpowiedz z cytatem

sasho33 napisał/a:
Podawał, podawał. Nawet o rekrutacji rozmawialiśmy, trochę przysnąłeś Razz Smile


W takim razie zwracam honor. Very Happy Nie chciało mi się czytać wszystkich stron wątku.
Ciekawe, co będzie jeździło na Leszno-Głogów. Może Koleje Dolnośląskie, żeby było ciekawiej(?) Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 29-03-2011, 17:55    Odpowiedz z cytatem

Koleje Wielkopolskie nie wyjadą w czerwcu?

Spółka Koleje Wielkopolskie, z myślą o której województwo wielkopolskie zakupiło 22 szynobusy i zawarło umowę na kupno kolejnych pociągów elektrycznych, nie ma ... maszynistów.

Setki milionów złotych kosztowały szynobusy, blisko pół miliarda złotych trzeba będzie wydać na pociągi elektryczne, jakie zamówił Wielkopolski Urząd Marszałkowski. A na kilka tygodni przed trzecim już terminem uruchomienia przewozów przez powołaną przez marszałka spółkę Koleje Wielkopolskie okazuje się, że nie ma ona maszynistów i konduktorów.

Jeszcze niedawno urzędnicy twierdzili, że pracowników pozyskają od Przewozów Regionalnych. Ale kolejarze wcale nie zamierzają zmieniać pracodawcy, który zresztą sam ma problemy kadrowe.
- Potrzebujemy 470 maszynistów. Obecnie zatrudniamy ich około czterystu. Braki kadrowe uzupełniamy nadgodzinami osób zatrudnionych - mówi Tomasz Andrzejewski rzecznik Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych.

Szkolenie maszynisty trwa 18 miesięcy. Skąd zatem Urząd Marszałkowski weźmie pracowników? Urząd zapewnia, że nie zatrudni maszynistów spoza Polski.

- Podkupywać pracowników też nie będziemy. Osób, które chciałyby podjąć pracę, ale zostały zwolnione dyscyplinarnie, również nie zatrudnimy. Ale głowę daję, że termin czerwcowy jest realny. Ale jeśli będą przeszkody, przyznam się do błędu - wyjaśnia wicemarszałek Jankowiak.

Urząd Marszałkowski zaczął rozmowy ze spółką, której jest współudziałowcem, czyli Przewozami Regionalnymi, o wynajęciu pracowników. Tych zatrudni w innej swojej spółce, czyli Kolejach Wielkopolskich, konkurencyjnych do PR. Wypożyczeni mają być też konduktorzy, kasy biletowe, a panie zapowiadające pociągi PR za dodatkową opłatą również zapowiedzą przyjazdy i odjazdy składów "marszałkowskich".

Jaka będzie marża Przewozów Regionalnych?
- Jeśli wynajmiemy pracowników, to na takich zasadach, by na tym zarobić - mówią kolejarze z PR. - Nie będziemy hamować uruchamiania nowej spółki, ponieważ w razie niepowodzenia, winę i tak zrzucono by na nas - tłumaczy Mateusz Żmuda, dyrektor WZPR.

Za pociągi zamówione na rok bieżący Przewozy Regionalne otrzymają z budżetu Wielkopolski 102 mln 200 tys. zł.

Jeśli marszałkowi nie uda się pozyskać pracowników, nowa spółka ma "tylko" opiekować się szynobusami i pociągami elektrycznymi, bo Przewozy Regionalne nie robiły tego starannie.

Już teraz Koleje Wielkopolskie odpowiadają za serwisowanie szynobusów. Wczoraj spółka podstawiła 14 sprawnych pojazdów, choć winno ich być 19. Zdarzało się, że było tylko 10 szynobusów nadających się do jazdy. Spółka ma płacić kary za szynobusy, których nie podstawiła w tym roku. - Wiem, że są trudności. Przewoźnik, czyli PR musi wykazać, za co naliczył kary, bo niektóre szynobusy stoją od sierpnia ubiegłego roku - wyjaśnia Wojciech Jankowiak.

Robert Domżał

źródło: Głos Wielkopolski

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 14-04-2011, 11:55    Odpowiedz z cytatem

Czy Koleje Wielkopolskie zaczną działać 1 czerwca?

Samorząd województwa zainwestował pięć milionów złotych w spółkę Koleje Wielkopolskie, aby podnieść standard przewozów. Jak podaje portal „Nasze Miasto”, wciąż jednak nie ma informacji, kiedy nowa spółka zacznie wozić pasażerów.

Jerzy Kriger, dyrektor departamentu transportu w Urzędzie Marszałkowskim powiedział, że województwo planuje uruchomić spółkę 1 czerwca, ale jednocześnie prosi o wyrozumiałość na wypadek potknięć. Wciąż sporym problemem jest brak maszynistów i konduktorów. Włodzimierz Wilkanowicz, prezes Kolei Wielkopolskich powiedział „Naszemu Miastu”, że województwo finalizuje rozmowy z Przewozami Regionalnymi o wynajmie usługi w postaci użyczenia maszynistów i kierowników pociągów. Przewozy Regionalne mogą świadczyć usługę konkurentowi.

Jeśli spółki dojdą do porozumienia, pasażerowie mają nawet nie zauważyć zmiany. Drużyny konduktorskie nadal będą w barwach Przewozów Regionalnych. Inne ma być logo na bilecie, którego cena pozostanie bez zmian.

Więcej...

źródło: Nasze Miasto / RK

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 15-04-2011, 07:29    Odpowiedz z cytatem

http://s.polskatimes.pl/g/logo_zrodlo/gloswielkopolski.gif

Maszynistę tanio wynajmę. Pilne!

Pięć milionów złotych zainwestował samorząd województwa w spółkę Koleje Wielkopolskie, by podnieść standard przewozów i obniżyć cenę. Jak dotąd nie jest pewne, kiedy nowa spółka zacznie wozić pasażerów.
- Chcemy, by nastąpiło to 1 czerwca. Gdyby jednak na początku były potknięcia, prosimy o wyrozumiałość - mówi Jerzy Kriger, dyrektor departamentu transportu w Urzędzie Marszałkowskim.

Problemem nadal jest brak maszynistów i konduktorów.
- Finalizujemy rozmowy z Przewozami Regionalnymi o wynajmie usługi w postaci użyczenia maszynistów i kierowników pociągów - twierdzi Włodzimierz Wilkanowicz, prezes Kolei Wielkopolskich.

Przedstawiciele spółki Przewozy Regionalne odpowiadają, że pracowników nie oddadzą, ale mogą świadczyć usługę konkurentowi. Oczywiście nie będą jej świadczyć charytatywnie, ale muszą na niej zarobić. Jeśli spółki dojdą do porozumienia, pasażerowie nie zauważą nawet zmiany. Drużyny konduktorskie nadal będą w barwach Przewozów Regionalnych.

Inne będzie co najwyżej logo na bilecie, którego cena pozostanie bez zmian. Sami kolejarze godziny przepracowane dla KW będą rozpisywać jako nadgodziny. Dlatego nowy przewoźnik poniesie wyższy koszt, niż gdyby płacił własnym pracownikom. Maszyniści mają być wypożyczani przez pół roku. Od grudnia Koleje Wielkopolskie mają już dorobić się własnych pracowników.

Nowy przewoźnik będzie woził pasażerów z Poznania do Rogoźna i Wągrowca, z Poznania do Wolsztyna, a także z Leszna do Jarocina. Koleje Wielkopolskie chcą też kursować między Lesznem a Ostrowem oraz Lesznem a Zbąszynkiem.

Według Jerzego Krigera, dyrektora departamentu transportu Urzędu Marszałkowskiego, nowa spółka chciała szkolić maszynistów. Ponieważ minister infrastruktury wydał niezbędne przepisy w marcu tego roku zamiast w grudniu roku ubiegłego, szkolenie jest na razie niemożliwe.

źródło: Robert Domżał, Głos Wielkopolski

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

rob21 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Maj 2009
Skąd: Głogów

PostWysłany: 16-04-2011, 23:05    Odpowiedz z cytatem

Prosze was nie stresujcie mnie!! Z tego co piszecie Głogów - Leszno może być zagrożone!! Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

conen Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 22 Gru 2009

PostWysłany: 17-04-2011, 11:39    Odpowiedz z cytatem

Przecież na Leszno-Jarocin to potrzebni są kierowcy busów i to już co najmniej 4 rok od kiedy próbuję dorwać ten odcinek.

Przyznaję jest już jakiś postęp czyli szynobusem można dojechać z Leszna do Gostynia a dalej przesiadka na ZKA.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rew2010 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lis 2010
Skąd: Głogów

PostWysłany: 04-05-2011, 10:24    Odpowiedz z cytatem

Mimo miłego zaskoczenia prezentacją ukrywanego jak dotąd logo KW w Wolsztynie, muszę przyznać, że jestem bardzo zaniepokojony tym, jak nowy przewoźnik, reklamowany przez władze województwa jako nowa jakość traktuje nieostrożnych internautów.

Takie coś zobaczą osoby odwiedzające witrynę przewoźnika i dodatkowo uzbrojone w program antywirusowy:

http://img687.imageshack.us/img687/705/wirusykw.jpg

Jak widać nowy jeszcze nie wyjechał na tory, a już stwarza wielkie zagrożenie dla użytkowników globalnej sieci i potencjalnych klientów. Taki falstart, nawet w Internecie nie przysporzy pochlebnych komentarzy.

Chciałoby się rzec: wstyd! wstyd!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 04-05-2011, 11:51    Odpowiedz z cytatem

rob21 napisał/a:
Prosze was nie stresujcie mnie!! Z tego co piszecie Głogów - Leszno może być zagrożone!! Sad


Ja słyszałem że Koleje Wielkopolskie mają dojeżdżać tylko do Wschowy.

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 13 z 16 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl