Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Jastrzębie Zdrój i PKP
Autor Wiadomość

adrian033 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Kwi 2011

PostWysłany: 14-11-2011, 12:19    Odpowiedz z cytatem

Super wierze w ta jak najbardziej tory są wystarczy od świeżyć w niekturych miejscach położyć na nowo torowisko i będzie dobrze. 8 par pociągów to sporo.

_________________
http://www.youtube.com/user/mkadrianwojcik
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Lil_Peter Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 14-11-2011, 14:41    Odpowiedz z cytatem

Tylko jaka tam jest dozwolone prędkość dla pociągów osobowych? Bo jak mniejsza niż 60km/h to sama reaktywacja połączeń nie będzie niczym dobrym, a już na pewno nie frekwencyjnym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

adrian033 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Kwi 2011

PostWysłany: 14-11-2011, 15:18    Odpowiedz z cytatem

z tego co maiętam to szlakowa jest między 40km/h a 60km/h ale niestety z przewagą tej pierwszej wydaje mi się że jak już mają uruchamiać to torowisko w tych miejscach będzie do wymiany w innym wypadku reaktywacja szybko się przerodzi w likwidacje

_________________
http://www.youtube.com/user/mkadrianwojcik
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

iploxi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Mar 2011

PostWysłany: 14-11-2011, 15:29    Odpowiedz z cytatem

Niewiedzieć czemu ale nie ufam pomysłom reaktywacji, nie to abym był przeciw czy twierdził, że władze Jastrzębia robią sobie PR, po prostu chodzi o kwestie natury podstawowej, a mianowicie:
1. kto będzie woził pasażerów z Jastrzębia (JSK, jakaś spółka miejska)?
2. czym będzie woził pasażerów?
3. jak wygląda stan infrastruktury - mówi się o liniach należących tylko i wyłącznie do JSK, jaki jest ich stan, czy można prowadzić nimi przewozy pasażerskie(linie PLK-i są raczej w stanie "rozczłonowania" więc nie bardzo się nadadzą)?
No i ostatnie podstawowe pytanie, czy ta "międzymiejska spółka kolejowa" będzie miała kogo wozić, czyli czy przewozy kolejowe będą konkurencyjne w stosunku do funkcjonującej tam komunikacji samochodowej, a w przypadku jeżeli nie będą konkurencyjne to kto dopłaci do tego biznesu?
Jednym słowem dla mnie idee słuszne i godne poparcia ale mimo wszystko tak prawdziwe jak te które stworzył T. More

ps. adrian 033 popraw proszę to "niekturych" na "niektórych" bo po oczach razi.

_________________
Tiry na tory - tirówki na perony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mały mi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Mar 2009

PostWysłany: 14-11-2011, 15:51    Odpowiedz z cytatem

Kto będzie woził ?
Odp.W artykule napisano, że rozmowy z przewoźnikami zaczną się na początku nowego roku.

Czym będzie wozić pasażerów?
Napisano, że Szynobusami z Małopolski. Tamtejszy zakład PR.

Stan infrastruktury?
Napisano, że od marca przyszłego roku rozpocznie się budowa nowych przystanków, odnowa starych. Dotyczyć to będzie również ubytków natury "szynowej".

Czy będzie miała kogo wozić - myślę, że przygotują się solidnie do otwarcia szlaku. Rozkład jazdy - z samego faktu, że wkład ma JSK - będzie z pewnością dostosowany do pracowników kopalni. Myślę, że to będzie strzał w dziesiątkę. Nowe przystanki w obszarach zabudowanych z pewnością przysłużą się frekwencji. Nie zapominajmy, że Stacja końcowa Rybnik, to również możliwość dalszej podróży - Racibórz, Wrocław, Warszawa. Gdyby prędkość wynosiła 40 km/h - chyba daliby sobie spokój. Biorąc po uwagę czas przejazdu autobusu,komunikacji miejskiej - pociąg wygrywa. Jestem przekonany, że prędkość - choć nie będzie rzędu 150km/h będzie zadowalająca. Smile

Myślę, że będzie początek (właściwie powrót) rozwoju przewozów osobowych pociągiem z Jastrzębia do Rybnika, ale z czasem myślę, że będą to inne kierunki - oby znów również do Katowic. :]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

greg86 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Mar 2009

PostWysłany: 14-11-2011, 17:06    Odpowiedz z cytatem

Jak najbardziej trzymam kciuki. To dobre wieści. Oby tak dalej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

iploxi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Mar 2011

PostWysłany: 14-11-2011, 20:19    Odpowiedz z cytatem

mały mi napisał/a:
Kto będzie woził ? Odp.W artykule napisano, że rozmowy z przewoźnikami zaczną się na początku nowego roku.


Więc jednak nie wiadomo kto będzie woził...

mały mi napisał/a:
Czym będzie wozić pasażerów?
Napisano, że Szynobusami z Małopolski. Tamtejszy zakład PR.

Napisano, a jakaś umowa jest, chociażby list intencyjny... napisano wiele rzeczy, pytam o konkret - tego brak.

mały mi napisał/a:
Stan infrastruktury?
Napisano, że od marca przyszłego roku rozpocznie się budowa nowych przystanków, odnowa starych. Dotyczyć to będzie również ubytków natury "szynowej".

Naprawdę to będzie niezłe tempo jeżeli w przeciągu 6 miesięcy zbudują przystanki, odnowią stare i dokonają napraw infrastruktury. To w takim razie pytanie dodatkowe - kto za to zapłaci. Miasto? - czy w budżecie na 2012 rok przewidziano na to pieniądze. JSK - czy ma na to budżet i jaki ma w tym interes. Zarówno w jednym jak i w drugim przypadku mamy doczynienia z wydatkowaniem środków publicznych więc bez trybu przetargu się nie odbędzie... że o pozwoleniach wszelkiej maści nie wspomnę.

Co oczywiście nie oznacza, że nie jestem zwolennikiem reaktywacji kolei w Jastrzębiu, ale patrzmy na realia.

_________________
Tiry na tory - tirówki na perony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mały mi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Mar 2009

PostWysłany: 14-11-2011, 20:44    Odpowiedz z cytatem

@iploxi

Gdyby Pan przeczytał artykuł - nie zadawałby Pan tych pytań.
Jeśli przeczytałby Pan artykuł ze zrozumieniem - dotarłby Pan do informacji - którzy przewoźnicy (i w jakiej liczbie) są brani pod uwagę.

Gdyby w końcu przeczytał Pan artykuł z dużą dozą nieskrywanej ciekawości - zauważyłby Pan, że podpisała się pod nim Radna Jastrzębia z imienia i nazwiska. Może doszedłby Pan do wniosku, że jej dane kontaktowe są dostępne w sieci. Może nasunęłaby się Panu myśl, iż warto się skontaktować w celu pozyskania konkretniejszych danych.

Gdyby Pan był dość dobrze ustosunkowany - doszedłby Pan zaiste do wniosku, że żaden z użytkowników forum - jeśli nie ma dostępu do rzetelnych danych - z głowy ich brać nie będzie.
Gdyby ponadto zainteresował się Pan ww. sprawą doszedłby Pan znów do zaskakującego wniosku, iż sprawa wznowienia ruchu pasażerskiego na odcinku Jastrzębie - Rybnik toczy się dłuższy okres czasu, i część decyzji zapadła wcześniej.

Proszę zwrócić się - jeśli niecierpliwość pali, do Jastrzębskiej Spółki kolejowej ( adres internetowy, gdzie znajdzie Pan zakładkę z kontaktem bezpośrednim: http://www.jsk.pl/ , a także nic nie stoi na przeszkodzie, by sięgnął Pan do danych w UM Jastrzębia.

Oczekując informacji tak szczegółowych - proszę poszukać, popytać - a z chęcią sami się od Pana czegoś
dowiemy/ dowiem się. Czekać aż wszystko zostanie podane na tacy - nie przystoi jak się wydaje takiemu przyjacielowi transportu kolejowego jakim się Pan wydaje. Smile

[ Dodano: 14-11-2011, 22:20 ]
krótka relacja ze spotkania organizacyjnego w lutym 2011 dot. połączenia Jastrzębia z Rybnikiem znaleziona na you tube.
szlak Jastrzębie - Rybnik
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

iploxi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Mar 2011

PostWysłany: 14-11-2011, 22:28    Odpowiedz z cytatem

mały mi napisał/a:
@mały mi

Gdyby Pan przeczytał artykuł - nie zadawałby Pan tych pytań.
Jeśli przeczytałby Pan artykuł ze zrozumieniem - dotarłby Pan do informacji - którzy przewoźnicy (i w jakiej liczbie) są brani pod uwagę.


Z tego co pamiętam, aczkolwiek w moim wieku pamięć zawodzi - netykieta nie przewiduje zwracania się do poszczególnych użytkowników per "Pan" więc pomińmy tę formę.
Ad rem; nie sprawia mi problemów czytanie ze zrozumieniem - zapytałem kto będzie woził pasażerów - nazwy przewoźników wymieniłem nie w sposób enumeratywny tylko przykładowy. Nadal pytam jaki podmiot - odpowiedzi w artykule brak.

mały mi napisał/a:
Gdyby w końcu przeczytał Pan artykuł z dużą dozą nieskrywanej ciekawości - zauważyłby Pan, że podpisała się pod nim Radna Jastrzębia z imienia i nazwiska. Może doszedłby Pan do wniosku, że jej dane kontaktowe są dostępne w sieci. Może nasunęłaby się Panu myśl, iż warto się skontaktować w celu pozyskania konkretniejszych danych.


Wow, nie wiedziałem, że ta Pani jest radną Jastrzębia - ale gapa niedociekliwa ze mnie, no cóż liczba radnych kształtuje się w Polsce na poziomie ok. 50.000 więc wybacz nie znam tej Pani, i nie czuję pociągu aby nawiązać z nią jakikolwiek kontakt. Nadto z mojej wiedzy wynikającej ze znajomości ustawy o samorządzie gminnym wynika, że Rada Miasta jest organem uchwałodawczym, a nie wykonawczym więc wybacz ale decyzja Pani Radnej a nawet całej Rady pociągów w Jastrzębiu nie przywróci.

mały mi napisał/a:
Gdyby Pan był dość dobrze ustosunkowany - doszedłby Pan zaiste do wniosku, że żaden z użytkowników forum - jeśli nie ma dostępu do rzetelnych danych - z głowy ich brać nie będzie.


Drogi kolego, nie wiem czy jestem dobrze czy źle ustosunkowany, ale jaki ma to związek z oceną informacji przedstawianych przez użytkowników forum - pojęcia nie mam. Nadto nie mnie oceniać prawdziwość lub nie podawanych informacji, gdybyś był uprzejmy przeczytać mój post ze zrozumieniem to dostrzegłbyś, że nie podważam informacji przedstawionych przez użytkowników, a twierdzę, że projekt ów jest elementem PR-u władzy i utopią, która zostanie na papierze.

mały mi napisał/a:
Gdyby ponadto zainteresował się Pan ww. sprawą doszedłby Pan znów do zaskakującego wniosku, iż sprawa wznowienia ruchu pasażerskiego na odcinku Jastrzębie - Rybnik toczy się dłuższy okres czasu, i część decyzji zapadła wcześniej.


A gdybyś przeczytał moje powyższe wypowiedzi ze zrozumieniem, to zorientowałbyś się, że o tym wiem, i twierdzę że nadal takim pozostanie.

mały mi napisał/a:
Proszę zwrócić się - jeśli niecierpliwość pali, do Jastrzębskiej Spółki kolejowej ( adres internetowy, gdzie znajdzie Pan zakładkę z kontaktem bezpośrednim: http://www.jsk.pl/ , a także nic nie stoi na przeszkodzie, by sięgnął Pan do danych w UM Jastrzębia.

Oczekując informacji tak szczegółowych - proszę poszukać, popytać - a z chęcią sami się od Pana czegoś
dowiemy/ dowiem się. Czekać aż wszystko zostanie podane na tacy - nie przystoi jak się wydaje takiemu przyjacielowi transportu kolejowego jakim się Pan wydaje. Smile


Moja cierpliwość jest na pewno większa niż Twoja, i uwierz mi na słowo, że umiem posługiwać się przeglądarką internetową oraz wyszukiwarkami. Jeżeli jesteś tak ciekawy informacji dodatkowych to sam poszukaj i popytaj. To że jestem "przyjacielem transportu kolejowego" nie oznacza że jestem fantastą. Realna ocena sytuacji w przeciwieństwie do Ciebie nie jest mi obca i ma to uzasadnienie, bo jak jesteś przyjacielem kolei to zapewne pamiętasz wiele projektów kolejowych, które pozostały tylko na papierze i w sferze planów o których mówi się w związku z zapotrzebowaniem politycznym czy jakimkolwiek innym.

_________________
Tiry na tory - tirówki na perony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mały mi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Mar 2009

PostWysłany: 14-11-2011, 22:58    Odpowiedz z cytatem

Jak ma być podany do publicznej wiadomości podmiot odpowiedzialny za przewóz osób, skoro rozmowy się dopiero zaczną ? Smile (Podano konkretnych przewoźników - który z nich wyrazi chęć - nie wiadomo)

Pani z Jastrzębia: Publikowanie pod imieniem i nazwiskiem do czegoś zobowiązuje. Tym bardziej jeśli jest się oficjalnym reprezentantem Miasta. (czytając @ neospazminy - wiedziałbyś, że jest radną.)

Myślę, że ustawę można przeczytać raz jeszcze Smile bo część środków na modernizację a koszty szacowane są na 40 mln zł - będzie pochodziła z funduszy miejskich na które właśnie Rada musi wyrazić zgodę.

Wierzyłbym, że jest to teoria spiskowa - czysty PR, gdyby nie fakt, że zbyt ważne persony o tym mówią. Myślę, że Radni, Media, prezes JSK nie pozwoliliby sobie na tak swobodne rzucanie słów na wiatr. To nie te czasy. To nie jest ta polityka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

iploxi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Mar 2011

PostWysłany: 14-11-2011, 23:26    Odpowiedz z cytatem

Właśnie -sam przyznajesz rozmowy się zaczną (czas przyszły) - brak pewnika, że którykolwiek z przewoźników wyrazi chęć przejęcia połączeń (tryb przypuszczający.

Widziałem różne bzdury pisane pod nazwiskiem przez różne ważne persony więc tym argumentem mnie nie przekonasz.

Masz te 40 mln zapisane w budżecie na 2012 rok - a ustawę znam bardzo dobrze z uwagi na zawód oraz "firmę" w której pracuję. Nadto sam piszesz "część" - a kto da resztę?

Co do ważnych person, to nadmienię, że miesiąc temu z kawałkiem ważniejsze (z całym szacunkiem) od włodarzy czy radnych miast mówiły różne rzeczy, z czego jak doświadczenie uczy większość była delikatnie ujmując nieprawdziwa.

_________________
Tiry na tory - tirówki na perony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

neospazmina Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 02 Lis 2011
Skąd: Sulejówek - Miłosna

PostWysłany: 15-11-2011, 01:47    Odpowiedz z cytatem

KOCHANI

z tego co ja zrozumiałam na odcinku JASTRZĘBIE ZDRÓJ - RYBNIK nigdy nie kursowały pociągi osobowe...są to PRYWATNE tory Jastrzębskiej Spółki Kolejowej po której kursują tylko pociągi towarowe...wydaje mi się (a może źle) że spółka chce wydzierżawić te tory pod kursowanie pociągów pasażerskich.

Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych ma tylko WYPOŻYCZYĆ szynobusy, co nie oznacza że będzie obsługiwał odcinek. Skoro PKP (obecnie PR) się z nich wycofało biorę pod uwagę: KŚ - które nie pchają się na ten odcinek, ARRIVA - której daleko na Śląsk i Ceskie Drahy które i tak mają wejść do Polski poprzez obsługę pociągów Frydek Mistek - Cesky Tesin - Cieszyn.

Nie zauważyliście że poprzez 'głupie' wydzierżawienia wagonów i wjazdy do Cieszyna /Polski/ (miejmy nadzieję od III.2012) i chęć opieki nad odcinkiem Jastrzębie Zdrój - Rybnik - Żory - Skoczów - Cieszyn spółka CD zdobywa najbliższe sobie (woj. Śląskie) tereny w Polsce? Jestem jak najbardziej za tym. Skoro od kilku-kilkunastu lat spółka PR (oddział Katowice) nie potrafi (nie chce!!!???) zadbać o odcinki do Wisły, Cieszyna, Rybnika, Tychów Miasta, Raciborza, Bytomia, Wodzisławia, itd... to ja byłabym zachwycona gdyby CD wjechały do Polski...i oby Oni zajęli się TYM ocinkiem.

_________________
http://www.petycjeonline.com/eurowizja_2012polska - moi drodzy podpisujemy petycję w sprawie ESC 2012
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

iploxi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Mar 2011

PostWysłany: 15-11-2011, 12:11    Odpowiedz z cytatem

Na odcinku Jastrzębie - Rybnik nigdy nie jeździły pociągi osobowe - to fakt, tory należały do kopalni potem do JSW do czasu wydzielenia spółki kolejowej.
O tym, że UWM chce wypożyczyć szynobusy albo inaczej władze Jastrzębia chcą na ten temat rozmawiać właśnie pisałem, jednak spotkało się to ze sprzeciwem kolegi mała mi, co zresztą widać powyżej:-p. Podzielasz również moje wątpliwości co do zamiaru obsługi tego połączenia przez PR, KŚ czy Arrivę. Co do CD to wiele zależeć będzie od warunków proponowanej przez UM Jastrzębie umowy to raz, dwa owo zdobycie przyczółka przez CD moim zdaniem budzi pewne wątpliwości, Czesi mogą i chcą wjeżdżać do Polski z terytorium Czech ale czy będą porywać się na obsługę odcinka wewnętrznego - pojęcia nie mam i szczerze w to wątpię. Ale mam nadzieję się mylić.

_________________
Tiry na tory - tirówki na perony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

neospazmina Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 02 Lis 2011
Skąd: Sulejówek - Miłosna

PostWysłany: 15-11-2011, 12:44    Odpowiedz z cytatem

zawsze mogłyby być to połączenia Cesky Tesin - Cieszyn - Skoczów - Żory - Rybnik - Jastrzębie Zdrój...

jak dla Mnie odcinkowo frekwencja byłaby bardzo dobra...brak połączeń Rybnika z Cieszynem, o co już o kilku lat walczą mieszkańcy obu miast...skomunikowania Rybnika z Wisłą oraz Wrocławia z Cieszynem i Wisłą..wszystko zależeć będzie od godzin kursowania przez / do / z Rybnika - ale jestem pełna optymizmu...dzisiaj wysłałam pismo z zapytaniami do Pani radnej

_________________
http://www.petycjeonline.com/eurowizja_2012polska - moi drodzy podpisujemy petycję w sprawie ESC 2012
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

iploxi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Mar 2011

PostWysłany: 15-11-2011, 15:53    Odpowiedz z cytatem

@neospazmina - mam nadzieję, że podzielisz się informacją jeżeli dostaniesz odpowiedź od Pani Radnej. Relacja podana przez Ciebie owszem ciekawa ale chyba mało realna jak na ten moment, takie połączenie wymagałoby uzgodnienia rozkładu z PLK (dostęp do infrastruktury) oraz wszelakich zgód na wjazd taboru czy to polskiego do Czech, czy czeskiego do Polski, że o kwestii dotacji na takowe połączenie nie wspomnę - bo w to, że to połączenie będzie w pełni rentowne jakoś nie wierzę. Ale pożyjemy zobaczymy..

_________________
Tiry na tory - tirówki na perony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 10 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl