KrzysiekkG, nie do końca się z Tobą zgodzę . W dniu 01.05.2010r. druga para z Jeleniej Góry do Kralovca, w Sędzisławie była skomunikowana z poć. nr 7621 "Kamieńczyk", który jechał opóźn. około +20 min. (5 podróżnych do CD).
Jak się da, to można .
Mi chodziło o pierwszą poranną parę do Trutnova, na nią nie da się dojechać z Wrocławia. Ale póki co nadal jest problemem z pociągiem 25400, który przyjeżdża do Sędzisławia o 10:28, a pociąg do Wrocka odjeżdża o 10:30. Nie widać tego skomunikowania w Hafasie i nie wiadomo czy ono w ogóle istnieje. Problem został zgłoszony do UMWD i przekazany do DZPR, ciekawe jak długi im zajmie załatwienie tej sprawy. Przypomnę, że rok temu była analogiczna sytuacja przy innym pociągu.
Rozumiem, że u konduktora nie będzie problemu z kupnem biletu? Czy jakieś ulgi mi jako uczniowi ewentualnie przysługują?
P.S Wychodzi, że bilet do Trutnova i z powrotem na odcinku czeskim kosztuje 8 złotych około, tanio nawet xD
Ulga uczniowska jest tylko w Polsce. Jak chcesz mieć w Czechach, musisz kupić In-kartę za 330 Kc. Czeski konduktor zaraz po przekroczeniu granicy przechodzi przez skład z terminalem do sprzedaży biletów.
W weekend Czerwcowy wybieram się do Pragi (03-06) powrót Niedziela (06-06). Zamierzam jechać z Wałbrzycha -Sędzisław - Trutnov - Praha, czy ktoś zorienotowany mógłby mi przybliżyć koszt takiego przejazdu, i czy te pociągi wogóle kursują, byłbym wdzięczny gdyby ktoś mógłby mi podać jakieś korzystne godziny odjazdu (bo hafas polski i czeski trochę się różnią), i czy z Trutnova jedzie bezpośredni pociąg do Pragi?
Godziny odjazdow pocagow z Trutnova gl. do Pragi:
4h48 (x) 5h40 6h40 8h41 10h41 12h41 14h40 16h40 18h40 20h39 (ostatni jest przes Pardubice).
Ale do 7.6. nie ma pociagow na odcinku Trutnov - Starkoč (Česká Skalice). Jest tam komunikacja zastepca, ktora ma zmieniony rozklad: http://www.cdrail.cz/gvd/k032vyluka02.pdf
Cena jest 232 CZK bez In-karty. Od 2 ludzi mozes miec sniazku dla grupy...
Ulga uczniowska jest tylko w Polsce. Jak chcesz mieć w Czechach, musisz kupić In-kartę za 330 Kc. Czeski konduktor zaraz po przekroczeniu granicy przechodzi przez skład z terminalem do sprzedaży biletów.
Tyle, że IN Karta obowiązuje tylko w pociągach CD, a na linii do Trutnova jeździ firma VIAMONT.
Pozdrawiam
W polskiej kasie kupujesz bilet do Lubawki - normalny z W-cha Gł. to 9 zł.
U czeskiego konduktora możesz kupić bilet do Trutnova lub spróbować od razu do Pragi przez Trytnov hl.n. za 250 kc. Z uwagi na komunikację zastępczą możnaby rozważyć podróż bezpośrednim autobusem z Trutnova np. o 10.30 za 145 kc.
Wyszukiwanie podróży najlepiej rozłożyć na 2 części: polską wg polskiego rozkładu jazdy, czeską wg czeskiego. Wtedy jest to najaktualniejsze.
Po ostatniej korekcie możliwy jest poranny dojazd z Wrocławia i wszystkie kursy mają dogodne i szybkie przesiadki (czas jazdy np. odcinka Wrocław-Kamienna Góra 2:49, 2:54, 3:08). Niestety powrót jest dużo dłuższy (odpowiednio 3:59, 4:01, 4:30). Niestety w jednym przypadku się nie popisali. Szynobus z Trutnova przyjeżdża do Sędzisławia o 10:28, a pociąg do Wrocka z Jeleniej odjeżdża o 10:30, czyli w internetowym rozkładzie go nie zobaczymy.
Co ciekawsze np. w soboty z Sędzisławia odjeżdża 6 pociągów w stronę Wałbrzycha - każdy po przyjeździe ma odjazd minutę później (6:29-6:30, 8:34-8:35, 13:33-13:34 itd.). Ale dla tego pociągu o 10:30 odjazd jest od razu, tj. 10:30.
Dostałem odpowiedź od UMWD, że PR zmienią to tak, aby było to widoczne w necie. A nie łatwiej zmienić odjazd o minutę?
_________________ Koniec degradacji-gminy dla Chełmska Śl. i Ruszowa
W ramach kampanii wyborczej kandydatom na burmistrza miasta Kamienna Góra są zadawane pytania i następnie portal powiatowa.info publikuje odpowiedzi. Jedno z pytań dotyczy połączeń kolejowych.
Treść pytania:
Cytat:
Poprawa dostępności komunikacyjnej Kamiennej Góry.
Czy w następnej kadencji podejmie Pan/i jakiekolwiek środki aby przywrócić całoroczne połączenia kolejowe z Kamiennej Góry do Jeleniej Góry
i tym samym uzyskać pośrednie połączenie kolejowe do Wrocławia.
W bieżącym roku Urząd Marszałkowski woj. dolnośląskiego podpisał umowę na dostawę 9 nowych autobusów szynowych, które mają być
przeznaczone na wznowienie przewozów pasażerskich na nieczynnych dziś liniach kolejowych, dlatego jest szansa na powrót pociągów do Kamiennej Góry. Jednakże wymaga to zaangażowania oraz inicjatywy samorządów lokalnych, ponieważ potencjalnych do rewitalizacji linii kolejowych na Dolnym Śląsku jest bardzo dużo.
Regularne połączenie kolejowe z Kamiennej Góry byłoby bardzo korzystne dla uczniów i studentów, gdyż pociąg jest tańszy, wygodniejszy i pewniejszy od komunikacji autobusowej. Poprawiłoby się także dostępność naszego miasta dla turystów z całej Polski.
Odpowiedź p. Jarosława Gęborysa:
Cytat:
Przywrócenie połączeń kolejowych z Kamiennej Góry nie jest łatwe. Obawiam się, że bez zmiany polityki państwa w tym zakresie będzie to niemożliwe. Wiadomo z jakim trudem wywalczone zostały chociażby połączenia turystyczne do Trutnova. Połączenia regularne to zupełnie inna skala nakładów finansowych. Konieczne są ogromne nakłady na całą infrastrukturę kolejową - zwłaszcza na modernizację sieci. Przez ostatnie 20 lat systematycznie niszczono lokalne linie i całą infrastrukturę kolejową. Dzisiaj to wszystko jest w opłakanym stanie. Kolej musi być nowoczesna, szybka, bezpieczna i przy tym tania - jednym słowem konkurencyjna dla innych środków transportu. Inaczej nikt nie będzie z niej korzystał. Takie przedsięwzięcie może się udać tylko z udziałem państwa. Samorządy mogą jedynie inicjować pewne działania i w taki sposób starać się oddziaływać na władze centralne czy wojewódzkie. W obecnej sytuacji zgody z "góry" raczej na to nie będzie, ponieważ nie ma na to środków. Wiem, że jest to smutne, ale taka jest niestety prawda. Jestem jednak przekonany, że przyjdzie czas i to niedługo, kiedy na nowo zaczniemy jako kraj odkrywać korzyści komunikacji i transportu kolejowego.
Odpowiedź p. Krzysztofa Świątka (obecny burmistrz Kamiennej Góry)
Cytat:
Jestem za poprawą dostępności kolejowej komunikacji do i z Kamiennej Góry. Jednakże to urząd marszałkowski decyduje o kierunkach przywracanych połączeń. Problem drugi, to ile osób chciałoby korzystać z tej usługi. Może więc należy powalczyć o przywrócenie połączeń na przykład z Trutnova do Kamiennej Góry.
Chciałem wybrać się któregoś dnia w długi majowy weekend do Trutnova, a tu... niespodzianka. Okazuje się, że od 30 kwietnia do 3 maja z Jeleniej Góry tego zrobić się nie da (mam tu na myśli pierwsze, poranne połączenie). Co więcej, poszukałem po rozkładzie jazdy i okazuje się, że także w kolejne weekendy jest to niemożliwe, poza kilkoma wybranymi dniami. Pociąg z Jeleniej Góry (odj. 7.34) do Wrocławia, zapewniający skomunikowanie na poranny szynobus z Wrocławia do Trutnova, jeździ w weekendy tylko w okresie od 4. do 12. maja (kurs. Po - So) oraz od 9. do 23. czerwca (kurs. codziennie). Daje to więc tylko 6 dni w ciągu dwóch miesięcy (w maju i czerwcu), kiedy to można wybrać się rano z Jeleniej Góry do Trutnova (07.05; 11, 12, 18, 19, 23.06). Przy czym 7 maja rozkład nie pokazuje skomunikowania, ze względu na bardzo krótki (2 min.) czas na przesiadkę w Sędzisławiu. Dopiero w wakacje dochodzi dodatkowy codzienny pociąg do Ostrowa Wlkp. (odj. z Jeleniej Góry o godz. 06.08), ale ten pociąg w praktyce też jest nieprzydatny, ze względu na ponad 1,5-godzinny czas czekania w Sędzisławiu na pociąg do Trutnova.
Lepiej wygląda sytuacja na ostatnim, wieczornym połączeniu z Trutnova do Jeleniej Góry, ale i tu od 1 do 22 czerwca nie zapewniono skomunikowania z Sędzisławia do Jeleniej Góry (na odcinku z Wałbrzycha do Jeleniej Góry mają wówczas jeździć - zgodnie z aktualnym rozkładem - zaledwie 2 (!) pary pociągów dziennie).
Być może do wakacji zdąży się jeszcze coś zmienić, ale na razie jak dla mnie jest to uwalenie cieszącego się do tej pory dobrą frekwencją połączenia Jelenia Góra - Trutnov, bowiem to właśnie poranny kurs do Trutnova i wieczorny z powrotem cieszyły się zawsze największą popularnością, a bardzo zmienne terminy kursowania pociągów na trasie Jelenia Góra - Wałbrzych, zapewniających skomunikowanie na szynobus do/z Trutnova, dodatkowo będą zniechęcać podróżnych z Jeleniej Góry i okolic do zaplanowania wycieczki w tamtym kierunku.
PR choć raz wywiesiło na tej linii porządne rozkładu jazdy. Te które były w ostatnich sezonach (drukowane na zwykłych kartkach i laminowane były bardzo szybko zrywane. Mam nadzieję że te będą dostępne dłużej podróżnym oby do końca sierpnia.
Swoją drogą zastanawiam się czy UMWD, który będzie organizował przewozy międzynarodowe rozważa uruchomienie codziennych pociągów do Trutnova. Takie połączenie było by z pewnością frekwencyjne. Wiem że część pociągów przyjeżdżających z Polski jest skomunikowana z pociągami dalej jadącymi do Pragi taka opcja mogła by być alternatywą dla przesiadek w Pardubicach
Chciałem wybrać się któregoś dnia w długi majowy weekend do Trutnova, a tu... niespodzianka. Okazuje się, że od 30 kwietnia do 3 maja z Jeleniej Góry tego zrobić się nie da (mam tu na myśli pierwsze, poranne połączenie). Co więcej, poszukałem po rozkładzie jazdy i okazuje się, że także w kolejne weekendy jest to niemożliwe, poza kilkoma wybranymi dniami. Pociąg z Jeleniej Góry (odj. 7.34) do Wrocławia, zapewniający skomunikowanie na poranny szynobus z Wrocławia do Trutnova, jeździ w weekendy tylko w okresie od 4. do 12. maja (kurs. Po - So) oraz od 9. do 23. czerwca (kurs. codziennie).
Lepiej wygląda sytuacja na ostatnim, wieczornym połączeniu z Trutnova do Jeleniej Góry, ale i tu od 1 do 22 czerwca nie zapewniono skomunikowania z Sędzisławia do Jeleniej Góry (na odcinku z Wałbrzycha do Jeleniej Góry mają wówczas jeździć - zgodnie z aktualnym rozkładem - zaledwie 2 (!) pary pociągów dziennie).
Na jaki Ty rozkład jazdy patrzyłeś??
Pociąg z Jeleniej Góry o 7.34 do Sędzisławia kursuje codziennie, więc nawet dziś mogłeś sobie nim pojechać do Truntova z przesiadką w Sędzisławiu.
Trochę osób taką przesiadkę dzisiaj w Sędzisławiu wykonało w tym m.in. i ja
I Tak samo jest z powrotem.
Z każdego pociągu Trutnov - Wrocław jest w Sędzisławiu skomunikowanie na codzienny kibel do Jeleniej Góry
Czyli wygląda na to, że o mało co nie nabił mnie w butelkę główny rozkład jazdy PKP. Całe szczęście, że sprostowałeś mój post (odpowiednio wcześnie) .
A skoro jechałeś dzisiaj pierwszym pociągiem do Trutnova, czy przyjechał on punktualnie do celu (lub stacji najbliżej Trutnova, jeśli nie jechałeś do końca)? Planuję jutro wycieczkę do Adršpachu i w Trutnovie-Poříčím mam tylko 4 minuty na przesiadkę - w sam raz na dobiegnięcie do przystanku Trutnov zastavka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum