Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 47, 48, 49  Następny
Pociągiem do Trutnova
Autor Wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 08-10-2008, 20:21    Odpowiedz z cytatem

No na czeskich stronach diskuzijnych pojawilo sie ze PKP Viamontu w nowym rozkladu poprostu daje take warunki ktore Viamontu nieuda sie. Jezeli jest to odpowiedz za trudne trasy R 251 i R 253 to niema pojencije.

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Maj 2006
Skąd: Bayern

PostWysłany: 09-10-2008, 12:06    Odpowiedz z cytatem

Czeski film z pociągami

Czeskie koleje Viamont chciały uruchomić od października regularną linię Trutnov-Lubawka. Tymczasem pociągi nie wjeżdżają do Polski, kończą bieg na stacji Kralovec. PKP i urząd marszałkowski odbijają piłeczkę, przerzucając odpowiedzialność za taki stan rzeczy.

Czeskie pociągi miały jeździć z Trutnova do pierwszej stacji polskiej, czyli do Lubawki. Tym samym turyści z Polski mieliby szansę na zwiedzenie Czech, zrobienie zakupów i powrót do domu. W grę wchodzą 3 kursy dziennie, pociągi mają jeździć także w dni robocze. Problem w tym, że pociągi do Lubawki nie dojeżdżają, kończą bieg na ostatniej stacji przed granicą - Kralovec.

Tymczasem po stronie polskiej winnych nie ma. - Prosze o to pytać organizatora przejazdu, czyli urząd marszałkowski – mówi Andrzej Piech, wicedyrektor PKP Przewozy Regionalne we Wrocławiu. Jak mówi, każdy kurs jest deficytowy i ktoś musi ten deficyt pokryć. - To kwestia utrzymania trasy, zorganizowania sprzedaży biletów. My nie będziemy do tego dopłacać – zastrzegł.

Zdziwiony taką postawą jest z kolei Wojciech Zdanowski, dyrektor wydziału transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego. - Jesteśmy otwarci na propozycje współpracy, ale oferta zorganizowania takiego przejazdu w ogóle do nas nie dotarła – mówi. - Zwykle robi się to tak, że przewoźnicy się dogadują i występują do nas o dofinansowanie. W tym przypadku jest to Viamont i PKP.

Jak mówi, koszty takiego przejazdu są niewielkie. - To 2 złote za kilometr. My musielibyśmy pokryć koszty od granicy do stacji Lubawka, czyli jakieś 2 kilometry – wylicza. - Miesięcznie dałoby to najwyżej kilkanaście tysięcy złotych. To kwota jak najbardziej w naszym zasięgu – mówi.

[ROB - Nowiny Jeleniogórskie]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wrocławiak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Sie 2008

PostWysłany: 09-10-2008, 12:23   Jeżdzimy dalej do Trutnova Odpowiedz z cytatem

DZPR we Wrocławiu widzi problem w uruchomieniu pociągów z CD do Lubawki. Urząd Marszałkowski tego problemu nie widzi. To w końcu jaka jest prawda?
Panie dyrektorze Piech i Ziółkowski jak długo będzie trwała ta przepychanka?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 09-10-2008, 12:47    Odpowiedz z cytatem

Bo ga moj po co niedogada sie Viamont do Polski i jakis polski przewoznik naprziklad s kybelkem ENY 57 Klodzko - Letohrad?

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KrzysiekkG Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Paź 2008
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: 09-10-2008, 14:53    Odpowiedz z cytatem

Rafi napisał/a:

Tymczasem po stronie polskiej winnych nie ma. - Prosze o to pytać organizatora przejazdu, czyli urząd marszałkowski – mówi Andrzej Piech, wicedyrektor PKP Przewozy Regionalne we Wrocławiu. Jak mówi, każdy kurs jest deficytowy i ktoś musi ten deficyt pokryć. - To kwestia utrzymania trasy, zorganizowania sprzedaży biletów. My nie będziemy do tego dopłacać – zastrzegł.


A po co w ogóle dziennikarze pytali o zdanie przedstawicieli DZPR? Przecież na wjazd do Lubawki Viamont na szczęście nie potrzebuje żadnej "pomocy" ze strony PKP PR.
Czyli w sumie już chyba wiemy dlaczego pociągi nie ruszyły - problemem okazały się pieniądze.
W sumie to chyba dobrze, bo gdyby kłody rzucały PKP PLK lub UTK sytuacja na pewno byłaby trudniejsza do rozwiązania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Rev Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Gru 2007

PostWysłany: 09-10-2008, 16:06    Odpowiedz z cytatem

chris_r napisał/a:
A to są tylko plotki. Trutnov został uwzgledniony na rozkład jazdy 2008/2009 i od dnia 15.10.08 pociągi do Trutnova będą regularnie jeździć. Bliższe informacje kiedy i jak będą jeździć podam w najbliższym czasie.

Bliższe informacje to podaje aktualnie strona Viamontu, który chyba stracił cierpliwość i od najbliższej soboty kieruje szynobus do Zaclerza:
http://www.viamont.cz/via/jizdnirady.htm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mar-cin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Gru 2006
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: 09-10-2008, 18:53    Odpowiedz z cytatem

paranoja z tymi pociągami do Trutnova. Wcześniej się dało żeby czesi wjeżdżali do Lubawki, teraz się nie da:/ normalnie śmiech.

A tak w ogóle to ciekawe jak to będzie od nowego rozkładu. Bo według niego pociągi do Trutnova będą wyruszały z Jeleniej, i tak na moje oko to nawet bez skomunikowania z pociągami od strony Lwówka. Ciekawe co na to starosta Lwówecki który walczył o to połączenie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

chris_r Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Paź 2008
Skąd: jelenia góra

PostWysłany: 12-10-2008, 19:37    Odpowiedz z cytatem

Według nowego rozkładu, który będzie obowiązywał od 15.10.08 pociągi do Trutnowa będą jeździć tak jak jeździły czyli w soboty i w niedziele. Jest w tym "ale". Pociągi będą jeździć tylko do 28.10.08. Więc tutaj naczelnik chyba miał racje z tym, że został wycofany wniosek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

KrzysiekkG Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Paź 2008
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: 12-10-2008, 20:16    Odpowiedz z cytatem

A z tym nowym rozkładem nie pomyliłeś miesiąców? Przecież RJ 08/09 wchodzi w życie 14 grudnia 2008r.
Skąd w takim razie wzięła się data 15.10? Czy to termin kolejnej korekty obecnego rozkładu?
No bo z Twojej wypowiedzi wyniki, że pociągi pojadą jeszcze w październiku przez 2 weekendy i potem koniec???
Dziwne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 13-10-2008, 19:56    Odpowiedz z cytatem

Lubawka: Czeski film z pociągami

Czeskie koleje Viamont chciały uruchomić od października regularną linię Trutnov-Lubawka. Tymczasem pociągi nie wjeżdżają do Polski, kończą bieg na stacji Kralovec. PKP i urząd marszałkowski odbijają piłeczkę, przerzucając odpowiedzialność za taki stan rzeczy.

Czeskie pociągi miały jeździć z Trutnova do pierwszej stacji polskiej, czyli do Lubawki. Tym samym turyści z Polski mieliby szansę na zwiedzenie Czech, zrobienie zakupów i powrót do domu.

W grę wchodzą 3 kursy dziennie, pociągi mają jeździć także w dni robocze. Problem w tym, że pociągi do Lubawki nie dojeżdżają, kończą bieg na ostatniej stacji przed granicą - Kralovec.

Tymczasem po stronie polskiej winnych nie ma. - Prosze o to pytać organizatora przejazdu, czyli urząd marszałkowski - mówi Andrzej Piech, wicedyrektor PKP Przewozy Regionalne we Wrocławiu. Jak mówi, każdy kurs jest deficytowy i ktoś musi ten deficyt pokryć. - To kwestia utrzymania trasy, zorganizowania sprzedaży biletów. My nie będziemy do tego dopłacać - zastrzegł.

Zdziwiony taką postawą jest z kolei Wojciech Zdanowski, dyrektor wydziału transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego. - Jesteśmy otwarci na propozycje współpracy, ale oferta zorganizowania takiego przejazdu w ogóle do nas nie dotarła - mówi.

- Zwykle robi się to tak, że przewoźnicy się dogadują i występują do nas o dofinansowanie. W tym przypadku jest to Viamont i PKP.
Jak mówi, koszty takiego przejazdu są niewielkie. - To 2 złote za kilometr. My musielibyśmy pokryć koszty od granicy do stacji Lubawka, czyli jakieś 2 kilometry - wylicza. - Miesięcznie dałoby to najwyżej kilkanaście tysięcy złotych. To kwota jak najbardziej w naszym zasięgu - mówi.

Źródło: nj24.pl

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KrzysiekkG Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Paź 2008
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: 16-10-2008, 09:38    Odpowiedz z cytatem

Potrzebny pociąg.
http://tinyurl.com/3vwy3f

Od końca września nie kursuje już szynobus z Lwówka Śląskiego i Jeleniej Góry do czeskiego Trutnova przez Kamienną Górę i Lubawkę. Potrzebę takiego połączenia widza internauci.
Od 3 października do dzisiaj (15 października)pytaliśmy internautów czy pociąg powinien kursować. Oddanych zostało 180 głosów. Wyniki sondy są jednoznaczne. 86 razy (47,8% wszystkich głosów) zaznaczono odpowiedź powinien kursować codziennie przez cały rok. Na drugim miejscu znalazła się odpowiedź w weekendy przez cały rok (74 głosy, 41,1 %). Jedynie 13 razy (7,2%) zaznaczono odpowiedź nie jest potrzebny.
Jak informują "Nowiny Jeleniogórski" połączenie do Lubawki chcieli utrzymać Czesi. Z planów zrezygnowali bo nie mogli porozumieć się ze strona polską. Pociąg dojeżdża więc tylko do ostatniej czeskiej miejscowości.

[ Dodano: 18-10-2008, 09:00 ]
Niestety potwierdzają się słowa Naczelnika, że cofnięto wniosek z PLK na pociągi do Czech w nowym rozkładzie jazdy. Na stronie http://tinyurl.com/3vwy3f w komentarzach ktoś podał, że miało to miejsce 6 października.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Mar-cin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Gru 2006
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: 18-10-2008, 08:24    Odpowiedz z cytatem

Tak ktoś napisał na pmk:

6 października na żądanie UMWD wycofano wniosek z PLK na 3 pary
pociągów JG-Trutnov.
Tak więc pociągów do Trutnova nie ma i nie będzie!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 18-10-2008, 12:03    Odpowiedz z cytatem

Tak zapełnione (frekwencja grubo ponad 100%) były szynobusy Lwówek - JG - Trutnov, których UMWD i beton DZPR nie chce:


_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

tomek.jg Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lip 2008
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: 18-10-2008, 13:45    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Tak zapełnione (frekwencja grubo ponad 100%)

Co Wy z tą frekwencją ponad 100%? Ludzie na dachu jechali czy w kiblu. Obłożenie szynobiega chyba wahało się do 80% - liczę tutaj z miejscami stojącymi. Już nie przesadzajcie. Było dobrze ale mogłoby być jeszcze lepiej. Powrotny kurs rano i popołudniowy kurs do Trutnova mimo wszystko ziały pustkami.
3 kursy dziennie to by było coś. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KrzysiekkG Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Paź 2008
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: 18-10-2008, 14:06    Odpowiedz z cytatem

2 Fotki przedstawiające frekwencję pociągu Trutnov-Lwówek.
Ponadto co do wypowiedz tomka.jg to mam 2 zastrzeżenia.
Po pierwsze poranny kurs do Jeleniej Góry z racji swojej godziny był głównie atrakcyjny dla Czechów, którzy najczęściej jeździli tylko do Lubawki. Dalej do JG kursowało zwykle 30-40 osób, jeśli dla Ciebie to jest zianie pustkami to moim zdaniem przesadzasz. To nie jest linia łącząca 2 metropolie, tylko zwykła lokalna prowincjonalna trasa, więc nie możemy wymagać aby na każdym kursie SA134 pękał w szwach.
A po drugie kurs popołudniowy miał już dużo lepsze obłożenie, bo wracali nim Czesi z Jeleniej oraz zawsze jechało trochę Polaków na 1,5 godzinny pobyt w Trutnovie.

lubawka1a.jpg
Na odcinku Lubawka-Kamienna Góra
Plik ściągnięto 215 raz(y) 67.42 KB

Trutnov1a.jpg
Trutnov. Wewnątrz szynobusu 20 minut przed odjazdem pociągu do Lwówka.
Plik ściągnięto 196 raz(y) 90.71 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 49 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 47, 48, 49  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl