Z tego co słyszałem to większość jest EN57-1xxx właśnie.
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 31-12-2010, 16:02
A co mają w środku?? Toaleta z zamkniętym obiegiem, siedzenia SPOTowe lub wandaloodporne jak w zmodernizowanych Bonanzach czy zwykła derma albo co gorsza fullplastic i toaleta z wylotem na tory. Mają asynchrony, bo wyglądają na lekko zmodyfikowane
Jest szansa, że nowy przewoźnik pojawi się na wielkopolskich torach od marca.
Koleje Wielkopolskie to spółka powołana przez samorząd. Ma zastąpić Przewozy Regionalne na niektórych liniach. - Plan jest taki, żeby za cztery lata Koleje Wielkopolskie obsługiwały połowę przewozów w województwie - mówił niedawno "Gazecie" wicemarszałek Wojciech Jankowiak.
Pociągi pod nowym szyldem miały wyjechać na tory już w grudniu, od nowego rozkładu. Nie udało się, bo Koleje Wielkopolskie wciąż nie otrzymały wymaganego certyfikatu bezpieczeństwa.
Okazuje się jednak, że wszystko jest na dobrej drodze. Spółka dostała już osiem z 12 pozwoleń składających się na wspomniany certyfikat. To oznacza, że Koleje Wielkopolskie mogą uruchomić pierwsze pociągi już w marcu, czyli od tzw. pierwszej korekty rozkładu. Jankowiak: - Jest szansa, że tak właśnie będzie.
Prezes Kolei Wielkopolskich Włodzimierz Wilkanowicz jest ostrożniejszy: - To realne, ale nie takie pewne. Na razie przygotowujemy się organizacyjnie. To, czy uda nam się ruszyć już od 1 marca, zależy od wielu różnych kwestii.
Jakie to kwestie? Poza certyfikatem bezpieczeństwa, spółce brakuje jeszcze pracowników - m.in. konduktorów i maszynistów. Chce ich "wypożyczyć" z Przewozów Regionalnych (trwają rozmowy w tej sprawie). Na początek będzie to około 170-180 osób. Kolejną kwestią są bilety. Koleje Wielkopolskie nie mają na razie własnych kas. Możliwe, że ich bilety będą sprzedawane w kasach - Przewozów Regionalnych i PKP Intercity.
- Nawet jeśli nie wyrobimy się do marca, to powinniśmy wystartować w czerwcu - zapowiada Wilkanowicz. Na początek Koleje Wielkopolskie mają przejąć wszystkie linie niezelektryfikowane. Pojadą na nich należące do województwa szynobusy. Nowy przewoźnik będzie też dysponował 12 używanymi pociągami elektrycznymi, które obecnie przechodzą modernizację.
Jeśli Koleje Wielkopolskie się sprawdzą, to niewykluczone, że w przyszłości pojadą nawet na wszystkich liniach w województwie.
Źródło: Gazeta Wyborcza Poznań
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Jezu Chryste! Przecież początkowo spółka ta ma obsługiwać linie 356 i 357, oraz podobno jedną zeelektryfikowaną tymi przemalowanymi ezetami należącymi do UMWW. Przecież początkowo działaność będzie mniejsza niż KD, a zatrudnienie niewyobrażalne. Panie Jankowiak, czy spółka była tworzona z myślą aby dać pracę przynajmniej 130 osobom w administracji?
Ostatnio zmieniony przez Emillex dnia 10-01-2011, 16:15, w całości zmieniany 1 raz
Obawiam się, że jako pierwsza KW wejdzie na wielkopolską S4 Krzyż-Ostrów wszyscy wiemy dlaczego - pierwsza linia do uwalenia. Jeżeli nie ta, to typuję Poznań-Piła.
Zawsze jak czytam tytuł tego tematu, aż cisną mi się na usta słowa: "OBY NIGDY!"
Wydaje mi się, że najpierw do KW przejdą SA132 i SA134. SA105 i SA108 muszą pozostać w południowej Wielkopolsce, czym niby będą jeździć ludzie na Leszno-Ostrów, Leszno-Głogów i Leszno-Zbąszynek?
Spółka Koleje Wielkopolskie otrzymała, zatwierdzony przez UTK, Certyfikat Bezpieczeństwa - Część A. Trwają ostatnie przygotowania do uruchomienia przewozów.
Certyfikat (z datą zatwierdzenia 3 marca 2011 r.) dotarł już do Kolei Wielkopolskich. Upoważnia do realizacji przewozów w wysokości do 200 mln osobokilometrów rocznie.
-Czekamy teraz na zatwierdzenie przez Prezesa Urzędu Transport Kolejowego części B certyfikatu, co powinno stanowić formalność. Kompletujemy i przygotowujemy też dokumentację dla PKP PLK - powiedział portalowi KOW Włodzimierz Wilkanowicz, prezes zarządu Kolei Wielkopolskich.
Termin uruchomienia przewozów pasażerskich – 1 czerwca br. – nie jest zagrożony. Spółka prowadząc nabór pracowników boryka się jednak z problemem w postaci małego zainteresowania maszynistów – Niska „podaż” maszynistów na polskiej kolei nie jest oczywiście nowością, najprawdopodobniej to zjawisko będzie się jeszcze pogłębiać. U wielu potencjalnych kandydatów dostrzegamy dodatkowo obawę przez zmianą pracy, zwłaszcza w kierunku nowej spółki, która nie rozpoczęła jeszcze działalności przewozowej – tłumaczy prezes Wilkanowicz.
Sposobem Kolei Wielkopolskich na rozwiązanie problemu ma być wynajmowanie drużyn trakcyjnych od Przewozów Regionalnych. Wstępne uzgodnienia na ten temat zostały już zawarte. – Koleje Wielkopolskie przejma część pracy przewozowej Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych, więc logiczne jest, że powinny mieć nieco wolnych pracowników – dodaje prezes Kolei Wielkopolskich.
źródło: KOW
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum